تلویزیون ال جی QNED81
تلویزیون ال جی QNED81
تلویزیون ال جی QNED81 65 اینچ 2023
وضوح تصویر تلویزیون ال جی qned81
ریموت کنترل موسی تلویزیون qned81 ال جی
طراحی پشت تلویزیون qned81 lg
تلویزیون qned81 ال جی
برچسب مشخصات تلویزیون ال جی QNED81
دیزاین تلویزیون qned81 ال جی
بسته بندی تلویزیون qned81 ال جی
ضخامت تلویزیون ال جی QNED81
درگاه ارتباطی تلویزیون ال جی qned81
رفرش ریت بالای تلویزیون ال جی کیوند 81
درگاه ارتباطی تلویزیون qned81 ال جی
تلویزیون ال جی QNED81 کیوند 81
بسته بندی تلویزیون ال جی qned81
تلویزیون کیوند 81 ال جی
طراحی تلویزیون ال جی qned81
تلویزیون ال جی QNED81 2023 از زاویه
ضخامت تلویزیون ال جی QNED81 2023
طراحی شیک تلویزیون کیوند 81 ال جی
طراحی پشت تلویزیون ال جی qned81
پنل پشتی تلویزیون ال جی QNED81 2023
تلویزیون ال جی QNED81 55 اینچ 2023
تلویزیون qned81 ال جی 2023
تلویزیون ال جی qned81
تلویزیون کیوند۸۱ ال جی

تلویزیون ال جی QNED81 کیوند 81

LG QNED81 TV 4K Gaming 2023

تومان۴۰.۷۰۰.۰۰۰تومان۱۴۶.۰۰۰.۰۰۰

پاک کردن
ویژگی های محصول
  • مدل
    QNED81
  • برند
    ال جی
  • سال تولید
    2023
  • کیفیت تصویر
    4K
  • نوع صفحه نمایش
    QNED
  • کشور مونتاژ
    مصر/ اندونزی
  • رفرش ریت
    120 هرتز
  • سیستم عامل
    WebOS 23
  • توان صوتی
    20 وات
  • منو فارسی
    دارد
  • سایزبندی
    50 55 65 75 86 اینچ
  • کاربری
    خانگی، گیمینگ، تماشای فیلم
  • پنل
    IPS
  • پردازنده
    Alpha 7 Gen 6
  • بک لایت
    Edge LED
  • زاویه دید گسترده
    دارد
  • نسخه‌های HDR
    Dolby Vision, HDR10, HLG
  • Local dimming
    دارد
  • جنس بدنه
    فلز
شناسه محصول : QNED81
4.50/5.0
برند : ال جی
تومان۴۰.۷۰۰.۰۰۰تومان۱۴۶.۰۰۰.۰۰۰
پاک کردن
مشاهده شرایط گارانتی ( طلایی - نقره ای )

معرفی کوتاه

تلویزیون ال جی QNED81 از ترکیب دو فناوری NanoCell و Quantum Dot در نمایشگر خود بهره برده که منجر به خلق صحنه‌هایی واقعی با رنگ‌های زنده می‌گردد. این نمایشگر به صورت گیمینگ طراحی شده و با ویژگی‌هایی همچون رفرش ریت 120 هرتز، توان صوتی 20 وات و سیستم عامل WebOS در سال 2023 توسعه یافته است که نسبت به مزایای بی‌شماری که دارد با قیمتی مناسب قابل خریداری می‌باشد.

تلویزیون ال جی QNED81 پیرو فرمول جادویی QNED80 [پرفروش‌ترین تلویزیون برند ال جی] با امکانات مشابه و طراحی کمی متفاوت در سال 2023 تولید شده است. این محصول همچون بیشتر تلویزیون‌های امسال دارای کیفیت تصویر 4K است اما برخی مشخصه‌ها به تمایز آن کمک می‌کنند. ترکیب دو فناوری پیشتاز NanoCell و Quantum Dot رنگ‌ها را سرزنده، درخشان و جذاب نمایش می‌دهند. حضور جدیدترین نسخه سیستم عامل WebOS با ریموت کنترل جادویی بهترین کاربری ممکن را در اختیارتان قرار می‌دهید و می‌توانید از تمامی امکانات هوشمند به راحتی هرچه تمام‌تر استفاده کنید.

ویدیو آنباکس و راه اندازی اولیه تلویزیون QNED81 ال جی

ویدیو معرفی و بررسی تلویزیون ال جی QNED81

 

تصاویر طبیعی تلویزیون QNED81‌ ال جی

تلویزیون ال جی QNED81 گیمینگ 2023
تلویزیون 4k ال جی QNED81
طراحی پشت تلویزیون ال جی QNED81
کنتراست تلویزیون qned81 ال جی
طراحی پایه تلویزیون ال جی QNED81
لوازم همراه تلویزیون ال جی QNED81
دیزاین پایه مرکزی تلویزیون ال جی QNED81
برچسب اطلاعات تلویزیون ال جی QNED81

ویدیو مقایسه تلویزیون qned81 ال جی با z670 توشیبا

ویدیو مقایسه تلویزیون ال جی QNED81 با Q70C

 

ال جی از مطرح‌ترین تولید کنندگان تلویزیون در جهان است که بعد از سامسونگ بیشترین آمار فروش تلویزیون در جهان را دارد. قیمت تلویزیون ال جی به نسبت امکانات و اعتبار برندی که دارد [در مقایسه با برندهای داخلی بیشتر] متناسب است و از برندهای ژاپنی [همچون سونی] اقتصادی‌تر است، هر چند سامسونگ باز هم از ال جی قیمت‌های مناسب‌تری دارد، ولی همه چیز که قیمت نیست!

معرفی تلویزیون ال جی QNED81 2023

تلویزیون ال جی QNED در یکی دوسال اخیر وارد بازار شده است و قدمت خیلی زیادی ندارد، اما با همین جدید الورود بودن خود توانسته کارایی عالی را از تصویر به نمایش بگذارد و توانسته جایگزینی عالی و پیشرفته‌تر برای فناوری NanoCell باشد. این تکنولوژی در واقع ترکیبی از نانوسل و فناوری کوانتوم دات می‌باشد که در کنار هم تصویری با دامنه رنگی گسترده و واضح را به وجود می‌آورند. یعنی دو ترکیب مختلف در کنار هم که در حقیقیت یک تکنولوژی جدید را ایجاد کرده‌اند.

تلویزیون ال جی QNED81 یکی از اقتصادی‌ترین نمایشگرهای خانواده QNED با مشخصات گیمینگ حرفه‌ای در سال 2023 است که تمام مشخصه‌های عالی QNED80 همچون رفرش ریت 120 هرتز، پورت HDMI 2.1 و وضوح تصویر بی‌عیب و نقص را در خود دارد، تنها تفاوت عمده این دو مدل در طراحی پایه است، همانطور که در تصویر محصول پیداست این محصول پایه وسط اما کیوند 80 دارای پایه دوشاخه‌ای است.

به نقل از ال جی :

با QNED Color Pro مجهز به فناوری کوانتوم دات و نانوسل رنگ‌ها را فراتر از معمول تجربه کنید. در صحنه‌ها غرق شوید و در فیلم‌ها زندگی کنید.

مزایای LG QNED81:

  • رنگ های زنده و غنی
  • رفرش ریت بالا و مناسب
  • طراحی شیک با پایه مقاوم
  • پردازنده قدرتمند آلفا 7 نسل 5
  • حالت Film Maker Mode

از دیگر مشخصات محصول می‌توان به سیستم عامل WebOS نسخه 2023 اشاره داشت که با ظاهری تقریباً آشنا اما کمی متفاوت عرضه شده است. این تلویزیون دارای ریموت کنترل موسی (Magic) است که کار با بخش‌های مختلف را بسیار راحت می‌کند و بدون استفاده از دکمه‌های زیاد و فقط با حرکت دادن ریموت می‌توانید در دل تلویزیون کاوش کنید. در ادامه به معرفی امکانات این محصول خواهیم پرداخت.

طراحی تلویزیون ال جی QNED81

تلویزیون های ال جی تقریباً در تمام مدل ها طراحی ساده ای دارند که این سادگی در بین افراد طرفداران بیشتری دارد. جنس بدنه تلویزیون‌های کیوند ال جی فلزی است و کیفیت ساخت بسیار عالی دارد. استحکام بدنه بالا بوده و فریم نمایشگر به قدری باریک است که در بیشتر مواقع متوجه حضور آن در گوشه تصویر نمی‌شوید. طراحی تلویزیون ال جی کیوند 81 2023

ال جی از طراحی پایه وسط برای تلویزیون QNED81 استفاده کرده است. در سال‌های گذشته پایه وسط به شکل هلالی بود اما در سال جدید ال جی پایه تخت مستطیلی را طراحی کرده است که دیزاین بروزتر و بالانس بهتری دارد. تلویزیون به کمک این پایه کمتر لق می‌زند و فضای کمتری را روی میز تلویزیون اشغال می‌کند.

ریموت کنترلی که در این تلویزیون استفاده شده همچون همه ریموت‌های برند ال جی موسی (Magic) است. یعنی با یک نشانگر موس کار می‌کند. ریموت دارای میکروفون داخلی است، به نحوی که می‌توانید از طریق سرچ صوتی عملیات کنترل تلویزیون را انجام دهید. [در تجربه استفاده ما از تلویزیون دستور صوتی خیلی به دل نمی‌نشست و به جای سرچی که مدنظرمان بود، خودش کلمات دیگری را سرچ می‌کرد].

مدل‌های جایگزین با قیمت مشابه

ال جی در چند سال اخیر توجه خود را به تنوع تولیداتش معطوف کرده است، به نحوی که چند مدل با تفاوت طراحی جزئی را در هر سری تولید می‌کند. این محصول طراحی پایه وسط دارد، تلویزیون ال جی QNED82 نسخه مشابه‌ دیگری است که هیچ تفاوتی در ظاهر با کیوند 81 ندارد [راستش را بخواهید حکمت تولید دو مدل از هر نظر مشابه را من هم نمی‌دانم، ولی به هر حال هیچ تفاوت خاصی با هم ندارند]، اما تلویزیون ال جی QNED80 با مشخصات مشابه نسخه دیگر سری 8 است که دارای پایه دوشاخه‌ای است.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی QNED81

تلویزیون ال جی QNED81 با ترکیب دو فناوری NanoCell و Quantum Dot توانسته است به طیف گسترده‌تری از رنگ‌های سرزنده دست پیدا کند. به این صورت که با به نمایش گذاشتن حجم 100% رنگ‌ها تصویری که ایجاد می‌کند حاوی رنگ‌های درخشان، صفحه نمایشی روشن، کنتراستی عالی و چندین ویژگی جذاب دیگر است. پنلی که در تلویزیون استفاده شده از نوع IPS است که در حقیقیت زاویه دید گسترده‌تری را به نسبت VA در اختیار بیننده قرار می دهد.

Dimming Pro در تلویزیون ال جی QNED81

نمایشگرهای QNED سری 8 ال جی از بک لایت Direct LED برای نوردهی پس زمینه استفاده می‌کنند و عمق رنگی 10 بیتی دارند. این تلویزیون در نشان دادن رنگ‌ها به وسیله قابلیت Billion Rich Colors می تواند میلیون ها رنگ را به صحنه دعوت کند، اما شاید در نشان دادن عمق رنگ مشکی به اندازه اولدها موفق نیست و کمی خاکستری مانند باشد که در شب تاریک بیشتر به چشم می آید. کیفیت تصویر 4K خبر از وضوح تصویر بالا در کنار هزاران پیسکل به کار رفته را می دهد که با چشم هیچ گاه قابل شمردن نیستند.

Dimming Pro در تلویزیون ال جی QNED81

یکی از بهترین قابلیت هایی که در تصویر تلویزیون های کیوند استفاده شده است، Dimming Pro بوده که با کنترل درست نور پس زمینه تلویزیون تصویر را در فضای روشن و تاریک کنترل کرده و بر طبق نور محیط ، نور صفحه نمایش را تنظیم می کند. در این حالت چیزی که دستتان را می گیرد، یک تصویر با کنتراست واضح با جزئیات عالی است که در پیش روی شما قرار دارد.

سیستم صوتی تلویزیون ال جی QNED81

تصویر در کنار صدا است که معنی پیدا می کند و صحنه های جالب فقط در کنار صدا هستند که هیجان را ایجاد می کنند و اگر صدای تلویزیونی مناسب نباشد، عملاً کلاهش پس معرکه است. در تلویزیون QNED81 ال جی صدایی که در سایزهای متفاوت استفاده شده در حد 20 وات می باشد که از دو کانال صوتی قابل پخش به صورت هم زمان هستند. از ویژگی جالبی که در صدای این تلویزیون ها وجود دارد حالت Al Sound است که کمک می کند صدا به صورت یکنواخت در کل فضا به یک نسبت پخش شود و صدایی فراگیر را تجربه کنید که در تمام حالات یکنواخت می باشد.

صدای واضح تلویزیون کیوند 81 ال جی

در این تلویزیون 2022 ال جی به واسطه وجود قابلیت های صدایی جالبی همچون Clear Voice Pro هر صدای اضافی اعم از نویز و خش از بین می رود و صدایی که در آخر در اختیار دارید یک صدای شفاف و رسا است که در کل فضا طنین انداز می شود. استفاده از اتصال بی سیم همچون Blutooth کاری می کند بتوانید از ساندبارهای اضافی کمک بگیرید و از صدای با توان بالاتر بهره‌مند شوید. البته این حالت را در مواقع ضروری باید به کار برد، چون در حالت عادی صدای خود تلویزیون به راحتی نیاز شما را برآورده می کند.

سیستم عامل هوشمند از نوع webOS

تلویزیون ال جی QNED81 یکی از صدها تلویزیون ال جیست که از سیستم عامل جذاب webOS بهره مند شده است. این سیستم عامل که ورژن 7 آن در این مدل به کار رفته در واقع از عوامل هوشمندی تلویزیون به شمار می آید که با بودنش امکانات جالب و دسترسی های فراوانی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. به این صورت با اتصال به اینترنت و دسترسی به وای فای WiFi در اطراف خود با فشار دادن دکمه هوم در ریموت کنترل به صورت خطی در پایین صفحه نمایش ظاهر می شود، در این حین امکان دسترسی به دستیارهای همچون Alexa و Google را فراهم می کند که به صورت صوتی کار می کنند.

سیستم عامل تلویزیون ال جی کیوند 81

وقتی حرف از دسترسی زده می شود، یعنی به ده ها فیلم و سریال و بازی در آن واحد دسترسی پیدا می کنید. در این حالت هر برنامه را دوست دارید در یک صفحه گرد هم آورده در قسمت هوم داشبورد یک صفحه شخصی برای خود بسازید. بعد از این دیگر برای پیدا کردن برنامه مورد علاقه اتان نیاز به جستجو از اول ندارید. از دیگر کارایی های این مدل کیوند ال جی؛ هشدار ورزشی بوده که در حین تماشای یک برنامه گزارش نتایج مسابقات را در شبکه های دیگر به اطلاع شما می رساند.

پردازنده Alpha 7 Gen 5

پردازش درست یکی از مهمترین کارایی های تلویزیون کیوند می باشد که در نوع خود بی نظیر است و این به دلیل وجود پردازنده ای از نسل آلفا می باشد. در تلویزیون هوشمند کیوند 81 از پردازنده ورژن α7 Gen5 AI Processor استفاده شده است که در واقع می تواند یکی از بهترین نوع پردازشگرهای موجود در بازار به شمار آید. در این حالت با بالا بردن کیفیت صدا و تصویر کاری می کند، داده ای که دریافت می کند در بهترین حالت ممکن سازگار با تلویزیون به اجرا در آید و شما شاهد کیفیت بالایی از محتوا در حین پخش شدن باشید.

پردازنده ای پر قدرت در تلویزیون QNED81

در تلویزیون QNED81 به دلیل وجود رفرش ریت بالا و 120 هرتز در سرعت پردازش تصاویر از دیدن صحنه هایی با سرعت بالا لذت ببرید. این حالت در هنگام تماشای فیلم و مسابقه ورزشی خود را به بهترین نوع ممکن به نمایش می گذارد. درست است که این سرعت کاری کرده تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم باشد، اما این قابلیت یکی از ویژگی های مهم در تلویزیون های گیمینگ نیز به شمار می رود و با وجود آن می توانید مطمئن شوید یک بازی هیجان انگیز را تجربه می کنید و همچنین هیچ وقت بازنده بازی نیستید.

AMD FreeSync Premium

حالتی از بازی در تلویزیون کیوند ال جی وجود دارد که به AMD FreeSync Premium معروف می باشد. در این حالت تاخیر ورودی مناسب و بدون پارگی در صحنه های سریع کاری می کند شاهد یک حرکت یکنواخت در هنگام بازی باشید. به این صورت که هیچ صحنه ای از بازی را از دست نخواهید داد و بازی برایتان لذت بخش تر خواهد بود.

اتصالات کاربردی مسئله مهم در تلویزیون

اتصالاتی که در تلویزیون های استفاده می شود تعیین کننده کارایی تلویزیون در ارتباط با سایر وسایل هوشمند می باشد و هر چقدر تعداد آن ها بیشتر باشد، قطعاً وضع بهتر خواهد شد. در تلویزیون ال جی کیوند 81 پورت های که استفاده شده اند به نسبت مناسب و تعداد نرمالی دارند که امکان اتصال زیادی را با خود به همراه دارند. از جمله آن ها 4 پورت HDMI و 2 پورت USB می باشد که در واقع پورت های مستقیم حساب می شوند. اما وجود پورت های همچون RF, LAN نیز می تواند تا حد زیادی به تنوع در اتصال مستقیم کمک کند.

اتصالات در تلویزیون کیوند 81

از دیگر این اتصالات وجود HDMI 2.1 است که خودنمایی می کند و این به معنی اتصال انواع کنسول برای بازی است که می تواند نوید دهنده یک بازی هیجان انگیز و حرفه ای باشد. از اتصالات غیر مستقیم این مدل بلوتوث و وای فای بوده که می تواند دسترسی های زیادی از جمله اتصال گوشی به تلویزیون را فراهم آورد که بسیار کاربردی است. در این حین وجود گیرنده های DVB_T2/C/S2 به شدت خودنمایی می کند که با خود شبکه های زیادی را به صفحه نمایش شما دعوت می کند.

جمع بندی

تلویزیون ال جی QNED81 یکی از تلویزیون های کیوند اقتصادی با قابلیت گیمینگ می باشد که در واقع می تواند تمام نیازهای یک گیمر حرفه ای را برآورده کند. در این حین شما کافیست تلویزیون خود را از طریق پورت لازم به کنسول وصل کنید. تلویزیون QNED81 یکی از تلویزیون های هوشمند این شرکت بوده که در نوع خود بی نظیر است و از قابلیت های هوشمند لازم برخوردار می باشد و می تواند نیازهای اصلی شما را به راحتی برآورده کند.

جمع بندی تلویزیون ال جی QNED81 2023

تلویزیون کیوند 81 از سری 8 سال 2022 کیفیت تصویر با کنتراست بالا وعمق رنگی بی نظیری دارد که می تواند بسیار مناسب برای تماشای فیلم و فوتبال باشد. قیمت تلویزیون کیوند سری 8 از بقیه مدل ها منصفانه تر بوده و می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. برای تهیه این مدل کارشناسان ما در فروشگاه افرالند می توانند به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند.

مشاهده 2023 QNED81 در سایت ال جی: lg.com/qned81

ویدیو رضایت مشتریان تلویزیون ال جی QNED81

خانم عمرانی از مشهد
مشخصات کلی
مدل QNED81
برند ال جی
سری 8
سال تولید 20232022
کشور سازنده اندونزی
کشور مونتاژ اندونزی
منوی فارسی ✔️
کاربری تماشای فیلم و سریالخانگیگیمینگ
pa_buying-value 2254
مشخصات صفحه نمایش
سایز 50"55"65"75"86"
نوع صفحه نمایش QNED
قطر صفحه‌نمایش (cm) 55 اینچ 139 سانتی‌متر
نوع پنل IPS
بک لایت ✔️
نوردهی صفحه دیود LED
نوع بک لایت

بک لایت همان نور‌پس‌زمینه تولید شده توسط لامپ‌های LED برای ایجاد روشنایی روی صفحه نمایش است.

Edge LED
تاریکی موضعی (Local dimming) ✔️
تعداد مناطق نوردهی

تعداد مناطق نوردهی (Dimming Zones) به بخش‌هایی از صفحه نمایش گفته می‌شود که به صورت مستقل کم نور می‌شوند.

6
عمق رنگ

عمق رنگ تلویزیون با تعداد بیت هایی که برای هر رنگ قرمز، سبز و آبی استفاده می شود تعیین می شود. به عنوان مثال، تلویزیون 8 بیتی می تواند 256 سطح مختلف از هر رنگ را نمایش دهد، در حالی که تلویزیون 10 بیتی می تواند 1024 سطح مختلف از هر رنگ را نمایش دهد.

10 بیت
بدون سو سو زدن
حداکثر روشنایی در محتوای SDR 343
حداکثر روشنایی در محتوای HDR 371
حداکثر روشنایی در نمایش بازی HDR (نیت) 373
کاهش دقت رنگ‌ها در زاویه دید افقی 38+ تا 38-
تغییر رنگ‌ها در زاویه دید افقی 70+ تا 70-
کاهش روشنایی در زاویه دید افقی 39+ تا 39-
افزایش سیاهی در زاویه دید افقی 70+ تا 70-
تغییر گاما در زاویه دید افقی 54+ تا 54-
تصویر
کیفیت تصویر 4K
رزولوشن

Resolution به تعداد پیکسل‌هایی که به صورت عمودی و افقی در تلویزیون قرار دارند نسبت داده می‌شود.

3840x2160px
ارتقاء رزولوشن (Resolution Upscale)

قابلیت Resolution Upscale محتوایی که کیفیت پایین‌تر از 4K دارند را ارتقاء می‌دهد تا با کیفیت‌تر نمایش داده شوند.

✔️
رفرش ریت

رفرش ریت یا نرخ بروز رسانی صفحه تعیین می‌کند که تصویر در هر ثانیه چند بار رفرش می‌شود. هر چه رفرش ریت بیشتر باشد، حرکت تصاویر سریع، روان‌تر خواهد بود و تاری تصویر کمتر می‌شود.

120 هرتز
رفرش ریت‌های ساپورت شده 120Hz60Hz
پردازنده تصویر Alpha 7 Gen 6
سیستم کاهنده نویز

سیستم Noise Reduction با کاهش نویزهای اضافی تصاویر را صاف‌تر و با کیفیت‌تر نشان می‌دهد.

✔️
فناوری HDR

فناوری High Dynamic Range باعث می‌شود تلویزیون طیف وسیع‌تری از کنتراست و رنگ را نمایش دهد؛‌ در نتیجه تصاویر واقعی‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

✔️
نسخه های HDR Dolby VisionHDR10HLG
طیف رنگی گسترده

تلویزیون با کمک Wide Color Gamut وسعت رنگ گسترده‌تری را نمایش می‌دهد که منجر به نمایش رنگ‌‌های روشن‌تر، تیره‌تر و غنی‌تر می‌شود؛ در نتیجه تصاویر واقعی‌تر و طبیعی‌تر نمایش داده می‌شوند.

✔️
پنل ضد انعکاس نور

فناوری Anti Reflection انعکاس نور مستقیم (مانند نور لامپ یا خورشید) را به حداقل می‌رساند و موجب نمایش تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

✔️
نسبت کنتراست ثابت

کنتراست ایستا (Static Contrast) نسبت روشن‌ترین و تیره‌ترین رنگ‌هایی است که تلویزیون می‌تواند نمایش دهد.

1291:1
نسبت کنتراست داینامیک

کنتراست پویا (Dynamic Contrast) در تلویزیون فناوریی است که کنتراست تصویر را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم می‌کند؛ این فناوری باعث می‌شود کنتراست تصاویر وابسته به محتوای در حال پخش تغییر کند.

1291:1
حالت های تصویر CinemaEcoGame OptimiserSportsStandardVivid(ISF) Expert (Bright Room)(ISF) Expert (Dark Room)FILMMAKER MODEPersonalised Picture
قابلیت‌های تصویر ال جی تکنولوژي Perfect Color برای نمایش 100 درصد حجم رنگی در فضای رنگی DCI-P3تکنولوژی 4K Upscaler برای افزایش رزولوشن تصاویر،‌ از بین بردن نویزها و نمایش تصاویر غیر فورکی در حد 4Kتکنولوژی AI Brightness Control برای تشخیص نور محیط و تنظیم نور صفحه نمایش به کمک هوش مصنوعیتکنولوژی AI Picture Pro برای افزایش کیفیت تصویر به کمک هوش مصنوعی و یادگیری عمیقتکنولوژی ALLM یا (Auto Low Latency Mode) برای ارائه تاخیر خودکار در بازیتکنولوژی Brightness Booster برای ارائه روشنایی بیشتر در صفحه (حدود 20 درصد روشنایی بیشتر)تکنولوژی Cinema HDR برای سینمایی تر کردن محتوای در حال پخشتکنولوژی Dolby Vision برای نمایش تصاویر کاملاً سینماییتکنولوژی Face Enhancing برای واضح‌تر نشان دادن چهره‌ها در نمایشگرتکنولوژی Nvidia G-Sync Compatible برای اتصال کنسول‌های بازی با پردازنده Nvidia و ارائه رفرش ریت متغیرتکنولوژی Object Enhancing برای تشخیص اشیاء و اجسام در تصویر و افزایش کیفیت آن‌هاتکنولوژی VRR یا (Variable Refresh Rate) برای ارائه رفرش ریت متغیر و تجربه روان گیمینگتکنولوژی گیمینگ AMD FreeSync Premium برای اتصال کنسول‌های بازی با پردازنده AMD و فناوری FreeSync - برای ارائه رفرش ریت متغیر (VRR)دارای 8.3 میلیون پیکسل برای ارائه کیفیت عالی تصویر در صفحه نمایشدارای Filmmaker Mode برای نمایش محتوا با کیفیت اصلیدارای تائیدیه 100% Color Volume از Intertek بری نمایش 100 درصد حجم رنگی DCI-P3دارای تائیدیه True Color Accuracy Pro برای کنترل رنگ آبی و محافظت از چشم‌هادارای تکنولوژی Pixel Dimming برای کنترل نور پیکسل‌ها و ارائه کنتراست عالیدارای دو تکنولوژی Dynamic Tone Mapping Pro و AI Tone Mapping برای بهبود کیفیت محتوای HDRدارای زاویه دید گسترده (Wide Viewing Angle)دارای سنسور تشخیص نور محیط (Illuminance Green sensor) برای تنظیم نور صفحه نمایش متناسب با اتاقدارای فناوری Billion Reac Color برای نمایش طیف رنگی گسترده (بیش از 1 میلیارد رنگ غنی)دارای قابلیت TruMotion 240 برای ارائه شفاف و روان تصاویر سریع در صفحهطراحی Cinema Screen 4 Sided و حاشیه‌های باریک چهار طرف نمایشگرفناوری CalMAN برای تنظیم و کالیبره کردن صفحه نمایشفناوری Image Enhancing on SQM برای بهبود کیفیت تصاویرفناوری Precision Detail برای بهبود عملکرد فناوری Dolby Vision و نمایش جزئیات بیشتر در تصاویرقابلیت 2K HFR برای نمایش ویدیوهای 2K با فریم ریت بالاقابلیت 360° VR Play برای نمایش محتوای 360 درجهقابلیت 4K HFR برای نمایش ویدیوهای 4K با فریم ریت بالاقابلیت AI Genre Selection برای ارتقاء کیفیت صدا و تصاویر همزمان با تشخیص ژانر محتوای در حال پخش (در فرمت‌های HDR/ SDR/ Dolby)قابلیت Auto Calibration برای کالیبره کردن خودکار صفحه نمایشقابلیت Flicker-Free برای جلوگیری از سو سو زدن صفحه و محافظت از چشم بینندهقابلیت Game Optimizer برای تنظیم قابلیت‌های گیمینگ حرفه‌ای در حین بازیقابلیت HGiG برای نمایش جزئیات بیشتر در در بخش‌های روشن و تاریک بازی‌های HDRقابلیت True Color Accuracy Pro برای تولید رنگ‌های دقیق‌تر و طبیعی‌ترقابلیت Ultra Luminance Pro برای درخشان‌تر کردن بخش‌های روشن تصویر و افزایش عمق رنگیقابلیت Wide Colour Gamut برای نمایش گاموت رنگی گسترده و رنگ‌های غنی‌ترالگوریتم Luminance Optimizer for Local Dimming؛ کنترل نور پس زمینه (بک‌لایت) و بهبود کنتراست تصاویرتولید نور صفحه توسط نور مینی LEDهادارای تاییدیه از Intertek؛ برای نمایش تصاویر با روشنایی و رنگ ثابت تا زاویه 60 درجه (100% Color Consistency)دارای فناوری Billion Reach Color برای نمایش طیف رنگی گسترده (بیش از 1 میلیارد رنگ غنی)عمق رنگ 8 بیت بیش از 1 میلیارد رنگفرمت های Dolby Vision, HDR10, HLGفناوری 4K Upscaler برای افزایش رزولوشن تصاویر،‌ از بین بردن نویزها و نمایش تصاویر غیر فورکی در حد 4Kفناوری AI Brightness Control برای تشخیص نور محیط و تنظیم نور صفحه نمایش به کمک هوش مصنوعیفناوری AI Picture Pro برای افزایش کیفیت تصویر به کمک هوش مصنوعی و یادگیری عمیقفناوری Dolby Vision برای نمایش تصاویر کاملاً سینماییفناوری Local Dimming برای کنترل نور پس زمینهفناوری Nano Color Pro؛ نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها
گیمینگ
سازگاری کامل با کنسول بازی نسل نهم
پشتیبانی از HDMI 2.1

پورت HDMI 2.1 برای انتقال تصویر 4K‌ با رفرش ریت 120 هرتز یا تصویر 8K با رفرش ریت 60 هرتز مناسب است.

✔️
رفرش ریت متغیر

VRR مخفف Variable Refresh Rate و به معنای رفرش ریت متغییر است و به زبان ساده؛ به تلویزیون اجازه می دهد تا میزان رفرش ریت خود را در زمان واقعی با فریم ریت خروجی کنسول بازی یا سیستم کامپیوتری تنظیم کند.

✔️
پشتیبانی از VRR در رزولوشن های 1080p1440p4K
کاهش تاخیر ورودی خودکار

ALLM یا Auto Low Latency Mode به تلویزیون اجازه می‌دهد تا به صورت اتومات، همزمان با اتصال به کنسول بازی به حالت Game Mode تغییر کند و در نتیجه تاخیر ورودی تلویزیون به حداقل می‌رسد تا بازی روان‌تر و سریع‌تر اجرا شود.

✔️
پشتیبانی از HGIG

HGIG‌ یا HDR Gaming Interest Group با هدف نمایش دقیق تصاویر با کیفیت HDR در بازی‌ها است تا بدون توجه به شرکت سازنده تلویزیون، تصاویر و رنگ‌های HDR در بازی‌ها نمایش داده‌ شوند.

✔️
حالت بازی

Game Mode با کاهش تاخیر ورودی در بازی، سرعت عمل و تجربه گیمینگ بهتری را رقم می‌زند.

✔️
زمان پاسخگویی

ریسپانس تایم (Response Time)، در تلویزیون سرعت تغییر یک پیکسل از یک رنگ به رنگ دیگر است و بر حسبت میلی‌ثانیه (ms) اندازه‌گیری می‌شود. زمان پاسخگویی برای بازی‌های ویدیویی و صحنه‌های اکشن که تحرک و سرعت جابه‌جایی زیاد است، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. Response Time تلویزیون‌ها بین 1 تا 10 میلی‌ثانیه است که در نمایشگرهای گیمینگ معمولاً 1 تا 2 میلی‌ثانیه است.

12.3
پشتیبانی از FreeSync Premium Pro

FreeSync Premium Pro یک فناوری است که به تلویزیون اجازه می‌دهد تا نرخ رفرش ریت صفحه را با نرخ رفرش ریت کارت گرافیک Freesync در کنسول بازی سازگار کند. این به جلوگیری از تاری و پارگی تصویر می‌انجامد و تجربه بازی را بهبود می‌بخشد. نسخه Pro به نسبت نسخه قبلی از قابلیت VRR هم پشتیبانی می‌کند.

✔️
پشتیبانی از Nvidia G-Sync

Nvidai G-Sync یک فناوری است که به تلویزیون اجازه می‌دهد تا نرخ رفرش ریت صفحه را با نرخ رفرش ریت کارت گرافیک Nvidia در کنسول بازی سازگار کند. این به جلوگیری از تاری و پارگی تصویر می‌انجامد و تجربه بازی را بهبود می‌بخشد.

✔️
سرویس بازی ابری

Cloud Gaming Service در تلویزیون به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به کنسول یا کامپیوتر، بازی‌های ویدیویی را در تلویزیون اجرا کنید. این سرویس از طریق مراکز داده واقع در سراسر جهان کار می‌کنند و از طریق اینترنت بازی را به تلویزیون شما منتقل می‌کنند. برای اجرای این قابلیت باید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید و همچنین اشتراک ماهانه برای سرویس بازی ابری مورد نظر تهیه کنید.

✔️
پشتیبانی از رزولوشن و رفرش ریت 1080p@120Hz1080p@60Hz1440p@120Hz1440p@60Hz4K@120Hz4K@60Hz720p@60Hz
تاخیر ورودی

Input Lag در تلویزیون به مدت زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد تا دستورها از کنترلر یا صفحه کلید به تلویزیون ارسال شوند و تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون ظاهر شود. هر چه این تاخیر کمتر باشد، واکنش تلویزیون سریع‌تر خواهد بود و گیمر می‌تواند سریع‌تر به اتفاقات بازی واکنش نشان دهد.

1080p@120Hz برابر 5.51080p@60Hz برابر 14.11440p@120Hz برابر 5.61440p@60Hz برابر 17.24k@120Hz برابر 5.54K@60Hz برابر 13.9
امکانات گیمینگ ال جی پشتیبانی از سرویس‌های گیمینگ ابری (Cloud Gaming) برای بازی کردن به صورت آنلاین از طریق پلتفرم های مربوطه (شاید در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)تکنولوژی Auto Low Latency Mode یا ALLM برای کاهش تاخیر ورودی خودکار یا Input Lag پایین و تجربه بازی بهترتکنولوژی OLED Motion Pro برای نمایش صاف و روان صحنه های سریعتکنولوژی Variable Refresh Rate یا VRR برای ارائه رفرش ریت متغیر و تجربه روان بازی‌هادارای منوی هوشمند مخصوص بازی (Game) برای دسترسی سریع به بازی های سرویس های ابری، کنسول بازی و برنامه های مربوط به آنها (شاید برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)فناوری AMD FreeSync Premium مناسب اتصال به کنسول و کامپیوترهایی که از پردازنده AMD و تکنولوژی FreeSync برخوردار هستند + ارائه رفرش ریت متغیرفناوری TruMotion 240 برای نمایش صاف و روان صحنه‌هاقابلیت 2K HFR برای پخش محتوای 2K با فریم ریت بالاقابلیت 4K HFR برای پخش محتوای 4K با فریم ریت بالاقابلیت Black Stabiliser (Black Stabilizer) با امکان تغییر Gamma برای دیدن جزئیات بهتر در صحنه‌های تاریک (مخصوص بازی)قابلیت Game Dashboard برای دسترسی و تنظیم سریع برخی از ویژگی‌های گیمینگ تلویزیون در حین بازی کردنقابلیت Game Optimizer (Game Optimiser) برای تنظیم ویژگی‌های گیمینگ تلویزیون در حین بازی کردنقابلیت Quick Media Switching (QMS) برای جابه جایی سریع بین ورودی‌های HDMI 2.1
امکانات هوشمند
سیستم عامل webOS
ورژن سیستم عامل 23
رابط کاربری Google TV
هوش مصنوعی Ai ThinQ

Ai ThinQ در تلویزیون‌های ال جی یک نوع هوش‌مصنوعی است که کارهایی مانند: جستجوی صوتی، پیشنهاد محتوا براساس سلیقه، مدیریت سایر لوازم خانگی ال جی با تلویزیون را ممکن می‌سازد.

✔️
دستیارهای صوتی AlexaGoogle Assistant
جستجوی صوتی ✔️
مرورگر وب

Web Browser یک مرورگر سرخود برای امکان جستجو در فضای وب است.

✔️
اتصال به گوشی ✔️
تصویر در تصویر

PIP یا Picture In Picture قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد یک محتوا را در کنار محتوای اصلی در پنجره‌ای کوچک‌تر نمایش دهید.

✔️
پشتیبانی از AirPlay2

AirPlay 2 نسخه پیشرفته‌تر Airplay1 است که توسط شرکت Apple توسعه یافته تا بتوان دستگاه‌های این شرکت را به تلویزیون و سایر نمایشگرها وصل کرد.

✔️
نمایش همزمان دو محتوا

Multi View قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد همزمان دو محتوا را روی نمایشگر تلویزیون پخش کنید.

✔️
قابلیت‌های هوشمند ال جی 360° VR PlayAi Recommendation برای پیشنهاد محتوای مورد علاقهHome Dashboard برای مدیریت راحت برنامه‌هاLG Store فروشگاه نصب برنامه ال جیMagic Remote Controlپشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit محصولات شرکت اپل (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)پشتیبانی از Apple HomeKitپشتیبانی از WiSA Speakers (WiSA Ready) برای اتصال به بلندگوهای بی سیم (بلندگوهای بی سیم 2.1 کاناله)پشتیبانی از اسپیکر هوشمند Amazon Echo برای مدیریت و کنترل تلویزیون (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)پشتیبانی از اسپیکر هوشمند Google Home؛ جهت مدیریت و کنترل تلویزیون (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT)؛ مدیریت و کنترل تلویزیون توسط دستگاه‌های هوشمند سازگارپشتیبانی از برنامه CalMAN؛ تنظیم و کالیبره کردن حرفه‌ای صفحه نمایش تلویزیونپشتیبانی از برنامه LG ThinQ؛ مدیریت و کنترل تلویزیون از طریق موبایل هوشمندپشتیبانی از تلویزیون اینترنتی و تعاملی HbbTV (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)پشتیبانی از حافظه جانبی USB و سیستم فایل FAT32، exFAT و NTFSپشتیبانی از دستیار صوتی الکسا (Amazon Alexa) (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)پشتیبانی از دوربین هوشمند ال جی (LG Smart Camera) مدل VC23GA؛ برقراری تماس صوتی و تصویریپشتیبانی از سرویس LG Channels؛ تماشای برخی شبکه‌های اینترنتی (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی این سرویس در دسترس نباشد)پشتیبانی از سرویس Windows 365؛ جهت اتصال به کامپیوترهای ابری مایکروسافت (این قابلیت ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی و برنامه ها در دسترس نباشد)پشتیبانی از سرویس ویدئویی +Apple TV؛ دسترسی به شبکه‌های اینترنتی پخش آنلاین (این سرویس ممکن است برای برخی مناطق در دسترس نباشد)پشتیبانی از سرویس ویدئویی Apple TV؛ دسترسی به شبکه‌های اینترنتی پخش آنلاین (این سرویس ممکن است برای برخی مناطق در دسترس نباشد)پشتیبانی از قابلیت IP control؛ جهت کنترل تلویزیون از طریق برنامه‌های شخص ثالثتله تکست (Teletext)حالت Hotel Modeدارای برنامه +Disney (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه +Paramount (ممکن است در برخی مناطق در دسترس نباشد)دارای برنامه Amazon Prime Video (ممکن است در برخی مناطق در دسترس نباشد)دارای برنامه Apple TV (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Binge (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Disney (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه HBO Max (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Hulu (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه iHeartRadio (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Kayo Sports (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Netflix (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Peacock (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Spotify (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه Stan (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای برنامه YouTube TV (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای پخش کننده موسیقی (Music Player)دارای جدول پخش برنامه‌ها (EPG) تا 8 روزدارای داشبورد هوشمند Home Hub (Home Dashboard)؛‌ مدیریت دستگاه‌ها، لوازم خانگی و خانه هوشمنددارای رابط کاربری (AI Home) و تجربه کاربری (AI UX) هوشمنددارای ریموت کنترل جادویی و هوشمند ال جی با پشتیبانی از NFC (ریموت کنترل ممکن است با توجه به مناطق جغرافیایی مختلف، متفاوت باشد)دارای سنسور نور (Illuminance Green sensor)؛ تشخیص میزان نور محیطدارای قابلیت بلوتوث کم مصرف؛ اتصال به دستگاه های دیگر (Bluetooth Low Energy On)دارای مدیا پلیر (Media Player) داخلی برای پخش محتوادارای مرورگر اینترنت (Web Browser) برای وب گردیدارای منوی هوشمند Home Office؛ دسترسی سریع به برنامه های اداری و اتصال به کامپیوتر از راه دور (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای منوی هوشمند Music؛ دسترسی سریع به آهنگ و موزیک ویدئو سرویس ها و برنامه های آنلاین و دستگاه های متصل به تلویزیون (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)دارای میکروفون داخلی و قابلیت Hands-free Voice Control؛ استفاده از جستجو و دستورات صوتی حتی بدون ریموت کنترلدسترسی به فروشگاه ال جی (LG Content Store)؛ دانلود و نصب برنامهراهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)سازگار با محیط زیست (Eco-friendly OLED)فناوری DLNA؛ اشتراک گذاری محتوا از موبایل به تلویزیون در شبکه داخلیفناوری ThinQ Ai؛ مدیریت دستگاه‌ها، لوازم خانگی و خانه هوشمند از طریق تلویزیونقابلیت Always Ready برای استفاده از برخی امکانات هوشمند تلویزیون در حالت Art Gallery یا Standby Modeقابلیت Art Gallery؛ استفاده از تلویزیون به عنوان قاب عکس و اثر هنری (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی این قابلیت در دسترس نباشد)قابلیت Block access to harmful site برای مسدود سازی سایت های مخربقابلیت Bluetooth Surround Ready برای اتصال به دو بلندگوی بلوتوثی و تجربه صدای فراگیرقابلیت Chrome Remote Desktop برای اتصال و کنترل کامپیوتر از طریق مرورگر کروم متصل به حساب کاربری گوگل خود (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)قابلیت DIAL برای پخش ویدئو یوتیوب و نت فلیکس از موبایل روی تلویزیون بدون نیاز به Chromecastقابلیت Digital Recording برای ضبط برنامه های دیجیتالقابلیت DVB Subtitle برای نمایش زیرنویس روی گیرنده DVB یا از طریق پخش آنلاین و پروتکل HTTPقابلیت Energy saving Mode جهت صرفه جویی در مصرف انرژیقابلیت Family settings؛ مدیریت و محدود سازی تلویزیون توسط والدینقابلیت HID؛ اتصال ماوس (موس) و کیبورد از طریق USB به تلویزیونقابلیت HID؛ اتصال ماوس (موس) و کیبورد بی سیم از طریق بلوتوث به تلویزیونقابلیت Hotel Mode مناسب برای استفاده در هتل هاقابلیت Intelligent Edit برای مرتب سازی هوشمند برنامه‌ها با توجه به اولویت استفاده شماقابلیت LG Voice Search برای جستجوی صوتی (نیاز به ریموت کنترل جادویی ال جی است)قابلیت Live Plus (ممکن است در برخی مناطق جغرافیایی این قابلیت در دسترس نباشد)قابلیت Magic Explorer برای نمایش اطلاعات مربوط به محتوای در حال پخش، منوها، برنامه Art Gallery و Sports Alertقابلیت Magic Tap برای استفاده سریع و راحت از قابلیت Screen Share و Sound Share با نزدیک کردن موبایل به ریموت کنترل جادوییقابلیت Mobile Connectivity؛ اتصال به موبایل هوشمند اندرویدی و iOSقابلیت Multi View برای پخش 2 محتوای مختلف به صورت هم زمان در یک صفحهقابلیت Music Discovery برای دسترسی به جدید ترین آهنگ ها به صورت آنلاینقابلیت Network File Browser برای دسترسی به فایل های به اشتراک گذاشته شده در داخل شبکهقابلیت Next Picks برای پیشنهاد محتوای بعدی با توجه به سلیقه و سابقه تماشای بینندهقابلیت Parent mode؛ مدیریت و محدود سازی تلویزیون توسط والدینقابلیت Power Off Timer؛ زمانبندی خاموش شدن تلویزیون در ساعت مشخصقابلیت Power On Timer؛ زمانبندی روشن شدن تلویزیون در ساعت مشخصقابلیت Quick Access؛ دسترسی سریع به برنامه هاقابلیت Quick Media Switching (QMS)؛ جا به جایی سریع بین ورودی های HDMI 2.1قابلیت Related Content Search؛ نمایش محتوای مرتبط هنگام جستجوقابلیت Remote PC؛ اتصال به کامپیوتر هایی که سیستم عامل ویندوز دارند از طریق Remote Desktop Protocol یا RDP (ممکن است برای تمام مناطق جغرافیایی در دسترس نباشد)قابلیت Room to Room Share؛ ارسال و دریافت شبکه های یک تلویزیون روی تلویزیون سازگار ال جی دیگر از طریق شبکه وای فای (Wi-Fi)قابلیت Screen Off؛ خاموش کردن صفحه نمایش و شنیدن تنها صدای تلویزیونقابلیت Screen Share؛ انتقال صفحه نمایش موبایل به تلویزیونقابلیت Simplink (HDMI-CEC)؛ کنترل دستگاه های متصل به پورت ورودی HDMI تلویزیون از طریق ریموت کنترل تلویزیونقابلیت Sleep Timer؛ زمانبندی خاموش شدن تلویزیونقابلیت Speech to Text؛ تبدیل صدا به متن (نیاز به ریموت کنترل جادویی ال جی است)قابلیت Sports Alert؛ نمایش و اعلام زمان شروع و پایان و نتایج مسابقات ورزشی مناسب علاقه مندان به مسابقات ورزشیقابلیت Time Machine (DVR)؛ ضبط موقت برنامه پخش زنده و مشاهده دوباره آنقابلیت Time Shift؛ متوقف کردن و مشاهده دوباره برنامه پخش زندهقابلیت TV On With Mobile؛ روشن کردن تلویزیون از طریق موبایلقابلیت TV Sound Mode Share (TV Sound Mode)؛ اعمال تنظیمات صدای تلویزیون روی دستگاه های صوتی سازگار ال جی متصل به پورت HDMI (ARC)قابلیت Universal Control Searchقابلیت Universal Control؛ کنترل سایر دستگاه های متصل به تلویزیون از طریق ریموت کنترل تلویزیون (نیاز به ریموت کنترل جادویی ال جی است)قابلیت USB Camera Linkage (USB Camera Compatible)؛ اتصال دوربین سازگار به تلویزیون از طریق پورت USBقابلیت Voice Command؛ اجرای دستورات صوتیقابلیت Watch & Record جهت ضبط و تماشای برنامه‌های تلویزیونی مختلف به صورت همزمانقابلیت Wi-Fi TV On جهت روشن نمودن تلویزیون از طریق وای فایقابلیت WOW Interface برای کنترل حالت و تنظیمات صدای ساندبار سازگار ال جی از طریق تلویزیونقابلیت انتقال صدا به موبایلقابلیت ایجاد پروفایل شخصی برای استفاده چند نفر از تلویزیون و دسترسی به تنظیمات و شبکه های مورد علاقهقابلیت پخش آهنگ با بلوتوثقابلیت تصویر در تصویر یا Picture-In-Picture (PIP) برای نمایش دو شبکه مختلف به صورت هم زمانقابلیت سرچ محتوای مرتبط Related Content Searchقابلیت ضبط برنامه (PVR)قابلیت نصب برنامههشدار ورزشی Sports Alert
سیستم صوتی
توان خروجی صدا 20 وات
سیستم صوتی 2.0 کاناله
نوع بلندگو Down Firing Speakers
Dolby (صدا)

فناوری Dolby در نسخه‌های مختلف صوتی مانند Dolby Atmos، Dolby Audio و DTS:X بسته به مدل و برند برای ایجاد صدای فراگیر مجازی چندجانبه استفاده می‌شود.

Dolby Atmos
تکنولوژی صوتی Dolby AC4Dolby Digital (AC3)Dolby Digital Plus (EAC3)HE-AACUltra Surround
حالت های صدا CinemaClear Voice ProMusicSportStandardAi Sound Pro
فناوری صوتی AI Sound ProBluetooth Surround ReadyClear Voice ProLG Sound SyncSound Share
قابلیت‌های صدا ال جی تکنولوژی AI Sound Pro؛ تنظیم خودکار صدا بر اساس نوع محتوا و شرایط محیط به کمک هوش مصنوعی (ارائه صدای 9.1.2 کاناله مجازی)تکنولوژی Dolby Atmos و Dolby Vision؛ جهت ارائه صدای فراگیر مجازی در کنار تصویر کاملا سینماییتکنولوژی LG Sound Sync؛ جهت اتصال وایرلس یا کابلی تلویزیون به ساندبار - سیستم صوتی ال جی و کنترل صدای آنهافناوری WOW Orchestra؛ جهت پخش صدای همزمان تلویزیون با ساندبارهای سازگار ال جی و تفکیک کانال‌های صدا هنگام اتصال کابلی (HDMI)قابلیت AI Game Sound؛ جهت بهبود صدا در هنگام بازیقابلیت AI Genre Selection (Auto Genre Selection)؛ جهت تشخیص و بهبود کیفیت تصویر و صدا به صورت خودکار با توجه به ژانر محتوای در حال پخش (محتوای SDR و HDR)قابلیت Sound Alive؛ جهت ارائه صدای زنده مانند تجربه حضور در استادیوم و کنسرتقابلیت Sound Share؛ جهت پخش آهنگ از موبایل یا دستگاه‌های دیگر روی تلویزیون - پخش صدای تلویزیون روی موبایل به صورت وایرلس از طریق بلوتوثقابلیت Soundbar Mode Control (Soundbar Sound Mode)؛ جهت کنترل حالت صدای ساندبار سازگار ال جی از طریق ریموت تلویزیونقابلیت TV Sound Mode Share (TV Sound Mode)؛ جهت اعمال تنظیمات صدای تلویزیون روی دستگاه های صوتی سازگار ال جی متصل به پورت HDMI (ARC)
درگاه‌های ارتباطی
پورت HDMI ✔️
تعداد پورت HDMI 4 عدد
نسخه‌ های HDMI HDMI2.0HDMI2.1
قابلیت HDMI-CEC ✔️
پورت USB ✔️
تعداد پورت USB 2 عدد
نسخه USB USB2.0
پورت اپتیکال ✔️
خروجی ساب ووفر
پورت هدفون
پورت ویدیو component
پورت ویدیو composite
اسلات CI ✔️
بلوتوث (Bluetooth) ✔️
نسخه بلوتوث 5.0
پورت شبکه (LAN) ✔️
وای فای (Wi-Fi) ✔️
نسخه Wi-Fi وای فای 5 با استاندارد 802.11a/b/g/n/ac
Wi-Fi Direct ✔️
پشتیبانی از IR Blaster
گیرنده‌ آنتن (Digital)ماهواره (Satellite)
نوع گیرنده گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)
طراحی
زبان طراحی Cinema Screen 3 Sided
رنگ بدنه مشکی
رنگ فریم مشکی
رنگ پایه مشکی
نوع پایه مرکزی مستطیلی
حالت های تنظیم پایه 1 حالت
نصب روی دیوار ✔️
اندازه VESA 300x300
وزن
وزن با پایه 55 اینچ 19.3 کیلوگرم65 اینچ 26.3 کیلوگرم75 اینچ 41.5 کیلوگرم
وزن بدون پایه 55 اینچ 19.3 کیلوگرم65 اینچ 22.5 کیلوگرم75 اینچ 36.6 کیلوگرم
ابعاد
ابعاد با پایه (WxHxD) 55 اینچ 1236x746 x260 میلی‌متر65 اینچ 1456x909x285 میلی‌متر75 اینچ 1677x1042x370 میلی‌متر
ابعاد بدون پایه (WxHxD) 55 اینچ 1236x716x29.7 میلی‌متر65 اینچ 1456x840x29.7 میلی‌متر75 اینچ 1677x965x30.9 میلی‌متر
لوازم جانبی
پایه رومیزی ✔️
پایه دیواری (براکت)
پیچ اتصال پایه ✔️
ریموت کنترل ✔️
باتری ریموت ✔️
دفترچه راهنما ✔️
راهنمای نصب ✔️
کابل برق ✔️
منبع تغذیه
برچسب مصرف انرژی -
منبع تغذیه 100V-240V 50/60Hz
حسگر اکو (Eco) ✔️
خاموش شدن خودکار (Auto Power Off) ✔️
حداکثر توان مصرف (وات) -
توان مصرف در حالت عادی (وات) -
حداقل توان مصرف در حالت استندبای (وات) 0.5

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…

پاسخ به پرسش‌های متداول

01 تلویزیون ال جی QNED81 با مدل QNED80 چه تفاوتی دارد؟

این دو مدل هر دو ساخت سال 2023 هستند و در طراحی پایه ها با هم کمی تفاوت دارند، اما از لحاظ امکانات و کارایی کاملاً مشابه به هم هستند.

02آیا تلویزیون QNED81 برای گیمینگ مناسب است؟

بله این مدل به دلیل داشتن کیفیت تصویر خوب و سرعت رفرش بالا بسیار عالی برای بازی می باشد، همچنین از پورت HDMI 2.1 برای اتصال به کنسول بهره مند می باشد.

03آیا تلویزیون‌های کیوند از کیولد بهتر هستند؟

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که این دو مدل تقریباً‌ در بیشتر مشخصه‌ها با هم شاخ به شاخ می‌شوند اما سری QNED روشنایی و کنتراست بهتری به نسبت QLED دارد و به دلیل بک لایت مینی‌ال‌ای‌دی دقت رنگی بهتری دارد.

تلویزیون ال جی QNED81
پاک کردن