بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی به خصوص وقتی که با دستگاه های سال قبل مقایسه می شوند؛ بسیار فوق‌العاده شده اند. اما وسایل الکترونیکی شما عمر جاودانه ای ندارند و حتی ممکن است تلویزیون شما در ماه های تابستان در معرض مشکلات خاصی قرار بگیرد. در ماه های تابستان مشکلات تلویزیون بیشتری گزارش می شود. اطلاعات؛ نکات و راهکارهای افزایش عمر تلویزیون این نوشته از وبسایت افرالند را برای محافظت از دستگاه خود در نظر داشته باشید.

از تلویزیون خود باید چه انتظاری داشته باشید؟

تلویزیون های مدرن هر چه بیشتر استفاده می شوند کم نور تر می شوند و این کم نور شدن بر اساس تعداد ساعات استفاده از تلویزیون اندازه گیری می شود. توجه داشته باشید که کم نور شدن تلویزیون خیلی سریع اتفاق نمی افتد حتی اگر زیادی تلویزیون تماشا می کنید.

چه انتظاری از تلویزیون خود دارید؟

تمام تلویزیون های ال جی به غیر از اولدها، دارای بک لایت هستند و از این طریق نور و روشنایی صفحه نمایش را تامین می کنند. اکنون در این حربه رقابتی، تلویزیون ال جی توانسته جایگاه ویژه ای از آن خودش کند و به بالاترین پله ترقی برسد.

چه تلویزیون پلاسما؛ چه LCD و چه LED یا OLED جدیدی را بخرید؛ به احتمال زیاد می‌توانید انتظار داشته باشید که فناوری های تلویزیون پشرفت زیادی داشته باشند. CNET بیان می کند که یک تلویزیون مدرن می تواند تا 10 سال عمر کند؛ حتی اگر همیشه آن را روشن بگذارید؛ اما در نظر داشته باشید که چگونه فناوری های تلویزیون در طول این 10 سال پیشرفت می کنند. شما احتمالا قبل از اینکه تلویزیون واقعا بی استفاده شوند؛ تلویزیون جدیدی را خواهید خرید.

بیشتر بخوانید:
لیست قیمت روز تلویزیون

راهکارهای افزایش عمر تلویزیون برای جلوگیری از مشکلات و آسیب ها

یکی از راهکارهای افزایش عمر تلویزیون بررسی اتصال برق است. نوسانات برق یک مشکل بزرگ برای تلویزیون ها و سایر وسایل الکترونیکی مدرن است. از تلویزیون خود با یک دستگاه محافظ با کیفیت بالا محافظت کنید.

هنگامی که یخچال یا خشک کن شما روشن می شود؛ این نوسانات می تواند به بقسه سیستم شما انتقال داده شود. حتی اگر نوسانات کوچک دستگاه شما را منفجر نکند؛ افزایش ناگهانی برق می تواند با گذشت زمان به وسایل شما آسیب برساند.

سونی برند با ابهتی است که همواره در صدر جدول فروش تلویزیون قرار گرفته؛ یک تلویزیون سونی بالاترین سطح کیفیت تصویر و امکانات را دارد و البته بودجه زیادی از حساب بانکی شما کم می کند پس اگر به خرید تلویزیونی لاکچری با بالاترین امکانات و تصویر فوق‌العاده علاقه دارید سری به مدل‌های سونی در افرالند بزنید.

تمییز کردن صفحه نمایش تلویزیون

دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن صفحه و از بین بردن گرد و غبار به طور منظم دنبال کنید. با این کار دریچه های تهویه هوا بدون گرد و غبار خواهند ماند و از الکتریسیته ساکن جلوگیری می کنند. بسیار ساده به نظر می رسد اما در عین حال هم بسیار مهم می باشد. می توانید از یک پارچه ضد الکتریسیته ساکن و محلول پاک کننده استفاده کنید تا سطح به طور کلی تمیز شود.

تلویزیون خود را در مکانی ثابت و بدون رطوبت نگهداری کنید. اگر در داخل خانه ای تحت کنترل آب و هوایی باشید؛ تلویزیون شما عمر طولانی تری خواهد داشت. اگر از دستگاه های تهویه هوا استفاده نمی کنید و تغییرات دما و رطوبت می توانند به طور قابل توجهی طول عمر تلویزیون شما را کاهش دهند.

برای اینکه بتوانید تلویزیونی متناسب با بودجه‌تان (هر چقدر کم) خریداری کنید مطمئناً باید سراغ برند سامسونگ بروید، این برند کره ای تلویزیون‌هایش را معمولا در قیمت‌های ارزان تولید می‌کند و به همین دلیل بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهد. خرید تلویزیون سامسونگ در هر کدام از سری‌های معرفی شده می‌تواند شما را به دنیایی جادویی و سرشار از رنگ‌ها ببرد.

از دستگاه تلویزیون خود محافظت کنید

با این وجود؛ اگر هنوز با تلویزیون خود به مشکل بر می خورید خدمات گارانتی را در نظر داشته باشید. گارانتی تلویزیون شما به احتمال زیاد برخی از دلایل عمده خرابی از جمله اختلال در عملکرد صفحه، نوسانات برق، پیکسل سوختگی؛ آسیب های ناشی از گرما و رطوبت را پوشش نمی دهد. بهتر است قبل از خرید شرایط گارانتی محصولی که می خواهید خریداری کنید را بررسی بفرمایید.

منبع: asurion.com