۱۹ دی ۱۴۰۱

مزایا و معایب تلویزیون سونی

مزایا و معایب تلویزیون سونی

مبحث امروز افرالند در حیطه مزایا و معایب تلویزیون سونی خواهد بود و برای طرفداران این برند خوش آوازه و قدر بازار قطعاً نقطه عطف عالی می‌باشد و کمک به سزایی در انتخاب خردمندانه و درست است. نقد وبررسی تلویزیون سونی به صورت جزء به جز شما را بهتر با امکانات و قابلیت‌های آن آشنا کرده و دست آخر به این نتیجه خواهید رسید که اصلاً ارزش خرید دارد یا خیر؟ البته بعید می‌دانیم کسی از نمایشگر‌های سونی خوشش نیاید و به دلش ننشیند.

ویدیو آموزش کار با تلویزیون های سونی

مزایا و معایب تلویزیون سونی به ما نشان خواهد داد، که با معدنی پر از امکانات طرف هستیم و خوش ساختی و ویژگی‌های فراوان آن دلیل فلسفه محبوبیت این نمایشگرهای حرفه‌ای می‌باشد. برای داشتن همچین تلویزیون‌هایی با نام نیک، نیاز دارید کمی سر کیسه را شل کنید و بی پروا برای آن خرج کنید.

مجموعه سونی سال‌هاست در بازار دنیای دیجیتال و تکنولوژی حرفی برای گفتن دارد و توانسته افراد زیادی را به همین مناسبت به سمت خود جذب کند. وجود سیستم‌های با قدرت صوتی خفن و همچنین نمایشگر‌های همه چیز تمام، که سال‌ها بدون مشکل و با عمر طولانی به کاربرانش خدمت صادقانه کرده‌اند، دلیل این محبوبیت بوده است. تلویزیون‌های سونی به همین مناسب در بین سایر برند‌ها سرشناس بوده و قطعاً از آن‌ها گران قیمت‌تر می‌باشد، البته هنوز هم به پای برند فیلیپس در قیمت نمی‌رسد و فیلیپس همچنان پیشتاز می‌باشد.

وجود سیستم عامل با کارایی راحت اندروید از جذابیت‌های تلویزیون‌های سونی ‌می‌باشد و کاری می‌کند بتوانید تجربه عالی از دسترسی‌های راحت به این بخش را تجربه نمایید. همچین سیستم‌ عاملی در برند‌های مختلفی استفاده شده و دلیل آن همین کارایی آسان می‌باشد. کنار این قابلیت می‌توان به حافظه‌های داخلی رنگارنگ در آن‌ها اشاره کرد، که امکان نصب برنامه‌های متعدد را برای نمایشگر ممکن می‌سازد و اجازه می‌دهد از تلویزیون استفاده‌های دیگری نمایید.

پردازنده انقلابی این برند XR می‌باشد و به کیفیت و قدرت پردازش قدر معروف هستند و عملاً چیزی از نگاهشان پنهان نمی‌ماند. در همین راستا ارتقاء محتوای دریافتی روی شاخش است و قادر خواهد بود قسمت‌های از دست رفته تصویر را از روز اول بهتر بازسازی نماید. این موارد تنها گوشه‌ای از امکانات معرکه این تلویزیون‌ها بوده و طراحی و سیستم‌هایی با توان صوتی عالی و همگام از سایر ویژگی‌های آن‌ها هستند و شما را برای همیشه مرید خود خواهند کرد.

چرا باید تلویزیون سونی بخریم؟

به راستی تا به حال از خود سوال کرده‌اید، که چرا باید تلویزیون سونی بخریم؟ قطعاً هر کسی که دوباره تصمیم به خرید تلویزیون سونی می‌گیرد از قبل با این محصولات آشنایی داشته و مزه آن زیر دندانش باقی مانده است و می‌داند با چه نمایشگر خارق‌العاده‌ای طرف می‌باشد. شاید هم به دلیل استفاده طولانی مدت از آن‌ها، با عمر بالا و مقاومتشان آشنایی دارد و باعث شده دوباره سراغ این محصولات برود.

مدلنوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75LLED
تلویزیون سونی X80LLED
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی X90LLED
تلویزیون سونی X95LMiniLED
بهترین مدل‌های سونی 2023

تلویزیون سونی X80L:
در سال 2023 نمایشگر اقتصادی این برند تلویزیون سونی X80L می‌باشد که کیفیت بسیار عالی دارد و در مقایسه با مدل‌های بالاتر فاقد عملکرد گیمینگ حرفه‌ای می‌باشد ولی برای استفاده روزمره گزینه‌ای بسیار عالی می‌باشد.

مدلنوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KMiniLED
بهترین مدل‌های سونی 2022

حال می‌رسیم به دسته دوم، که تجربه داشتن آن‌ها را نداشته و فقط تعریفش را شنیده‌اند و در حال حاضر به سرچ کردن در مورد محصولات این شرکت می‌پردازند تا دلیل این محبوبیت را جویا شوند. سونی در نمایشگر‌هایش سنگ تمام گذاشته و از کارایی خوبی در مقاومت بدنه و همچنین کیفیت تصویر استفاده نموده است، این شرکت ژاپنی برای تمام بخش‌های تلویزیون فکری اندیشیده و اجازه داده کاربر روی هر قسمتی که زوم می‌کند دست خالی برنگردد و جذابتی را مشاهده نماید.

نقد و بررسی تلویزیون سونی

قبل از هر چیز بهتر می‌دانیم هر کدام از قسمت‌های تلویزیون سونی را مورد بحث و بررسی قرار داده و تمام نقاط ضعف و قوت نمایشگر‌های این برند را پیدا کنید و بعد از آن اقدام به انتخاب محصول مورد نظر نمایید. مزایا و معایب تلویزیون سونی در نقاط مختلفی پدیدار می‌شوند، که تمام آن‌ها را تحت بررسی می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:
آموزش کار با تلویزیون سونی

کیفیت تصویرهایی با وضوح فوق‌العاده

در نمایشگر‌های سونی شاهد دو نوع کیفیت تصویر هستیم، که از وضوح تصویر و رزولوشن متفاوتی بهره‌مند شده‌اند. این تلویزیون‌ها در انواع 4K و 8K ساخته و پرداخته شده و در تعداد پیکسل‌هایی که به میدان می‌آورند با هم متفاوت هستند. سری‌ تلویزیون‌های X و OLED مجهز به کیفیت فورکی بوده و از تنوع خوبی در مدل برخوردار می‌باشند، اما در مورد ایت کی‌ها قضیه متفاوت بوده و تعداد کمی در این راستا تولید شده‌اند، که از Mini LED ها در ترکیب ‌آن‌ها استفاده شده است. البته باید گفت خیلی نمی‌توانند کارایی داشته باشند و دلیل آن تعداد کم برنامه‌های ساخته شده با این کیفیت می‌باشد.

وضوح تصویر تلویزیون Sony x90k
وضوح تصویر تلویزیون سونی x90k

بجز LED و OLED سری جدیدی که سونی به بازار آورده، QD-OLED بوده، که از تکنولوژی متفاوتی نسبت به آن‌ها برخوردار می‌باشد و در کنار مشکی مطلقی که از پیکسل‌هایش دریافت می کند، از نور و حجم بهتری از رنگ‌ها به صورت 100٪ بهره می‌برد و باید گفت مدل A95K  همین مورد می‌باشد. کنار آن‌ها وجود XR Triluminos Pro کمک می‌کند در تصویر میلیار‌د‌ها رنگ واقعی را تجربه نمایید و در صحنه داشته باشید و طیف وسیعی از آن‌ها را مشاهده نمایید.

فرمت‌های به کار رفته ‌HDR در مزایا و معایب تلویزیون سونی کاری کرده، کنتراست بهتری از تصویر را در رنگ‌ها و نقاط تیره و روشن داشته باشیم، همچنین به کمک نسخه‌هایی همچون HDR10, HLG ارتقای روشنایی و وضوح محتوای زنده از تصویر را مشاهده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون سونی 2023 – 2022

طراحی نمایشگر‌های سونی در هر سری

تلویزیون‌های سونی در سه سری X,OLED و Z تولید شده‌اند. این سه هر کدام دارای ظواهر مختلفی هستند و می‌توانند به نوعی نشان دهنده رده‌ای باشند، که در آن قرار دارند. سری X ساده‌ترین آن‌ها بوده و از طراحی بسیار ظریف و شیکی برخوردار می‌باشد و در واقع به پایه‌های سه حالته خود معروف هستند. به این صورت که می‌توانید پایه دوشاخه‌ای آن‌ها را در حالت وسط، کنار و ارتفاع بالا تنظیم کنید و این بستگی به خود شما دارد کدام مورد راست کارتان باشد.

سری اولدها و سری Z نیز به نازکی و ظرافت معروف هستند و می‌توانند به راحتی به دیوار متصل شوند، بدون آنکه فاصله قابل توجهی را ایجاد کنند و بهتر بگوییم نقش یک اثر هنری را ایفا می‌کنند. فریم در همه آن‌ها باریک کار شده و هر چه رده تلویزیون بالاتر می‌رود این فرم نیز باریک بودن بیشتری را تجربه می‌کند و این به شما بستگی دارد از خود سوال کنید، تلویزیون سونی چی بخریم؟ محل پورت‌ها در پشت تلویزیون‌ها قرار دهی شده است و شما برای دسترسی به آن‌ها خیلی دچار مشکل نخواهید شد، مگر در زمان اتصال به دیوار.

مزایا و معایب تلویزیون سونی در سیستم عامل

تلویزیون هوشمند سونی از سیستم عامل همه چیز تمام اندروید Android استفاده کرده است و دسترسی‌های متعددی را به همین مناسب در اختیار کاربرانش قرار داده است. از قابلیت‌های این سیستم عامل در واقع کاربری راحت آن می‌باشد و در واقع هر رده سنی از پسش بر می‌آید و می‌توان کاربرش شود. برای کارایی این بخش نیاز داریم به اینترنت متصل شوید و به نزدیکترین وای فای WiFi که در اطراف خود می‌بینید اتصال پیدا کنید. سرچ در گوگل و الکسا از بهترین قسمت‌های اندروید بوده و به صورت صوتی این امکان را فراهم می‌آورد.

ریموت کنترل هوشمند سونی

در نقد و بررسی تلویزیون سونی برای قابلیت‌های هوشمند آن به ریموت کنترل می‌رسیم، که جز بخش‌های اصلی می‌باشد و باید گفت از نوع هوشمند است و می‌تواند امکان اتصال به تلویزیون را از طریق صوتی و با فعال کردن میکروفون ممکن سازند. همچنین قادر است از راه دور تمام وسایلی که به نمایشگر متصل هستند را تنها با همین ریموت مدیریت نماید. تلویزیون‌های سونی بیشتر مجهز به حافظه داخلی می‌باشند و با این عمل قادر هستند برنامه و بازی که می‌خواهند را به راحتی نصب نمایند. البته بهترین کار این است تمام حافظه را درگیر نکنند، زیرا سرعت کارایی تلویزیون پایین می‌آید.

از جذابیت‌های بخش هوشمندی سونی، باید به وجود دوربین Bravia Cam اشاره کرده، که تازگی به این مجموعه اضافه شده است و با نصبش بالای نمایشگر، قادر بوده از راه دور و تنها با یک حرکت دست موقعیت کاربر را تشخیص دهد و به صورت خود نور و صدا را تنظیم نماید. این دوربین البته در بیشتر مدل‌ها باید به صورت جدا تهیه شود، اما در سری‌های بالا همچون Z این دوربین همراه پک وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
ارزانترین تلویزیون های سونی 2022 – 2021

صدایی رسا با وضوح بالا و عالی

وضوح صدا از بخش‌های مهم در کنار تصویر می‌باشد و کمک می‌کند محتوایی که تماشا می‌کنید کاملاً از هر لحاظ عالی به نظر برسد. میزان صدا در مدل‌های مختلف تلویزیون سونی متفاوت می‌باشد و باید گفت بسته به رده‌ای که در ان قرار دارد تعیین می‌شود. مثلاً سری X بیشتری میزان صدایی که تولید می‌کنند 20 وات می‌باشد و این مقدار در رده بالا به 50 وات می‌رسد. اما در اولد‌ها قضیه کمی متفاوت بوده و صدا از 20 تا 60 وات هم می‌رسد، بیشترین صدایی که در نمایشگرهای سونی وجود دارد 80 وات بوده و مربوط به سری Z است.

توان صوتی تنها قسمتی از این بخش می‌باشد و قابلیت‌های کمکی که وجود دارند، تعیین کننده کیفیت بهتر صدا هستند. وجود ویژگی همچون Voice Zoom کاری کرده صدای ژانر اصلی در یک جمع شلوغ بهتر شنیده شود و صداهای اطراف خیلی واضح نباشند. همچنین وجود قابلیت Acoustic Multi-Audio است، که خودنمایی کرده و اجازه می‌دهد صداها در فرکانس بالا با تصویر در حال بخش کاملاً هماهنگی داشته باشد و صدا و تصویر از هم جدا نشوند.

قدرت پردازش عالی و خارق‌العاده

پرازنده این برند به راستی حرفه‌ای عمل کرده و همچون یک فیلتر تمام نواقص را حذف کرده و قسمت‌های به درد نخور را بازسازی می‌کند. شاید تا به حال اسم پردازنده XR را شنیده باشید و لقب انقلابی را پشت سر دیده باشید، این معانی بسیاری دارد و مهمترین ‌آن‌ها ارتقاء عالی و معرکه محتواهای بی کیفیت می‌باشد. به کمک قابلیت Upscaling کاری می‌کنند هر تصویر و صدایی که دریافت می‌کنند سنجیده و بعد با شرایط عالی پخش نماید، زیرا در شان خود نمی‌داند محتوای بی کیفیت پخش کند.

تصویر تلویزیون x85k سونی

سرعت رفرش در حرکت تصاویر نیز در مدل‌های مختلف با هم فرق دارد و نمی‌توان گفت همه از یک رفرش ریت بهره می‌برند. اما در بیشتر مدل‌ها رفرش 120 هرتزی را شاهد هستیم و بازی روان و عالی را تداعی می‌کند. همچنین با وجود XR-Motion Clarity صحنه‌ها بسیار سریع و روان به حرکت در آمده و تصاویر از دست رفته بازسازی می‌شوند.حالت‌های دالبی از جمله Dolby Atmos, Dolby Visoin در ایجاد حالت سینمایی کارایی عالی داشته و شما را در تصویر غرق می‌کنند.

مزایا و معایب تلویزیون سونی هر سری

سری تلویزیون‌ها با هم متفاوت هستند و سونی نمایشگر‌های خود را در حالت‌های X و OLED و QD-OLED تولید نموده است و هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مربوط به خود می‌باشند. این تلویزیون‌ها در یک سری مشخصات و کیفیت تصویر با هم در تضاد بوده و لازم و ملزم است با هر کدام از آن‌ها جداگانه آشنا شویم.

تلویزیون سری X سونی

سری X اولین مدل‌های این شرکت بوده و از کیفیت تصویر 4K بهره‌مند شده‌‌اند و دارای وضوح تصویر بسیار خوبی هستند. استفاده از حالت‌ دالبی ویژ‌ن در ترکیب آن کاری کرده حس بودن در سینما را زمان مشاهده تصاویر داشته باشید، همچنین از حجم عالی از رنگ‌های طبیعی و زنده در تصویر خود استفاده نموده است. توان صوتی 20 واتی در بیشتر مدل‌ها به چشم می‌خورد و فقط مدل X95 توان صوتی 50 واتی دارد.

کیفیت نمایشگر تلویزیون سونی x90k
نمایشگر فورکی تلویزیون سونی x90k

سرعت رفرش در سری 80 به بالا 120 هرتز بوده و مناسب برای گیمینگ حرفه‌ای هستند و باید گفت از سری‌ اولد‌ها قیمت مناسبتری دارند و می‌توانند برای گیمر‌ها گزینه ‌عالی به حساب آیند. در مزایا و معایب تلویزیون سونی باید گفت این سری برای نمایش خانگی جزء بهترین‌ها بوده و سال‌ها برای شما عمر می کنند. البته باید گفت در بخش دیجیتالی، از وجود ماهواره بی نصیب هستند.

نقد و بررسی تلویزیون سونی اولد

تمام اولد‌های سونی مجهز به رفرش ریت 120 هرتز هستند و باید گفت اولد‌هایی حرفه‌ای در بازی و تماشای فیلم‌های اکشن به حساب می‌آیند و قرار است شما را برای همیشه از وجودشان مستفیض کنند. کیفیت تصویر تمام این موارد 4K بوده و از تکنولوژی OLED برای آن‌ها استفاده شده است و از نور زمینه خبری نیست. به همین دلیل رنگ مشکی را در بهترین حالت خود به نمایش می‌گذارند. اما یکی از مدل‌ها به نام A95 بجز اولد از دانه‌های کوانتومی نیز در ترکیب خود استفاده کرده و نبود روشنایی و درخشانی لازم در نمایشگر OLED را تا حدودی جبران نموده است.

در واقع این مدل حجم 100٪ از رنگ‌ها را به صحنه دعوت می‌کند و اجازه می‌دهد تصویر را بهتر از چیزی که هست مشاهده نمایید. بدنه این مدل‌ها کاملاً تخت کار شده و نازکی عالی را برای آن‌ها خواهید دید. همچنین صفحه تخت و فریم باریک از جذابیت های بخش طراحی تلویزیون به حساب می‌آیند. اتصال بیسیم به وای فای و بلوتوث نیز از کارایی عالی آن‌ بوده و اجازه می‌دهد به موارد بیشتری بجز برنامه‌های خود تلویزیون دسترسی داشته باشید.

نمایشگر Z9 سونی 8K

کیفیت تصویر 8K بهترین وضوح را در سطح نمایشگر‌ها دارد و از تمام آن‌ها قیمت بالاتری را تجربه می‌کند. درهمین راستا عنوان بالارده و پرچمدار را به خود اختصاص داده‌اند، زیرا از رزولوشن 4320*7680 بهره‌مند هستند. تلویزیون‌هایی هوشمند با دسترسی‌های عالی و دوربین براویا کم سرخود، که شما را از خرید جداگانه آن مبرا می‌کند. تون صوتی عالی 80 واتی از جذابیت‌های بخش صدای این مدل بوده و برای سایز‌های بزرگی که در اختیار دارد، به شدت کاربردی می‌باشد.

نمایشگر Z9 سونی 8K

تلویزیونی گیمینگ با سرعت حرکت تصاویر 120 هرتز که در بین مدل‌های سونی عملاً رقیبی ندارد و یک بازی روان و یکنواخت را به میدان می‌آورد. سایز‌های ساخته شده برای Z9 دو سایز 75 و 85 اینچ هستند و از نازکی بسیار عالی در کنار فریم باریک برخوردار می‌باشند. پایه‌های این مدل دو تیکه در کنار پنل قرار داده شده و از استقامت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد.

جمع بندی

در مزایا و معایب تلویزیون سونی که دقت کردیم، باید گفت مزایا بیشتر از نقاط ضعف به چشم می‌خورد و باید اعتراف کرد جزء بهترین نمایشگر‌ها می‌باشند، که از کیفیت عالی از هر لحاظ برخوردار می‌باشند. نمایشگر‌های این برند معمولاً قیمت بالایی به نسبت ال جی و سامسونگ دارند و البته در کیفیت خوب تا حدی این هزینه را جبران نموده اند. نقد و بررسی تلویزیون سونی نشان می‌دهد شاهد پورت‌های متعدد و مهمی در پشت تلویزیون هستیم، اما در مورد گیرنده‌ها باید گفت فاقد ماهواره سرخود هستند و این یک ضعف برای نمایشگر به حساب می‌آید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تمام تلویزیون‌های سونی قابلیت گیمنیگ دارند؟

خیر. تلویزیون‌های سری 7 از مدل‌های X قابلیت گیمینگ حرفه‌ای ندارد و مابقی دارای این قابلیت با رفرش ریت 120 هرتز هستند.

02تلویزیون‌های سونی ارزش خرید دارند؟

بله. در واقع این تلویزیون ها جزء بهترین‌های بازار به شمار می‌آیند و از امکانات و کیفیت عالی برخوردار هستند، اما قیمت آن‌ها به نسبت سایر برند‌های ال جی و سامسونگ بالاتر می‌باشد.

03تلویزیون سونی امکان نصب برنامه را دارد؟

بله این مدل با قابلیت‌های هوشمندی که در اختیار دارد اجازه نصب برنامه را داده و از حافظه داخلی مناسب برای این امر برخوردار است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مزایا و معایب تلویزیون سونی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *