بهترین زاویه دید و ارتفاع برای نصب تلویزیون شما کدام است؟ اگر از 20 نفر سوال کنید که چگونه تلویزیون خود را نصب کرده اید؛ احتمالا 20 پاسخ مختلف را دریافت خواهید کرد. شما باید از بهترین زاویه دید و ارتفاع برای نصب تلویزیون خود مطلع شوید تا همه‌جانبه ترین تجربه تماشای تلویزیون را دریافت کنید.

اما بهترین زاویه دید و ارتفاع برای نصب تلویزیون شما کدام است؟ در ادامه چند نکته سریع آورده شده است:

  • برای محدوده مشاهده 10 اینچ، به طور متوسط شما باید ارتفاع تلویزیون از زمین 10 تا 20 اینچ یا بیشتر را در نظر داشته باشید. برای دریافت محدوده مشاهده راحت از 35 تا 45 اینچ؛ تلویزیون شما از زمین باید 25 اینچ فاصله داشته باشد.
  • با استفاده از مداد یک مرکز قرارگیری تلویزیون روی دیوار را علامت بزنید و با همان مدارد روی دیوار سمت راست و چپ این مرکز علامت ایجاد کنید.
  • محل نصب پایه ها را به فاصله حدود 15 اینچ از علامت ها و درست در جایی که سوراخ های پیچ استند وجود دارند علامت بزنید.
  • به شرط اتصال استند تلویزیون در وسط, از نظر دید برای کل خانواده راحت خواهد بود.

سامسونگ را می توان صدر نشین فروش تلویزیون در جهان به شمار آورد؛ برندی که تنوع در تلویزیون هایش به وضوح مشاهده می شود و البته قیمت اقتصادی، این محصولات را بیش از پیش دوست داشتنی کرده است. در حال حاضر تلویزیون سامسونگ با هر قیمت و امکاناتی که باشد از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی تایزن استفاده می‌کند و آنطور که معلوم است این شرکت قرار نیست به اندروید یا پلتفرم دیگری روی بیاورد.

ارتفاع دید برای نصب تلویزیون

اگر اندازه صفحه نمایش و فاصله دید مناسب برای خانه خود را بررسی نکرده اید؛ ابتدا این کار را انجام دهید.

حالا اجازه دهید روی ارتفاع ایده آل تمرکز کنیم. ما در اینجا روی ایده آل تاکید می کنیم چونکه همانطور که در ادامه توضیح خواهیم داد؛ در هر خانه گزینه های نصب ایده آل وجود ندارد.

اکثر عملیات در تلویزیون در یک سوم وسط صفحه اتفاق می افتد؛ بنابراین این بخشی از صفحه نمایش است که در حالت ایده آل در سطح چشم قرار دارد.

طبق گفته Brandi Jorgensen، نصاب Geek Squad، برای نصب ارگونومی؛ وسط صفحه تلویزیون باید در سطح چشم قرار داشته باشد. اما در بیشتر موارد که چندین نفر تلویزیون تماشا می کنند؛ تعیین ارتفاع مناسب به صورت چشمی عملی نخواهد شد. به همین دلیل شما باید یک محدوده راحت را برای کل باند در نظر بگیرید.

بهترین زاویه دید و ارتفاع برای نصب تلویزیون شما

البته چندین عامل برای قرارگیری در دستگاه در سطح چشم وجود دارد که می توان به ارتفاع؛ ارتفاع مبل, فاصله تلویزیون از مبل؛ ارتفاع تلویزیون اشاره کرد. یک فرمول ریاضی می تواند شما را سردرگم کند؛ بنابراین نیازی به استفاده از این فرمول ها نیست. کافیست که متر اندازه گیری را بیاورید و ارتفاع چشم خود از کف را اندازه بگیرید.

اکثر عملیات در تلویزیون در یک سوم صفحه اتفاق می افتد؛ بنابراین این بخشی از صفحه است که در حالت ایده آل در سطح چشم قرار می گیرد. اگر ارتفاع تلویزیون شما 30 اینچ است؛ 10 اینچ وسط همان چیزی است که به روی کلی روی آن ثابت هستید. این فاصله از لبه پایین صفحه نمایش شما تقریبا 10 اینچ است؛ (بسته به اینکه قاب پلاستیکی اطراف صفحه چقدر قابل مشاهده باشد).

ال جی یکی از برندهایی است که تلویزیون‌هایش را با تنوع بالای سایز روانه بازار می‌کند که برای نصب هر کدام از این اندازه ها بر روی دیوار نیاز به براکت جداگانه دارید. شما می توانید همزمان با خرید تلویزیون ال جی از فروشگاه افرالند براکت مورد نیاز را نیز سفارش بدهید.

با یک محاسبه سریع؛ پایه تلویزیون باید حدود 25 اینچ از کف فاصله داشته باشد. این یک محدوده دید راحت با ارتفاع 35 تا 45 اینچ و مرکز صفحه را در سطح چشم 40 اینچی شما قرار می دهد.

Jorgensen می گوید که تنها آزمایش واقعی برای راحتی، آزمون و خطا است. او ابتدا توصیه می کند که برای بلند کردن تلویزیون از دو دوست توانمند خود کمک بگیرید. بعد در جای مورد علاقه خود بنشینید و از دوستانتان بخواهید که به تدریج شروع به بلند کردن تلویزیون کنند؛ وقتی که احساس کردید که ارتفاع تلویزیون خوب است؛ می توانید جایگاه تلویزیون را علامت گذاری کنید و نصب خود را شروع کنید.

به خاطر داشته باشید که شما به دنبال یک محدوده راحتی هستید نه کسر دقیقی از اینچ. ارتفاع ایده آل برای نصب روی دیوار یکسان است؛ اما انجام اندازه گیزی باعث می شود در واقع نصب تلویزیون کمی راحت تر را داشته باشید.

بهترین زاویه دید و ارتفاع برای نصب تلویزیون شما

البته وقتی که صحبت از زاویه افقی می‌شود؛ داشتن صفحه تلویزیون عمود بر کره چشم کاملا مناسب است. اما Jorgensen می گوید که تلویزیون های جدید دارای چنان وضوح و زاویه دید گسترده و مقدار رفرش ریتی هستند که برای لذت بردن شما از تلویزیون کاملا ضروری نیست. او می‌گوید داشتن صفحه نمایش با +/ 25 درجه به صورت افقی کاملا قابل قبول است. وی تاکید می‌کند که راحتی و کاهش تابش انعکاسی به اندازه زاویه از  اهمیت بالایی برخوردار است.

در این بخش می‌توانیم به اهمیت زاویه دید گسترده در نصب تلویزیون روی دیوار اشاره کنیم که سونی در این مبحث کم و کسر ندارد. تلویزیون سونی در هر اندازه ای که باشد از زاویه دید گسترده ای برخوردار است پس تنها کاری که شما می کنید انتخاب یک براکت مناسب برای تلویزیونتان است.

نصب تلویزیون روی شومینه! هرگز

یک ایده کلی و بسیار بد که هنگام نصب تلویزیون در نظر گرفته می شود، نصب دستگاه بالای شومینه است. قطعات الکترونیکی داخل تلویزیون حساس هستند و می‌توانند در اثر گرمای ناشی از شومینه؛ دود و غیره خراب شوند.

ارتفاع شومینه یک زاویه غیر طبیعی دید را فراهم می آورد. دلیل خالی بودن ردیف اول سینما این است که بعد از مدت طولانی نگاه کردن به بالا گردن شما درد می گیرد. ارتفاع شومینه هم چیزی شبیه به این است که زاویه ای غیر طبیعی را برای گردن و سر شما فراهم می آورد. زاویه دید ایده آل این است که وسط صفحه در سطح چشم شما قرار بگیرد. اما گاهی چاره ای ندارید. فرم اتاق؛ مبلمان و عادت های استفاده از تلویزیون ممکن است کاربر را وادار به نصب تلویزیون در بالای شومینه کند. 

فقط به خاطر داشته باشید؛ در این حالت، شما می خواهید از یک براکت قابل تنظیم استفاده کنید که به طور قابل توجهی به سمت جلو متمایل می شود تا در طولانی مدت، مشکلات گردن  درد را برای شما به ارمغان نیاورد. شما هرگز زاویه مناسبی نخواهید داشت، فقط باید صفحه را کج کنید تا در دید شما قرار بگیرد و احساس بهتری داشته باشید. فروشگاه افرالند طیف گسترده ای از تلویزیون های جدید به همراه براکت و پایه دیواری متناسب با اندازه های مختلف تلویزیون را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ما نسبت به سفارش آن‌ها اقدام کنید.

منبع: tomsguide