در این مقاله قصد داریم به مقایسه تلویزیون های اولد ال جی 2021 بپردازیم. وقتی که صحبت از فناوری OLED می شود؛ برندی که بیشترین اهمیت را دارد؛ LG است. مطمئنا تلویزیون های اولد توسط سایر برندها مانند SONY و VISIO به فروش می رسند اما رهبر بی چون و چرا؛ LG OLED است و اکثر تلویزیون های OLED 4K همگی از یک شرکت هستند.

با عرضه جدیدترین تلویزیون های اولد ال جی 2021، خریداران ممکن است با این سوال مواجه شوند که کدام تلویزیون اولد برای من بهتر است؟ ما مشخصات تلویزیون های اولد را بررسی کرده و ویژگی و جزئیات هر یک را لیست کرده ایم و با مقایسه تلویزیون های اولد ال جی 2021 به شما کمک می کنیم تا تصمیم بگیرید کدام گزینه برای برای خرید انتخاب کنید.

ال جی در سال 2021 تلویزیون های اولد خود را به سه دسته خاص تقسیم کرده است. شما می توانید از با کیفیت ترین مدل یعنی LG Gallery G1 OLED؛ تلویزیون مین استریم LG C1 OLED و تلویزیون رده پایین سری A با قیمت مقرون به صرفه LG A1 OLED را انتخاب کنید.

مقایسه تلویزیون های اولد 2021 ال جی

هنوز هم چند مورد وجود دارد که از قیمت گذاری خاصی برخوردار هستند اما اطلاعات زیادی از آنها در دسترس نیست اما با توجه به سه مدل تلویزیون اشاره شده در بالا باید نسبت به مدل های اولد سال قبل از وضوح بیشتری برخوردار باشند.

تلویزیون اولد ال جی LG GX OLED از همان پنل OLED و پردازش ویدویی که در LG CX OLED استفاده شده بود، برخوردار است. بهره برداری تقریبا یکسان است و توجیه قیمت بالاتر برای آن دشوار است.

به همین ترتیب؛ با بررسی تلویزیون اولد ال جی B1 متوجه خواهید شد که تفاوت های قابل توجهی بین مدل آن و مدل مقرون به صرفه تلویزیون ال جی CX وجود دارد؛ اما بسیاری از جنبه های طراحی و مجموعه ویژگی ها بسیار با هم سازگاری دارند؛ به طوری که برخی خریداران ممکن است در مورد اینکه کدام مدل را خریداری کنند اشتباه کنند.

تلویزیون های اولد ال جی 2021 – تفاوت در قلب تولید OELD

هدف جدیدترین تلویزیون های اولد ال جی تصحیح مشکلاتی است که در تلویزیون های سری قبل وجود داشته است و به طور کلی تفاوت های واضح تری بین 4 مدل قیمت گذاری که مدل های اولد در آن قرار دارند وجود دارد. در این جدول، بهترین تلویزیون ال جی در حیطه اولدها را نشان داده ایم.

مدل/
مقایسه
تلویزیون ال جی G1تلویزیون ال جی C1تلویزیون ال جی B1تلویزیون ال جی A1
سایز55, 65, 75 اینچ48, 55, 65, 77, 83 اینچ48, 55, 65, 77 اینچ48, 55, 65, 77 اینچ
رفرش ریت120Hz120Hz120Hz50Hz
پردازندهAlpha 9 Gen 4Alpha 9 Gen 4Alpha 7 Gen 4Alpha 7 Gen 4

با توجه به جدول بالا متوجه خواهید شد که تلویزیون اولد ال جی G1 در رتبه بالاتری قرار دارد و از طراحی گالری ال جی استفاده می کند و به راحتی روی دیوار نصب می شود. با ضخامت 20 میلی متر و نصب دیواری کاملا مناسب، همراه با سخت افزار نصب اختصاصی که در قسمت داخلی تلویزیون قرار دارد؛ ظریف ترین عضو از تلویزیون های اولد ال جی محسوب می شود.

تلویزیون اولد ال جی C1 از طراحی تلویزیون سنتی تر برخوردار بوده و از پایه ستونی / Pedestal مرکزی و صفحه نمایش زیبایی استفاده می کند و از مزایای فوق العاده صفحه نمایش OLED و طراحی بسیار باریک استفاده می کند. این تلویزیون نه تنها از نظر قیمت و ویژگی های محصولی برتر است؛ بلکه دارای وسیع ترین اندازه صفحه نمایش می باشد و از یک صفحه نمایش جمع و جور 48 اینچی تا یک صفحه نمایش بزرگ اولد 83 اینچی را بدون قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر 8K ارائه می دهد.

تلویزیون اولد ال جی G1

در یک پله پایین تر تلویزیون اولد ال جی B1 با امکاناتی کماکان شبیه ولی کمی ضعیف تر از اولد C1 قرار می گیرد. ال جی با تولید تلویزیون های اولد در رنج امکانات معقول به خوبی خواهد توانست رضایت کاربرانی را جلب کند که تلویزیونی با کیفیت و قیمت مناسب می خواهند. اولد ال جی B1 دیزاینی شبیه به C1 دارد اما از پردازنده آلفا 7 به جای آلفا 9 بهره می برد که در نهایت کمی از نظر سرعت و کیفیت از C1 عقب است.

در مقابل تلویزیون اولد ال جی A1 یکی از ظریف ترین طراحی های تلویزیون اولد که تا به حال دیده اید را ارائه می دهد. به جای پایه هایی که در تلویزیون های اولدی مانند LG CX و LG BX و LG A1 دیده اید این دستگاه از طراحی دو پایه برخوردار است.

اما تفاوت ها فراتر از طراحی فیزیکی تلویزیون رفته است. تلویزیون های اولد با کیفیت؛ میان رده و مقرون به صرفه با گزینه های منحصر به فرد در کیفیت پنل؛ پردازنده؛ سیستم صوتی و ویژگی های هوشمند؛ تمایز واضحی را از یک مدل به مدل دیگر ایجاد می کند. بنابراین بیایید مشخصات و ویژگی های هر یک را بررسی کنیم.

نیم نگاهی به مشخصات تلویزیون های اولد 2021 ال جی

وقتی که نوبت به مشخصات می رسد، شاهد ویژگی های بسیار متنوعی هستیم که در این تلویزیون های اولد ال جی 2021 ارائه شده است.

تلویزیون G1 ال جیتلویزیون C1 ال جیتلویزیون B1 ال جیتلویزیون A1 ال جی
نوع پنلOLED evo DisplayOLED 4KOLED 4KOLED 4K
صداسیستم صوتی 4.2 کاناله با خروجی صدای 60 واتسیستم صوتی 2.2 کاناله با خروجی صدای 40 واتسیستم صوتی 2.2 کاناله با خروجی صدای 40 واتسیستم صوتی 2.0 کاناله با خروجی صدای 20 وات
HDMI4 پورت HDMI 2.14 پورت HDMI 2.12 پورت HDMI 2.13 پورت HDMI 2.0

گزینه های صفحه نمایش حالا تنها یک پنل اولد 4K نیستند؛ چون که ال جی فناوری جدید LG OLED evo خود را به طور انحصاری در G1 معرفی کرده است. صفحه نمایش LG OLED evo با داشتن المنت های روشنایی جدید و ترکیبات آلی با فرمول بندی مجدد، نسبت به صفحه استاندارد 4K OLED که در تلویزیون های C1 و B1 و A1 استفاده می شود؛ ارائه روشنایی و رنگ دقیق تری را نوید می دهد.

رفرش ریت هم یکی دیگر از نقاطی است که با تغییراتی مواجه شده است؛ مدل های G1 و C1 و B1 دارای رفرش ریت 120 هرتز هستند و ما بیشتر خرید آنها را توصیه می کنیم و A1 دارای یک صفحه نمایش 50 هرتزی است. گرچه این مورد بیشتر برای محتوا و بازی مناسب است؛ اما جدیدترین پیشرفت ها مانند جدیدترین کنسول های بازی PS5 و Xbox Series X و برخی منابع رسانه دیجیتال؛ در حال حاضر رفرش ریت 50 هرتز پشت سر گذاشته شده است.

تلویزیون اولد ال جی مناسب کنسول بازی PS5

قدرت پردازش هم در 2 اولد B1 و A1 کاهش پیدا کرده است؛ به این ترتیب پردازنده آلفا 7 نسل 4 ال جی به جای تراشه آلفا 9 که در مدل های C1 و G1 به کار رفته است؛ استفاده شده است. گرچه اکثر محتوای بین هر دوی این پردازنده ها مشابه به نظر می رسند اما کاربران دقیق ممکن است متوجه شوند که تراشه آلفا 9 از کیفیت بالاتری برخوردار است و به لطف قابلیت های جدید مانند تشخیص صحنه که تعدادی از تغییرات را بر اساس نوع صحنه نشان داده شده اعم از شب، روز، شهر یا منظره، اکشن یا محاوره را انجام می دهد؛ شما می توانید از کیفیت تصویر بهتر و دقیق تری برخوردار شوید.

صدا برای برخی از خریداران مهم تر از هر چیز دیگری است؛ تلویزیون OLED ال جی G1 به سیستم صوتی 4.2 کاناله با خروجی صدای 60 وات مجهز شده است در حالی که تلویزیون ال جی C1 و B1 به سیستم صوتی 2.2 کاناله با خروجی صدای 40 وات و تلویزیون مقرون به صرفه A1 به سیستم صوتی 2.0 وات با خروجی صدای 20 وات تجهیز شده اند. همانطور که مشاهده می کنید G1 بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهد و هر چه به سمت A1 نزدیک می شویم از کیفیت صدا کاسته می شود.

تفاوت دیگری در تعداد پورت های ارائه شده در هر کدام از تلویزیون های اولد ال جی 2021 است. هر دو مدل C1 و G1 دارای 4 پورت HDMI 2.1 هستند که از رفرش ریت بالاتر و بازی بهتر پشتیبانی کاملی خواهند کرد مدل B1 هم از 2 پورت HDMI 2.1 پشتیبانی می کند در حالی که تلویزیون اولد A1 دارای 3 پورت HDMI 2.0 می باشد. همچنین از استریم 4K در پخش کننده های بلو-ری (Blu-Ray) و کنسول های بازی پشتیبانی می کند اما به 60 هرتز محدود شده است.

مقایسه ویژگی های تلویزیون های اولد ال جی 2021

از ویژگی های اختصاصی G1 OLED می توان به کنترل صوتی بدون استفاده از دست؛ ریموت Magic Tap ال جی و تیونر ATSC 3.0 اشاره کرد. نکته جالب در مورد این ویژگی های انحصاری این است که بسیاری از افراد نسبت به از دست دادن آنها خیلی احساس ناراحتی نمی کنند.

کنترل صوتی هندزفری هم آپشن خوبی است چون به شما امکان می دهد از تلویزیون مانند بلندگوی هوشمند Amazon Echo یا Google Home برای دسترسی به دستیارهای صوتی الکسا آمازون و دستیار گوگل استفاده کنید و با صحبت کردن در میکروفون موجود در ریموت کنترل؛ فرامین صوتی را صادر کنید. اما چون این میکروفون همیشه روشن هستند خریداران نگران این هستند که صحبت هایشان شنود شود به همین دلیل تعداد زیادی از خریداران تلویزیون های بدون میکروفون داخلی را ترجیح می دهند.

ریموت Magic Tap ال جی یکی دیگر از ویژگی هایی است که راحتی قابل توجهی را برای کاربران به ارمغان می آورد. به لطف وجود برچسب NFC موجود در ریموت کنترل می توانید تنها با یک لمس گوشی همراه را متصل کرد. این قابلیت فقط برای این تلویزیون یا حتی برای برند ال جی انحصاری نشده است؛ اما ایده قرار گرفتن آن در نقطه قابل لمس در ریموت به جای قاب تلویزیون؛ سهولت استفاده بیشتری را ارائه می دهد. وقتی می خواهید محتوا را از گوشی خود به اشتراک بگذارید؛ چه کسی می خواهد از روی مبل بلند شود؟ اما ویژگی های اشتراک گذاری گوشی همراه در حال اضر از جمله ویژگی هایی است که در بسیاری از تلویزیون های هوشمند کمتر استفاده شده است.

بهترین تلویزیون اولد ال جی 2021

در نهایت LG G1 OLED تنها تلویزیونی است که با تیونر ATSC 3.0 همراه است. تفاوت بزرگ دیگر این سه مدل تلویزیون در پشتیبانی از WiSA است که یک اتصال بی سیم صوتی است که صدای چند کاناله را بدون اتصال یک کابل صدای یکپارچه ارائه می دهد. این یک ویژگی بسیار جالب است که در هر سه مجموعه تلویزیون اولد ال جی ارائه می شود اما A1 OLED این ویژگی را فقط برای سیستم های 2 کاناله ارائه می دهد. از طرف دیگر؛ مدل های C1 و G1 پشتیبانی 5.1 از WiSA را ارائه می دهند.

پشتیبانی از بازی تلویزیون های اولد ال جی 2021

تفاوت عمده دیگر A1 OLED با مدل های B1، C1 و G1 در بازی و گیمینگ است. با توجه به اینکه بسیاری از گیمرها مشتاقند تجربه بازی خود را با یک تلویزیون اولد ارتقاء دهند؛ منطقی است که کم هزینه ترین این تلویزیون ها قابلیت های بازی را ارائه دهند. متاسفانه؛ تلویزیون A1 برخی از مهمترین ویژگی های بازی را از دست داده است.

LG G1 OLEDLG C1 OLEDLG B1 OLEDLG A1 OLED
ALLMدارددارددارددارد
VRRداردداردداردندارد
Nvidia G-Syncداردداردداردندارد
AMD FreeSyncداردداردداردندارد

بزرگترین تفاوتی که ما بین تلویزیون های مقایسه شده در بالا مشاهده خواهید کرد این است که تلویزیون اولد ال جی A1 به جای پورت HDMI 2.1 به پورت HDMI 2.0 مجهز شده است. این به طور خودکار پشتیبانی از رفرش ریت بالاتر در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را که هر دو بازی های 4K را با رفرش ریت 120 هرتز ارائه می دهند را رد می کند.

این عدم وجود پورت HDMI 2.1همچنین به این معناست که اگر می خواهید باکس دیگری را به تنظیمات سینمای خانگی / بازی خود اضافه کنید باید اتصالات را به صورت دستی عوض کنید. اگر بیش از یک کنسول متصل به HDMI  داشته باشید، حتی اگر فقط یک Nintendo NES Classic Mini وجود داشته باشد؛ هر زمان که بخواهید به کنسول دیگری بروید به صورت دستی باید به کنسول دیگر سوئیچ کنید.

بازی با تلویزیون اولد ال جی 2021

اما استفاده از HDMI 2.0 به این معنا است که شما از قابل ملاحظه ترین و جذاب ترین ویژگی های بازی مانند رفرش ریت متغییر (VRR) و پشتیبانی از بازی های کامپیوتری با Nvidia G-Sync و AMD FreeSync نیز صرف نظر خواهید کرد اما یکی از ویژگی هایی که دریافت خواهید کرد حالت تاخیر کم خودکار یا ALLM است.

نتیجه همه اینها این است که شما یک تلویزیون که ممکن است برای مشاهده فیلم و گشت و گذار در اینترنت عالی باشد اما فاقد بسیاری از ویژگی های مورد علاقه گیمرها است را دریافت خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که ممکن است تلویزیون اولد ال جی 2021 مدل A1 برای گیمرهای آماتور مناسب باشد. نسبت به هزینه ای که صرف خواهید کرد؛ این یک تلویزیون اولد مقرون به صرفه است. اما اگر به دستگاهی نیاز دارید که از قابلیت هایی مانند VRR و رفرش ریت 120 هرتز برخوردار باشد شاید انتخاب تلویزیون های اولد ال جی 2020 مناسب تر باشند. به طور مثال تلویزیون LG BX OLED سال گذشته نه تنها به همان اندازه مقرون به صرفه است بلکه دارای اتصال HDMI 2.1 هم می باشد.

قیمت تلویزیون های اولد ال جی 2021

به غیر از طراحی و مشخصات؛ تفاوت عمده دیگر تلویزیون های اولد 2021 ال جی در قیمت است. ال جی هنوز به طور رسمی قیمتی را اعلام نکرده است. ما می توانیم بر اساس قیمت گذاری مدل های 2020 و شایعات اولیه در مورد قیمت گذاری 2020؛ می توانیم حدس هایی بزنیم.

تلویزیون LG G1 OLED بهترین تلویزیون هوشمند LG 4K OLED است که هدف آن مشتریان دارای بودجه بالا می باشد و قطعا گرانترین تلویزیون از بین مدل های اشاره شده است. برای مدل های 2020 تلویزیون های اولد مدل 65 اینچی با قیمت 34999 دلار و 55 اینچ با قمیت 2499 و 77 اینچ با قیمت 5999 دلار عرضه شدند. مدل های جدید 2021 با افزایش قیمت 3 تا 500 دلاری در سراسر جهان فروشخته خواهند شد؛ در حالی که همه آنها از طراحی و ویژگی های برتری برخوردار هستند اما هنوز هم قیمت بالایی دارند؛ اما در مقایسه با تلویزیون های سال گذشته کاملا مقرون به صرفه هستند.

تلویزیون اولد LG C1 تلویزیون میان رده ال جی است؛ با اصلی ترین مجموعه ویژگی ها و بیشترین تعداد گزینه های سایز تلویزیون همراه می باشد. مدل 65 اینچی 2020 با قیمت 2799 دلار به فروش می رسد و مدل 55 اینچ با قیمت 1799 دلار و مدل بزرگتر 77 اینچی با قیمت 4999 دلار به فروش می رسد. یک مدل 48 اینچی بعدا در سال 2020 با قیمت 1499 دلار عرضه شد. مدل های جدید C1 OLED قیمت کمتری دارند و با قیمت 2 تا 300 دلار کمتر به فرش می رسند. به عنوان مثال تلویزیون اولد 65 اینچی C1 با قیمت 2499 دلار به فروش می رسد (با افت قیمت 300 دلاری) و مدل 77 اینچی با قیمت 3799 دلار به فروش می رسد.

و یک عضو بزرگتر و گران قیمت جدید در خانواده تلویزیون های 2021 وجود دارد و ان هم تلویزیون 83 اینچی C1 OLED است که با قیمت 5999 دلار فروخته می شود. این قیمت نسبت به اندازه ای که این دستگاه دارد بسیار مناسب است.

در آخر تلویزیون اولد ال جی 2021 مدل A1 وجود دارد که ارزان قیمت ترین تلویزیون در مقایسه با 3 مدل دیگر می باشد. ال جی به طور واضح می خواهد که این محصول به عنوان تلویزیون رده بالا و همچنین تلویزیون اولد 2021 معرفی شود تا رقیبی برای تلویزیون اولد ویزیو باشد. مدل 55 اینچی ویزیو دارای قیمت 1299 دلاری است که در فروش های مناسبتی که با تخفیف همراه بوده است با قیمت 1000 دلار به فروش رسیده است.

تلویزیون اولد ال جی A1

ال جی قیمت گذاری تلویزیون های جدید رده پایین را اعلام کرده است. انتظار می رود که تلویزیون اولد ال جی A1 با قیمت 12999 دلار برای مدل 48 اینچی شروع شود. این کمی مایوس کننده است چون ویزیو و تلویزیون 55 اینچ ال جی BX با قیمت 1299 دلار به فروش می رسند.

اما قیمت تلویزیون در طی یک سال روند نزولی را طی می کند و برای شروع؛ این قیمت ها خیلی بالا نیستند. هنوز هم دلیلی برای امیدواری وجود دارد که تلویزیون ال جی A1 اولین تلویزیون اولدی باشد که در اواخر امسال با قیمت کمتر از 1000 دلار به فروش برسد؛ خواه این کاهش قیمت به خاطر تخفیف های فروش یا به خاطر تغییرات منظم قیمتی باشد.

در نهایت کدام تلویزیون اولد ال جی 2021 مناسب من است؟

در حالی که هر کدام از مدل های تلویزیون اولد ال جی 2021 قابلیت های زیادی برای ارائه دارند؛ از تلویزیون با کیفیت و گران قیمت LG C1 OLED گرفته تا تلویزیون رده پایین و مقرون به صرفه LG A1 OLED، با توجه به مشخصات و ویژگی هایی که در مورد آنها می دانیم، روشن است که تلویزیون ال جی B1 و C1 مدل 4K OLED گزینه ای است که اکثر خریداران ترجیح می دهند. تلویزیون اولد ال جی مدل C1 بهترین کیفیت و ویژگی های را مانند مشخصات HDMI 2.1 و پشتیبانی از بازی را ارائه می دهد.

تلویزیون اولد ال جی C1

تلویزیون اولد ال جی مدل A1 که ارزان ترین گزینه است با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می شود تا اکثر کاربران قادر به خرید آن باشند. تلویزیون اولد ال جی G1 دارای قابلیت های قابل ملاحظه و قابلیت های جالب می باشد؛ اما حتی با قیمت پایین تر نسبت به سال گذشته ارائه می شود و اکثر خریداران امتیاز خوبی به آن می دهند.

در بالا ما 4 تا از بهترین تلویزیون های اولد ال جی 2021 را به شما معرفی کردیم و سعی کردیم ویژگی ها و قیمت آنها را با هم مقایسه کنیم؛ تا قادر به انتخاب بهتری باشید. فروشگاه اینترنتی افرالند با عرضه جدیدترین تلویزیون ها سعی در ارائه محصولاتی جدید و با کیفیت بالا به کاربرانی که دارای بودجه های متفاوت هستند را دارد؛ شما می توانید محصولات مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و گارانتی از این فروشگاه خریداری کنید.

منبع: tomsguide