اگر تلویزیون شما مشکل نرم افزاری پیدا کرده یا اینکه دچار باگ‌های احتمالی است، حتماً باید به تنظیمات کارخانه برگردد. چاره این مشکل خیلی سخت نیست و کافیست سری به روش این کار را بلد باشید. در آموزش ریست فکتوری کردن تلویزیون ال جی که تیم افرالند در قالب یک ویدئو کوتاه به آن پرداخته است، بدون نیاز به کمک هیچ نصابی می‌توانید در زمان کوتاهی این کار را انجام دهید و تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.

گاهی در قسمتی از تنظیمات تلویزیون دچار مشکل می‌شوید یا برنامه‌ها و قابلیت‌هایی را روی نمایشگر خود فعال کرده‌اید که روش حذف آن را بلد نیستید، پس باید تلویزیون را به تنظیمات اولیه برگردانید. بعضی مواقع که قصد فروش تلویزیون هم دارید بهترین کار حذف برنامه‌ها و هر چیزی است که روی آن نصب کرده‌اید که باز هم نیاز به ریست کردن دارید، پس تا آخر با ما همراه شوید. در صورتی که سوأل یا مشکلی دارید حتماً با ما در میان بگذارید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه در تلویزیون ال جی

در مرحله اول وارد بخش تنظیمات شوید که در رشته آموزش‌های تلویزیون ال جی روش‌های ورود به این بخش بارها ذکر شده است؛ یکی از طریق دکمه چرخ‌دنده روی ریموت و دیگری دکمه Home روی ریموت و ورود به چرخ‌دنده روی صفحه نمایش.

حالا در منویی که روبروی شما قرار گرفته است، گزینه General و بعد از آن System را بزنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه در تلویزیون ال جی
روش ریست کردن ال جی

از بخش سیستم گزینه بعدی، Reset to Initial Settings را بزنید.

ریست کردن تلویزیون ال جی
بازگشت به تنظمیات کارخانه ال جی

سه گزینه روبروی شما قرار می‌گیرد، یکی Reset All برای ریست کردن تمام تنظیمات، دومی Reset All except network setings جهت ریست کردن تنظیمات بجز شبکه‌ها و Cancel، که بسته به نیاز روی آن‌ها کلیک می‌کند.

بازگشت به تنظیمات کارخانه در تلویزیون ال جی
ریست کردن تلویزیون ال جی

تلویزیون به صورت خودکار خاموش می‌شود و چند لحظه زمان لازم دارد تا تغییرات را اعمال کند که در این حالت چشمک زن تلویزیون ال جی شروع به کار می‌کند. بعد از آن روشن شده و لوگوی webOS روی صفحه ظاهر می‌شود.

راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی
راه اندازی تلویزیون ال جی

با روشن شدن صفحه باید تلویزیون راه اندازی اولیه شود و از شما می‌خواهد ریموت کنترل را Pir کنید. اگر سری به آموزش‌های تلویزیون ال جی بزنید، اولین آموزش مربوط به تنظیمات و راه‌اندازی اولیه است و حتماً سری به آن بزنید.

روش ریست کردن در تلویزیون ال جی
راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی