اگر تلویزیون سامسونگ خریداری کرده‌اید و لازم است وارد منو مخفی آن شوید این آموزش برای شماست. برای ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ راه و رسم راحتی را قرار است دنبال کنید. با ورود به این منطقه مهم، می‌توانید اطلاعات کامل تلویزیون را هم پیدا کنید و از اصل بودن نمایشگر خود اطمینان حاصل نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا در افرالند به بررسی این موضوع در قالب فیلم و متن بپردازیم.

دلیل اصلی وارد شدن به منو مخفی در این آموزش که به آن می‌پردازیم، نبود زبان فارسی روی تلویزیون‌های سامسونگ مونتاژهای ویتنام و مصر است؛ برای دسترسی به زبان فارسی باید وارد منو مخفی شده و از این طریق اقدام به فعال کردن زبان نمایید.

نکته مهم:

اگر به تنظیمات منو مخفی تلویزیون تسلط ندارید به هیچ عنوان این کار را برای بار اول انجام ندهید، چون ممکن است با تغییر تنظیمات تلویزیون روشن نشده و دچار مشکل شوید.

مراحل وارد شدن به منو مخفی تلویزیون سامسونگ

این آموزش در قالب یک ویدئوی 1:40 دقیقه‌ای تمام آنچه به رای ورود به منو مخفی نیاز دارید را برایتان بازگو کرده است و ‌می‌تواند کار را برای شما راحت کند. در واقع این آموزش برای نصاب‌ها و افراد ماهر در این زمینه مناسب است و اگر یک کاربر ساده هستید که از نمایشگر و تنظیمات آن سردر نمی‌آورید، لطفا سرخود این کار را انجام ندهید.

1- اولین قدم برای وارد شدن به منو مخفی داشتن یک ریموت کنترل قدیمی است که سولار نباشد؛ زیرا این نوع ریموت‌ها قابلیت واردن شدن به این بخش را ندارند. ریموت کنترل‌های قبل از سال 2020 به راحتی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و در بازار به وفور موجود هستند.

ریموت کنترل سولار سامسونگ

2- قبل از هر چیز تلویزیون را از طریق دکمه Power روی ریموت ساده خاموش کنید.

ریموت کنترل معمولی سامسونگ

3- برای ورود به منو مخفی باید یک سری دکمه‌های ترکیبی همزمان فشار داده شود تا اجازه ورود با این بخش داده شود. این دکمه‌ها شامل؛ info، menu، mute، power هستند که به ترتیب باید فشار داده شوند.

چطور به منو مخفی تلویزیون سامسونگ وارد شویم

4- اگر روی ریموت کنترلی که تهیه کرده‌اید دکمه menu وجود نداشت باید دکمه Setting را پیدا کنید و جایگزین نمایید.

5- حالا روی صفحه نمایش تلویزیون یک منو باز خواهد شد که شامل یک مجموعه آپشن می‌باشد؛ این آپشن‌ها هر کدام کارایی مخصوصی دارند که نمایش اطلاعات کامل تلویزیون خریداری شده یکی از همین آپشن‌ها می‌باشد که گواه اصل و بدل بودن آن خواهد بود.

فعال شدن منو مخفی در تلویزیون سامسونگ

در آموزش بعدی که به آن خواهیم پرداخت؛ به نحوه فعال کردن زبان فارسی از طریق منو مخفی خواهیم پرداخت که برای کاربران ایرانی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.