قبل از خرید کولر گازی حتماً نحوه تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی را مطالعه نمائید. در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه چطور کولر گازی اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم صحبت کنیم تا راهنمای کاملی را در اختیار کاربرانی که به دنبال خرید کولر گازی جدید هستند قرار دهیم. گردآوری اطلاعات قبل از خرید باعث جلوگیری از هدر رفتن وقت، پول و انرژی تان می شود و در نهایت به خریدی مطمئن و آگاهانه می انجامد، چون اگر قبل از خرید برای کولر گازی وقت نگذارید بعد از خرید (جنس تقلبی) حسابی وقت تان را برای جنس بی کیفیتی که خریدید می گذارید.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم:

  • کولر گازی اصلی و تقلبی چه تفاوتی با هم دارند؟
  • چطور کولر گازی اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟
  • از کجا بفهمیم کولر گازی چند هزار است؟
  • از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر دار است؟
  • از کجا خرید کنیم پول مان را دور ریخته ایم؟
  • از کدام فروشگاه اینترنتی کولر گازی اصلی بخریم؟

قبل از اینکه وارد بحث شویم می خواهم 2 نکته را به شما بگویم که تنها با استفاده از این دو مورد می توانید کولر گازی اصلی بخرید.

1️⃣ اینکه یک فروشگاه اینترنتی معتبر با نماد اعتماد الکترونیک و تیم پشتیبانی قوی پیدا کنید که خدمات پس از فروش + گارانتی معتبر با شعبه در تمام شهرهای ایران + رضایت مشتریان زیاد داشته باشند. از پیج های اینستاگرامی که وبسایت ندارند + خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر ندارند خرید نکنید(کانال های تلگرامی هم همینطور).

2️⃣ سعی کنید مدلی که فروشنده به شما معرفی می کند را در وبسایت های رسمی و معتبر ایرانی یا خارجی پیدا کنید و کامل مشخصات و ویژگی های ظاهری آن را زیر و رو کنید. به دنبال سوژه و سر نخ باشید و از هیچ تفاوتی مانند رنگ، جای مارک، ظاهر و خلاصه ریزترین جزئیات نگذرید.

قبل از اینکه برویم سراغ اصل ماجرا این را هم بگویم که فقط در صورتی می توانید یک خرید مطمئن انجام دهید که با چند فروشگاه تماس بگیرید و حرف های آن ها را با هم مقایسه کنید. بیشتر کسانی که محصولات اورجینال می فروشند روش های اصلی تشخیص کولر گازی اصل از بدل را به شما می گویند اما افراد سودجو شما را به بی راهه می برند.

📢 اگر راهی به ذهن تان می رسد که می تواند به تشخیص بهتر و راحت تر کولر گازی اصلی از تقلبی کمک کند، ممنون می شویم در قسمت کامنت ها ذکر کنید تا بقیه خوانندگان هم از آن استفاده کنند. در ضمن اگر نظرتان ساده و کاربردی باشد به احتمال 100 درصد در آپدیت های بعدی مقاله آن را هم اضافه خواهیم کرد.

⭐ اگر سوالی در مورد یک کولر گازی خاص دارید می توانید آن را در قسمت کامنت ها بنویسید ما اصل یا تقلبی بودن آن مورد را به شما اطلاع خواهیم داد.

مشخصه اصلی کولر گازی تقلبی – جعلی – فیک – بدل

وقتی با هدف سوء استفاده از یک جنس با کیفیت و معروف بخواهیم یک جنس بی کیفیت و ناشناخته را به کسی قالب کنیم، یک محصول تقلبی به او داده ایم.

یا از طرفی ممکن است کیفیت آن جنسی که ما به او می دهیم هم خوب و قابل قبول باشد ولی محصولی که ما به طرف می دهیم، آن چیزی نیست که او درخواست داده و فقط سرش را شیره می مالیم، این هم خودش جنس تقلبی و فیک است.

کولر گازی تبدیلی ایوولی به اجنرال

ممکن است برخی افراد سود جو و جعل فروش با این ذهنیت جنس بدل را بفروشند که کالای ما هم کیفیت خوبی دارد ولی واقعیت این است که شما بابت یک جفت جوراب هزینه یک جفت کفش را پرداخت نمی کنید(شاید هم بکنید!). منظور این است که اعتبار برند، کیفیت محصول، کارایی و قابلیت هایی که دارد و چندین مورد دیگر باعث می شود که شما بابت آن محصول آن مقدار پول بدهید و در غیر اینصورت حاضر نیستید آن مقدار مبلغ را بپردازید.

کولر گازی ال جی یکی از مواردی است که در هر شرایط برای خرید به شما معرفی می‌کنیم؛ این برند کره ای در ساخت و تولید کولر گازی نیز دست بالایی دارد؛ در ادامه به شما می گوییم که از کجا خرید تان را انجام دهید و بابت چه امکاناتی هزینه کنید. اینجا در مورد کولر گازی اصلی و مشخصات کامل آن و همچنین کولرگازی تقلبی و اصلی ترین مشخصه های آن نیز صحبت می کنیم.

از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر است؟

همانطور که مستحضرید کولرهای گازی اینورتر دار مزایای مختلفی از جمله کاهش مصرف انرژی و کاهش استهلاک موتور دارند. بنابراین کولرگازی های دارای برد اینورتر قیمت بیشتری نسبت به کولرگازی های معمولی هستند. به همین خاطر است که افراد سودجو برای کسب درآمد بیشتر کولرگازی های معمولی را به جای کولر گازی اینورتر دار به مشتریان قالب می کنند.

ویدیو تشخیص کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر با روشی ساده و کاربردی

اولین پیشنهاد ما برای اینکه یک کولر گازی اینورتر اصلی تهیه کنید، این است که حتماً از فروشگاه اینترنتی معتبر خریدتان را انجام دهید.(به شخصه پیشنهاد می کنم بیشتر زمان تان را برای تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر بگذارید و بعداً با اطلاعات کمی در مورد کولر گازی اصلی و تقلبی می توانید از بابت خرید کالای اورجینال مطمئن شوید).

بعد از اینکه فروشگاه اینترنتی معتبری را پیدا کردید باید با دلیل و مدرک به آن فروشگاه اعتماد کنید(اعتماد بی جا… است).

بیشتر بخوانید:
بهترین کولر گازی های کم مصرف

چطور کولر گازی اینورتر اصلی را تشخیص دهیم؟

بعد از این مورد ما درباره نحوه شناسایی کولر گازی اصلی از تقلبی بیشتر صحبت می کنیم، حتماً تمامی موارد را برای کولرگازی اینورتر نیز چک کنید.

کولر گازی ال جی تقلبی

پلاک کولر گازی که برچسب فنی هم نامیده می شود؛ اطلاعاتی در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارید در اختیار شما قرار می دهد و به همین خاطر با بررسی آن می توانید مطمئن شوید که یک کولر گازی اینورتر دار را خریداری می کنید یا خیر. کولرگازی های اینورتر همانطور که گفته شد کم مصرف هستند و اکثر آنها (95 درصد) از گاز مبرد R410a استفاده می کنند این در حالی است که کولرگازی های معمولی دارای مبرد R22 هستند. مورد بعدی حائز اهمیت توجه به آمپر می باشد؛ کولرگازی های اینورتر از آمپر کمتری استفاده می کنند.

گاز R22 با تخریب لایه اوزون از خط تولید حذف شد.

گاز R410 به دلیل عملکرد سرمایشی بهتر و زیست دوست بودن به صورت عمده در کولر گازی های اورجینال و با کیفیت استفاده می شود.

