تلویزیون سامسونگ شما به صورت پیش‌فرض ویدئوهایی را در پخش می‌کنند که نمی‌دانید چطور غیر فعال می‌شوند؟ در راه‌اندازی اولیه تلویزیون سامسونگ که قبلاً به آن پرداختیم، معمولاً نمایشگر در شرایط اولیه روی حالت فروشگاهی یا Store mode قرار دارد که به صورت خودکار ویدئوهایی را پخش می‌کند؛ در این آموزش به نحوه غیرفعال و فعال سازی حالت فروشگاهی تلویزیون سامسونگ در افرالند می‌پردازیم، پس اگر از این برند نمایشگر خریداری کرده‌اید با ما همراه باشید که حتماً به این آموزش نیاز پیدا خواهید کرد.

تلویزیون سامسونگ را زمانی که برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنیم، ویدئوهایی در گوشه تصویر به صورت خودکار به نمایش در می‌آورد؛ اما مشکلی که اینجا مطرح می‌شود بودن یا نبودن این ویدئوهای پیش‌فرض روی صفحه نمایش است و باید روش فعال کردن آن‌ها برای زمان مورد نیاز و غیرفعال کردن آن‌ها در صورتی که نیازی به آن‌ها نداریم را یا بگیریم.

حالت فروشگاهی روی تلویزیون سامسونگ کاربردی دارد؟

این ویدئوها برای کسانی که تازه تلویزیون خریداری کرده‌اند و می‌خواهند تست تصویر 4K انجام دهند بسیار کاربردی است. در واقع  با کلیک روی این ویدئوهای آماده، می‌توانند تصاویر لازم را مشاهده کرده و از کیفیت تصویر نمایشگر خود مطلع شوند. با بازکردن هر کدام از این ویدئوها در گوشه تصویر می‌توانید تصاویر را همزمان به صدا دریافت کنید و حتی از تست صدا هم خیالتان راحت شود.

فعالسازی حالت فروشگاهی تلویزیون سامسونگ

روش غیرفعال کردن حالت فروشگاه تلویزیون سامسونگ

اگر تلویزیون سامسونگ دارید ولی وجود ویدئوهای گوشه تصویر روی صفحه نمایش برایتان آزار دهنده است، بهترین کار غیرفعال کردن حالت فروشگاه در تلویزیون است. روش استفاده از حالت فروشگاهی که در دو وضعیت فروشگاهی Store Mode و منزل Home Mode بسیار راحت و بدون دردسر است که در طی چند مرحله به آن خواهیم پرداخت.

ریموت کنترل سولار را بردارید و دکمه Home را بزنید، یک صفحه پیش‌رویتان باز می‌شود.

حالت فروشگاهی روی تلویزیون سامسونگ کاربردی دارد؟

در گوشه سمت راست اگر دقت کنید، شاهد گزینه تنظیمات Setting خواهید بود و باید وارد این گزینه شوید تا بقیه مراحل را طی کنیم. یک منو پایین صفحه به صورت نوار باز می‌شود که تا آخرین گزینه را رد کنید که به AL Setting یا همه تنظیمات می‌رسید.

تنظیمات حالت فروشگاهی تلویزیون سامسونگ

صفحه‌ای مستطیل شکل باز می‌شود که گزینه‌های روی آن برای تنظیمات چیده شده‌اند؛ ما با گزینه پنجم یعنی موارد کلی و حفظ حریم شخصی کار داریم و باید روی آن کلیلک کنید تا منو دیده شود.

گزینه حفظ حریم شخصی خود یک صفحه جدید با منوهای متنوع دیگری است که هر کدام کارایی و قابلیت‌هایی را در بخش تنظیمات شخصی ایفا می‌کنند؛ ما با برای تنظیمات حالت فروشگاهی به گزینه مدیریت سیستم نیاز داریم.

حریم شخصی تلویزیون سامسونگ

مدیریت سیستم چند گزینه دارند که شامل؛ زبان، زمان، حساب سامسونگ، تغییر کد و حالت استفاده دارد، باید وارد گزینه حالت استفاده شویم.

تنظیم حالت استفاده فروشگاهی تلویزیون سامسونگ

با زدن روی گزینه حالت استفاده، دو روش را به کاربر نشان خواهد که شامل حالت منزل ومغازه است. در صورتی که روی حالت مغازه باشد، حالت فروشگاهی فعال است و اگر حالت منزل را انتخاب کنید، غیرفعال می‌شود و ویدئوها حذف می‌شوند. معمولاً زمان انتخاب حالت کد چهار رقمی را از شما می‌خواد که به صورت اولیه چهار صفر (0000) است؛ اگر این کد نبود از کدی که برای نصب اولیه به کار گرفته‌اید استفاده کنید.

رمز حالت فروشگاهی تلویزیون سامسونگ

امیدواریم این آموزش فعال سازی حالت فروشگاهی در تلویزیون سامسونگ برایتان مفید بوده باشد، در صورتی که در مراحل کار سوألی یا نکته‌ای توجه شما را جلب کرد، می‌توانید کامنت کنید تا کارشناسان افرالند پاسخ‌گوی شما باشند.