۲۶ تیر ۱۴۰۱

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس

تصویر شاخص راهنمای خرید تلویزیون هایسنس

مطالعه راهنمای خرید تلویزیون هایسنس برای کسانی که نمی‌خواهند موقع خرید کسی کلاه سرشان بگذارد یکی از واجبات است. چون کیفیت بی‌نظیر محصولات هایسنس در دنیا برایشان اثبات شده ا‌ست و ترجیح می‌دهند صرف نظر از محصولات کره‌ای که این روزها در بازار اشباع شده است یک انتخاب خاص داشته باشند.

افزایش افسار گسیخته قیمت کالاهای موجود باعث شده که کمی بیشتر در مورد خرید لوازم خانگی فکر کنیم و با وسواس بیشتری خرید کنیم. اینجاست که راهنمای خرید تلویزیون هایسنس پا به میان گذاشته و با میان جگری اش می خواهد از ما در برابر تمام دشمنان بیرونی که قصد حمله و خالی کردن جیب مان را دارند محافظت کند، تا بتوانیم به خیالی راحت اقدام به خرید تلویزیون هایسنس نماییم.

در واقع اگر تجربه استفاده از محصولات هایسنس را داشته باشید متوجه هستید که فارغ از زرق و برق‌های تبلیغاتی که برخی برندهای بی کیفیت انجام می دهند این کمپانی با طراحی‌های مینیمال و لوکس خود به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

برای آن که راحت‌تر با من و این مقاله راهنمای خرید تلویزیون Hisense همراه شوید، تمامی موارد کلیدی و مهم در انتخاب این محصولات را در 13 گام و به صورت جداگانه آوردم.

  1. سایز نمایشگر
  2. انواع تلویزیون هایسنس
  3. نوع تکنولوژی پنل
  4. تکنولوژی بک لایت
  5. پردازشگرهای هایسنس
  6. وضوح و رزولوشن تلویزیون هایسنس
  7. رفرش ریت
  8. نسبت کنتراست
  9. ویژگی‌های نمایشی
  10. سیستم صوتی
  11. سیستم عامل تلویزیون هایسنس
  12. امکانات هوشمند
  13. امکانات گیمینگ

هر یک از این 13 گام مفصلا در ادامه توضیح داده شده و هر نکته‌ای که نیاز به دانستن باشد؛ به صورت شفاف روشن بیان کرده‌ام.

قیمت تلویزیون هایسنس چقدر است؟

همان طور که در مقدمه‌ی هم اشاره کردم، هایسنس به عنوان یک برند اقتصادی در بین خریداران جهان و ایران معرفی شده است. برند اقتصادی هایسنس نسبت به دیگر برندهای شناخته شده و سطح بالا تنوع کمتری دارد و نباید محصولات این برند را با آن‌ها بسنجیم اما به خودی خود محصولات هایسنس کیفیت مناسب و قابل قبولی به عنوان یک محصول اقتصادی نشان داده است.

اگر در این قسمت از راهنمای انتخاب تلویزیون هایسنس به دنبال جواب این سوال ” قیمت تلویزیون هایسنس چقدر است؟ ” هستید؛ نمی‌توان جواب قطعی و مشخصی به این سوال داد زیرا قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • سایز تلویزیون: مشخص است که نمایشگرهای بزرگتر باید قیمت بیشتری نسبت به نمایشگرهای کوچک داشته باشند.
  • نوع نمایشگر: هایسنس هم مانند هر برند دیگری نمایشگرهای متفاوتی را امتحان کرده و هر یک بر روی قیمت تاثیر دارند.
  • امکانات مختلف هوشمند و گیمینگ: مسلما هرچه این امکانات بیشتر باشند انتظار می‌رود قیمت نیز بیشتر شود.

نکته: با وجود این ویژگی‌ها باز هم به دنبال جوابی برای قیمت قطعی نباشید زیرا همان طور که می‌دانید نوسانات ارزی در کشور ما زیاد است و تاثیر آن هم بر روی قیمت تلویزیون ها غیرقابل انکار، اما مسئله‌ی روشن این است که حتی محصول بالا رده‌ی این برند هم قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری نسبت به برترین برندها دارد.

راهنمای خرید تلویزیون Hisense بر اساس سایز نمایشگر

سایز نمایشگر جزو مهم‌ترین معیارهای انتخاب است، اگر قبل از باز کردن این صفحه و خواندن راهنمای خرید تلویزیون هایسنس سایز مورد نظرتان را انتخاب کرده‌اید؛ تبریک می‌گویم. اما اگر نمی‌دانید کدام سایز برای شما و خانه‌اتان بهتر است، نگران نباشید؛ من تمام راهنمایی‌ها و اطلاعاتی که باید در مورد خرید تلویزیون بر اساس سایز نمایشگر را به شما می‌گویم. در جدولی که در زیر آمده سایز نمایشگرهای هایسنس و ابعاد طول و عرض آن‌ها را آورده‌ام زیرا این اطلاعات به شما کمک می‌کند میز یا فضای مناسبی برای قرار دادن آن در اتاق در نظر بگیرید.

سایز بر اساس اینچطول و عرض بر اساس سانتی‌متر
تلویزیون هایسنس 32 اینچ80 در 40
تلویزیون هایسنس 40 اینچ88 در 49
تلویزیون هایسنس 43 اینچ95 در 53
تلویزیون هایسنس 50 اینچ110 در 62
تلویزیون هایسنس 55 اینچ121 در 68
تلویزیون هایسنس 58 اینچ129 در 74
تلویزیون هایسنس 60 اینچ132 در 74.7
تلویزیون هایسنس 65 اینچ144 در 81
تلویزیون هایسنس 70 اینچ154 در 87
تلویزیون هایسنس 75 اینچ166 در 93
تلویزیون هایسنس 100 اینچ220 در 120
تلویزیون هایسنس 120 اینچ260 در 140

نکات مهم و کلیدی

  1. طول و عرضی که در این جا آورده شده، دقیق نیستند و حدودی مشخص شده‌اند اما کاملا راهنمای خوبی هستند تا بتوانید فضای مناسبی برای نصب روی دیوار انتخاب کنید و یا میز مناسبی بخرید.
  2. تنوع محصولات این برند بیشتر از سایز 32 تا 75 اینچ هستند و تی وی‌های 100 اینچ و 120 اینچ کم‌تر تولید شده‌اند.
  3. نمایشگرهای 100 اینچ و 120 اینچ تلویزیون های معمولی هایسنس نیستند و به آن‌ها تلویزیون لیزری هایسنس می‌گویند.

تلویزیون هایسنس چند اینچ برای من مناسب است؟

من مطمئنم که یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که در راهنمای انتخاب تلویزیون هایسنس به دنبال جواب آن می‌گردید؛ این سوال است به همین دلیل راهنمایی کوتاهی درمورد این که کدام سایز مناسب چه متراژی است آورده‌ام.

  • اگر متراژ اتاق یا سالن نشیمن شما 10 الی 20 متر است بهترین انتخاب‌ها برای شما تلویزیون های 32، 40 و 43 اینچ هستند.
  • اگر متراژ اتاق یا سالن نشیمن شما 20 الی 30 متر است بهترین انتخاب‌ها برای شما تلویزیون های 50 و 55 اینچ هستند.
  • اگر متراژ اتاق یا سالن نشیمن شما 30 الی 40 متر است بهترین انتخاب‌ها برای شما تلویزیون های 58، 60 و 65 اینچ هستند.
  • اگر متراژ اتاق یا سالن نشیمن شما 40 الی 60 متر است بهترین انتخاب‌ها برای شما تلویزیون های 70 و 75 اینچ هستند.

در نهایت اگر اتاق و سالن نشیمنی با متراژ بالای 60 متر دارید و یا به نمایشگرهای بزرگ بیشتر علاقمندید تلویزیون های لیزری هایسنس 100 اینچ و 120 اینچ را بخرید.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون

نکات مهم برای خرید تلویزیون هایسنس ؛ انواع نمایشگر

معمولا برندهای مختلف برای خود نمایشگرهای مختلفی طراحی می‌کنند تا بتوانند به کمک آن‌ها تنوع محصولاتشان را بالا ببرند. هایسنس نیز چند نوع نمایشگر متفاوت برای تولید تلویزیون هایش دارد که هر یک در مدل‌های مختلف تولید شده‌اند و طرفداران خودشان را دارند.

  1. نمایشگر LED
  2. نمایشگر ULED
  3. نمایشگر OLED
  4. نمایشگر لیزری

در این راهنمای خرید تلویزیون Hisense با 3 نوع نمایشگر آشنا می‌شوید تا در تصمیم گرفتن راحت‌تر و دقیق‌تر باشید.

مدلسال تولید
تلویزیون هایسنس A9H2022
تلویزیون هایسنس A7H2022
تلویزیون هایسنس A6H2022
تلویزیون هایسنس A62H2022
تلویزیون هایسنس A61H2022
تلویزیون هایسنس U8H2022
تلویزیون هایسنس U7H2022
تلویزیون هایسنس U6H2022
تلویزیون هایسنس E7H2022
تلویزیون هایسنس E6H2022
تلویزیون هایسنس S42022
تلویزیون هایسنس A62K2023

بیشتر تلویزیون های هایسنس در گروه مدل های ULED هستند اما مدل های اولد هایسنس هم قابل توجه اند.

تلویزیون LED هایسنس

متنوع‌ترین نمایشگرها، ال ای دی های هایسنس هستند که در اینچ‌ها و رده‌های مختلف تولید می‌شوند. این نوع محصولات هم در رده اقتصادی و هم در رده میان رده قرار می‌گیرند. وضوح و سایز ویژگی‌های تصویری و صوتی نیز در این محصولات میان رده هستند مثلا وضوح فول اچ دی و فورکی و توان صوتی 14 الی 20 وات.

تلویزیون ULED هایسنس

تلویزیون یولد هایسنس جزو نمایشگرهای انحصاری برند هایسنس هستند که تقریبا می‌توانید آن‌ها را جزو بالا رده‌ها حساب کرد. این نوع نمایشگرها ال ای دی هستند با این تفاوت که با بیشترین میزان روشنایی و دقت نور همراه هستند و تصویری که نمایش می‌دهند روشنایی بسیار بالایی دارند. بک لایت در این نوع محصولات به صورت Dual Cell معرفی می‌شود. از مدل‌های محبوب این سری تلویزیون هایسنس U8H است که کیفیت تصویر فورکی و وضوح تصویر عالی با سیستم عامل اندروید دارد و برای کاربری خانگی و گیمینگ مناسب است.

تلویزیون OLED هایسنس

تعدادی از تلویزیون هایی که تحت عنوان برند هایسنس تولید شده‌اند اولد هستند و تمامی ویژگی‌های محصولات اولد را دارند. اگر خریداری هستید که محصولی باریک می‌خواهید و دوست دارید رنگ‌ها درصد واقعی بودن زیادی داشته باشند؛ تلویزیون های اولد هایسنس بهترین هستند ضمن این که اولدهای این برند قیمت بهتری از برندهای معروف‌تر دارند.

تلویزیون لیزری هایسنس

تلویزین لیزری هایسنس از یک نمایشگر بدون پنل و یک پروژکتور تشکیل شده‌اند و در سایزهای 100 و 120 اینچ تولید می‌شوند. برای کسانی که سینما را دوست دارند از نمایشگرهای فوق بزرگ لذت می‌برند هیچ انتخابی بهتر از تلویزیون های لیزری هایسنس نیست.

بک لایت‌های تلویزیون های هایسنس

علاوه بر نوع نمایشگر بد نیست اطلاعات تان را درمورد بک لایت‌ها هم بالا ببرید. بک لایت‌ها یا همان پس زمینه تاثیر زیادی در رنگ‌ها دارند و همین باعث شده تا این حد مهم باشند. در مقاله راهنمای خرید تلویزیون هایسنس با بک لایت‌ها و در ادامه نیز با 3 فناوری بک لایت آشنا می‌شویم.

بک لایت LED

پر کاربردترین بک لایت و نور پس زمینه لامپ‌های LED هستند که کنار هم قرار می‌گیرند و روشنایی متوسطی را به وجود می‌آورند. اگر فکر می‌کنید روشنایی متوسط برای تماشا کردن فیلم‌ها و سریال‌ها و مسابقات فوتبال کافی است، محصولات زیادی هستند که از بک لایت ال ای دی برخوردارند.

بک لایت Dual Cell

این نوع بک لایت مربوط به تلویزیون های ULED هایسنس هستند و روشنایی آن‌ها تا 1000 نیت می‌رسد و می‌توان گفت روشنایی بالایی است. در تی وی‌هایی که بک لایت آن‌ها Dual Cell است می‌توانید تصاویری با رنگ‌های واقع گرایانه‌تر ببینید، ضمن این که کنتراست نیز در این محصولات بسیار بالاست.

بک لایت Mini LED

نمایشگرهای ULED بالا رده هایسنس به جای آن که در پس زمینه نوع Dual Cell آن‌ها از لامپ‌های LED استفاده شود از مینی ال ای دی ‌ها برخوردار شده‌اند. بک لایت مینی ال ای دی روشنایی فوق العاده‌ای دارد و این روشنایی بسیار متمرکز‌تر از روشنایی لامپ‌های ال ای دی است.

هایسنس چه فناوری‌هایی برای نور پس زمینه‌ دارد؟

برای کامل‌تر شدن این راهنمای خرید تلویزیون هاینسنس، آشنا کردن شما با 2 فناوری بک لایت لازم است. فناوری‌های بک لایت برای تلویزیون های LED و ULED انتخاب شده‌اند و تاثیرات و مدیریت آن‌ها روی لامپ‌های ال ای دی و مینی ال ای دی است. هایسنس معمولا از این 2 نوع فناوری برای بک لایت استفاده می‌کند.

فناوری Full Array Local Dimming

هایسنس این نوع فناوری را برای محصولات میان رده LED انتخاب کرده تا بتوانند نور لامپ‌ها را در زمانی که رنگ‌های روشن و تیره در تصویر هستند؛ از رنگ‌های تیره به ویژه مشکی به رنگ‌های روشن و به ویژه سفید، هدایت کنند.

فناوری Full Array Local Dimming Pro

نمایشگرهای ULED بیشتر از این نوع فناوری بک لایت بهره برده‌اند. تمرکز و مدیریت این فناوری بیشتر از فناوری قبلی است به همین دلیل روشنایی بیشتر افزایش پیدا می‌کند و کنتراست چشمگیرتری در انتظار شماست. این فناوری باعث موضعی شدن پیکسل‌ها شده تا پیکسل‌های نقاط تیره رنگ تا جای ممکن کم نور شوند و پیکسل‌های مناطق روشن، پر نورتر بشوند.

لذت تماشای تلویزیون با کیفیت

نکته: این فناوری‌ها در 2 نوع از تولیدات برند هایسنس استفاده نشده‌اند؛ محصولات اولد و محصولات اقتصادی و پایین رده. اولدها که اصلا نیازی به فناوری پس زمینه ندارند زیرا هر پیکسل نور خود را کنترل می‌کند و محصولات اقتصادی هم فقط بک لایت دارند.

راهنمای خرید تلویزیون Hisense بر اساس پنل

برند هایسنس هم مانند سایر تولید کننده‌ها 2 نوع پنل مختلف را برای تی وی‌های خود انتخاب کرده که هر یک ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند.

از آن جایی که در ادامه این بخش از راهنمای خرید تلویزیون هایسنس ویژگی‌های این پنل‌ها را آورده‌ام می‌توانید با توجه به ویژگی‌ها یکی را انتخاب کنید

پنل VA

پنل VA جزو پنل‌هایی است که در بسیاری از نمایشگرهای این برند دیده می‌شود و ویژگی اصلی آن کنتراست و روشنایی بالا است؛ یعنی اگر به دنبال پنل روشنتری هستید، محصولاتی که پنل VA دارند را بخرید.

پنل IPS

پنل‌ IPS به گستردگی و زاویه دید خود معروف است؛ محصولی که این پنل را دارد از زاویه 178 درجه برخوردار می‌باشد. این محصول بهترین انتخاب برای کسانی است که چیدمان مبلمان و صندلی‌های آن‌ها دور تا دور اتاق را گرفته و نیاز به نمایشگری دارند که از هر زاویه‌ای به خوبی دیده شود.

بیشتر بخوانید:
مقایسه پنل IPS و VA

وضوح و رزولوشن تلویزیون هایسنس

انتخاب و خرید تلویزیون بدون آن که اطلاعی در مورد رزولوشن آن داشته باشیم؛ انتخاب درستی نیست زیرا این ویژگی بر روی بسیاری از ویژگی‌های دیگر تاثیر دارد. رزولوشن در نمایشگرها به پیکسل‌ها بستگی دارند در واقع به تعداد آن‌ها، و هر چه تعداد بیشتر باشد رزولوشن بالاتر است و وضوح بیشتری در انتظار بیننده می‌باشد.

همان طور که در این راهنمای انتخاب تلویزیون هایسنس آورده شده، محصولات هایسنس محصولاتی با 3 نوع وضوح مختلف دارند.

تلویزیون فول اچ دی هایسنس

اگر بودجه کمی برای خرید دارید و همچنین سایز نمایشگر 32 الی 43 اینچ می‌خواهید، محصولاتی که وضوح فول اچ دی دارند؛ گزینه‌ی خوبی برای خرید هستند. تولید شدن این نوع تلویزیون های فول اچ دی در سایزهای کوچک یک مزیت است و باعث می‌شود پایین بودن کیفیت آن‌ها به چشم نیاید.

تلویزیون فورکی هایسنس

بیشترین تولیدات برند هایسنس که در سایز‌های 43 الی 75 اینچ تولید می‌شوند می‌توانند با این رزولوشن باشند. محصولات فورکی وضوح خوبی دارند و تا حد زیادی می‌توانند جزئیات را به شما نشان دهند. برای شمایی که دوست دارید همه جزئیات را واقعی‌تر ببینید، نمایشگری که رزولوشن 4K دارد بهتر است. برند هایسنس حتی تلویزیون های لیزری 100 اینچ و 120 اینچ را هم با این وضوح تولید کرده تا کیفیت خوبی داشته باشند.

تلویزیون 8K هایسنس

اگر بودجه‌ی زیادی دارید و برایتان مهم است که بتوانید جزئیات را با کیفیت و وضوح فوق‌العاده ببینید نباید محصولاتی که رزولوشن 8K دارند را نادیده بگیرید. نمایشگرهایی که کیفیت 8K دارند تصاویر را با وضوح باور نکردی به شما نمایش می‌دهند.

هر چند در حال حاضر خرید تلویزیون 8k برای بیشتر افراد مناسب نیست و محتوای 8k زیادی وجود ندارد اما کیفیتی که تلویزیون در پخش محتوای فورکی هم به شما می دهد به قدری عالی و دلنواز است که ارزش هزینه بیشتر و خرید با کیفیت ترین رزولوشن را دارد.

تلویزیون هایسنس چه پردازشگر دارد؟

هایسنس به عنوان یک برند نوپا، تنوع پردازشگرهای کمتری نسبت به برندهای معروف و قدیمی دارد اما تا جای ممکن سعی کرده پردازشگرهای خود را به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی کند. در واقع هایسنس از اصل کیفیت بهتر از کمیت است برای پردازشگرهای خود استفاده می‌کند.

در این راهنمای انتخاب تلویزیون هایسنس با 2 پردازشگر آشنا می‌شوید که این برند برای محصولاتش انتخاب کرده است.

نکات مهم در خرید تلویزیون هایسنس: پردازشگر تصویر

پردازشگر 4 هسته‌ای در تلویزیون های میان رده هایسنس بیشتر دیده می شود و هایسنس در تعداد کمی از تولیدات اولیه خود از این پردازشگر استفاده کرده تا رنگ‌ها و وضوح آن تنظیم شوند.

پردازنده تلویزیون hisense

پردازنده Hi-View Engine پردازشگر انحصاری برند هایسنس است و در چند سال اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و مثل هر پردازشگر دیگری برای وضوح و روشنایی و رنگ‌ها فعالیت می‌کند.

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس بر اساس رفرش ریت

یکی از ویژگی‌هایی که تعیین می‌کند یک تلویزیون برای گیم مناسب است یا نه؛ رفرش ریت و نرخ نوسازی آن می‌باشد. به عنوان خریدار باید برای خودتان مشخص کنید که از یک نمایشگر انتظاری دارید و اگر جواب این است که دوست دارید عملکرد گیمینگ خوبی داشته باشد، باید رفرش ریت‌های بالاتر را انتخاب کنید. نرخ نوسازی فقط برای گیمینگ نیست، فیلم‌های اکشن و هیجانی‌ هم با رفرش ریت بالاتر، بهتر هستند.

  • رفرش ریت 60 هرتز
  • رفرش ریت 100 هرتز
  • رفرش ریت 120 هرتز

نکته: حتما در این بخش از راهنمای انتخاب تلویزیون هایسنس مشخص کنید که بیشترین سرگرمی‌های شما در اوقات فراغت چه هستند تا با توجه به آن محصولی را انتخاب کنید که رفرش ریت بهتری دارند اما به طور کلی خرید تلویزیون هایسنس 120 هرتز بهتر است تا تی وی‌هایی که رفرش ریت پایین‌تری دارند.

سایر تکنولوژی‌های نمایشی

بیشترین دلیل برای خرید تلویزیون ها، نمایشگری برای نمایش فیلم‌ها، سریال‌ها و تماشا فوتبال است پس خیلی مهم است که تکنولوژی‌های نمایشی حرفه‌ای داشته باشد. هایسنس چند تکنولوژی را انتخاب کرده و تعدادی را در یک سری از تلویزیون ها و تعدادی را در سری دیگری استفاده می‌کند. من در این راهنمای خرید تلویزیون Hisense تکنولوژی‌های نمایشی مثل تکنولوژی‌های کنتراست و رنگ‌ها بررسی کرده‌ام تا شما با اطلاعاتی که درمورد آن‌ها داده‌ام، تصمیم بهتری بگیرید.

فناوری HDR: این فناوری معمولا با فرمت HDR10، HDR10+ و HLG در محصولات به کار رفته و هدف از وجود آن تنظیم کنتراست و رنگ‌های واقعی‌تر است.

فناوری Dolby Vision: حضور این فناوری تاثیر زیادی در کیفیت روشنایی و رنگ‌های یک فیلم دارد و به صورت انحصاری برای هر فریم تنظیم می‌شود.

عملکرد گیمینگ تلویزیون های هایسنس

فناوری Quantum Dot: در نمایشگرهای ULED از این فناوری استفاده شده تا رنگ‌های اصلی شکسته شوند و رنگ‌های جدیدتر و متنوع‌تری دیده شوند.

فناوری Ultra Motion: اگر دوست دارید نمایشگر شما موشن ریت یا تازه سازی تصویر بهتری داشته باشد، محصولی را انتخاب کنید که این فناوری را داشته باشد.

فناوری MEMC: این فناوری در هر محصولی باشد باعث می‌شود لرزش و لکنت فیلم‌ها به حداقل برسد.

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس بر اساس توان صوتی

برای یک خرید خود لازم است حتما توان صوتی را بررسی کرده و محصولی که از نظر صوتی با شرایط شما مناسب است و رو انتخاب کنید. دقت کنید که هایسنس از نظر صوتی محصولات بالا رده‌ای ندارد اما این مشکل بزرگی نیست چون شما می‌توانید به راحتی با خرید سیستم صوتی‌هایی مثل ساندبار یا سینما خانگی این ضعف را از بین ببرید و صداهای واضحی بشنوید.

  • توان صوتی 12 وات
  • توان صوتی 14 وات
  • توان صوتی 16 وات
  • توان صوتی 20 وات
  • توان صوتی 30 وات
  • توان صوتی 60 وات

نکته 1: من در این بخش از راهنمای خرید تلویزیون Hisense بر اساس توان صوتی به نکته‌ای اشاره می‌کنم که کم‌تر فروشنده‌ای به شما می‌گوید؛ این که یک مدل یکسان از هایسنس ممکن است با توان صوتی متفاوت تولید شوند یعنی مثلا سایز 65 اینچ با توان 16 وات ولی سایز 75 اینچ با توان 20 وات باشد.

نکته 2: محصولی که هر یک از فناوری‌ها صوتی Dolby Atmos و DTS Virtual:X و یا هر دو آن‌ها را دارد حتی اگر توان صوتی پایینی داشته باشد؛ کیفیت مطلوبی دارد و صدای فراگیر ایجاد می‌کند.

دیگر نکات مهم در خرید تلویزیون هایسنس

علاوه بر همه نکات بالا چند نکته دیگر هست که در زمان خرید تلویزیون هایسنس باید به آن ها توجه کنید.

عملکرد گیمینگ تلویزیون هایسنس

مثل هر برند دیگری می‌توانید به هایسنس اعتماد کنید و محصولاتی از این برند را برای گیم خریداری کنید اما باید بسته به نوع گیم، دستگاه کنسول بازی و مهارت خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. معمولا تمامی امکانات گیمینگ مهم را تنها می‌توانید در تلویزیون های بالای رده داشته باشید اما به طور کلی اگر محصولی این ویژگی‌ها را داشته باشد برای گیم مناسب است.

رفرش ریت 60 هرتز: برای گیم‌های سبک و با گرافیک پایین

رفرش 100 و 120 هرتز: مناسب گیم‌های گرافیک بالا و کنسول‌ها

پورت HDMI: بهتر است از نوع 2.1 باشد تا برای انواع کنسول‌ها مناسب باشد

کانال بازگشت صوتی eARC: بعد از اتصال کنسول باعث هماهنگی صوتی و تصویری

قابلیت ALLM: مناسب برای کنترل خودکار نوسازی بازی

قابلیت VRR: کاهش در نرخ تاخیر و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گیم.

نکته: بهترین تلویزیون گیمینگ هایسنس محصولی است که رفرش 120 هرتز، پورت HDMI 2.1 با کانال بازگشت صوتی و قابلیت ALLM و VRR داشته باشد.

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس بر اساس امکانات هوشمند

حتما شما هم دوست دارید تلویزیونی داشته باشید که همه جوره اوقات فراغتتان را پر کند و امکانات مختلف داشته باشد. امکانات بیشتر را می‌توانیم با سیستم عامل و سایر ویژگی‌هایش داشته باشیم و چون این ویژگی برای خیلی از خریداران اهمیت دارد در این بخش از مقاله نکات مهم برای خرید تلویزیون هایسنس امکانات هوشمند رو بررسی می‌کنیم.

سیستم عامل تلویزیون Hisense

سیستم عامل مهم‌ترین دلیل برای هوشمند بودن یک تی وی است و هایسنس معمولا از این 2 سیستم عامل استفاده می‌کند.

سیستم عامل VIDAA U: سیستم عاملی که برند هایسنس طراحی کرده و در تولیدات اولیه استفاده شده است. از نظر امکانات هوشمند متنوع نیست اما در نوع خود امکانات مناسب و کاربردی را دارد.

سیستم عامل تلویزیون های هایسنس

سیستم عامل گوگل تی وی: در تولیدات بالا رده 2022 بیشتر از این سیستم عامل استفاده شده است. این سیستم عامل نسبت به اندروید جدیدتر و با امکانات متنوع‌تری همراه شده و رابط کاربری قوی‌تری است.

دستیارهای صوتی

مانند هر محصول هوشمند دیگری، تلویزیون های میان رده و بالا رده جدید این برند نیز دستیارهای صوتی دارند. دستیارهای صوتی که با میکروفون ریموت کنترل فعال می‌شوند و بخشی از مدیریت هوشمند مثل جست و جو در گوگل را می‌توانند پشتیبانی کنند.

  • دستیار صوتی آمازون الکسا
  • دستیار صوتی گوگل اسیستنت

تلویزیون های هوشمند هایسنس از دستیارهای آمازون و گوگل پشتیبانی می کنند.

ظاهر و بدنه تلویزیون هایسنس

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس کامل نمی‌شود اگر به ویژگی‌های ظاهری، طراحی قاب و پایه و متریال بدنه‌ی آن بررسی نشود. برند هایسنس طراحی‌های مختلفی برای محصولات خود در نظر گرفته تا شما خریداران با هر سلیقه‌ای، از انتخاب و خرید خودتان راضی باشد.

طراحی پایه: هایسنس از نظر طراحی پایه، مدل‌های متنوعی دارد، بیشتر آن‌ها 2 پایه دوشاخه دارند اما برخی نیز پایه‌های مرکزی.

طراحی قاب: هایسنس سعی داشته تا جای ممکن قاب‌ها را با ظرافت طراحی کند تا تمرکز شما بر روی محتوایی که در حال پخش است افزایش پیدا کند و تصویر بی مرز باشد.

متریال بدنه: بیشتر تولیدات این برند در بیشتر قسمت‌ها به ویژه پشت نمایشگر، از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند. اما پایه‌ها به غیر از پلاستیک فشرده با فلز نیز ساخته شده‌اند.

رنگ بدنه: هایسنس به جای این که فقط محصولات خود را با رنگ مشکی تولید، برای برخی از آن‌ها رنگ نقره‌ای را انتخاب کرده تا باب طبع خریداران خاص پسند باشد.

جمع‌بندی

همان طور که قولش را داده بودم در هر 13 گام راهنمای خرید تلویزیون هایسنس همراه شما بودم و هر اطلاعاتی که در تصمیم گیری بهتر برای خرید نیاز است؛ آورده‌ام حالا شما می‌دانید با توجه به چه ویژگی، انتخاب کنید. مثلا اگر خریداری هستید که امکانات گیمینگ برایتان اهمیت دارند باید تلویزیونی را بخرید که رفرش ریت 120 هرتز و سایر قابلیت‌های گیم را دارد. شما حتی در تصمیم گیری سایز و اینچ هم راحت‌ترید زیرا هم از طول و ارتفاع نمایشگر و هم از این که هر سایز مناسب چه متراژی است؛ خبر دارید.

اگر بودجه خوبی برای خرید کنار گذاشته‌اید، محصولات اولد و یولد هایسنس را از دست ندهید چون برای تماشا کردن فیلم‌ها، عملکرد بهتری دارند. بخشی از این راهنمای خرید تلویزیون Hisense هم به توان صوتی اشاره شده، اگر می‌توانید در کنار خرید نمایشگر سیستم صوتی‌هایی مثل ساندبار و سینما خانگی بخرید، خیلی مهم نیست توان صوتی اصلی چقدر است اما اگر قرار نیست سیستم صوتی بخرید، محصولی با توان صوتی بالاتر از 20 وات را انتخاب کنید.

من حتی درمورد امکانات و قابلیت‌های هوشمند محصولات هایسنس هم اطلاعاتی آورده‌ام، اگر به هوشمند بودن هم اهمیت می‌دهید و امکاناتی مثل دستیار صوتی و اتصال گوشی به تلویزیون را می‌خواهید؛ انتخاب محصولی با سیستم عامل اندروید بهترین گزینه است زیرا سیستم عامل آن شناخته شده‌تر است. رابط کاربری Google TV را هم دست کم نگیرید که امکانات مختلفی دارد. این راهنمای انتخاب تلویزیون هایسنس برای اثبات صداقت ما به شما همراهانی است که به افرالند اعتماد دارید؛ محصولات برند هایسنس در فروشگاه ما موجود است، اگر راهنمایی بیشتری برای خرید نیاز داشتید مشاوران فروش ما پاسخگو هستند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون هایسنس بخریم یا نه؟

برای پاسخ به این سؤال بهتره حتما مقاله راهنمای خرید تلویزیون هایسنس را مطالعه کنید. در صورتیکه وقت کافی برای مطالعه ندارید اما به دنبال اطلاعات کامل و دقیق هستید با مشاورین افرالند تماس بگیرید تا به خوبی شما را راهنمایی کنند.

02تلویزیون هایسنس سیستم عاملشون چیه ؟

تلویزیون های هایسنس دارای سیستم عامل انحصاری VIDAA هستند که بر پایه اندروید می باشد. در سال 2022 هایسنس در مدل های جدید خود از سیستم عامل گوگل تی وی در تلویزیون های پیشرفته استفاده کرده اس.

03آیا تلویزیون هایسنس از ال جی و سامسونگ بهتر است؟

به طور کلی کیفیت تلویزیون های هایسنس، ال جی و سامسونگ به مدل های مختلف بستگی دارد و نمی توان این رقابت را به صورت جامع بیان کرد. تلویزیون های هایسنس به نسبت قیمت اقتصادی تری دارند و همین باعث شده که خریداران به دلیل فشارهای اقتصادی تمایل به خریدشان پیدا کنند اما هنوز هم ال جی و سامسونگ در صدر پرفروش ترین ها هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سعدی در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام
    الان دو یا سه سال هست که هایسنس ۶۰ اینچ خریدم دو یا سه باری هست که خودبخود خاموش میشه و چراغ قرمز
    چشمک زن کنترل ریموت در تلویزیون چندتا چشمک میزنه ولی تلویزیون روشن نمیشه .یکی میگه پول سوخته بینداز دور یکی میگه عمرش تمام شد یکی میگه….
    الانم موندم چیکار کنم چون واقعا متخصص درست حسابی پیدا نمیشه هرکی میاد فقط هزینه کلان میخواد .تمام.لطفا اطلاعاتی اگر دارید راهنمایی کنید حتی در مورد اشکال تلویزیون. ممنون میشم. سپاسگزارم

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

      با سلام و عرض احترام
      متاسفانه ما اینجوری نمی‌توانیم چیزی را تشخیص بدیم. باید تلویزیون را از نزدیک ببینیم و ما بانه هستم فکر نمیکنم که اصلا امکان پذیر باشه.

      پاسخ