۲۸ دی ۱۴۰۱

بهترین تلویزیون های اولد سامسونگ

بهترین تلویزیون‌های اولد سامسونگ

اگر مایلید بهترین تلویزیون‌ های اولد سامسونگ را بشناسید، بهتر است با ما در این مبحث همراه باشید تا به معرفی مدل‌های عرضه شده بپردازیم و با امکاناتی که می‌توانند در اختیار داشته باشند بیشتر آشنا شویم. این برند خیلی وقت نیست دست به تولید OLED SAMSUNG زده و در سال 2022 اولین مدل را به بازار معرفی کرد و فناوری جدیدی که در ترکیب خود به نام QD-OLED استفاده نموده آن را از بقیه متمایز کرده است.

بهترین تلویزیون‌ های اولد سامسونگ منتسب به چند مدل محدود هستند که نوید دهنده سبک جدیدی از تکنولوژی می‌باشند. در واقع گوشه چشمی به استفاده از رنگ‌های بیشتر در کنار تصویر زنده و طبیعی می‌باشند و شیفتگی بیننده را به دنبال دارد.

اگر به تاریخچه برند سامسونگ نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که این پیر بازار نام و نشانی پرآوازه از خود به جای گذاشته است و در طی این سال‌های طولانی توانسته مریدانی برای خود پیدا کند، که شدیداً به آن وفادارند. تا به حال چند سبک را در نمایشگر‌هایش پیاده کرده است، که همیشه کیفیت خوبی داشته‌اند و با استقبال خوبی روبرو شده است. محصولاتی همچون سری کریستالی و یا کیولد‌ها که هر دو در نوع خود خوب بوده و قابلیت‌های عالی از تصویر را به تصویر کشیده‌اند.

 اما در چند سال اخیر تصمیم به تولید محصول جدیدی به نام OLED گرفت تا با ال جی به رقابت بپردازد و از این قافله عقب نماند. این مدل‌های تلویزیون سامسونگ که به اولد معروف هستند از تکنولوژی جدیدی به نام QD-OLED در ترکیب خود استفاده کردند، که تا به حال هیچ شرکتی دست به ساخت آن نزده است و باید گفت بانی آن Samsung می‌باشد و پشت این محصول تازه به بازار آمده یک عمر تجربه غول کره‌ای نهفته است و قطعاً باید عالی عمل می‌کند.

اما اینکه خود این فناوری چیست و چه کارهایی از دست تلویزیون QD-OLED سامسونگ برمی‌آید، جای سوال دارد و به چه منظوری به چرخه تولید OLEDهای اضافه شده است. البته شاید با نگاهی به نام آن حدس بزنید ممکن است چه قابلیتی داشته باشد و آیا می‌تواند آن را از یک اولد معمولی جدا کند یا خیر، یا اینکه تفاوتش با اولد‌ Evo و اولد MLA در ال جی چیست؟

فناوری به کار رفته تلویزیون QD-OLED سامسونگ

خود فناوری QD-OLED به معنای لاتین یعنی (Quantum dot Organic Light-Emitting Diode)، در واقع اگر بخواهیم ترجمه‌ای برای آن داشته باشیم باید بگوییم به معنی دیودهای درخشان ارگانیک مبتنی بر نقاط کوانتومی، که باعث می‌شود به سطح بهتری از روشنایی دست پیدا کند.

اگر از خود سوال کنید به چه دردی می‌خورد، باید گفت به میدان آمده تا روشنایی که تلویزیون‌های اولد از آن بی‌ بهره هستند را جبران کند و کاری کند کارستان.اولدهای معمولی در زمینه نمایش رنگ‌های مشکی به صورت عمیق و کنتراست بی‌نهایت عالی عمل می‌کنند، اما برای قسمت روشنایی کمی ضعیف عمل کرده و باید گفت مشکل ایجاد می‌کنند.

تلویزیون QD-OLED سامسونگ

استفاده از ذرات کوانتومی در تلویزیون QD-OLED سامسونگ می‌تواند همانند یک فیلتر عمل نماید و نوری که پیکسل‌های اولد ایجاد می‌کنند را دریافت کند و از نقاط کوانتومی عبور ‌دهد و روشنایی بهتری به صفحه نمایش عرضه کند. روشنایی در تلویزیون‌های اولد سامسونگ به واسطه این قابلیت تا 2000 نیت هم می‌رسد، در حالی که یک اولد معمولی نهایتاً از 600 نیت روشنایی استفاده می‌کرد.

معرفی بهترین تلویزیون‌ های اولد سامسونگ 2022-2023

سامسونگ در سال 2022 اولین اولد خود را روانه بازار کرد، تا جهان به تماشای سبکی جدید از نمایشگر‌ها بنشینند و نظرشان در مورد اولد‌های معمولی کمی تغییر کند. در واقع اول به دلیل رقابت و اینکه تا به حال هیچ اولدی تولید نکرده بود دست به ساخت آن زد و بعداً به نحوی وارد شد، که با ارائه تکنولوژی جدید از آن نیز سبقت بگیرد و الحق‌النصاف کارش را خوب انجام داد. در کل سه مدل تا به حال در نمایشگاه CES معرفی شده‌اند که S95B در سال 2022 و S90C, S95C در سال 2023 می‌باشند.

تلویزیون اولد  S95C سال 2022

نمایشگر‌های بسیاری در سطح دنیا ساخته شده‌اند، اما تلویزیون سامسونگ S95B یکی از بهترین تلویزیون‌های اولد سامسونگ بوده که برای اولین بار به عنوان یک OLED SAMSUNG در این برند ساخته شد و از کیفیت تصویر عالی فورکی در کنار کنتراست بی‌نهایت مشکی و روشنایی بالا بهره برده است. سرعت رفرشی که برای این مدل در نظر گرفته شده 120 هرتز می‌باشد و کاملاً مناسب برای بازسازی صحنه‌های سریع و اکشن، چه در حین بازی و چه در تماشای فیلم و فوتبال می‌باشد. این یعنی با یک نمایشگر حرفه‌ای مناسب برای گیمینگ طرف هستیم.

تلویزیون اولد  S95Cسال 2022

توان صوتی 60 وات و کانال‌های صوتی متعدد از جذابیت‌های بخش صوتی این تلویزیون S95B بوده، که می‌تواند همراه با قابلیت‌های Dolby Atmos و Dolby Vision که دارد یک حالت سینمایی عالی را برای بیننده تداعی کند. پردازشگر به کار رفته در این تلویزیون‌ها Neo Quantum 4K می باشد و قدرت عالی در ارتقاء سطح صدا و تصویر به حد عالی دارد. همچنین از ریموت سولار هوشمند برای قسمت کنترل از راه دور بهره برده است و سایزبندی که دارد 55, 65 اینچ هستند.

اولد سامسونگ S95B تولید 2023

در واقع تلویزیون S95C به میدان آمده تا نسخه به روز و ارتقاء یافته اولد S95B باشد و نقاط ضعفی که ممکن است در سری اول اولد‌ها ایجاد شده باشد را رفع نماید. این مدل همانند سری سال قبل خود از طراحی به شدت شیک همراه با فریم باریک استفاده کرده است، اما نکته متمایز این دو در قسمت محل قرار گیری پورت‌ها بوده که مدل جدید 2023 از یک باکس به نام One Connect به این منظور استفاده کرده، که بر روی پایه قرار می‌گیرد و زمان اتصال به دیوار می‌توان آن را جدا کرد و جای دیگری قرار داد تا راحت به دیوار متصل شده و فاصله‌ای باقی نماند.

اولد سامسونگ S95C تولید 2023

همچنین سرعت رفرش در تلویزیون QD-OLED سامسونگ 144 هرتز می‌باشد، که قطعاً نرخ نوسازی بهتری را عرضه خواهد کرد و خبر بسیار خوبی برای گیمر‌های حرفه‌ای است. این مدل از سایز‌های 55, 65, 77 اینچی ساخته شده‌ است و برای متراژهای بزرگ به شدت کاربردی می‌باشد . توان صوتی تلویزیون جدید سامسونگ 70 وات می‌باشد و قرار است سطح بالایی از صدا را به حالت‌ عالی و بدون نویز برایتان به ارمغان بیاورد.

تلویزیون QD-OLED سامسونگ S90C

تلویزیون سامسونگ S90C از محصولات 2023 سامسونگ می‌باشد و دارای توان صوتی 60 وات است و از قابلیت‌های صوتی همچون Clear Voice و Dolby Atmos استفاده می‌کند. همچنین سایز بندی که برای این تلویزیون هوشمند سامسونگ استفاده شده شامل؛ 55, 65, 77 اینچ می‌باشد. این مدل از لحاظ توان صوتی با مدل S95B در یک سطح هستند، اما از رفرش ریت مدل 2023 بالاتر بوده و 144 هرتز می‌باشد.

ریموت کنترل هوشمند و دستیار‌های صوتی در بهترین تلویزیون‌ های اولد سامسونگ به واسطه سیستم عامل Tizen وجود دارند و می‌توانند به صورت صوتی دسترسی‌های متعددی را در اختیار کابرانشان قرار دهند. بدنه نازک و پایه شیک در وسط طراحی چشم‌نوازی را به نمایشگر کیو دی اولد سامسونگ ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد از تصویر با زاویه دید عالی در کنار فریم باریک لذت ببرید.

مقایسه QD-OLED با اولد Evo و MLA

تلویزیون اولد معمولی را با این ذهنیت می‌شناختیم که از رنگ‌های عالی همراه با وضوح تصویر بالا بهره برده است و جزو لوکس‌ترین نمایشگر‌های بازار در سطح جهان به شمار می‌آید و از کنتراست بی نهایت در رنگ مشکی برخوردار می‌باشد، اما برای ارائه میزان روشنایی کمی ضعیف عمل می‌کند و این از نقاط ضعف آن‌‌ها می‌باشد. در برند ال جی که موٌسس تلویزیون‌های اولد است از فناروی Evo در اولد‌های جدید خود استفاده نموده است تا میزان روشنایی از دست رفته را تا 30٪ جبران نماید.

Evo و MLA در اولد‌ها

اما در بهترین تلویزیون‌های اولد سامسونگ به واسطه ذرات کوانتومی که همانند یک فیلتر عمل می‌کنند این میزان از روشنایی بیشتر بوده و بجز این مورد این ذرات می‌توانند حجم بیشتری از رنگ‌ها را تولید کرده و به صفحه نمایش عرضه کنند. در این حین تصویر به مراتب قوی و طبیعی‌تر داریم. فناوری جدیدی که در سال 2023 ال جی از آن در تلویزیون G3 خود استفاده کرد پنل‌های MLA بود، که از پنل Evo قوی‌تر عمل کرده و روشنایی را تا 70٪ بالاتر می‌برند و اگر در کیو دی اولد‌ها روشنایی تا 2000 نیت بالا می‌رود در فناوری MLA تا 2100 نیت افزایش پیدا می‌کند.

جمع بندی

بهترین تلویزیون‌ های اولد سامسونگ در چند مدل محدود می‌شود، که این شرکت کره‌ای جدیداً تولید کرده و از تکنولوژی QD-OLED در آن استفاده نموده است. تلویزیون QD-OLED سامسونگ همگی گیمینگ بوده و از کیفیت تصویر 4K در ترکیب خود استفاده نموده‌اند و بیشتر در سایز‌های بزرگ خودنمایی می‌کنند.

قیمت تلویزیون QD-OLED سامسونگ کمی بالا می‌باشد و این به دلیل لاکچری بودن رده نمایشگر می‌باشد. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها هستید بهترین کار رفتن به لینک‌ محصولات در جدول بالا می‌باشد. زیرا این مدل‌های همه فن حریف سامسونگ در افرالند موجود هستند.

منبع:
samsung.com

پاسخ به پرسش‌های متداول

01بهترین تلویزیون اولد سامسونگ برای بازی مناسب است؟

بله این تلویزیون های حرفه‌ای تری مدل‌های موجود در بازار هستند که از رفرش ریت بالا مخصوصاً در سری 2023 با رفرش 144 هرتز می‌باشند، همچنین از کیفیت تصویر عالی و نرخ ورودی مناسبی برخوردار هستند و از پورت hdmi 2.1 بهره برده اند.

02تلویزیون QD-OLED روشنایی بیشتری دارد یا Evo؟

در واقع تلویزیون‌های کیو دی اولد از میزان روشنایی بالاتری تا 2000 نیت برخوردار هستند و نسبت به اولد‌های معمولی و اولد EVO این میزان به نسبت بالاتر می باشد.

03ریموت نمایشگر سری S سامسونگ به چه صورت کار می‌کند؟

ریموت‌های این مدل تلویزیون ها هوشمند بوده و به صورت صوتی از راه دور هم می‌توانند کار کنند و همچنین از نوع سولار می باشند و نیازی به باتری ندارند و از نور تغذیه می‌کنند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین تلویزیون های اولد سامسونگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *