۲۱ دی ۱۴۰۱

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

اگر قرار باشد به مزایا و معایب تلویزیون شیائومی بپردازیم به نظر شما چه مواردی را باید تحت بررسی قرار دهیم و چه نکاتی در خرید تلویزیون از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. نقد و بررسی تلویزیون شیائومی کاری کرده بتوانید دلیل انتخاب تلویزیون از این برند چینی را درک کرده و گزینش هوشمندانه‌ای رقم بزنید، تا حس پشیمانی هیچ گاه گربیان گیرتان نشود. زاویه دیدی که در نمایشگر‌های این برند به دست می‌آورید از نکات حرفه‌ای آن بوده و در کمتر برندی شاهدش هستید.

در خصوص تلویزیون شیائومی باید گفت این شرکت صابون تنوع کم را به تنش مالیده و با همین تعداد محدود طرفداران شگرفی در دنیایی دیجیتال برای خود پیدا کرده است. شاید نقطه قوتی که این محبوبیت را به وجود آورده، قیمت معقول آن به نسبت سایر برند‌ها بوده و تا حال و هوایی بهتری به حساب بانکی شما دهد.

امروزه تنوع نمایشگر‌ها در سطح دنیا به شدت بالا می‌باشد و افراد به دنبال امکانات متعددی بجز کیفیت تصویر از یک تلویزیون می‌باشند. شیائومی یکی از برند‌هایی است، که خیلی زمان طولانی نیست وارد این بازار شله قلم کار شده و افراد هنوز خیلی با آن آشنایی ندارند. کسانی که طرفدار برند‌های قدیمی هستند کمی سرسختانه‌تر به برند‌های جدید واکنش می‌دهند و گاهی متعصبانه به آن نگاه می‌کنند، اما کسانی که اهل این حرفه هستند سعی می‌کنند برند‌های جدید را نیز امتحان کنند و شانسی برای آن‌ها قائل باشند.

شرکت Xiaomi یکی از برند‌هایی است، که چند سالیست در ساخت موبایل و وسایل دیجیتالی در حال فعالیت می‌باشد و به دلیل همین کیفیت خوبی که برای این موارد عرضه کرده، محبوبیت معرکه‌ای را در طول این سال‌ها به دست آورده است. به همین دلیل زمانی که تصمیم گرفت دست به تولید و طراحی تلویزیون بزند خیلی نگران جذب توجه افراد به خود نبود، زیرا قبلاً امتحانش را پس داده به و اعتماد لازمه را به دست آورده بود. سیستم عامل خارق‌العاده اندروید یکی دیگر از نکات فلسفه محبوبیت نمایشگر‌های شیائومی است، که به کاربری راحت شهرت دارند.

پنل بیشتر مدل‌های تلویزیون‌ شیائومی از نوع VA هستند و به همین واسطه به کنتراست دقیق و بالایی دسترسی دارد و این می‌تواند کمک شایانی به تصویر بهینه در دسترس شما داشته باشد. همچنین طراحی شیک و ضخامت کم کاری کرده کاربران از دور شیفته این نمایشگر‌ها شده و طراحی را در اولویت انتخاب خود قرار دهند. البته شاید همچین دلیلی برای گزینش تلویزیون خیلی منطقی به نظر نرسد. حال با ما در افرالند همراه باشید، تا یک سنجش هوشمندانه را رقم بزنیم و دارت را به وسط هدف پرتاب کنیم.

نقد بررسی تلویزیون شیائومی

شیائومی همان طور که گفته شد، از تنوع کمی برخوردار می‌باشد. محصولات آن شامل سه رده؛ LED, OLED, QLED است و هر کدام نهایتاً دو یا سه مدل در ترکیب خود دارند. همین تعداد کم جوابگوی نیاز افراد در هر سری می‌باشد و از قیمت مناسب تا لوکس را شامل می‌شوند.

تلویزیون شیائومی S652023
تلویزیون شیائومی S752023
تلویزیون شیائومی MAX2022
تلویزیون شیائومی Q22022
تلویزیون شیائومی Q1E2021

هر چند که قیمت تلویزیون‌های این برند در کل خیلی بالا نیست و با اقتصادی و مقرون به صرفه بودن شهرت دارند. کیفیت تصویر تمام این تلویزیون‌ها 4K است و از وضوح مناسبی در هر رده برخوردار می‌باشد و شما را از وجود تصویر عالی مستفیض می‌گردانند.

نقاط مثبت تلویزیون شیائومی

سری QLED در دو مدل Q1, Q1E ساخته شده‌اند و از تکنولوژی کیولد در ساختار خود به واسطه دانه‌های کوانتومی استفاده کرده‌اند. این نمایشگر‌ها دارای کیفیت تصویر با حجم رنگی‌ 100٪ می‌باشند و رنگ‌های جدید را به صفحه نمایش شما هدیه می‌آورند. تلویزیون اولد شیائومی تنها به یک نمونه در حال حاضر اکتفا کرده و نام Mi 6 OLED را برای خود برگزیده است، این مدل در سال 2022 پا به عرصه گذاشته و جزء مدل‌های لوکس شیائومی می‌باشد. بعد از آن سری تلویزیون ارازن قیمت شیائومی را داریم و شامل؛ P1, P1E, A2,F2,MAX هستند و به عنوان LED های معمولی شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون های شیائومی

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

هر نمایشگری تولید می‌شود یکسری کاستی‌ها و نکات قوت داشته باشد، که هر کدام از آن‌ها به تنهایی یا جمعی می‌توانند تعیین کننده انتخاب هوشمندانه ما باشند. مثلاً شخصی به کیفیت تصویر عالی اهمیت می‌دهد و یکی برعکس فقط به دنبال تلویزیونی با قیمت مناسب می‌گردد، تا فقط نیازش را رفع نماید. پس اینکه چه دیدگاهی در مورد خرید داشته باشید در افراد با هم متفاوت است. اصلاً ممکن است فردی گیمر بوده و به دنبال یک نمایشگر قیمت به صرفه با قابلیت گیمینگ حرفه‌ای باشد، در اینجا معلوم شد چند گزینه هم در کنار هم می‌توانند تعیین کننده باشند.

مزایا تلویزیون Xiaomi

  • طراحی شیک با بدنه باریک
  • زاویه دید 178 درجه
  • ریموت هوشمند
  • پردازنده قوی
  • قیمت اقتصادی
  • سیستم عامل سریع و راحت

معایب تلویزیون شیائومی

  • تنوع بسیار کم
  • رفرش ریت کم در بیشتر موارد
  • کیفیت تصویر پایین نسبت به سایر برند‌ها
  • توان صوتی کم

هر برندی یک بررسی کلی نیاز دارد و شاید شما حوصله نداشته باشید تا آخر این مقاله با ما باشید. این‌ها تنها یک سری گزینه کلی در مورد مزایا و معایب تلویزیون شیائومی بوده و به این دلیل بیان شد، تا چشم اندازی کلی راجب نمایشگر‌های آن داشته باشید و بدانید چرا باید تلویزیون شیائومی بخریم؟ اما برای یک خرید هوشمندانه لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید تلویزیون شیایومی بخریم؟

برای این بخش تصمیم گرفته‌ایم هر ویژگی تلویزیون را تحت بررسی قرار دهیم و یک دید عمیق‌تری نسبت به امکانات و ویژگی‌های نمایشگر‌های این برند داشته باشیم. نقد و بررسی تلویزیون شیائومی از تمام زوایا کمک کرده، انتخاب صادقانه‌ای داشته باشید و اگر راست کارمان باشد یکی از آن‌ها را برگزینیم.

طراحی ساده و خوش تراش

طراحی از بخش‌های مهم در تلویزیون شیائومی می‌باشد و در واقع سلیقه شما را به سنجش می‌کشد، زیرا محصولات این برند از ظرافت بسیار خوب و شیکی برخوردار هستند. نازکی بدنه از بهترین قسمت‌های آن بوده و کاری می‌کند، زمان اتصال به دیوار کمترین فاصله ایجاد شده را شاهد باشید. همچنین میزان فریمی که در نمایشگر‌ها به کار رفته بسیار نازک بوده و عملاً خیلی در دید نیستند، فقط مدل P1E فریم پهن‌تری به نسبت بقیه دارد. پایه‌ای که در بیشتر سری‌ها استفاده شده از نوع دوشاخه‌ای جانبی می‌باشد و مدل A2 با بقیه منافات داشته و از پایه وسط بهره‌مند شده است.

سایزبندی تلویزیون شیائومی هر سری متفاوت می‌باشد و رده‌های بالا بیشتر در سایز‌های بزرگ ساخته شده‌اند. مثلاً در مدل Q1 فقط سایز 75″ تولید شده و Q1E سایز 55″ دارد. تلویزیون MAX از سری LED ها نیز فقط سایز 86″ را دارا می‌باشد، اما در سایر نمایشگر‌ها شاهد سایز 32″ تا 65″ شاهد هستیم و می‌توان به تنوع بالاتری در این زمینه دست پیدا کرد. محل پورت‌ها در تمام مدل‌ها پشت کار قرار گرفته و خیلی برای دسترسی مشکلی ندارند، مگر زمانی که به دیوار متصل شوند.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های شیائومی

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی در تصویر

چیزی که در تصویر بیش از هر چیزی اهمیت دارد میزان رزولوشن آن بوده و تعیین می‌کند نمایشگر شما چند مرده حلاج است. مثلاً در تلویزیون‌های Xiaomi تمام مدل‌هایی که تا به حال ساخته شده‌اند فورکی می‌باشند و حدود 8 میلیون پیکسل را به صفحه نمایش شما عرضه می‌کنند. این یعنی وضوح تصویری عالی و متناسب که کار شما را راه انداخته و تصویر بسیار نزدیک به واقعیت را تداعی می‌کند. نور پس زمینه در تلویزیون‌های LED Xiaomi از نوع Local Dimming بوده و نور را بر طبق محیطی که در آن قرار دارد تنظیم می‌نماید.

وجود HDR در ایجاد کنتراست دقیق و واضح و تصویر بهتر با جزئیات کامل‌تر کمک عالی می‌کند و کاری کرده در نقاط تیره و روشن تصویری با کیفیت بالا داشته باشد و هر نقطه غیر قابل دیدی واضح‌تر به نمایش در آید. وجود فرمت‌هایی همچون HDR10, HDR10+, HLG در ایجاد این کنتراست نقش مستقیمی دارند. همچنین وجود زاویه 178 درجه جزء نقاط مثبت این برند بوده و دید گسترده‌تری از تصویر را به میدان ‌می‌آورد و کمک می‌کند در هر زاویه‌ای رنگ‌ها و تصویر ثابت باقی بمانند.

در تمام مدل‌ها تنوع رنگی‌ بالایی برای تصویر وجود دارد و در سری کیولد شیائومی این مقدار به اوج خود رسیده و حجم 100٪ از رنگ را به کار گرفته است و رنگ‌هایی غنی به تصویر کشیده، که تا الان ندیده‌اید. اما اگر کیفیت تصویر این برند را با سایر برند‌هایی همچون ال جی و سونی مقایسه کنیم، باید گفت از کیفیت پایین‌تری در روشنایی و وضوح برخوردار هستند. پنل آن‌ها VA بوده و کنتراست خوبی برای تصاویر ایجاد می‌کند.

توان صوتی نه چندان زیاد

در مزایا و معایب تلویزیون شیائومی می‌رسیم به قسمت توان صوتی آن‌ها که باید گفت خبر خوبی برایتان نداریم، زیرا توان صوتی در این نمایشگر‌های خیلی بالا نیست و نهایت میزانی که برای صدا به کار رفته 30 وات است. صدا در مدل‌های مختلف از 20, 24,30 وات تشکیل شده‌اند و نهایتاً در مدل‌های بالا به 30 وات رسیده است. این مسئله در واقع نقطه ضعفی برای برند شیائومی بوده و در سایز‌های بزرگ که معمولاً برای فضای بزرگ استفاده می‌شود، مشکل ساز می‌شود.

صدای فراگیر تلویزیون شیائومی

در این شرایط بهترین کار استفاده از ساندبار و اسپیکر‌ها برای کمک به ارتقاء صدا در فضای بزرگ می‌باشد و تا حد زیادی مشکل را رفع می‌نماید، که از طریق بلوتوث Blutooth این اتصال امکان پذیر است. در کنار آن فناوری صوتی Dolby Atmos , Dolby Audio کمک می‌کنند صدا به صورت حرفه‌ای‌تر و فراگیر در محوطه پخش شود و در تمام اتاق به یک میزان صدا در اختیار داشته باشیم و باعث شده خیلی از مواقع کمبود توان صوتی را حس نکنیم.

نقد و بررسی تلویزیون شیائومی هوشمند

سیستم عامل تلویزیون شیائومی از نوع اندروید می‌باشد تقریباً همه ما تا حدودی با آن آشنایی داریم، زیرا کارایی راحتی دارد. به واسطه همچین سیستم عاملی باید گفت با یک تلویزیون هوشمند طرف هستیم، که دسترسی‌های متعددی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و یکی از نقاط قوت نمایشگر‌های این برند به حساب می‌آید. امکان اتصال به اینترنت از طریق وای فای WiFi اجازه دسترسی به دستیار‌های صوتی همچون Google Asisstant و Alexa را امکان پذیر می نماید و می‌توانید هر محتوایی که مایلید سرچ نمایید.

در تمام تلویزیون‌های شیائومی حافظه داخلی خود نمایی می‌کند و بسته به مدل انتخابی از 8 گیگ تا 32 گیگ را می‌توانید شاهد باشید. حافظه داخلی زمانی به کارتان می‌آید، که بخواهید یک برنامه یا بازی بجز محصولات خود تلویزیون را نصب نمایید. در این قسمت خیلی اغراق نفرمایید و اجازه ندهید تمام حافظه پر شود، زیرا بر سرعت نمایشگر شما تاثیر می‌گذارد و به اصطلاح سنگین می‌شود.

نقد و بررسی تلویزیون شیائومی هوشمند

ریموت کنترل همه سری‌ها هوشمند بوده و امکان کنترل تلویزیون را از راه دور به کمک دستیار‌های صوتی و سایر امکانات ممکن می‌سازد. سرعت پردازش تلویزیون در سر‌ی‌های مختلف با هم فرق دارند و باید گفت در اکثر مدل‌ها نهایتاً به 60 هرتز می‌رسد، در حالی که فقط در مدل Q1 و MAX این مقدار 120 هرتز می‌باشد و در واقع همین دو مدل را می‌توان مناسب برای گیمینگ حرفه‌ای تلقی کرد و در حرکت تصاویر بینظر عمل می‌کنند. سایر مدل‌ها را به عنوان نمایشگر‌های خانگی برای فیلم و سریال در نظر گرفته‌اند.

پردازشگر تلویزیون‌های شیائومی Cortex نامیده می‌شوند و قادر هستند هر محتوای بی کیفیت و سستی را ارتقاء دهند. به همین منوال تصاویر از دست رفته بازسازی شده و حد 4K می‌رسد. کارایی پردازشگر فقط در بخش تصویر نیست و باید گفت برای قسمت صدا نیز به همین خوبی عمل می‌کند و نویز‌های اضافی را از بین خواهد برد و دست آخر صدا و تصویر رسا و واضحی را تجربه خواهید کرد.

جمع بندی

در مزایا و معایب تلویزیون شیائومی که مشاهده کردیم، متوجه شدیم با یک برند چینی تازه متولد شده طرف هستیم، که کاربری بسیار راحتی به واسطه اندروید دارد. طراحی شیکی داشته و پایه‌های آن بسیار قوی هستند. اما چیزی که بیش از هر چیزی در آن خودنمایی می‌کند قیمت اقتصادی آن‌ها بوده و به همین دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است. توان صوتی در نقد و بررسی تلویزیون شیائومی که انجام دادیم خبر از مقدار کم آن دارد و افراد را از این لحاظ ممکن است دلسرد نماید. تنوع کمی در بین مدل‌های این نمایشگر می‌بینید، اما همگی کیفیت تصویر خوبی دارند. همچنین فقط دو مدل‌ از آن‌ها دارای قابلیت گیمینگ بوده و بقیه به عنوان نمایشگر خانگی شناخته می‌شوند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01سایزبندی تلویزیون شیائومی به چه صورت است؟

محصولات این برند در رده‌های پایین سایزبندی متنوع را از 32 اینچ تا 65 دارند، اما در رده‌های بالا تک سایز و فقط سایز بزرگ را شامل می‌شوند.

02تلویزیون‌های برند شیائومی قابلیت بازی دارند؟

همه مدل‌ها می‌توانند از قسمت Game Mod به یک سری بازی دسترسی داشته باشند، اما به عنوان گیمینگ حرفه‌ای فقط مدل Q1, MAX قابلیت بازی با سرعت بالا و 120 هرتز را داشته و مجهز به پورت HDMI 2.1 برای اتصال به تلویزیون می‌باشند.

03نمایشگر‌های Xiaomi ارزش خرید دارند؟

تلویزیون‌های این برند به نسبت برند‌های سونی، ال جی و سامسونگ از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند، اما در ترکیب خود از قابلیت‌های عالی در تصویر و دسترسی‌های هوشمند برخوردار می باشند. همچنین دارای قیمت بسیار پایین و اقتصادی می‌باشند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مزایا و معایب تلویزیون شیائومی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *