۰۷ دی ۱۴۰۱

مزایا و معایب تلویزیون ال جی

مزایا و معایب تلویزیون ال جی

با تعیین و به دست آوردن اطلاعات کامل مزایا و معایب تلویزیون ال جی از حس دوگانگی که در زمان خرید آن پیدا خواهیم کرد، خلاص می‌شویم و احتمالاً یک انتخاب شیرین را رقم خواهیم زد. نقد و بررسی تلویزیون ال جی برای شمایی که طرفدار این برند هستید، کار طاقت فرسایی نخواهد بود و کمک می‌کند در بین مدل‌های مختلف و حتی برند‌های متفاوت، چیزی را انتخاب کنید که راست کارتان باشد و این گزینش شیرین برای همیشه مزه‌اش زیر زبانتان باقی خواهد ماند.

بررسی مزایا و معایب تلویزیون ال جی که از دیار چشم بادامی‌های ظهور کرده است، سلایق شما را به سنجش کشیده و جایی برای گنده‌گویی و موعظه اضافی باقی نخواهد گذاشت. فقط کمک می‌کند فراز و فرود کیفیت و کارایی این برند را بهتر بشناسید.

تلویزیون ال جی یکی از برند‌های قدیمی موجود بازار است که در حال حاضر طرفداران پرو پا قرصی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کرده و در ارائه امکانات و کارایی زبان‌زد خاص و عام قرار گرفته ‌است. برند ال جی در مقایسه با شرکت‌های قدر جهان جز‌ء نامی‌ترین ها می‌باشد و به همین مناسبت، بازار رقابتی تنگاتنگی را در این عرصه ایجاد کرده است. اگر برایتان مهم است که چرا باید تلویزیون ال جی بخریم؟ لازم و ملزم است که اطلاعات کامل و جامعی را در این راستا به دست بیاورید.

تنوعی که در سبد دیجیتالیه ال جی مشاهده می‌کنیم در کمتر جایی خواهید دید و حقیقتاً باید گفت برای هر سلیقه‌ای چیزی در آستینش دارد. یعنی از تنوع کیفیت تصویر بگیر تا تنوع قیمت و امکانات، هر چیزی که در این بازار شله قلم کار به ‌کارتان بیاید‌، پیدا خواهید کرد. اما این باعث نمی‌شود حس کنید هر چیز بنجلی را در اختیار خواهید داشت، اتفاقاً برعکس.

هر محصولی که ال جی تولید کرده در اوج کیفیت بوده و در رده‌ای که قرار دارد بین رقبای خود حرفی برای گفتن دارد. مثلاً؛ تلویزیون سری UP که به عنوان یک میان رده و شاید هم پایین رده از آن یاد می‌شود، در نوع خود با هم سطح‌هایش رقابتی باور نکردنی را ایجاد کرده است.

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی CS3OLED Evo
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون ال جی Z3OLED Evo
تلویزیون ال جی UR7300LED
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UR8100LED
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون ال جی UR9100LED
تلویزیون ال جی UR7800LED
لیست تلویزیون‌های ال جی 2023

یکی از بهترین تلویزیون های سال 2023، تلویزیون ال جی UR8000 است که با صفحه نمایش LED و پنل IPS در اختیار کاربران قرار گرفته؛ این تلویزیون همچنین جزو خوش قیمت های بازار است و ارتقا یافته مدل UQ8000 می باشد که برای تماشای فیلم، مسابقه های ورزشی و وب گردی و سرگرمی گزینه ای به‌غایت ایده آل است اما کاربران گیمر نمی توانند روی آن حساب کنند چونکه با رفرش ریت 60 هرتز تولید شده و فاقد امکانات گیمینگ حرفه ای می باشد.

تلویزیون ال جی C3:
اگر دنبال نمایشگری حرفه‌ای برای گیمینگ هستید، خرید تلویزیون ال جی C3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک اولد با فناوری Evo که روشنایی بالایی دارد و بهترین تلویزیون گیمینگ در سال 2023 لقب گرفته است.

نقد و بررسی تلویزیون ال جی

برای اینکه مزایا و معایب تلویزیون ال جی را بدانیم، قبل از هر چیز باید آن ‌ها را با زوایای مختلف به چالش کشیده شده و تمام امکاناتی که در چنته دارد به طبق اخلاص گذاشته شود. قابلیت‌هایی که وجود دارد، یکی یکی عنوان شده و به بررسی نقاط ضعف و قوت ‌آن‌ها بپردازیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم چطور مدلی باب دلمان انتخاب کنیم و یا تلویزیونی را از رده محصولاتی گزینشی خود خارج نماییم. لطفاً تا انتهای این مطلب در افرالند با ما همراه باشید.

کیفیت تصویر با صفحه نمایش‌های متفاوت

در نمایشگر‌های ال جی شاهد انواع کیفیت تصویر هستیم و برای هر کسی با هر سلیقه‌ای محصولی باب میلش وجود دارد. تلویزیون‌هایی به نام Full HD وجود دارند که ساده‌ترین مدل‌ها به شمار می‌آیند و نسبت به بقیه از وضوح پایین‌تری برخوردار می باشند، رزولوشن آن‌ها 1920×1080 است و در واقع تلویزیون 1080 نام گذاری می‌شوند. بعد از آن، تلویزیون‌های سری 4K را داریم که از پایین رده‌ترین تا بالاترین را تحت پوشش خود قرار ‌می‌دهند و وضوح تصویری 4 برابری سری ‌اولی از شاهکارهایش است. برای اینکه متوجه باشیم که چرا باید تلویزیون ال جی بخریم؟ نیاز داریم از کیفیت تصویر موجود با خبر باشیم.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی

پنل به کار رفته در اکثر محصولات از نوع IPS می‌باشد که داشتن یک زاویه دید گسترده  جزء بهترین خدمات آن می‌باشد و قرار است رنگ‌های ارائه شده را با خلوص بهتری به معرض نمایش بگذارد. وجود محدوده‌ دینامیکی HDR در ارتقاء کنتراست بالا برای تلویزیون ال‌جی کاری می‌کند تصویر، نقاط تیره و روشن با وضوح بالاتری را به نمایش بگذارد. حقیقاً این تلویزیون‌ها در نمایش جزئیات بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و در کنار این موارد تنظیم نور صفحه برحسب محیط یکی از کار‌هایی است که می‌تواند اجازه دهد تصویر در محیط خیلی روشن یا خیلی تاریک به وضوح مشاهده نمایید.

البته در سری OLED این مسئله کمی متفاوت بوده و به دلیل نبودن نور پس زمینه فاقد آن قابلیت می‌باشد. تلویزیون اولد ال جی نور صفحه را از خاموش روشن شدن به موقع پیکسل‌های نمایشگر کسب می‌کنند. سری Z که در اولد‌ها خود‌نمایی می‌کند دارای کیفیت تصویر 8K بوده و از وضوح بسیار بالاتر نسبت به بقیه بهره برده است، اما باید گفت خیلی هم استفاده‌ای ندارد. زیرا هنوز فیلم‌ و برنامه‌های کمی با این میزان از کیفیت ساخته شده اند و خرید آن خیلی به صرفه نخواهد بود، زیرا از قیمت بالایی هم برخوردار هستند.

مقاله مرتبط:
مقایسه تلویزیون ال جی و سونی

مزایا و معایب تلویزیون ال جی در طراحی

نمایشگرهای‌ ال جی دارای مدل‌های متفاوتی هستند که در انواع پایه وسط و دو شاخه‌ای ساخته شده‌اند، اما باید گفت 90% موارد امکان نصب بر روی دیوار هم دارند و استفاده از میز را حذف کرده‌اند و اگر فضای کمی در اختیار داشتید، می‌توانید به نصب آن فکر کنید. سری‌های پایین‌تر کمی ضخیم‌تر کار شده‌اند و ممکن است با اتصال کمی حس فاصله را بیش‌تر درک کنید و خیلی نمای خوبی نداشته باشند. اما هر چقدر بالاتر می‌روید این میزان از نازکی بیشتر هویدا می‌شود.

مزایا و معایب تلویزیون ال جی در طراحی

سری تلویزیون‌های کیوند و اولد که به عنوان رده بالاها و لوکس شناخته ‌می‌شوند، نازک‌تر بوده و از فریم باریک‌تری نیز بهره برده‌اند. فریم باریک کمک می‌کند زاویه دید بهتری در اختیار داشته باشید و همچنین تمرکز بیشتری بر روی محتوای در حال پخش داشته باشید. محل پورت‌ها پشت تلویزیون قرار داده شده و معمولاً از کنار امکان دسترسی دارند، اما در یک سری‌، دسترسی را مشکل کرده و به پشت کار انتقال داده شده اند. این مورد برای زمان اتصال به دیوار کمی مشکل ساز خواهد بود.

صدای واضح با امکان حذف نویز

کیفیت صدا کنار تصویر مطلوب، با هم یک مجموعه کامل ایجاد کرده و لذت تماشای برنامه در حال پخش را تا درصد قابل قبولی ارتقاء می‌دهند. توان صوتی به کار رفته برای همه متفاوت بوده و از 20 وات تا 80 وات را در سبد کالایی آن ها شاهد هستیم و این بستگی به مدل تلویزیون انتخابی شما دارد که کدام مورد را تهیه نمایید. کنار توان صوتی، شاهد قابلیت‌هایی همچون حالت دالبی یا همان Dolby Atmos هستیم که به ایجاد صدای سه بعدی و 360 درجه در کل فضا کمک می‌کند. حذف نویز نیز می‌تواند گزینه‌ای مهم در بخش صدا باشد که به داشتن صدایی رسا و واضح کمک فراوانی خواهد کرد.

سیستم عامل هوشمند ال جی

سیستم عامل تلویزیون‌های این برند کره‌ای از نوع webOS بوده و به عنوان یکی از خفن‌ترین مدل‌های دنیای دیجیتال شناخته شده است. امکان اتصال آن خیلی سخت نیست و فقط کافیست به نزدیک‌ترین وای فای WiFi که در اختیار دارید، متصل شوید. دسترسی به صورت صوتی در آن‌ها وجود دارد و از طریق دستیار‌های صوتی همچون؛ Google Acsisstant و یا Alexa می‌توان هر چیزی که مایل هستید را سرچ کنید و یا به عنوان یک کابر در صفحات گوگل پرسه بزنید. کار عالی که این قسمت می‌تواند در حق شما انجام دهد، امکان ساخت یک صفحه شخصی بوده که از محتوایی که قبلاً سرچ کرده‌اید، می‌توانید یک مجموعه شخصی بسازید.

مزایا و معایب تلویزیون ال جی

تلویزیون‌ هوشمند ال جی دسترسی‌های جذابی را در اختیار شما قرار خواهد داد، که وجود هشدار ورزشی برای بیشتر مدل‌ها از دیگر ویژگی‌های آن است. همچنین داشتن ریموت کنترل جادویی در مزایا و معایب تلویزیون ال جی، که شامل اکثریت مدل‌های جدید است، اجازه می‌دهد به صورت صوتی و از راه دور با تلویزیون خود ارتباط داشته باشید و یا اینکه به وسیله برنامه هوشمند ThinQ تمام وسایل هوشمند اطراف تلویزیون را مدیریت کنید.

پردازنده به کار رفته برای پرازش رنگ‌ها در سری‌های میان رده به بالا از نسل آلفا و ورژن‌های متفاوت هستند. قدرت پردازش و ارتقاء داده بی کیفیت از قابلیت‌های اساسی آن‌ها به شمار می‌رود و کاری کرده محتوای بی‌کیفیت را کمتر مشاهده کنید. سرعت پردازش نیز در هر مدلی فرق داشته و از دو نوع 60 هرتز  120هرتز ساخته شده اند. هر رفرش ریتی مناسب یک نوع تلویزیون می‌باشد و تعیین می‌کند نمایشگر شما جزء کدام دسته؛ تلویزیون گیمینگ یا مناسب تماشای فیلم و فوتبال و یا اینکه نمایش خانگی می‌باشد. در این شرایط لازم است مدل‌ مورد نظر خود را بشناسید.

پورت های ارتباطی و کارآمد

پورت‌ها نقش اساسی در تلویزیون ایفا می‌کنند و برند ال جی در این راستا عملاً کمبودی ندارد و تمام موارد ضروری را تحت حمایت خود قرار داده است. وجود HDMI, USB در تمام مدل‌ها وجود دارند و فقط تعداد آن‌ها با هم کمی متفاوت می‌باشد. همچنین نسل جدید این نمایشگر‌ها دارای گیرنده‌های دیجیتالی از نوع DVB_S/S2, DVB_T/T2, DVB_C هستند که فقط کافیست آن‌ها را مسیریابی کرده و نصب نمایید. وجود پورت RF برای آنتن و LAN برای اینترنت در تمام موارد مشاهده می‌کنید، اما پورتی همچون HDMI 2,1 را نمی‌توان هر جایی پیدا کرد و مخصوص مدل‌های است که امکان اتصال به کنسول بازی را ممکن می‌کنند.

مزایا و معایب تلویزیون ال جی در سری‌های

تلویزیون ال جی همان طور که گفته شد، تنوع شایان ذکری دارد و می‌توان بهترین و حتی ساده‌ترین مدل‌ها را بین آن پیدا کرد. پس بد نیست به معرفی یکایک این سری‌ها بپردازیم و تا حدودی از چند و چون کار مطلع شویم. شاید بین آ‌ن‌ها مدلی را بتوانیم انتخاب کنیم که راست کارمان است و با نقد و بررسی تلویزیون ال جی آشنا شویم.

تلویزیون‌های 4K سری UP و UQ

این مدل‌ها که به تلویزیون‌های فورکی معمولی شناخته می‌شوند، دارای تصویری ناب و مطلوب هستند که کنتراست معقولی را به واسطه HDR استفاده شده از خود به نمایش می‌گذارند. بین ‌آن‌ها می‌توان سایزهای مناسبی پیدا کرد و برای هر متراژی بدون مشکل یک مدل انتخاب نمود. در نقد و بررسی تلویزیون ال جی باید گفت در سری فورکی، بدنه آن‌ها خیلی نازک کار نشده و فریم قابل توجهی را دارا هستند. همچنین مجهز به پورت‌های مهم و کاربردی می‌باشند. تلویزیون‌ فورکی که در سال 2021, 2022 ساخته شده‌اند به عنوان میان رده‌ بسیار پرفروش بوده و دلیل ‌آن‌ وجود قیمت مناسب‌تر نسبت به بقیه می‌باشد.

سری نانوسل در نمایشگر‌های ال جی

تلویزیون NanoCell به واسطه وجود ذرات نانوسلی که دارد مشهور شده است و توانسته در سال‌های اخیر با مدل‌هایی که ارائه داده، بیش‌ترین فروش برند ال جی را به خود اختصاص دهد. تصاویری زنده و پویا به واسطه این ذرات و همچنین دامنه رنگی گسترده از بهترین ویژگی‌های این مدل به شمار می‌رود. در کنتراست آن‌ها باید عارض شویم که محدوده دینامیکی عالی را تحت پوشش خود قرار داده اند و وضوح تصویر را بالا برده اند.

سری نانوسل در نمایشگر‌های ال جی

تلویزیون نانوسل دارای فریم باریک‌تری به نسبت سری قبل خود هستند و همچنین بدنه‌ای با کیفیت عالی دارند که امکان نصب به دیوار را نیز ممکن می‌نماید. این مدل در سری‌های مختلفی طراحی شده که سری 9 آن قابلیت گیمینگ دارند و از رفرش ریت 120 هرتز به همین مناسبت بهره‌مند شده است. همچنین مجهز به پورت HDMI 2,1 می‌باشند.

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون ال جی

نقد و بررسی تلویزیون ال جی در کیوند‌ها

نمایشگر‌هایی که در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند به نام کیوند شناخته می‌شوند که اختصاصی برند ال جی می‌باشند. این تلویزیون‌ها ترکیب کوانتوم و ذرات نانوسل هستند و دامنه‌ای از رنگ‌های غنی را در جوار رنگ‌های زنده به نمایش‌ می‌گذارند. تمام مدل‌های QNED از همان سری 8 مناسب برای گیمینگ بوده و دارای رفرش ریت مناسب برای این مهم هستند و در به همین منظور پورت HDMI 2,1 را نیز ساپورت می‌کنند.

نقد و بررسی تلویزیون ال جی در کیوند‌ها

در مزایا و معایب تلویزیون ال جی، این کیوندها جزء سری‌های بالا رده قرار گرفته و قیمت بالاتری از بقیه دارد، اما همچنان از اولد ها ارزان‌تر تمام می‌شود. کیوند در ارائه رنگ‌‌های روشن بسیار خوب عمل می‌کند، ولی در کنتراست رنگ مشکی به همان کیفیت نبوده و در صحنه‌های تاریک با حالت خاکستری روبرو می‌شویم و این می‌تواند یکی از نقاط ضعف آن قلم داد شود.

تلویزیون اولد ال جی

اخیرین ورژن تلویزیون ال جی می‌رسیم به مدل‌های اولد که به عنوان لوکس‌ترین‌ها خودنمایی می‌کنند. این نمایشگر‌ها در سطح حرفه ای عمل کرده و تمام قابلیت‌های اساسی تلویزیون را با خود به همراه دارند. فریم باریک در آن‌ها به اوج خود رسیده و چیزی که مشاهده می‌کنید، زاویه دید بسیار عالی می‌باشد، همچنین نازکی بدنه در این سری کاملاً هویدا است. از بحث طراحی خاص آن‌ها که بگذریم به بحث پردازنده خواهیم رسید که کمک می‌کنند محتوای دریافتی تا حدی که امکان دارد، ارتقاء پیدا کند.

تلویزیون اولد ال جی

سرعت رفرش ریت در آن‌ها برابر 120 هرتز می‌باشد و فقط سری A سرعتی 60 هرتزی دارد و مناسب برای بازی حرفه‌ای نیست. کنتراست در تصویر این سری برای رنگ‌های مشکی بسیار عالی عمل می‌کند و عمق رنگ را به خوبی نمایان می‌نماید. اما برای رنگ‌های روشن کمی ضعیف‌تر عمل کرده و این به واسطه نبود نور پس زمینه در آن‌ها می‌باشد.

جمع‌بندی: چرا تلویزیون ال جی بخریم؟

مزایا و معایب تلویزیون ال جی را که بررسی کردیم، متوجه ارجحیت امکانات و قابلیت‌ها بر نقاط ضعف این نمایشگر‌ها شدیم و به این نتیجه رسیدیم، با برند معتبر و خاصی روبرو هستیم. بررسی تلویزیون ال جی کاری کرده با کیفیت تصویر، امکانات و طراحی‌های متنوعی روبرو باشیم و انتخاب راحت‌تری را انجام دهیم. سری اقتصادی آن‌ها شامل؛ UP, UQ هستند، اما اگر قرار باشد کمی جنس بهتری تهیه کنیم، مدل‌های نانوسل عالی هستند. تلویزیون‌های سری Qned و Oled نیز حرفه‌ای ترین مدل‌های این برند بوده که قیمت بالاتری به نسبت بقیه دارند و به عنوان نمایشگر‌های لوکس از ‌آن‌ها یاد می‌شود. اما از نظر کنتراست رنگ و نور زمینه با هم عملکردی متفاوت را ارائه می‌دهند.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون های ال جی ارزش خرید دارند؟

برند ال جی از نامی‌ترین برند‌ها در عرصه نمایشگر‌های حرفه ای بوده که امکانات عالی و هوشمندانه‌ای دارد. همچنین دارای کیفیت بسیار خوبی در تصویر و عمر طولانی می‌باشد. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید می‌باشند.

02 کدام تلویزیون ال جی قابلیت بازی دارند؟

تمام مدل های جدید ال جی از قابلیت بازی بهره برده اند، اما به عنوان یک تلویزیون مناسب گیمینگ حرفه‌ای باید به سری‌های رده بالای هر مدل رجوع کرده که از رفرش ریت مناسبی برخوردار باشند.

03قیمت تلویزیون ‌ها برند ال جی به چه صورت است؟

تلویزیون ال جی جزء برندهای محبوب بازار می‌باشد و از قیمت کمی بالاتر از بقیه موارد همچون سامسونگ و شیائومی برخوردار می‌باشد. اما نسبت به سونی و فیلیپس قیمت معقول‌تری دارد.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مزایا و معایب تلویزیون ال جی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *