تلویزیون پاناسونیک NX900 از سری 9 نمایشگرهای بالارده کمپانی Panasonic در سال 2024 به شمار می‌رود که با ساختار پیشرفته خود، توان رقابت با برندهای مطرح جهانی را دارد. این مدل فراتر از یک LED است و فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون Quantum Dot و Local Dimming را در بخش تصویری خود دارد. با این تفاسیر می‌تواند خالق صحنه‌هایی ناب و بی عیب و نقص باشد که هر بیننده‌ای را به وجد خواهد آورد.

با وجود ویژگی‌های پیشرفته‌ای که در بخش گیمینگ، صدا و تصویر تلویزیون NX900M وجود دارد، گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به تکنولوژی و گیمران حرفه‌ای محسوب می‌گردد که به دنبال خرید یک مدل بالارده از برند قیمت مناسب پاناسونیک هستند.

قطعا برای خرید چنین تلویزیونی در برندهایی همچون ال جی و سامسونگ و سونی، باید هزینه بسیار بالاتری را برای خرید در نظر گرفت، در حالی که این مدل چینی، با قیمتی مناسب‌تر نسبت به سایر برندها قابل خریداری است.

اینفوگرافی تلویزیون پاناسونیک مدل NX900

اینفوگرافی تلویزیون پاناسونیک مدل NX900

اگر در پی خرید تلویزیون پاناسونیک هستید، در صفحه درستی قرار دارید. افرالند از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اعتمادی است که انواع مدل‌های تلویزیون و سایر لوازم خانگی را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. برای شناخت بیش‌تر تلویزیون Panasonic NX900 در ادامه مطلب ما را همراهی کنید و نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت، با ما در میان بگذارید.

طراحی زیبا، خاص و خیره کننده

پاناسونیک از سبک طراحی Bezel-less Design در دیزاین تلویزیون NX900 استفاده نموده که تناسب کافی با هر نوع فضا و سبک و سلیقه‌ای را دارد. فریم دور نمایشگر با ظرافت ساختاری خود، تمامی حواس بیننده را بر روی محتوای در حال پخش متمرکز می‌سازد.

بدنه مشکی رنگ دستگاه، از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده که دوام و استحکام لازم را دارا می‌باشد. اگر از نمای بغل به تلویزیون نگاه کنید، شاهد پورت‌های ارتباطی خواهید بود که حتی در صورت نصب نمایشگر بر روی دیوار نیز، به راحتی قابل دسترس می‌باشند.

اگرچه ضخامت بدنه نسبت به مدل‌های مشابه در سایر برندها، تا حدودی بالاست، اما خب به دلیل طراحی شیک و زیبایی که دارد، می‌توان با چشم‌پوشی از ضخامت 76 میلی‌متری بدنه، آن را بر روی میز قرار داد و از جلوه خاص آن لذت برد.

طراحی شیک و زیبای تلویزیون NX900 پاناسونیک

طراحی شیک و زیبای تلویزیون NX900 پاناسونیک

پایه‌های تلویزیون پاناسونیک NX900M از نوع دوشاخه پلاستیکی هستند که زیبایی دوچندانی به طراحی و نمای ظاهری آن می‌بخشد. پنل تلویزیون با وجود این پایه‌ها، به خوبی بر روی میز ثابت می‌ماند و هیچ نگرانی را از بابت لرزش و سر خوردن، برای کاربر ایجاد نخواهد کرد.

ریموت کنترل:

پاناسونیک ریموت کنترلی هوشمند و خوش دست را به همراه تلویزیون NX900 عرضه می‌کند که توانایی پشتیبانی از دستیار صوتی را نیز دارد. با این وجود، هم به کمک کلیدهای ریموت و هم از طریق صدا، می‌توان تلویزیون خود را به ساده‌ترین شیوه ممکن، کنترل و مدیریت نمود.

لمس واقعیت صحنه‌ها با تلویزیون پاناسونیک NX900

برای لمس دنیای واقعی و رنگ‌های زنده و درخشان، تلویزیون پاناسونیک NX 900 همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این مدل در دسته نمایشگرهای LED بالارده سری 9 قرار دارد که با تجهیز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها، کیفیت تصویر 4K(3840×2160) و رفرش ریت 120 هرتزی، خالق صحنه‌هایی خیره‌کننده خواهد بود.

بک لایت Full Aray LED و فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot Technology) نور و روشنایی سطح نمایشگر را به طرز قابل توجهی افزایش داده و از تلویزیون NX900، گزینه‌ای عالی برای استفاده در فضاهای روشن می‌سازد. این محصول در کنار روشنایی فوق العاده بالایی که دارد، رنگ‌ها را نیز به صورت زنده و درخششی بی‌نظیر نمایش می‌دهد که به صورت کلی، منجر به افزایش کیفیت و جذابیت محتوا برای بیننده خواهد شد.

در ادامه به سایر فناوری‌های به کار رفته در بخش تصویر تلویزیون پاناسونیک اشاره خواهیم کرد تا بتوانید درک کاملی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تصویر عالی این مدل بالارده را داشته باشید.

 نمایش متنوع‌ترین و جذاب‌ترین پالت رنگی

Hexa Chroma Drive می‌تواند یکی از مواردی که باشد که تلویزیون پاناسونیک NX900 را نسبت به رقبای خود در سایر برندها برتری می‌بخشد. به یمن حضور این فناوری، تلویزیون به جای تولید سه رنگ اصلی، قادر به تولید 6 رنگ اصلی می‌باشد که همین مسئله سبب دستیابی به متنوع‌ترین پالت رنگی خواهد شد. در این صورت شاهد صحنه‌هایی کاملا زنده و طبیعی با بیش‌ از یک میلیارد رنگ جذاب، بر روی نمایشگر خود خواهید بود.

تلویزیون 4K پاناسونیک NX900

تلویزیون 4K پاناسونیک NX900

وسعت رنگ گسترده با تلویزیون پاناسونیک NX900

از دیگر تکنولوژی‌های به کار رفته در بخش تصویر تلویزیون NX900 پاناسونیک می‌توان به Wide Colour Gamut اشاره کرد که به معنای پشتیبانی این محصول از وسعت رنگ گسترده می‌باشد. دراین صورت نظاره‌گر صحنه‌هایی شاد و پرجنب و جوش خواهید بود که سرشار از رنگ‌های زنده و غنی‌اند.

کنتراست عالی، جزئیات دقیق

به منظور کنترل نور پس زمینه در تلویزیون پاناسونیک NX900M از فناوری Local Dimming استفاده شده است که عملکردی کاملا حرفه‌ای را برای دستیابی به بهترین نتایج بر روی نمایشگر ارائه می‌دهد. در واقع این تکنولوژی با تقسیم‌بندی نواحی نوری، روشنایی را در قسمت‌های تاریک صحنه کنترل می‌کند. بنابراین کنتراست به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد و جزئیات دقیقی از هر صحنه در اختیار بیننده قرار می‌گیرد.

افزایش روشنایی و شفافیت تصاویر

HDR 10+ و Dolby Vision نسخه‌های پیشرفته‌ای از فناوری HDR هستند که در این تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این استانداردها، با تاثیر مستقیم بر کنتراست، روشنایی و عمق رنگ، موجب افزایش کیفیت تصاویر در حین نمایش محتوا میگردند و فریم به فریم صحنه‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

HDR Bright Panel Plus نیز به افزایش روشنایی و شفافیت تصاویر کمک می‌کند و تجربه بصری بیننده را به سطح جدیدی ارتقاء می‌بخشد.

صحنه‌هایی روان و بدون نویز با تلویزیون پاناسونیک NX900

به منظور کاهش نویز و بریدگی در تلویزیون پاناسونیک NX900 از فناوری Noise reduction استفاده شده است که در سریع‌ترین زمان ممکن، بر روی منابع ورودی تاثیر گذاشته و نویز و ناخالصی موجود در آن‌ها را به صورت کامل از بین خواهد برد. در این صورت می‌توانید بیننده صحنه‌هایی صاف و بدون نویز بر روی نمایشگر باشید و حتی محتوای ورزشی و صحنه‌های بازی را نیز با بالاترین خلوص ممکن نظاره نمایید.

از دیگر فناوری‌های مرتبط با این زمینه می‌توان به MEMC اشاره نمود که مخصوص علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن، بازی‌های پرهیجان و گیمران حرفه‌ای می‌باشد. این تکنولوژی طوری سازمان‌دهی شده که می‌تواند از بهترین تکنیک‌های پردازشی استفاده نموده و حرکت‌های سریع را به صورت کاملا نرم و روان به نمایش بگذارد.

پردازنده Colour engine و عملکرد آن

پاناسونیک از موتور پردازنده Colour engine در ساختار تلویزیون NX900M استفاده می‌کند که وظیفه پردازش و تجزیه و تحلیل رنگ‌ها را بر عهده دارد. این تراشه با انجام برخی از اقدامات مورد نیاز بر روی منابع ورودی، عمق، کنتراست و روشنایی رنگ‌ها را بهبود بخشیده و از نمایش رنگ‌های غیرطبیعی و تار جلوگیری می‌کند.

در این میان فناوری 4K upscaling نیز به کمک پردازنده آمده و وضوح کلی محتوا را ارتقا می‌بخشد. با وجود این تکنولوژی حتی محتوای کم‌کیفیت را نیز در مقایسی نزدیک به 4K بر روی نمایشگر در اختیار خواهید داشت.

پاناسونیک، انتخاب گیمران حرفه‌ای

همان‌طور که در قسمت مقدمه نیز اشاره کردیم، تلویزیون پاناسونیک NX900 در دسته نمایشگرهای بالارده 2024 قرار دارد که عملکرد گیمینگ حرفه‌ای دارد. این محصول با دارا بودن رفرش ریت 120 هرتز و قابلیت VRR، می‌تواند فریم به فریم صحنه‌های بازی را به صورت متغییر مورد پردازش قرار داده و یک خروجی واضح و روان را (بدون از دست رفتن جزئیات) در اختیار گیمران قرار دهد.

تلویزیون گیمینگ پاناسونیک NX900

تلویزیون گیمینگ پاناسونیک NX900

با تجهیز به پورت HDMI 2.1 امکان اتصال به کنسول‌های بازی نسل نهم را فراهم می‌کند؛ صحنه‌ها را با کم‌ترین تاخیر و کیفیتی فوق العاده عالی، بدون نویز و بریدگی بر روی صحنه نمایشگر منتقل می‌سازد.

توسط گزینه Game mode، لیستی از حالت‌های مختلف بازی را در اختیار خواهید داشت که متناسب با نوع بازی، می‌توانید از مناسب‌ترین گزینه استفاده نمایید.

صدایی شفاف و فراگیر، متناسب با نوع محتوا

در بخش صوتی تلویزیون پاناسونیک NX900 از یک سیستم دوکاناله استفاده شده که مجموعا صدایی با توان 24 وات را تولید و در فضا توزیع می‌سازد. البته این میزان از توان صوتی مربوط به سایز 55 اینچ تلویزیون بوده و در سایر سایزها، توان صوتی متفاوتی را در اختیار خواهید داشت، به طوری که این قدرت، در سایز 65 اینچ به 30 وات می‌رسد.

اسپیکرهای این محصول با ساختار و سبک طراحی که دارند، صدا را از تمامی جهات به صورت یکسان در فضا منتشر می‌سازند تا تجربه شنیداری لذت بخشی را در حین تماشای محتوا کسب نمایید.

به منظور ارتقای کیفیت صدا، از فناوری‌های متنوعی همچون دالبی اتموس (Dolby Atmos) استفاده شده است. این تکنولوژی به ایجاد صدایی فراگیر و رسا در تلویزیون کمک کرده و حس حضور در سینما را برای بیننده تداعی می‌سازد.

حالت‌های مختلف صدا

از دیگر خصوصیات بخش صوتی تلویزیون NX900M می‌توان به حالت‌های مختلف صدا در آن اشاره نمود. شما در قسمت منوی تنظیمات، می‌توانید حالت صدا را با متناسب با نوع محتوایی که در حال تماشای آن هستید، انتخاب نمایید. در این صورت همواره صدا را متناسب با برنامه‌های در حال پخش دریافت خواهید کرد.

وضوح صدای تلویزیون پاناسونیک مدل NX900

وضوح صدای تلویزیون پاناسونیک مدل NX900

در زیر به هر یک از حالت‌های صدا اشاره شده است:

  1. Standard
  2. Movie
  3. Vivid
  4. Music
  5. Sports
  6. News
  7. User

محیط کاربری جذاب با تلویزیون پاناسونیک NX900

سیستم عامل Google TV و محیط کاربری جذاب و محبوب آن، از دیگر مزایای خرید تلویزیون هوشمند پاناسونیک NX900 است که برای کاربران از اهمیت بالایی برخودار می‌باشد. کار کردن به این سیستم عامل فوق العاده راحت و لذت بخش است، به طوری که به راحتی می‌توان بین گزینه‌های مختلف سوییچ کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن، به برنامه‌های دلخواه خود دسترسی داشت.

این دستگاه غیر از برنامه‌های پیش فرض، قابلیت دانلود و نصب برنامه را نیز برای استفاده کنندگان فراهم نموده است تا بتوانند بر حسب نیاز خود، آپ‌های متنوع را بر روی تلویزیون خود در اختیار داشته باشند.

در قسمت تنظیمات تلویزیون پاناسونیک NX900، امکان انتخاب زبان فارسی نیز وجود دارد، که برای کاربران فارسی زبان بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

تلویزیون هوشمند پاناسونیک NX900

تلویزیون هوشمند پاناسونیک NX900

امکانات هوشمند کاربردی؛ سرگرمی‌های متنوع

  • Screen Sharing: برای انتقال صفحه نمایش گوشی بر روی نمایشگر تلویزیون، دو قابلیت ویژه شامل کروک کست (Chromecast) و کست پلی (CastPlay) وجود دارد که امکان نمایش محتوای تلفن همراه را بر روی تلویزیون برای کاربران فراهم می‌نماید.
  • Voice Control: به کمک دستیار صوتی (Google Assistant) می‌توان تلویزیون پاناسونیک NX900 را از طریق صدا کنترل و مدیریت نمود و تمامی دستورات خود را به صورت صوتی (بدون نیاز به فشردن هیچ کلیدی) اجرا کرد. این تلویزیون با پشتیبانی از قابلیت Far-field ، مکان استفاده از دستیارهای صوتی را بدون نیاز به ریموت کنترل نیز برای کاربران فراهم می‌سازد.
  • اپ‌های استریم محتوا: با استفاده از سرویس‌های پخش جریانی Netflix، Amazon Prime ،Youtube می‌توان به انواع سرگرمی‌ها به صورت نامحدود دسترسی داشت و جدیدترین فیلم و سریال‌ها را در کنار اعضای خانواده تماشا نمود.
  • Internet Apps: دسترسی به برنامه‌های اینترنتی را فراهم می‌سازد.
  • Media Player: به کمک این گزینه می‌توان به مجموعه کاملی از رسانه‌ها دسترسی داشت.

اتصالات پیشرفته؛ پورت‌های کاربردی

بلوتوث (Bluetooth) نسخه 5.1 و وای-فای (Wifi) نسخه 6، از جمله اتصالات پیشرفته و بی‌سیم تلویزیون پاناسونیک NX900 هستند که امکان اتصال به اینترنت و سایر دستگاه‌ها را به صورت وایرلس و بدون نیاز به کابل، فراهم می‌سازند.

از دیگر راه‌های راه‌های ارتباطی در این تلویزیون نسل جدید می‌توان به پورت‌های متنوع از جمله 3 پورت HDMI نسخه 2.1 و دو پورت USB نسخه 2.0 اشاره نمود که امکان اتصال مستقیم به دستگاه‌های سازگار و حافظه‌های جانبی را فراهم می‌کنند.

در جدول زیر انواع پورت‌های ارتباطی به همراه تعداد درگاه هر یک، برای شما درج شده است.

پورت‌ها تعداد
پورت HDMI 3 عدد
پورت USB 2 عدد
پورت Optical 1 عدد
پورت LAN 1 عدد
پورت Digital 1 عدد
پورت RF 1 عدد

جمع بندی

اگر تا اینجای مطلب با ما همراه بوده‌اید، می‌دانید که خرید تلویزیون پاناسونیک NX900 می‌تواند تصمیمی هوشمندانه باشد. این مدل از نمونه نمایشگرهای بالارده موجود در بازار است که تمامی انتظارات شما در زمینه‌های صوت، تصویر، گیمینگ و امکانات اسمارت را جوابگو می‌باشد. کسانی که به دنبال جدیدترین مدل بالارده در برند پاناسونیک هستند، می‌توانند با انتخاب این محصول، رضایتی همیشگی و مادام‌العمر داشته باشند.

ویژگی‌های کلیدی تلویزیون NX900 پاناسونیک

ویژگی‌های کلیدی تلویزیون NX900 پاناسونیک

سیستم عامل گوگل تی‌وی، کیفیت صوتی تصویری عالی، طراحی جذاب، امکانات اسمارت متنوع و گیمینگ حرفه‌ای، از ویژگی‌های برجسته تلویزیون NX900 پاناسونیک هستند که از آن، گزینه‌ای عالی برای خرید می‌سازند.

برای مشاوره و دریافت راهنمایی لازم در خصوص خرید و شیوه ثبت سفارش، با مشاوران ما در سایت افرالند تماس حاصل نمایید. تمامی محصولات این فروشگاه اینترنتی با قیمتی مناسب و همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش قابل سفارش هستند.

مشاهده NX900 در سایت اصلی: panasonic.com/NX900