در این مقاله قصد داریم به معرفی تکنولوژی های جدید تلویزیون های 2022 بپردازیم… تلویزیون همچنان مهمترین دستگاه سرگرمی در خانه محسوب می شود. طبق گفته Nielsen یک چهارم کل تماشای تلویزیون در آمریکای شمالی از طریق سرویس های استریم انجام می شود. خانواده ها همچنین تلویزیون های خود را به روز کرده و رکوردی عجیب را در سال 2020 به ثبت رسانده اند. طبق گفته انجمن فناوری مصرف کنندگان؛ انتظار می رود تقاضای خرید در سال 2022 با افزایش مواجه شود. برآورد می شود که 43 میلیون فروش تلویزیون در سال جاری تلویزیون هایی هستند که بیش از 70 اینچ اندازه دارند و یا از کیفیت 8K UHD برخوردار هستند.

فروشندگان تلویزیون در سال های اخیر زمان سختی را پشت سر گذاشته اند چون مصرف کنندگان تمایل به پرداخت پول بیشتر برای گوشی های هوشمند دارند. توجه بیشتر مصرف کنندگان به ارزش صفحه و بهبود تعدادی از عناصر فنی که مشترکا باعث ایجاد تجربه های تماشایی تر می شوند؛ دری را برای تولید کنندگان تلویزیون باز کرده است و CES به عنوان مکانی مناسب برای معرفی تلویزیون های جدید و فروش آنها تبدیل کرده است.

تحقیقات ATSC نشان می دهند که تماشاچیان خانگی خواهان وضوح بالاتر و صدای پیشرفته‌تر (از بلندگوهای سه بعدی گرفته تا ساندبارها و سیستم های صوتی 21.1 کاناله) هستند. آنها همچنین می خواهند دامنه دینامیکی بالاتر؛ فریم ریت بالاتر و نمایشگرهای بزرگر و حالت Filmmaker Mode؛ رنگ ها؛ کنتراست، نسبت ابعاد و غیره را همانطور که فیلمسازان و کارگردانان تنظیم کرده اند را مشاهده کنند. در واقع به همه این نیازها باید شخصی سازی تعامل هوشمند را هم اضافه کرد.

تکنولوژی های جدی تلویزیون ال جی 2021

تمام تلویزیون های ال جی به غیر از اولدها، دارای بک لایت هستند و از این طریق نور و روشنایی صفحه نمایش را تامین می کنند در جدول زیر پرفروش ترین مدل های این برند در بازار ایران را مشاهده می‌کنید. اکنون در این حربه رقابتی، تلویزیون ال جی توانسته جایگاه ویژه ای از آن خودش کند و به بالاترین پله ترقی برسد.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون ال جی 2022

ATS بیان کرد که آنچه که هیجان انگیز است، سازگاری بین تمایلات مصرف کننده و تلویزیون های امروزی است که این ویژگی ها را زنده می کند. کایکل دیویس معاون ارشد و رئیس فنی Fox Sports در CES گفت که هنگام بازدید از ژاپن در سال گذشته خجالت کشیده است چون Fox هنوز در حال پخش محتواهای 720p SDR است در حالی که زاپنی ها در مورد 8K صحبت می کنند.

وی گفت که ما 20 سال است که با تلویزیون های HDT زندگی می کنیم. ما با تغییرات کندی همراه هستیم. ما در Super Bowl LIV تنها سه دوربین 8K داشتیم که در کنار 120 دوربین دیگری که در آنجا وجود داشت هیچ محسوب می شد.

هوش مصنوعی و رزولوشن تصویر 8K

CTA پیش بینی می کند که فروش تلویزیون های 8K در سال 2021 حدود 300 درصد افزایش خواهد داشت که شامل 1.5 میلیون دستگاه تلویزیون می شود. گریس نولان بازاریاب سامسونگ اذغان می کند که :” امروزه حتی برای تلویزیون های 4K محتوای محدودی وجود دارد”. رسیدن به تلویزیون های 8K کمی زمان خواهد برد. ما به آنجا نخواهیم رسید مگر اینکه صنعت به ما فشار بیاورد. اینکه کنسول های بازی PS5 و Xbox Series X از بازی های 8K پشتیبانی می کند دلگرم کننده است. ما به ژاپن خواهیم رسید.

در این بین فروشندگان برای استفاده از محتواهای با وضوح پایین به فناوری ارتقاء تصویر اعتماد می کنند. نولان می گوید که ما به شدت به هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته متکی هستیم. هر چه اطلاعات بیشتری به تلویزیون وارد شود؛ پردازنده قادر به کار بهتر برای تولید یک تصویر با کیفیت بالاتر خواهد بود.

جدا از UHD؛ HDR و صدای پیشرفته، تقریبا سخت افزار تلویزیون های 2021 برای گیمرها هم در نظر گرفته شده است. صفحه های بزرگتر؛ روشن تر و با رفرش ریت بالا و ویژگی های خاص مخصوص بازی و همچنین همکاری با فروشندگان بازی در محیط های ابر به برندهای تلویزیونی کمک می کند تا تغییرات بیشتری را ایجاد کنند.

رمزگشایی از نام برند و نام های اختصاری که همزمان با راه‌اندازی تلویزیون های جدید است؛ مانند یک میدان مین عمل می کند. دو موردی که در سال جاری سردرگمی هایی را ایجاد کرده اند Micro LED و Mini LED بوده اند.

Mini LED می تواند از LCD پیشی بگیرد و به منبع اصلی نور پس زمینه اکثر لوازم الکتیریکی مصرفی تبدیل شود؛ چه رسد به این که در صورت تحقق خبرهای تحولات اخیر؛ در صفحه نمایش های تخت نمایش داده شوند. شایعات زیادی در مورد استفاده اپل از پنل های Mini LED در نسخه های آینده iPad Pro و MacBook وجود دارد.

هوش شناختی چیست؟

این فناوری با قرار دادن ده ها هزار LED پشت یک پنل LCD همراه با مناطق دایمینگ به ارائه تمایز دقیق تر بین جزئیات روشن بدون نشت نور به مناطق تاریک اطراف کمک می کند. البته سطح سیاه تاثیر مستقیمی روی نمایش دقیق رنگ در تصاویر SDR و HDR دارد اما میزان روشنایی کلی نسبت به آنچه که توسط OLED تولید شده بهتر است.

Micro LED گران ترین راه حل برای تولید است و شامل اختصاص آرایه های میکروسکوپی LED به پیکسل های منفرد است؛ بنابراین امکان کنترل بیشتر روی روشنایی تصویر را فراهم می آورد. مانند OLED، این فناوری اجازه می دهد تا رنگ سیاه واقعی با خاموش شدن هر پیکسل نشان داده شوند؛ اما بر خلاف OLED؛ Micro LED می تواند دامنه دینامیکی بسیار روشن تر و کنتراست قابل ملاحظه تری را ارائه دهد.

در مقایسه با فناوری LCD؛ نمایشگرهای Micro LED کنتراست؛ زمان پاسخگویی و بهره وری بهتری را ارائه می دهند. Micro LED پایه و اساس صفحه نمایش های کریستالی LED سونی را تشکیل می دهد.


سونی برند با ابهتی است که همواره در صدر جدول فروش تلویزیون قرار گرفته؛ یک تلویزیون سونی بالاترین سطح کیفیت تصویر و امکانات را دارد به همین دلیل در جدول زیر، پرفروش ترین های این برند ژاپنی در سال 2022 را لیست کرده ایم تا خرید برایتان راحت تر از همیشه باشد.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED
تلویزیون های سونی 2022

تکنولوژی های جدید تلویزیون های 2021 سامسونگ

سامسونگ Neo QN900A را معرفی کرد که با صفحه نمایش های بدون حاشیه مشابه گوشی های هوشمند گلکسی خود همراه است. سامسونگ بزرگترین برند تلویزیون جهان؛ Mini LED ها را برای مجموعه تلویزیون های جدید Neo QLED خود استفاده کرد و حالا نقش بک لایت تلویزیون های سامسونگ را ایفا می کند. سامسونگ با کاهش اندازه 40 درصدی ال ای دی ها نسبت به اندازه سنتی که داشتند؛ به بیشتر شدن روشنایی و میزان سطح سیاهی رنگ سیاه می افزاید؛ در حالی که امکان دقت بیشتر و نشت کمتر مناطق روشن در نقاط تاریک را فراهم می آورد.

تلویزیون پرچمدار 85 اینچی NEO QLED QN800A / QN900A با صفحه نمایش بدون حاشیه شبیه به گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ است. با بلندگوهای تعبیه شده در پشت صفحه؛ کمتر از یک سانتیمتر ضخامت دارد. هیچ قیمتی برای آن داده نشده است اما ممکن است قیمت تلویزیون با 10 هزار دلار شروع شود.

تکنولوژی های جدی تلویزیون 2021 سامسونگ

برای اینکه بتوانید تلویزیونی متناسب با بودجه‌تان (هر چقدر کم) خریداری کنید مطمئناً باید سراغ برند سامسونگ بروید، این برند کره ای تلویزیون‌هایش را معمولا در قیمت‌های ارزان تولید می‌کند و به همین دلیل بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهد. خرید تلویزیون سامسونگ در هر کدام از سری‌های زیر می‌تواند شما را به دنیایی جادویی و سرشار از رنگ‌ها ببرد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED
تلویزیون های 2022 سامسونگ

یکی از تکنولوژی های جدید تلویزیون های 2021 ساسمونگ ویژگی جالب گیم بار است که دسترسی سریع به تنظیماتی مانند میزان رفرش ریت و نسبت تصویر را هنگام اتصال به PS5 یا Xbox Series X امکان پذیر می کند. نسبت ابعاد را می توان از 21:9 به 32:9 تغییر داد. همچنین از 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند که یکی از موراد ضروری برای گیمرها محسوب می شود.

سامسونگ تلویزیون های Micro LED جدید را با اندازه های 88، 99 و 110 اینچ ارائه می دهد. گزارش ها حاکی از آن است که قیمت بزرگترین سایز 156 هزار دلار است و تنها در کیفیت 4K ارائه خواهد شد. دو سال پیش سامسونگ این فناوری را در نسخه 50 اینچی 8K به نام The Wall به نمایش گذاشت. این دستگاه بزرگ درجه یک از ویژگی Multi View پشتیبانی می کند که صفحه را قارد می سازد تا به چهار بخش 55 اینچی جداگانه تقسیم شود. هر بخش دارای کنترل صدای جداگانه هم می باشد.

تکنولوژی های جدید تلویزیون های 2021 ال جی

دومین برند تلویزیونی پر فروش جهان هم به معرفی Micro LED در طیف وسیعی از نمایشگرهایی که QNED نامیده می شوند پرداخته است. Q به استفاده از مجموعه کریستال های کوچک نقطه کوانتومی برای نمایش رنگ ها اشاره دارد. N به ذرات نانوسل اطلاق می شود که برای جذب طول موج نورهای ناخواسته به منظور بهبود تولید رنگ و زاویه دید استفاده می شود و ED به دیودهای ساطع کننده نور اشاره دارد.

ال جی در حال جابجایی 30000 عدد از این ال ای دی های کوچک در پشت بزرگترین صفحه نمایش 86 اینچی خود است تا در صورت موفقیت تقریبا 2500 منطقه و فناوری پیشرفته لوکال دایمنیگ؛ نسبت کنتراست 1000000:1 را تولید کند.

در یک ارائه ویدیویی؛ این شرکت بیان کرده است که تنها راه برای بزرگتر شدن LCD ها دقیق تر نشان دادن جزئیات است؛ از این رو Mini LED ها رنگ های سیاه تیره تر و دقیق تر از سایر تلویزیون های LCD را ایجاد می کنند.

تکنولوژی های جدی تلویزیون ال جی 2021

با این حال؛ کیفیت تصویر برتر LG هنوز در تلویزیون LG OLED evo G1 آن یافت می شوند که در حال حاضر با پردازنده جدید ارائه می شود. ال جی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که Evo از یک المنت روشنایی جدید بهره مند شده است که می تواند تصاویر با وضوح بالا و جزئیات و واقع گرایی بالا را ارائه دهد.

بازی برای LG هم حائز اهمیت است. این شرکت همکاری تازه ای با گوگل دارد و Google Stadia را در تلویزیون های خود اجرا می کند؛ این در حالی است که Amazon Twitch در ریموت کنترل جادویی ال جی موقعیتی ارزشمند را کسب کرده است.

نمونه اولیه تلویزیون 48 اینچی OLED با قابلیت خم شدن 1000 میلیمتری از یک صفحه نمایش تخت معمولی به یک صفحه نمایش منحنی تغییر پیدا کرده و گیمرها را مورد هدف قرار داده است.

تکنولوژی های جدید تلویزیون های سونی 2021

سونی برند قدر و توانای آسیای شرقی امسال بر خلاف دو برند ال جی و سامسونگ دست به تولید تلویزیون هایی با پنل جدید نزده است، بلکه تمرکز خود را روی آپدیت فناوری هایش گذاشته است. پردازنده نسل جدید سونی XR و همچنین افزوده شدن Google TV به سیستم عامل اندروید از جزئیات آپدیت تلویزیون های 2021 سونی هستند.

تلویزیون 8k سونی Z9J پرچمدار این برند با طراحی بسیار عالی و کیفیت تصویر 8 کا است، که می توان گفت بهترین تلویزیون سونی در این سال نیز به حساب می آید. البته در بین OLED های تولید شده سونی مدل A90J و A80J بالاترین کیفیت را دارند. این نمایشگرها با رزولوشن فورکی تولید می شوند و از پردازنده XR بهره مند هستند.

تکنولوژی های جدی تلویزیون سونی 2021

پردازنده XR که آپدیت ورژن قبلی یعنی X1 است، در تلویزیون های سری 9 به بالای سونی بکار رفته است. سونی با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق وظیفه پردازش محتوای صوتی و تصویری را بر دوش این پردازنده گذاشته است. آنالیز محتوای تصویری و صوتی که بر اساس ژانر محتوایی بررسی و پردازش می شود اصلی ترین توانایی XR است.

آپدیت جدید سیستم عامل اندروید که امسال کاربران را به فکر فرو برد معرفی گوگل تی وی بود. سونی به یقیین نگفته بود که سیستم عامل تلویزیون های سری 9 به بالای آن اندروید است یا Google TV؟ با مطالعه مقاله همه چیز در مورد گوگل تی وی می توانید اطلاعات لازم از این نرم‌افزار رابط را دریافت کنید. اما در اینجا لازم است که بیان کنیم گوگل تی وی یک سیستم عامل نیست بلکه یک نرم‌افزار است، که روی اندروید نصب می شود و به تجربه کاربری راحت تر کمک می کند و نقش یک رابط کاربری را ایفا می کند.

تکنولوژی های جدید تلویزیون های 2021 پاناسونیک

پاناسونیک روی تلویزیون OLED تمرکز کرده و تلویزیون JZ2000 را در اندازه های 55 و 65 اینچ برای گیمرها تولید کرده است. این مدل با تاخیر کم و پشتیبانی از رفرش ریت متغییر؛ HDMI 2.1 و همچنین رفرش ریت 120 فریم در ثانیه ای همراه شده است.

یک پردازنده هوش مصنوعی می تواند به طور خودکار آنچه را که در حال تماشا یا بازی هستید و همچنین تنظیمات نور محیط اتاقی که در آن هستی را تشخیص داده و تنظیمات را از جمله Dolby Vision IQ و HDR10 + Adaptive را برای مشاهده بهینه کالیبره کند.

به عنوان مثال، پاناسونیک گفته است که می تواند یک بازی فوتبال را شناسایی کند و تصویر را متناسب با آن تنظیم کند تا به برجسته شدن مواردی مانند چمن یا ظاهر بازیکنان کمک کند. پاناسونیک گفت که سیستم هوش مصنوعی همچنین به شما یک صدا می دهد که احساس می کنید واقعا در استادیوم حضور دارید.

در کنار پشتیبانی از دالبی اتموس؛ تلویزیون با بلندگوهای داخلی همراه شده که امکان پخش صدای 30 درجه Soundscape Pro را فراهم می آورند.

تکنولوژی های جدید تلویزیون های 2021 هایسنس

هایسنس نسخه بزرگ 300 اینچی تلویزیون TriChroma laser خود را معرفی کرد. هایسنس در اواخر سال جاری یک تراشه با رزولوشن 8K را به تلویزیون های گل سر سبد ULED خود اضافه کرد و با همکاری رسمی خود با مسابقات فوتبال یورو 2020 که برنامه ریزی شده بود این امر را ارتقاء می دهد. خبر جالب تر این فروشنده چینی معرفی تلویزیون 300 اینچی TriChroma laser بود. این تلویزیون ها در واقع پروژکتورهای لیزری هستند که از فناوری Short Throw  برای نمایش تصاویر 4K روی دیوار استفاده می کنند؛ اما این محصول هایسنس به یک پلت فرم هوشمند هم تجهز شده است؛ دوربین های AI برای پشتیبانی از تعاملاتی مانند کارائوکه آنلاین وجود دارند. مدیر عامل این شرکت گفت که تلویزیون های لیزر تنها دسته ای از تلویزیون هایی است که سال گذشته در چین تولید شده اند. او اضافه می کند که فروش 288% در خارج از چین در سال 2020 با افزایش روبرو بوده است.

از زمان عرضه اولین تلویزیون لیزری در سال 2014, سامسونگ؛ سونی و ال جی با دامنه خاص محصولات خود این روند را دنبال کرده اند و هم اکنون آخرین نسخه ای این تلویزیون ها را می توانید در لیست محصولات افرالند مشاهده کنید.