 به طور مثال کولرگازی های اینورتر دارای مصرف 3.2 آمپری هستند در حالی که کولر گازی های معمولی 12 آمپری هستند. یکی از روش هایی که می توانید برای تشخیص مقدار آمپر واقعی کولر گازی استفاده کنید استفاده از دستگاه آمپر متر است. در کولرگاری های معمولی هنگامی که این دستگاه را به آن وصل می کنید یک عدد ثابت با تغییرات بسیار جزئی را مشاهده می کنید در حالی که در کولرگازی های اینورتر این تغییرات زیاد است و عدد نشان داده شده مدام پایین و بالا می کند. اگر دستگاه آمپرمتر را در اختیار ندارید می توانید برد کندانسور را بررسی کنید. کولرگازی های اینورتر در داخل واحد خارجی که دارد از یک برد نسبتا بزرگ استفاده می کنند که وظیفه کنترل فرمان های کمپرسور را به عهده دارد. در کولرگازی های معمولی یا این برد کلا وجود ندارد یا برد بسیار کوچکتر می باشد.

استفاده از گاز R22 به جای R410a

گازهای مبرد R22 به دلیل تاثیرات زیست محیطی که داشتند از سال 2015 دیگر تولید نمی شوند. به همین دلیل کولرگازی های جدید از گاز مبرد R410a که جدیدتر است استفاده می کنند چون خطری برای لایه اوزون ندارند، قایل اعتمادتر و کارآمدتر هستند.

کولرگازی هایی که از گاز مبرد R410a استفاده می کنند باد خنک تری را ایجاد می کنند و می توانند در دماهای بالا کار کنند. گاز مبرد R410a دارای نقطه جوش -51.4 درجه است و در حالی که گازهای مبرد R22 دارای نقطه جوش -40.8 درجه می باشد. R410a دارای تراکم بالاتری می باشد و کیفیت سرمایشی بهتری را ارائه می دهد و به همین خاطر دارای قیمت بالاتری هستند. به همین خاطر کلاهبرداران گاز مبرد R410a را با R22 تعویض می کنند تا به سود بیشتری دست پیدا کنند.

گاز R410 یا R22 در کولر گازی تقلبی و اصلی+

لازم است توجه داشته باشید که کپسول های گاز مبرد کولر گازی R22 دارای رنگ سبز و وزن 1 تا 25 کیلوگرم هستند که معمولا از کپسول های 13.6 کیلوگرمی استفاده می شود. این در حالی است که R410a دارای کپسول صورتی رنگ بوده و از 900 کیلوگرم تا 25 کیلوگرم وزن دارند اما معمولا وزن 11.6 کیلوگرم استفاده می شود.

این در حالی است که کولرگازی پرتابل از 500 تا 700 گرم گاز استفاده می کنند. نکته دیگری هم که باید توجه داشته باشید این است که تمام کولرگازی های اسپیلت اینورتر دار با گاز مبرد R410a کار می کنند. این در حالی است که کولرهای گازی پیستونی با مبرد R22 و کولرهای گازی روتاری از هر دو نوع R22 و R410a استفاده می کنند. درک این موارد به شما کمک می کند تا کولرهای گازی تقلبی را بهتر بشناسید.

در حال حاضر کولرگازی گری یکی از برندهای محبوب است که امکانات و کارایی عالی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. از جذابیت‌های این محصولات تنوع مدل با بودجه‌ مختلف است که می‌توانید تقریباً با هر بودجه‌ای محصولی مناسب خریداری کنید.

کولر گازی های تقلبی سرمایشی گرمایشی

کولرهای گازی سرمایشی گرمایشی یکی از دستگاه های مورد علاقه کاربرانی است که نمی خواهند با تغییر فصول سال دستگاه خود را به انباری انتقال دهند و از گرما و سرمای ایجاد شده در فصول سرد و گرم سال بهره می برند. معمولا این دستگاه ها نسبت به کولرهای گازی که تنها عملکرد سرمایشی را ارائه می دهند گران تر هستند به همین خاطر کلاهبرداران کولرهای گازی سرمایشی را به جای دستگاه های سرمایسی گرمایشی به مشتریان قالب می کنند.

یکی از مواردی که برای مقابله با سوء استفاده قرار گرفتن می توانید انجام دهید این است که کولر گازی را نصب کنید و عملکرد سرمایشی و گرمایشی را تست کنید. در صورت دریافت یک کولر گازی تقلبی می توانید سریعا اقدامات لازم را انجام دهید(ولی این را بدانید که دیگر خیلی دیر شده، غالباً افراد سودجو بعد از اینکه محصول را تحویل گرفتید، غیب می شوند و هیچ راه ارتباطی به جز یک شماره تلفن خاموش با آن ها ندارید؛ پس قبل از خرید مطمئن شوید فروشنده و فروشگاه معتبر هستند).

تعویض موتور در کولرگازی های تقلبی

یکی دیگر از مواردی که کلاهبرداران در هنگام ساخت کولرهای گازی تقلبی انجام می دهند تعویض قطعات آن می باشد. یکی از این قطعات موتور کولر گازی می باشد. به طور کلی به دلیل ارزان بودن موتورهای روتاری؛ آنها به جای موتورهای پیستونی که از قدرت و عملکرد قوی تری بهره می برند، از موتورهای روتاری استفاده می کنند. اگر کلاهبرداران حدس بزنند که شما در یک منطقه گرم و خشک زندگی می کنید سعی می کنند موتورهای روتاری را به جای پیستونی به شما قالب کنند. برای تشخیص کولر گازی تقلبی شما باید اطلاعاتی در مورد موتور کولر گازی بلد باشید.

موتور روتاری و کمپروسوری در کولر گازی اصلی و تقلبی

تغییر ظرفیت در کولرگازی های تقلبی

مورد دیگری که ممکن است در کولرگازی های تقلبی با آن مواجه شوید ظرفیت های کاذب می باشد. معمولا کولرگازی هایی که دارای ظرفیت بالایی هستند از قیمت بیشتری برخوردار هستند و این یک نکته جذاب برای کلاهبردان می باشد. خیلی ساده ظرفیت کولرگازی تقلبی را بالاتر از آنچه که واقعا هست معرفی می کنند و شما به جای خرید کولر گازی 24000 هزار با یک کولرگازی تقلبی 18000 مواجه خواهید شد که هزینه بالایی را هم برای آن پرداخت کرده اید.

مقاله مرتبط:
لیست قیمت کولر گازی

چطور ظرفیت کولر گازی را تشخیص دهیم؟

اصلی ترین راه برای تشخیص ظرفیت کولر گازی توجه به ابعاد و وزن دستگاه است. در جدول زیر ابعاد و وزن رایج را مشاهده می کنید. پیشنهاد می کنم از چند فروشگاه درخواست کنید ابعاد و وزن کولر گازی مورد نظر را برای تان بفرستند سپس گزینه ها را با هم مقایسه کنید. موردی که تفاوت فاحشی دارد، داد می زند که جنس تقلبی است.

نشانه های کولر گازی اصلی و تقلبی

علائمی که در ادامه آورده شده است می توانند به شما کمک کنند تا یک کولر گازی تقلبی را از اصل تشخیص دهید. این علائم را مرور کنید و مطمئن شوید که دستگاهی که خریداری کنید هیچ کدام از این مشکلات را نداشته باشد.

یکی از راه های واقعاً مفید و کاربردی این است که از چند فروشنده (چند فروشگاه) راهنمایی خرید کولر گازی بگیرید. بیشتر افرادی که محصولات اورجینال می فروشند نکته های ضروری قبل از خرید و حتی بعد از خرید را به شما می گویند. راه هایی را به شما نشان می دهند تا از بابت اورجینال بودن محصول و خدمات پس از فروش مطمئن شوید.

ولی در بین این افراد، فروشنده هایی هستند که یک سری از مسائل را مخفی می کنند یا می پیچانند. حرفی از گارانتی معتبر روش های تست اورجینال بودن محصول و … نمی زنند.

از کسانی خرید کنید که به محصولات اورجینال خود ایمان دارند و البته مهم تر از آن برای حرف های خودشان مدرک هایی شامل رضایت مشتریان، خدمات پس از فروش، نماد اعتماد و گارانتی دارند.

تخفیف های جون داری که پول تان را می گیرند!

بیشترین جامعه آماری کسانی که کولر گازی تقلبی خریداری می کنند کسانی هستند که به دنبال تخفیف بیشتراند. افراد سودجو موقعیت های مختلفی پیدا می کنند و کسانی که در دام تله شان می افتند را گرفتار می کنند. اگر یک کولر گازی را پیدا کردید که تفاوت قیمتی زیادی با فروشگاه های معتبر دارد، مطمئن باشید یک جای کار می لنگد.

ممکن است کولر گازی اصلی باشد ولی نقص فنی یا مشکل اساسی داشته باشد یا به احتمال زیاد محصول تقلبی است. بیشتر فروشنده های کالای تقلبی بهانه هایی جور می کنند تا فکر کنید محصول اصلی را به شما می فروشند، اما هیچ دلیلی وجود ندارد یک فروشنده بخواهد یک محصول اصلی بدون مشکل را چند میلیون تومان زیر قیمت بازار بفروشد. باید تصمیم بگیرید یا کولر گازی اصلی بخرید یا کولر گازی ارزان، چون جفت شان را با هم پیدا نمی کنید.

در حال حاضر کولر گازی جنرال مدل‌های مختلفی دارد و جزو محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شرایط آب‌و‌هوایی گرم و خشک یا نواحی معتدل باشد که بسته به موتور و قدرت آن می‌توانید محصولی مناسب خریداری کنید.

بسته بندی های متفاوت

برندهای خوب و معتبر ملاحظات زیادی را در نظر می گیرند و هزینه های زیادی هم برای بسته بندی کولر گازی خود پرداخت می کنند. اگر کولر گازی به درستی در داخل بسته قرار نمی گیرد و از مواد نامرغوب مانند پلاستیک های ارزان یا مقواهای بی کیفیت استفاده شده است این می تواند نشان دهنده کولر گازی تقلبی باشد. به همین، اگر محصولی بدون هیچگونه بسته بندی دریافت می کنید آن را تقلبی بدانید.

اشتباهات نگارشی و هجایی

کولرگازی های تقلبی را می توان به راحتی از طریق اشتباهات نگارشی (یک حرف اضافی یا کاراکتر از جا افتاده) یا خطاهای دستوری تشخیص داد. مشتریان بی دقت به راحتی می توانند این مورد را نادیده بگیرند و در نهایت در دام خرید کولرهای گازی تقلبی بیافتند.

بیشتر بخوانید:
بهترین کولر گازی گری

وب سایت های جعلی

اگر در حال خرید کولر گازی به صورت آنلاین هستید؛ یک روش ساده برای مقابله با خرید کولر گازی تقلبی بررسی اصالت وب سایت است. اگر سایت جعلی است محصولات آن هم جعلی خواهند بود. در قسمت نوار آدرس به دنبال https به جای http باشید، علامت قفل و URL را تایید کرده و از ایمن بودن سایت اطمینان حاصل کنید. همچنین می توانید با کپی پیست کردن آدرس سایت در www.scamadviser.com و http://whois. domaintools.com صحت سایت را تایید کنید. این سایت ها به شما اطلاع می دهند که سایت معتبر است یا خیر.

کیفیت پایین محصولات

کیفیت کولرگازی های تقلبی معمولا مشکوک است و از قطعات ارزان قیمت به جای قطعات با کیفیت و اصلی استفاده می شود. این مواد می توانند پلاستیک های چسپناک، شیشه های ارزان، قطعات قدیمی یا دست دوم و غیره باشند.

عدم تطابق شماره سریال و مدل

هر شرکت تولید کننده کولر گازی اطلاعاتی مانند کدها، شماره سریال یا مدل، لوگو، اطلاعات ثبت اختراع را روی بسته یا محصول چاپ می کنند. به طور معمول کولرهای گازی تقلبی هنگام کپی کردن اطلاعات جزئیات زیادی کمی می نویسند. همچنین می توانید شماره سریال کولر گازی اصلی را به صورت آنلاین بررسی کنید.

بررسی شماره سریال و مدل کولر گازی اصلی و تقلبی

استفاده از لوگو و فونت های نامناسب

اگر توجه کنید؛ دقیقا مانند مشکلات هیجایی؛ تشخیص لوگوهای جعلی می تواند شما را از خرید کولرگازی تقلبی نجات دهد. اگر مراقب باشید و لوگوهای اصلی را به خوبی بشناسید می توانید کوچکترین تغییرات را متوجه شوید. اگر این کار برای شما سخت است؛ از محصولی که فکر می کنید تقلبی است عکس بگیرید و آن را با نسخه اصلی مقایسه کنید. فونت می تواند کمی متفاوت باشد یا اندازه نامناسبی داشته باشد. حتی از نظر رنگ هم می تواند متفاوت باشد.

عدم وجود اطلاعات تماس

اگر فروشنده از دادن آدرس فروشگاه؛ پست الکترونیکی؛ شماره تلفن یا اطلاعات تماس طفره می رود باید نگران شوید(البته ممکن است همه این اطلاعات را به غلط به شما بدهد)؛ این بدان معناست که شما هیچ راه تماسی برای رسیدگی ندارید. بهتر است از خرید چنین محصولاتی خودداری کنید. اگر اطلاعات تماس ذکر شده است، سعی کنید قبل از خرید این موارد را تایید کنید.

عدم وجود لوازم جانبی

اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات و لوازم جانبی اضافی که در بسته ذکر شده است در جعبه وجود دارد. اگر دفترچه راهنما، کارت گارانتی؛ کابل و یا سایر موارد در جعبه قرار داده نشده است بلافاصله آن را به فروشگاهی که از آن خرید کرده اید اطلاع دهید و درخواست کنید. در صورت خرید آنلاین؛ هنگام تحویل از باز کردن جعبه فیلم بگیرید.

مراکز غیر مجاز

بهتر است کولر گازی و سایر لوازم خانگی خود را از فروشگاهای معتبر خریداری کنید. اگر فروشگاهی تخفیف خوبی به شما می دهد اول بفهمید دلیل آن تخفیف چیست و آیا اصلاً تا آن مقدار تخفیف ممکن است یا صرفاً یک دروغ کلاهبردارانه است.

در ادامه بخوانید:
کولر گازی اینورتر چیست؟

تشخیص کولر گازی تقلبی ال جی

برای تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی ال جی باید بدانید که در بازار ایران کولرگازی عادی و اینورتر دار ال جی با ظرفیت 30000 بی تی یو وجود ندارد.

برند18000 عادی24000 عادی30000 عادی18000 اینورتر24000 اینورتر30000 اینورتر
ال جیداردداردنداردداردداردندارد
کولر گازی تبدیلی ایوولی به ال جی

مورد بعدی حک برند شرکت اصلی به صورت پیشرفته می باشد که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

اما به طور کلی برای جلوگیری از خرید کولر گازی تقلبی ال جی شما می توانید شماره سریال و مدل را از روی دستگاه خود پیدا کنید. همانطور که در تصویر نشان داده شده است مدل و شماره سریال در واحد خارجی در بالا و سمت راست پنل واقع شده است.

شماره سریال و مدل در واحد داخلی در بالا و سمت راست پنل واقع شده است.

بعد از پیدا کردن شماره سریال و مدل به سایت ال جی مراجعه کنید و اطلاعات فرم را پر کنید و از نتیجه نشان داده به شما متوجه شوید که کولرگازی شما اصل است یا تقلبی.

تشخیص کولر گازی جنرال

مدل های مختلف کولر گازی جنرال وجود دارند که بیشتر به کولرگازی های دیگر تبدیل می شوند. از آن جایی که کولر گازی جنرال گلد، ایوولی و یونیوا همگی با طراحی شبیه به هم و با ظاهری شبیه به کولرگازی های الجی تولید می شوند بیشتر برای تبدیل به مدل های ال جی و یا گری مورد استفاده قرار می گیرند و با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

تشخیص کولر گازی تقلبی اجنرال

در بازار ایران کولر گازی اینورتر دار اجنرال وجود ندارد و شما می توانید از این نکته برای تشخیص کولرگازی های تقلبی اجنرال استفاده کنید. توجه داشته باشید که اجنرال تنها در صورت سفارش منحصر به فرد کولر گازی اینورتر دار تولید می کند و اگر فروشنده ای در هنگام معرفی به شما می گوید که کولر گازی اجنرال اینورتر دار است باید متوجه تقلبی بودن آن شوید.

کولر گازی تبدیلی جنرال مکس به اجنرال

همانطور که در بالا اشاره کردیم کولر گازی های تقلبی داری بسته بندی های بی کیفیت هستند و احتمالا به دلیل حمل و نقل های نامناسبی که داشته اند شما خط و خش هایی را در بسته بندی آن مشاهده خواهید کرد.

تشخیص کولر گازی تقلبی گری

کولرگازی گری از قطعات آمریکایی استفاده می کنند و توسط کشورهایی مانند چین، برزیل، پاکستان و ویتنام مونتاژ می شوند. شما می توانید انواع کولرگازی های اینورتر دار و بدون اینورتر را در ظرفیت های متنوع خریداری کنید. یکی از مواردی که باید بدان توجه داشته باشید این است که گری لوگوی خود را در قسمت مرکزی واحد خارجی درج می کند ( به غیر از کولرهای گازی S4matic و سری نئو 36000).

توجه داشته باشید که کلاهبرداران با توجه به اینکه مشتری از این موضوع که قطعات آمریکایی در این دسته از محصولات استفاده می شود سعی در دستکاری برچسب های فنی کولر دارند و برچسب Made in USA را روی آن می زنند این در حالی است که کولرگازی های گری موجود در بازار ایران مونتاژ چین هستند و برچسب Made in China را دارند.

کولر گازی تبدیلی ایوولی به گری

تشخیص کولر گازی تقلبی سامسونگ

کولر گازی سامسونگ هم مانند هر محصول دیگری در معرض کپی شدن قرار دارند. برای تشخیص تقلبی بودن کولر گازی سامسونگ کافیست که شماره سریال و مدل را در زیر واحد داخلی پیدا کنید.

و آن را از طریق این صفحه از سایت سامسونگ چک کنید و از اصل بودن یا تقلبی بودن کولر گازی سامسونگ خود را مطمئن شوید.

شماره سریال کولر گازی سامسونگ

جمع بندی

امیدواریم با استفاده از اطلاعات این مقاله در افرالند توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا از خرید کولر گازی تقلبی جلوگیری کنید. همیشه انتخاب یک فروشگاه آنلاین معتبر می تواند کار شما را راحت تر کند. علاوه بر موارد اشاره شده در بالا به مدت و شرکت گارانتی کننده توجه داشته باشید و اطلاعاتی در این باره بدست آورید؛ چون معمولا کولرگازی های تقلبی فاقد گارانتی هستند.

در صورتی که سوالی در خصوص اصلی یا تقلبی بودن کولرگازی دارید، در قسمت کامنت های این مقاله افرالند درج کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم. اگر هم تجربه خرید کالای تقلبی دارید، می توانید تجربه تان را به اشتراک بگذارید.