۲۱ مرداد ۱۴۰۲

اندروید باکس چیست؟ بررسی امکانات و آموزش استفاده

اندروید باکس چیست

آیا می‌دانید اندروید باکس چیست؟رفع یکی از مشکلات پرتکرار شما با تلویزیون، تغییر سیستم عامل تلویزیون با Android Box می‌باشد، آن هم زمانی که نمایشگری بجز اندروید، مثل؛ ال جی یا سامسونگ خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید برای نصب برنامه یا رفتن به Google Play باید چه کاری انجام دهید. در خرید تلویزیون هوشمند قطعاً همچین مشکلی نخواهید داشت و بر می‌گردد به کارکردن با برندهای دیگری که کارکرد با آن‌ها کمی چالش برانگیز است. این روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند را نیز مسیر می‌نماید.

با اندروید باکس نیاز نیست حتماً تلویزیون هوشمند داشته باشید، می‌توانید نمایشگرهای غیر هوشمند را هم به راحتی به اینترنت متصل کنید. با این وسیله قادر خواهید بود فیلم ها و سریال های زیادی را در نماوا و فیلیمو مشاهده کنید و حتی شبکه های تلویزیونی را هم به کمک برنامه های جانبی در اختیار داشته باشید.

ویدیو آموزش کار با اندروید باکس و نصب برنامه

اندروید باکس می‌تواند یک گزینه عالی برای افرادی باشد که می‌خواهند تلویزیون‌های برند LG یا SAMSUNG تهیه کنند، اما از نبود سیستم عامل Andriod ناراحت هستند و همین آن‌ها را در انتخاب کمی مردد کرده‌ است.در این مقاله قصد داریم امکانات و آموزش گام به گام استفاده از اندروید باکس را مطالعه کنیم که می‌تواند تا حد زیادی کارایی راحت را برایتان به نمایش بگذارد تا بعد از خرید دچار سردرگمی نشوید.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس (Android Box) در واقع دستگاهی کوچک و هوشمند است که تلویزیون‌های معمولی را به تلویزیون اسمارت تبدیل می‌کند و باعث ‌می‌شود امکان اتصال به اینترنت و استفاده از امکانات اندرویدی را داشته باشند و همراه با ریموت کنترل به فروش می‌رسند. این دستگاه کاری می‌کند از صفحه نمایش تلویزیون همچون یک گوشی هوشمند استفاده کنید و بتوانید وب گردی کنید یا اینکه برنامه نصب نمایید. همچنین امکان استفاده از نرم‌ افزارهای مختلف مثل Chrome و Firefox و اجرای بازی‌های اندرویدی را فراهم می‌کند. در واقع برای تبدیل نمایشگرهای غیر اندرویدی به مدل‌های Android به کار می‌رود.

تغییر سیستم عامل با Android Box

این دستگاه‌ها دارای حافظه‌های داخلی در انواع مختلف هستند که بسته به کاربری که دارند باید نوع آن انتخاب شود، مثلاً برای فیلم و سریال یا بازی سنگین حافظه 4 گیگ لازم است و برای وب گردی 2 گیگ کفایت می‌کند. در صورتی که قرار است کلی برنامه نصب کنید باید از رم و USB برای انتقال اطلاعات کمک بگیرید تا بتوانید مقدار بیشتری برنامه روی اندروید باکس خود استفاده کنید.

مقاله کاربردی: بخوانید
نحوه نصب Rubibox روی تلویزیون

مزایا و معایب اندروید باکس برای تلویزیون

ممکن است با خرید این دستگاه کوچک کلی امکانات به تلویزیون معمولی شما یا تلویزیون غیر اندرویدتان اضافه شود، شاید هم نسبت به هزینه‌ای که دارد، ارزشش را نداشته باشد و بخواهید کلا یک تلویزیون اندروید تهیه کنید یا قیدش را بزنید. در ادامه لیستی از مزایا و معایب آن‌ها را برایتان آماده‌ کرده‌ایم.

مزایا:

  • می‌توانید سیستم عامل تلویزیون را تغییر دهید
  • امکان نصب برنامه روی تلویزیون فراهم می‌شود
  • امکان اتصال تلویزیون‌های معمولی به اینترنت
  • امکان اتصال به Play Store
  • امکان نصب انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • اتصال به انواع گوشی اندروید و ios

معایب:

  • عدم به روز رسانی همیشگی سیستم عامل
  • مشکل در اتصال به اینترنت و رفع آن به کمک مودم در بعضی مدل‌ها

این‌ها تنها گوشه‌ای از مشکلات و شاید نقاط برجسته و ممتاز در این اندروید باکس‌ها هستند، که بسته به نیاز افراد و مدل دستگاه با هم متفاوت می‌باشند.

امکانات اندروید باکس و نحوه کارکرد

اندروید باکس دارای تنوع خوبی در پورت‌ها می‌باشد و به همین می‌تواند کمک کند شما داده‌های خود را به تلویزیون به راحتی انتقال دهید. در واقع با فهمیدن اینکه اندروید باکس چیست می‌توانید بدانید که وسیله‌ایست که با اتصال به برق و همچنین تلویزیون همزمان، می‌توانند اجازه دهد با اینترنت متصل شوید و بعد از آن فیلتر شکن را نصب نمایید. همچنین اجازه دانلود برنامه را فراهم می‌کند و کاری می‌کنند برنامه‌هایی که قبلاً دانلود کرده‌اید را از طریق فلش به تلویزیون منتقل کنید. در واقع یک رابط برای هوشمند کردن تلویزیون می‌باشد.

مقاله کاربردی:
راهنمای نصب ماهواره در تلویزیون‌ رسیوردار ال جی

روش استفاده از اندروید باکس در تلویزیون‌

قبل از هر چیز باید یک دستگاه اندروید باکس تهیه کنید که در قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارند و بسته به بودجه خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. درون جعبه آن‌ها یک ریموت کنترل وجود دارد که پشت آن حالت کیبورد دارند و نمای جلو شبیه به ریموت‌های معمولی است که قابلیت حرکت به صورت اسکرول را نیز در اختیار دارند. دو عدد کابل نیز درون جعبه به چشم می‌خورد که یکی برای اتصال به برق و دیگری برای اتصال اندروید باکس به تلویزیون به کار می‌رود.

پورت‌های موجود در Android Box

قطع به یقین برای اینکه بتوان از یک اندروید باکس بهترین استفاده را داشته باشیم، نیاز است تا پورت‌های متنوعی برای انواع اتصالات آن را همراهی کند که بسته به بودجه و نیاز خود شما می‌توانید، انتخاب کنید که مدل Android Box شما چه پورت‌هایی داشته باشد. البته باید گفت یکی سری از موارد در آن‌ها ضروری هستند، مثل وجود پورت HDMI، که باید حتماً یکی از آن‌ها وجود داشته باشد تا اتصال کابلی برای تماشای محتوایی ویدئویی با کیفیت برقرار شود.

پورت‌های موجود در Android Box

گزینه بعدی وجود پورت USB می‌باشد که حداقل وجود 2 عدد از آن‌ها برای اتصال هارد، موس و شاید هم در صورت دلخواه اسپیکر لازم است، همچنین پورت LAN برای اتصال به اینترنت و استفاده از سرعت بهتر اینترنت می‌تواند بسیار کاربردی باشد و به منظور اتصال به مودم کاربرد دارد. اتصال بلوتوثی (Bluetooth) نیز از مواردی است که در زمینه ارتباط با اسپیکر و گوشی به شدت به کارتان خواهد آمد.ت

نحوه اتصال اندروید باکس به تلویزیون

همان‌طور که اشاره شد، درون جعبه یک عدد کابل برق قرار دارد که اول باید یک سر آن را به برق و سر دیگرش را به دستگاه اندروید باکس وصل کنید، حالا کابل دوم را خارج کرده و یک سر را به دستگاه و قسمت بعدی را به تلویزیون متصل نمایید تا ارتباط اولیه برقرار شود. در این شرایط متوجه خواهید شد که ریموت خود تلویزیون از کار می‌افتد و فقط ریموت اندروید باکس فعال می‌شود و می‌توان با حالت موسی راحت با آن کار کرد.

محیط اندروید باکس

 حالا محیط تلویزیون کاملاً به محیط اندروید تبدیل می‌شود و یک صفحه با کلی گزینه متنوع پیش روی شما قرار می‌گیرد، گزینه Play Store یکی از همین وارد است که با کلی کاربرد قرار است همراه شما باشد. برای شروع کار بهتر است که به وای فای (WiFi)متصل شوید که با وارد شدن به بخش Network Setting انجام خواهد شد و گزینه WiFi را انتخاب کنید و با اینترنت خود اتصال را برقرار کنید.

نحوه کار با اندروید باکس در تلویزیون

در محیط اندروید شاهد برنامه‌های؛ Netflex, Youtube, PlayStore, Youtube Kids و همچنین گزینه‌های Apps, Media Center, DLNA, Lightning را می‌توان مشاهده کرد.

مقاله کاربردی:

نصب فیلتر شکن روی تلویزیون سونی

مدیریت برنامه‌ در Android Box

وقتی وارد بخش Apps می‌شوید کلی برنامه متنوع که روی اندروید باکس هست، با کاربری‌های خاص و کاربردی دیگر پیش‌رویتان قرار می‌گیرد که کاربرد هر کدامشان برای شما به نحوی جذاب خواهد بود.

روی این دستگاه معمولاً Chrome به صورت پیش فرض وصل می‌باشد و همچنین برنامه File Manager را دارد که امکان مدیریت و انتقال فایل‌ها و برنامه‌هایی که از طریق USB به دستگاه متصل است را امکان پذیر می‌کند و اجازه می‌دهد هر آنچه نیاز دارید را از این روش به تلویزیون منتقل کنید.

مدیریت برنامه‌ در تلویزیون با Android Box

روش اتصال به گوشی از طریق اندروید باکس

اتصالات گوشی به تلویزیون شاید روش‌های مختلفی داشته باشد که یکی از آن‌ها اتصاله از طریق Bluetooth باشد و در این مورد می‌توان اتصال از طریق گزینه DLNA می‌باشد و برنامه DLNA برای اتصال انواع گوشی اندروید و IOS استفاده می‌شود که کار کردن به آن به شدت راحت می‌باشد و شما را به دردسر نمی‌اندازد.

اتصال گوشی از طریق اندروید باکس

یکی از برنامه‌ها Apps Store در این قسمت می‌باشد که زمانی وارد آن می‌شوید، یک سری برنامه در دسترس کابران قرار می‌دهد تا هر کدام را که مایل بودید به راحتی نصب کنید. گزینه IPTV را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به شبکه‌های ماهواره‌ای دسترسی پیدا کنید، گزینه بعدی Tools, Game هستند که یک سری ابزار و بازی‌های متنوع را پیش روی شما قرار می دهد تا کاربری بهتری است دستگاه داشته باشید.

برنام های APP STORE در اندروید باکس

نحوه نصب برنامه ( اپلیکیشن) روی Android Box

راستش را بخواهید این کار اصلاً سخت نیست و خیلی به حالت نصب اپلیکیشن روی تلویزیون سونی شباهت دارد که در همان آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سونی آموزش داده شده است، با این تفاوت که در این مورد روی اندروید باکس نصب خواهد شد. به قسمت Play Store وارد شوید و هر برنامه‌ای که مایل بودید را انتخاب نمایید. حالا بر روی آن کلیک کنید تا فرایند نصب شروع شود. این یک روش کار می‌باشد.

روش بعدی نصب برنامه‌هایی است که روی فلش قبلاً دانلود شده است و شما مایل هستید آن‌ها را نصب نمایید. برای این کار به File Maneger وارد شوید و USB را پیدا کنید، حالا برنامه‌ای که قبلاً دانلود کرده‌اید همچون نماوا را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا نصب آن شروع شود. در این شرایط به راحتی می‌توانید هر فیلم و برنامه‌ای که مایل هستید را از این طریق ببینید.

بیشتر بخوانید:‌
نصب برنامه روی تلویزیون سونی

بخش تنظیمات دستگاه اندروید باکس

در تغییر سیستم عامل تلویزیون با Android Box یک گزینه برای تنظیمات دستگاه تعبیه شده است که عملاً مغز متفکر آن می‌باشد و هر آنچه نیاز دارید از این بخش عملی خواهد شد. در همین محیط در کنار Apps یک گزینه به نام Setting داریم که وقتی وارد آن شوید، با موارد متعددی روبرو می‌شویم که یکی از آ‌ن‌ها همان گزینه Network است که در مورد آن صحبت کردیم و برای اتصال به اینترنت به کارتان می‌آید.

برنام های APP STORE در اندروید باکس

گزینه دوم تغییر زبان دستگاه است که اندروید باکس از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌نماید. مورد بعدی تاریخ و زمان است که بهترین کار تنظیم درست آن برطبق روز دقیق و ساعت دقیق است که برای اتصال به اینترنت مشکلی و محدودیت ایجاد نشود. همچنین تنظیمات صدا، اپیدیت سیستم و پاک کردن حافظه از دیگر خدمات مربوط به این قسمت در آموزش کار با اندروید باکس می‌باشد.

اندروید باکس برای چه کسانی مناسب است؟

اندروید باکس همان طور که گفته شد، برای افرادی به کار می‌رود که تلویزیونی با سیستم عاملی بجز اندروید دارند یا اینکه تلویزیون معمولی خریداری کرده‌اند که قابلیت اتصال به اینترنت ندارد و افراد قصد ندارند با خرید تلویزیون هوشمند یا تلویزیون اندروید هزینه کنند. به همین دلیل با خرید اندروید باکس این مشکل را حل می‌کنند و با صرف هزینه کم تلویزیون خود را به یک نمایشگر هوشمند Android که قابلیت نصب برنامه و سرچ و وب گردی دارند، تبدیل می‌کنند.

جمع بندی

گر قصد ندارید برای تلویزیون سونی هزینه کنید با خرید اندروید باکس و تغییر سیستم عامل تلویزیون با Android Box این مشکل را به راحتی حل کنید و از هر برندی که مایل هستید یک نمایشگر انتخاب کنید. در صورتی که مشکل اتصال به اینترنت یا وارد شدن به هر برنامه‌ای را داشتید و دچار محدودیت بودید، بهترین کار مشاهده آموزش نصب نصب فیلتر شکن روی تلویزیون سونی است. تیم افرالند مجموعه کاملی از تلویزیون‌های برندهای مختلف را برای شما گرد هم آوره‌اند تا انتخاب را برای شما راحت‌تر نمایند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01مصرف اینترنت اندروید باکس چقدر است؟

مصرف اینترنت این دستگاه دقیقاً مشابه بقیه دستگاه‌های دیگر است و هیچ تفاوتی ندارد و هر مقدار اینترنت در یک گوشی مصرف شود در این مورد هم به همان مقدار خواهد بود و مصرف بیشتری ندارد.

02اندروید باکس سیم کارت می خورد؟

اندروید باکس هایی هستند که از سیم کارت می‌خورند، اگر مودم وای فای برای متصل کردن اندروید باکس به آن ندارید، می توانید خرید اندروید باکس سیم کارتی را انجام دهید، به کمک سیم کارت دیتا می توانید اندروید باکس خود را به اینترنت متصل کنید.

03آیا دستگاه Android Box از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

این دستگاه به راحتی از قسمت تنظیمات قابلیت تغییر زبان دارد و میتوانید زبان فارسی را برای راحتی کار انتخاب کنید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اندروید باکس چیست؟ بررسی امکانات و آموزش استفاده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *