۲۰ مرداد ۱۴۰۱

بهترین تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال

بهترین تلویزیون های مناسب برای تماشای فیلم

اگر از شما سؤال کنن بهترین تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال کدام است، آیا جواب این سؤال را می‌دانید؟ در واقع اولین کاری که یک کاربر با تلویزیون خود انجام می دهد تماشای فیلم می باشد. تماشای فیلم لذت بخش ترین کار در این روزها است که کمتر کسی در سطح دنیا وجود دارد که به دیدن فیلم علاقه مند نباشد و اینکه تلویزیون مناسب فیلم باشد یا نه بسیار مهم است.

در ادامه لیست کامل و جامع تلویزیون برای فیلم دیدن را در اختیارتان قرار می دهیم. این مدل ها به قدری کیفیت عالی دارند که تصاویر سینمایی مسحور کننده و هیجان انگیزی را در مقابل چشمانتان قرار می دهند. لیست موجود در سال 2022 و 2021 معتبر است و تلویزیون های تضمین شده ای را در بر می گیرد. این مدل ها محدود هستند و با کمک کارشناسان فروش افرالند ترتیب بندی شده اند پس با خیال راحت از اعتبار و کیفیت آن ها، می توانید اقدام به خرید تلویزیون نمائید.

در دنیای امروز علاقه به دیدن فیلم نسبت به قبل شاید بیشتر به چشم می خورد. روزهای بی حوصله گی و خسته کننده در دوران کرونا بیش از بیش افراد را به دیدن فیلم ترغیب کرده است. دورانی که افراد احساس کسلی داشته و از اینکه زمان نمی گذرد همواره در حال شکایت بودند. در این شرایط داشتن یک تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم خالی از لطف نبود.

فیلم دیدن فقط مناسب زمان بی حوصله گی نیست، فیلم دیدن تاثیراتی بسیاری بر روی زندگی افراد در شرایط روزمره دارد. گاهی تماشای فیلم به ایجاد خلاقیت بسیار کمک می‌کند و خیلی از افراد برای ایده گیری از فیلم ها به تماشای آن ساعت‌ها می‌نشینند تا به چیزی که می خواهند برسد و یا جواب سؤال های خود را پیدا کنند.

شاید هم یک سری افراد به دنبال تهیه تلویزیون مناسب فیلم دیدن هستند تا از استرس های همیشگی دور شوند و برای چند ساعت که شده فارغ از این دنیا به دیدن فیلم های شاد و کمدی بنشینند. بس دیدن فیلم یکی از بهترین کارهایی است که هر کسی می تواند انجام دهد و به نحوی دغدغه های خود را حل کند. البته باید گفت دیدن فیلم مناسب بسیار مهم است، مثلاً تماشای یک فیلم ترسناک برای یک کودک هیچ وقت جالب نبوده و مشکلاتی را در روحیه او به وجود خواهد آورد.

در ادامه مقاله افرالند دوست داریم تا با ما همراه شوید با معرفی بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم و سریال از برندهای مختلف که هر کدام چه قیمتی داشته و چه کارایی هایی مناسب برای تماشای فیلم دارند، همچنین برای داشتن یک تلویزیون مناسب چه امکاناتی باید داشته باشد.

6 فاکتورهای مهم در تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم

برای تماشای فیلم فقط داشتن یک تلویزیون مهم نیست، چون صرفاً تمام تلویزیون ها از قدیم امکان پخش فیلم را داشته اند. حتی تلویزیون های قدیمی سیاه و سفید با آن ظاهر بزرگ و جعبه ای. اما اینکه برای لذت بردن از یک فیلم به صورت حرفه ای تلویزیون چه امکاناتی را باید در خود داشته باشد بسیار مهم است. گاهی سازنده فیلم به صورتی به ساخت فیلم خود پرداخته و نگاهی به فیلم داشته که در زمان پخش شما اصلاً فیلم را از این زاویه نمی بینید.

در حالی که در تلویزیون های جدید امروزه قابلیت های حرفه ای همچون حالت Film Mode  و Film Maker قرار داده شده است که باعث می شود شما فیلم را همان گونه که در فکر کارگردان بوده است ببینید و فیلم را قضاوت کنید. این حالت در فیلم های اکشن بسیار بهتر هویدا می شود، فقط کافیست یک بار امتحان کنید. از فاکتورهای مهم تلویزیون مناسب تماشای فیلم می توان موارد بسیاری را نام برد:

کیفیت تصویر

همه به خوبی به این موضوع واقفیم که اصل هر تلویزیونی کیفیت تصویر آن می باشد. که کیفیت تصویر در تلویزیون های مختلف متفاوت می باشد. کیفیت تصویر اگر مناسب نباشد شما نمی توانید یک دیدن فیلم لذت ببرید چون وضوح تصویر در آن بسیار کم می باشد. صحنه ها نا واضح می شوند و تا دیده می شود. شما دیگر یک فیلم ترسناک را واقعاً ترسناک نمی بینید چون عمق سیاهی و روشنی در آن اصلاً معین نیست. کیفیت تصویر در تلویزیون مناسب فیلم بسیار مهم است.

تلویزیون مناسب فیلم

کیفیت تصویر در رزولوشن های مختلف نیز فرق دارد و زمانی که یک فیلم را با کیفیت تصویر Full HD تماشا می کنید با وقتی همان فیلم را با کیفیت تصویر 8K نگاه می کنید به صورت واضح تفاوت این دو را متوجه می شوید. کیفیت تصویر مناسب برای هر تلویزیونی متفاوت می باشد، البته می توان گفت از همان تلویزیون فول اچ دی هم می توان مدل های عالی پیدا کرد که کارایی خوبی داشته باشند اما قطعاً بهترین نیستند.

رفرش ریت در تلویزیون مناسب فیلم


سرعت رفرش تصاویر فقط مختص حالت بازی نیست، بعضی وقت ها یک فیلم مسابقه رالی را تماشا می کنید یا اینکه یک فیلم جنگی و اکشن که در آن صحنه ها به سرعت در حال تغییر هستند و شما قادر به تشخیص این صحنه ها در سرعت بالا نیستید. اما وقتی تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم انتخاب می کنید حتماً که سرعت رفرش مناسبی دارد که این سرعت رفرش می تواند از 60 هرتز شروع شود تا 120 هرتز، که این در تلویزیون های مختلف متفاوت می باشد.

کیفیت صدا

تا به حال برای شما پیش آمده که در هنگام تماشای فیلم مورد علاقه خود نشسته اید اما کیفیت صدا شما را اذیت می کند؟ یا اینکه در یک جمع قرار گرفته اید ولی به دلیل شلوغی صدا را به صورت واضح نمی شنوید و از دیدن فیلم در آن لحظه پشیمان می شوید؟ در تلویزیون های نسل جدید قدرت پردازش داشته و می توانند به راحتی صدای کاراکتر اصلی را تشخیص داده و آن را واضح تر پخش می کند در حالی که صداهای اضافه و نویزها را از بین می برد.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C2

اتصال به اینترنت

اتصال به اینترنت و امکان اتصال به وای فای WiFi شما را ترغیب می کند به سرچ فیلم های مورد علاقه خود بپردازید، مثلاً از طریق سایت تماشا و نماوا فیلم جدید رازبقاء را دانلود کنید یا مستقیم به تماشای آن بپردازید. البته از طریق اتصال به دستیارهای صوتی نیز می توانید با سرچ کردن هر برنامه ای که می خواهید را پیدا کنید.

سیستم عامل تلویزیون مناسب فیلم

صفحه نمایش با کیفیت

در صنعت تلویزیون صفحه نمایش های بسیاری برای تماشای فیلم در تلویزیون ها قرار داده شده است که از LCD  و LED گرفته تا سری های جدید تلویزیون که شامل OLED, QLED, QNED می باشند که هرچه این صنعت پیشرفت کرده است امکانات تصویری در این پنل ها نیز به مراتب پیشرفت کرده است و تصویری که ارائه می کنند بسیار با کیفیت تر می باشد.

پردازنده در بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم

پردازنده عضو اصلی هر تلویزیونی می باشد، چیزی مثل قلب تلویزیون.  قدرت پردازش زمانی به وضوح خود را نشان می دهد که شما به دنبال عدم تاری در کیفیت تصویر و وضوح صدا هستید. پردازشگر هرچقدر حرفه ای تر باشد امکان اینکه داده های که دریافت می کند را بهتر و تخصصی تر تجزیه و تحلیل کند بیشتر خواهد بود. مثلاً در تلویزیون های 4K تصاویر قدیمی و بی کیفیت را ارتقاء می دهد و فیلم قدیمی را با کیفیت تصویر بالا می توانید ببینید.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون ها برای تماشای فوتبال جام جهانی

بهترین تلویزیون ها برای تماشای تلویزیون کدام است؟

وقتی حرف از بهترین زده می شود، یعنی شما به دنبال یک تلویزیون معمولی نیستید بلکه تلویزیونی می خواهید که تمام فاکتورهای مؤثر در تماشای فیلم به صورت مناسب را داشته باشد یا حداقل تعدادی از این موارد را داشته باشد. این امکان در تلویزیون های برندهای متعددی وجود دارد که در ادامه بحث در این مقاله به معرفی تلویزیون های مناسب تماشای فیلم می پردازیم.

تلویزیون های سری X سونی

تلویزیون های سری X سونی از بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم هستند. که همگی از کیفیت تصویر 4K بهره‌مند فوق‌العادههستند و تصاویری با رزولوشن نزدیک به 8 میلیون پیکسل را به نمایش در می آوردند و این یعنی یک وضوح تصویر فوق‌العاده. تلویزیون های سری ایکس سونی جزء تلویزیون های بالارده در صنعت تلویزیون محسوب می شوند که در آن ها از پردازشگر X1™Ultimate استفاده شده است.

قدرت صدای تلویزیون های مناسب تماشای تلویزیون در سری X سونی با امکان Clear Voice صدای واضح وبدون نویز را در هنگام تماشای فیلم در اختیار شما قرار می دهد. همچنین بهره وری از صدا و تصویر هماهنگ از بهترین ویژگی های این سری محسوب می شوند که در تمام صحنه های حتی در فیلم قدیمی این مشکل را نخواهید دید.

کنتراست طبیعی از رنگ ها را زمانی متوجه می شوید که تمام رنگ برگ های گل ها را به وضوح می بیندید و شبنم روی برگ را حس کرده و از طراوت آن شاداب می شوید، این خاصیت تلویزیون های 4K است که از HDR پشتیبانی می کنند.

مدل تلویزیونرفرش ریت
تلویزیون سونی XR90QLED
تلویزیون سونی XR80OLED
تلویزیون سونی XR70QLED
تلویزیون سونی S30LED
تلویزیون 65 اینچ سونی 2024

تلویزیون های سونی با واژه قیمت اقتصادی میانه خوبی ندارند؛ یعنی حتی مدل های میان رده اش نیز از رقبایشان در برند سامسونگ و ال جی گران‌تر قیمت گذاری شده اند؛ پس اگر تصمیم به خرید تلویزیون سونی گرفته اید یعنی در دنیای مدل‌های لاکچری قدم می زنید.سال 2022، شاهد ورود طیف گسترده ای از این محصولات با رنج قیمتی متفاوت بودیم که در میان آن ها، تلویزیون سونی X85K و مدل X90K طرفداران بیشتری را از آن خود کردند. این دو تلویزیون هر دو گیمینگ هستند و به نسبت اولدها قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

مدلکیفیت تصویررفرش ریت
تلویزیون سونی A95L4K120HZ
تلویزیون سونی A80L4K120HZ
تلویزیون سونی X95L4K120HZ
تلویزیون سونی X90L4K120HZ
تلویزیون سونی X85L4K120HZ
تلویزیون سونی X80L4K60HZ
لیست تلویزیون های سونی 2023

در میان تلویزیون های سونی، همواره اولدها می درخشند؛ مدل هایی با جذابیت بی نهایت تصویر، قابلیت های عالی گیمینگ و همچنین کیفیت بالای ساخت که البته قیمت نسبتا بالایی نیز دارند. از این مدل ها در سال 2023 می توان به تلویزیون سونی A80L اشاره کرد که به نوعی اقتصادی ترین اولد سونی است و پس از آن A95L نیز روانه بازار رقابتی شد.

تلویزیون OLED سونی بهترین گزینه برای تماشای فیلم

چرا بهترین گزینه؟ تلویزیون اولد به دلیل تکنولوژی عالی صفحه نمایش که دارد از یک LED معمولی بالاتر بوده و تصاویر را به صورت واضح تر و زنده‌تر به نمایش می‌گذارد. نشان دادن عمق تاریکی در یک شب بارانی در فیلم جذابیت فیلم را چند برابر می کند. وقتی حرف از اولد به میدان می آید حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.

تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم

سرعت رفرش در تلویزیون های اولد سونی 120 هرتز می باشد و این یعنی یک تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم که در آن با سرعت حرکت صحنه تاریک در آن ایجاد نشود و تمام صحنه ها با وضوح کامل به اجرا در می آیند.

وجود پورت HDMI2 امکان اتصال به کنسول های بازی حرفه ای را در تلویزیون فراهم می کند و تلویزیونی که در پیش رو دارید بجز امکاناتی که برای تماشای فیلم دارد یک تلویزیون مناسب گیمینگ نیز محسوب می شود.

تلویزیون سونی با کیفیت 8K

تا به حال بشر توانسته بود نهایت کیفیت تصویری که تولید کند HD وFull HD باشد که در نوع خود بی نظیر می باشد. اما امروزه تلویزیون فقط یک وسیله تزئینی در منزل یا فقط برای کار خاصی نیست. در حال حاضر افراد نیازهای زیادی با تهیه تلویزیون برطرف می کنند، ازجمله سرچ در گوگل.

به همین دلیل افراد به دنبال امکانات بیشتری در تلویزیون هستند که کیفیت تصویر بهتر از مهمترین این موارد می باشد. در یک سری از برندها کیفیت تصویر به شکل های گسترده تری دست پیدا کرده است که 4K  و 8K از بهترین های آن می باشد. شرکت سونی دو مدل تلویزیون با کیفیت 8K تولید کرده است که رزولوشن آن ها 4320× 7680 می باشد که 16 برابر یک تلویزیون Full HD وضوح دارند.

کیفیت تصویر در تلویزیون مناسب فیلم

 این تلویزیون های مجهز به دوربین براویا کم Bravia Cam  می باشند که با قدرت تشخیص فاصله افراد از تلویزیون موقعیت شما را تشخیص داده و به همان میزان صدا ونور را به صورت هوشمند تنظیم می کنند. همچنین از طریق این دوربین شگفت انگیز امکان چت های تصویری برای شما به راحتی امکان‌پذیر می باشد.

سایزبندی این تلویزیون مناسب فیلم سونی معمولاً بزرگ می باشند و همچنین دارای توان صوتی 85 وات می باشند که صدایی بسیار قوی و وسیع بوده و اوج هیجان در فیلم را تجربه خواهید کرد.

تلویزیون ال جی سری U مناسب برای تماشای فیلم

در تلویزیون های ال جی هم اگر کمی حوصله به خرج دهید تلویزیون مناسب فیلم پیدا خواهید کرد که سری U ال جی از بهترین های این برند برای این کار محسوب می شوند. این تلویزیون ها کیفیت تصویر مطلوب و متعادل یعنی 4K را داشته و تصویری به شدت روشن و شفاف را پخش می کنند.

ال جی، سری U را در چند سال متوالی پشت سرهم در دست ساخت داشته است که در این مبحث قصد داریم به معرفی بهترین تلویزیون ال جی برای تماشای فیلم از سری U برند ال جی را که در دو سال اخیر وارد بازار شده است معرفی کنیم که هومشند هستند و از قابلیت هوش مصنوعی بهره برده اند.

توان صوتی در این تلویزیون ها در حد متوسط بوده و دارای 2 بلندگو با توان مجموعاً 20 وات صدا هستند. همچنین مجهز به ریموت کنترل هوشمند بوده که هم به صورت ماوسی کار می کند و هم اینکه می تواند به صورت صوتی کار کرده و از راه دور تلویزیون هوشمند خود را به صورت صوتی کنترل کنید. مثلاً صدا را کم و زیاد نمایید.

مدل تلویزیوننوع نمایشگر
تلویزیون ال جی M4OLED
تلویزیون ال جی G4OLED
تلویزیون ال جی C4OLED
تلویزیون ال جی QNED90TQNED
تلویزیون ال جی QNED85TQNED
تلویزیون ال جی QNED80TQNED
تلویزیون ال جی UT8000LED
تلویزیون 65 اینچ ال جی 2024
مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی A3OLED
تلویزیون ال جی B3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون ال جی Z3OLED
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UR7550LED
تلویزیون ال جی UR9000LED
لیست تلویزیون های ال جی 2023

در سال 2023، ال جی همان روند 2022 را ادامه داد با این تفاوت که در مدل های بالارده اولد مانند G3 از پنل MLA استفاده کرده و طیف تلویزیون های LED را نیز گسترده‌تر ساخته است. در حال حاضر بالارده ترین مدل این برند را در خانواده فورکی می توان تلویزیون ال جی G3 نام برد و همچنین در بخش LED ها تلویزیون ال جی UR8000 را می توانیم به کاربران عاشق فیلم و سینما پیشنهاد بدهیم.

تلویزیون های نانوسل ال جی مناسب برای تماشای فیلم

نانوسل تکنولوژی است که فقط در تلویزیون های ال جی از آن استفاده شده است، ذرات نانو در صفحه نمایش باعث می شود شما تصویری زنده و پویا داشته باشید و تصاویر را متحرک و بدون ایستایی ببینید به طوری که وقتی به آن نگاه می کنید حس می کنید آن تصویر در کنار شما است.

این خاصیت در کیفیت تصویر تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم بسیار عالی می باشد مخصوصاً در فیلم هایی که از اعماق دریا می بینید و حرکت ماهی های کوچک به صورت دسته جمعی در حال عبور از کنار یک نهنگ غول پیکر قطعاً در تصویر تلویزیون نانوسل بی نظیر خواهد بود.

سری تلویزیون های Nano Cell هر ساله در سری جدید تولید می شوند به همین دلیل هم 2021 دارند هم 2022 و این در کیفیت ماجرا هیچ تاثیری نخواهد داشت فقط سال ساخت متفاوت می باشد. این تلویزیون ها دارای هوشمند هستند و از هوش مصنوعی ThinQ بهره می برند و به همین دلیل امکانات بسیاری همچون مدیرت دستگاه های هوشمند در اطراف خود را دارا می باشند.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های اولد 2022 

تلویزیون OLED ال جی شگفتی برای تماشای فیلم

دو مدل تلویزیون ال جی از سری تلویزیون های OLED در بازار موجود هستند که از بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم محسوب می شوند. این تلویزیون ها که در کلاس 1, 2 معرفی شده اند در 4 سطح A, B, C, D می باشند. تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K در صفحه نمایش OLED.

در این حالت یکی از بهترین گزینه های مناسب برای تماشای فیلم می باشد که با فناوری های رنگی و ارائه دامنه رنگی گسترده همچنین عمق سیاهی بالا تصویری بی نهایت واضح و زنده را برای تماشاگر به تصویر می کشد.

تلویزیون های اولد در هر مدل و سال تولیدی که باشند مناسب برای قابلیت گیمینگ می باشند که از پورت HDMI2 برای این گزینه استفاده می کنند، همچنین سرعت رفرش ریت در آن ها 120 هرتز می باشد فقط سری A هستند که سرعت رفرش کمتر و در حد 60 هرتز را دارا می باشند که از پورت HDMI2 پشتیبانی نمی کنند.

تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم ال جی QNED

تکنولوژی کیوند QNED که در مدل های ال جی هستند که مخفف Quantum Nano Emitting Diodes می باشد به معنی دیودهای نورده نانوکوانتومی است یعنی ترکیبی از فناوری نانوسل و ذرات کوانتومی. فناوری نور پس زمینه حاصل از Mini LED ها در کنار تکنولوژی نانوکوانتوم تصویری به کرات واضح و روشن‌تر را با کنتراست بالا به رخ می کشد.

بهترین تلویزیون برای تماشای فیلم

 در این حالت تصویری که در پیش رو دارید به مراتب درخشان تر از حالت عادی می باشد که در طیف رنگی متعددی که در دسترس دارد شما یک تصویر منحصر به فرد در پیش رو خواهید داشت. پردازنده نسل آلفا در تلویزیون های کیوند ال جی می تواند در ارتقاء تصویر بی کیفیت و صدای خش دار بسیار کمک کرده و فیلمی که تماشا می کنید هر چند قدیمی هم باشد از تصویر و صدای واضحی برخوردار باشد.

تلویزیون 8K ال جی

تلویزیون های ال جی با کیفیت تصویر 8K در سه نوع خلاصه می شون که در یک سری امکانات با هم متفاوت می باشند. اولین مدلی که معرفی می شود سری Z1, Z2 هستند که صفحه نمایشی که در آن استفاده شده است از نوع OLED است که سرعت رفرش در آن ها 120 هرتز می باشد با قابلیت گیمینگ و حالت Film Maker مخصوص برای تماشای فیلم. این تلویزیون ها از توان صوتی 60 و80 وات برخوردار هستند که یکی از گزینه های تلویزیون مناسب فیلم همین کیفیت صدا می باشد.

از گزینه های مهم در این تلویزیون شکل پایه جالب مدل Z2 است که به صورت یک میز عمل می کند و یک حالت مستطیل به زیر صفحه نمایشگر متصل می باشد. همچنین پردازنده های استفاده شده از نسل آلفا 9 بوده که به ترتیب از نسل 4 و 5 هستند که جزء بهترین پردازنده ها در تلویزیون به حساب می آیند. مدل Z1 محصول سال 2021 ومدل Z2 محصول سال 2022 است.

دومین مدل از 8K های ال جی QNED 99  و  QNED 95هستند که این دو مدل از بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم در تلویزیون های ال جی به حساب می آیند که ازLED هایی با قابلیت نانو و کوانتوم ساخته شده اند. 

در سری های نانو نیز مدل NANO 95, NANO 99 از کیفیت تصویر 8K  برخوردار می باشند که کیفیت تصویری 4 برابر تلویزیون های NanoCell معمولی دارند و این یعنی وضوح تصویری به مراتب بالاتر. البته شاید بهتر باشد بگوییم در حال حاضر برنامه و فیلم هایی که با کیفیت ایت کی ساخته می شود خیلی زیاد نیستند.

تلویزیون سامسونگ QN در ابعاد بزرگ

تلویزیون های QN که به اصطلاح نئوکیولد خوانده می شود و جزء تلویزیون هایی هستند که قابلیت نمایش صد درصد رنگ ها را دارند و رنگ های که ارائه می کنند خود رنگ های اصلی تصویر است و چیزی که بیننده می بیند با تصویر در واقعیت کاملاً مشابه هستند. مدل های QN85A, QN90A از تولیدات سال 2021 و مدل QN87B,QN90B ساخت 2022 شرکت سامسونگ هستند.

مدل تلویزیوننوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ S95DQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90DQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN95DNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90DNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN85DNeo QLED
تلویزیون سامسونگ Q80DQLED
تلویزیون سامسونگ Q70DQLED
تلویزیون سامسونگ Q60DQLED
تلویزیون سامسونگ DU8000Crystal LED
تلویزیون سامسونگ DU7000Crystal LED
تلویزیون 65 اینچ سامسونگ 2024
مدلنوع پنل
تلویزیون سامسونگ S95COLED
تلویزیون سامسونگ S90COLED
تلویزیون سامسونگ QN700CNeoQLED
تلویزیون سامسونگ QN95COLED NeoQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeoQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ CU8000LED
لیست تلویزیون های سامسونگ 2023

فناوری که در تصویر این تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم استفاده شده است ماتریس کوانتوم بوده که در کنار کیفیت تصویر فورکی بیشترین قابلیت روشنایی تصویر با وضوح بالا را به نمایش می گذارند. در صفحه نمایش این تلویزیون از تعدادی Mini LED استفاه شده است که نور مورد نیاز را به صورت پس زمینه به تلویزیون می رسانند و این یکی از دلایل تفاوت تلویزیون اولد و نئوکیولد محسوب می شود.

تلویزیون کیولد سامسونگ

تلویزیون های با فناوری کیولد و سرعت رفرش تصاویر بالا. سرعت رفرش برای تماشای فیلم و لذت بردن از صحنه های مهیج و سریع یکی از مهمترین کاراکتر ها می باشد که در ارئه تصویر بی نظیر که اصلاً تاری در آن دیده نشود است. این سرعت رفرش و حرکت تصاویر در تلویزیون های مناسب گیمینگ نیز بسیار ضروری می باشد تا در هنگام بازی شما هیچ صحنه ای را از دست ندهید.

تلویزیون های کیولد سامسونگ کنتراست و رنگ مشکی عمیقی ندارند اما خب می توان گفت زاویه دید و رابط کاربری به نسبت مناسبی دارند و از کیفیت تصویر مطلوبی برخوردار هستند. این تلویزیون های به نسبت تلویزیون های معمولی فورکی سامسونگ از قیمت بالاتری برخوردار هستند که البته معمولاً در سایزهای بزرگ نیز ساخته می شوند.  از بهترین تلویزیون ها مناسب برای تماشای فیلم سامسونگ می توان به سطح A:2021  و سطح B:2022 در سری های 6 و 7 و 8 اشاره کرد.

تلویزیون مناسب فیلم 4K  سامسونگ

ساسمونگ هر ساله نوع جدیدی از تلویزیون های 4K خود را وارد بازار می کند که در سری های متنوعی ساخته می شوند که از تلویزیون های مناسب برای تماشای فیلم در سال های 2021 و 2022 می توان به سری Au که محصول 2021 هستند و در مدل های 7000 و8000 و9000 ساخته شده اند اشاره کرد. همچنین در سال 2022 نیز مدل های Bu در کلاس 8000,8100,8500 ساخته شده اند.

کیفیت صدا در تلویزیون مناسب برای فیلم

این تلویزیون ها در واقع تلویزیون های میان رده محسوب می شوند که از سری اولد و کیولد و نئوکیولد پایین‌تر هستند و طبیعتاً از قیمت مناسب تری برخوردارند. این یکی از بهترین گزینه ها برای خرید تلویزیون مناسب فیلم با هزینه مناسب می باشد که  صدا و تصویر عالی دارند.

 در کیفیت تصویر این تلویزیون ها از Dynamic Crystal Color استفاده شده است که تصویری با محدوده رنگی بسیار بالا را به نمایش در می آورد و استفاده از پردازنده کریستالی از بهترین ویژگی های تلویزیون های سامسونگ به حساب می آیند.

سامسونگ تلویزیون 8k برای تماشای فیلم

در قسمت بالا در مورد تلویزیون های نئوکیولد در کیفیت تصویر 4k حرف زدیم. در این قسمت می خواهیم به معرفی چند مدل از همین تلویزیون ها منتهی با کیفیت تصویر بسیار بالاتر 8k بپردازیم. کیفیت تصویر وقتی بالاتر برود قطعاً نشستن ساعت های طولانی در جلوتلویزیون خسته کننده نمی شود و به مرحله ای می رسد که در جلو تلویزیون خوابتان می برد.

پردازنده این تلویزیون های QNA, QNB که به ترتیب 2021 و 2022 هستند Neural Quantum Processor 8K می باشد. وقتی پردازشگر مناسب باشد یعنی نگران هیچ چیز به درد نخوری در ورودی نباشید. شما فیلم خش دار و قدیمی به اجرا در آورید تلویزیون خود این اطلاعات را سنجش می کند و فیلمی با کیفیت صدای نرمال و تصویر واضح به شما تحویل می دهد.

شیائومی پیشتاز در تلویزیون مناسب برای فیلم با قیمت مناسب

شیائومی یک شرکت ژاپنی می باشد که تلویزیون و محصولاتی که تولید می کنند از کیفیت قطعات بسیار زیادی برخوردار هستند و تصویری که در تلویزیون شیائومی به شما ارائه می شود یک تصویر کاملاً رویایی می باشد، به نحوی که از تماشای فیلم خسته نمی شوید و می خواهید آخر داستان را نیز ببینید.

تلویزیون P12021
تلویزیون P1E2021
تلویزیون Q22022
تلویزیون Q12021
تلویزیون Q1E2021
تلویزیون A22022
تلویزیون F22022
تلویزیون S652023
تلویزیون S752023

تلویزیون شیائومی A2 و مدل F2 از جمله تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم هستند که از حافظه داخلی 16 گیگ برخوردارند و این یکی از مزایای تلویزیون های اندروید می باشد که می توانید به راحتی فیلم دانلود کنید و از حافظه آن برای این کار استفاده کنید، اما سرعت رفرش کمی دارند و با سرعت رفرش 60 هرتز نمی توان گفت مناسب برای بازی باشد.

بهترین تلویزیون برای تماشای فیلم

دو مدل دیگر از تلویزیون های شیائومی هستند که به P, Q معروفند. این تلویزیون های که در مدل های P1,P1E و q1,q1e ساخته شده اند از محصولات 2021 این شرکت هستند که حافظه های داخلی مناسبی برخورداند.

اما می توان گفت سری Q بالاتر از سری P بوده وهم حافظه داخلی 32 گیگ دارند و هم این سرعت رفرشی که در آن ها استفاده شده 120 هرتز است که بسیار تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم هستند. اگر گیمر هستید سری Q با داشتن پورت HDMI2 این رسالت را به پایان رسانده.

بهترین تلویزیون های هایسنس

تلویزیون مناسب فیلم و تماشای فیلم بسیار زیاد می باشند که برند هایسنس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در تلویزیون هایسنس سری A را داریم که در سال 2021 مدل های 61G, 62G را داریم که از پنل VA در ساختار آن ها استفاده شده است که این تلویزیون های دارای کیفیت تصویر 4K هستند که از محدوده HDR پشتیبانی می کنند. وقتی از این محدوده استفاده کنند یعنی کنتراست تصویر بالایی دارند وتمام جزئیات در تصویر کاملاً معلوم می باشد.

تلویزیون های یولد هایسنس نیز از جمله تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم هستند که در مدل های U7H, U8H, U9H در سال 2022 به بازار صنعت تلویزیون عرضه شده اند که در تکنولوژی آن ها در کنار LED از قابلیت Ultra استفاده شده است که تصویری که پخش می کنند به مراتب از یک led معمولی بسیار بالاتر بوده و از یک تصویر درخشان و واضح در زمان پخش استفاده می کند.

تکنولوژی یولد در این تلویزیون های باعث می شود هر کدام از نورها به صورت مستقیم با نور محیط تنظیم شود و زمانی که فیلمی با صحنه های بسیار روشن در یک محیط تاریک می بینید چشم شما اذیت نشده و بر طبق نور محیط به صورت هوشمند تنظیم می‌شوند.

مدلسال تولید
تلویزیون هایسنس A9H2022
تلویزیون هایسنس A7H2022
تلویزیون هایسنس A6H2022
تلویزیون هایسنس U8H2022
تلویزیون هایسنس U7H2022
تلویزیون هایسنس U6H2022
تلویزیون هایسنس 2022

هایسنس با تولید تلویزیون‌های خوش قیمت، هر سال بازار را در دست می‌گیرد؛ این برند چینی اکنون توانسته به رقابت با ابرقدرت های دنیای تلویزیون بپردازد و ما نیز لیستی از بهترین های هایسنس را در لیست پیش رو قرار دادیم تا اگر تا اینجای مقاله نتوانسته اید محصول مورد نظر را انتخاب کنید در این لیست انتخابی مطمئن داشته باشید.

جمع‌بندی

در بین مدل های مختلفی که از برند های بالا معرفی شد تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم هم دیده می شوند، هم مدل های ارزان وجود دارد هم مدل های گران‌قیمت. این بستگی به شما دارد که کدام بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم را انتخاب کنید و برای تماشای فیلم کدام یک از فاکتورهای که معرفی شد برایتان در اولیت باشد. اما قطعاً کیفیت تصویر در درجه اول قرار خواهد گرفت.

تلویزیون های سونی معمولاً هزینه بالایی دارند اما ال جی و سامسونگ به مراتب نرمال تر می باشند و از همه ارزان‌تر تلویزیون های هایسنس هستند که در بین آن ها می توانید به تلویزیون های مناسبی دست پیدا کنید. البته باید گفت بهترین کیفیت را سونی و ال جی در همه موارد دارند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تلویزیون های موجود در این لیست معتبر و قابل اعتماد هستند؟

تک تک مدل های موجود در لیست بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم و سریال از برندهای اصلی گلچین شده اند و در خصوص کیفیت و اصالت، تضمین شده هستند. می توانید هر محصول را که دوست داشتید با ضمانت اصالت و فرصت بررسی کامل محصول درب منزل از فروشگاه افرالند خریداری نمائید.

02نکات مهم در خرید تلویزیون برای فیلم دیدن چه هستند؟

برای اطلاع از نکات مهم در خرید تلویزیون به مقاله موجود مراجعه کنید اما یک توضیح کوتاه بخواهیم بگوییم؛ کیفیت تصویر، زاویه دید، کنتراست و رفرش ریت از مهم ترین مشخصه های تلویزیون برای فیلم دیدن هستند.

03آیا لازم است که یک تلویزیون بزرگ برای تماشای فیلم و سریال بخرم؟

خیر. شما می توانید با یک تلویزیون در سایز معمولی مثلاً 55 و یا 50 اینچ هم کیفیت و تجربه خارق العاده تماشای فیلم و سریال را داشته باشید. انتخاب سایز تلویزیون به بودجه و همچنین فضای اتاق شما بستگی دارد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *