۲۴ آذر ۱۴۰۱

مقایسه تلویزیون ال جی و سونی

مقایسه تلویزیون ال جی و سونی

در بررسی که قرار است بر مقایسه تلویزیون ال جی و سونی انجام دهیم، قصد داریم موارد بسیاری را از زیر ذره بین بگذرانیم تا انتخابی که قرار است بین این دو برند داشته باشیم، یک انتخاب هوشمندانه باشد. اینکه تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی؟ بر می گردد به موارد بسیاری که تا از آن ها اطلاعی نداشته باشیم، نمی توان یک قضاوت عادلانه انجام داد. به این منظور بهترین کار دانستن تفاوت تلویزیون LG و SONY از دو برند خوشنام و مشهور می باشد که احتمالاً در تهیه هیچ کدام ضرر نمی کنید و این یک مقایسه بین خوب و خوبتر می باشد.

مقایسه تلویزیون ال جی و سونی پلی بین انتخاب خوب و خوبتر است که در هر صورت این دو با وجود جنگ زرگری که سال ها با هم داشته اند، بازهم دو رفیق شفیق هستند که با هم رقابتی شیرین را پشت سر می گذارند.

تلویزیون ال جی و سونی هر دو از برندهای پرفروش بازار بوده که طرفداران خاص خود را دارند و همیشه در بازار به خوشنامی شهرت داشته اند و هر کسی که قرار است تلویزیون تهیه کند، 90% مواقع سراغ این دو برند می رود که در واقع این نشانه خوش سلیقه بودن مشتری می باشد که ترجیح می دهد یک تلویزیونی تهیه کند که از همه سرتر باشد و یک بار برای همیشه یک خرید مطمئن انجام دهد که هیچ وقت نگرانی برای خراب شدن آن به خود را ندهد.

این تلویزیون ها از تولیدات ژاپن و کره می باشند که در حال حاضر کشور مونتاژ کننده آن ها کمی متفاوت می باشد، اما این دلیل بر پایین آمدن کیفیت این تلویزیون ها نیست بلکه فقط در مونتاژ آن ها در کشور دیگری انجام شده است. مثلاً تلویزیون ال جی که از دیار کشور کره می باشد، معمولاً در اندونزی و لهستان مونتاژ می شوند مثلا؛ نانوسل ها را در اندونزی مونتاژ می کند. اما سونی که یک محصول ژاپنی است، در حال حاضر مونتاژ محصولات خود را علی الخصوص تلویزیون، در مالزی انجام می دهد.

تفاوت تلویزیون LG و SONY

تفاوت این دو برند در تلویزیون از لحاظ های مختلفی نیاز به بررسی دارد، مثلاً از لحاظ کیفیت تصویر و پردازشگرهایی که در ان به کار رفته است، باید مقایسه شوند. زیرا پردازنده به کار رفته در آن ها متفاوت می باشد و در همین حین تصویری که ارائه می دهند، قطعاً متفاوت با کیفیت های مجزایی می باشد که تعیین کننده کیفیت خوب آن می باشد. در این حالت با دل قرص تری انتخاب را انجام خواهید داد.

تلویزیون سونی می تواند منشا ظهور نوآوری و خلاقیت باشد و در عین حال کیفیتی بی نظیر از تصویر و طراحی را نیز ارائه بدهد به همین دلیل تلویزیون های این برند ژانی همواره در صدر جدول های نقد و بررسی ما قرار دارند. مدل هایی که در لیست پایین مشاهده می‌کنید محصول سال 2023 و 2022 می‌باشند که از سری 8 به بالا قابلیت استفاده برای گیمرهای حرفه ای را نیز دارند.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X80LLED
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی X90LLED
تلویزیون سونی A80LOLED
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED
تلویزیون سونی 2022 و 2023

در میان مدل هایی که لیست کرده ایم تلویزیون سونی X85K یکی از پرفروش ترین های سال 2022 می باشد که استقبال کم نظیری از آن شده است؛ پس اگر قصد خرید تلویزیون سونی دارید پیشنهاد می کنیم به جای اولدهای گران‌قیمت، یک LED پیشرفته و خوش قیمت را انتخاب کنید؛ همچنین در سال 2023 نیز مدل هایی مانند تلویزیون سونی X80L جایگزین نسل قبل خود شدند که می‌توانند رنگ و لعابی نو به دنیای تصویر ببخشند.

انتخاب تلویزیون سونی و ال جی براساس قیمت

اگر قرار بر این مسئله باشد که تلویزیون سونی و ال جی را با هم مقایسه کنیم، یکی از گزینه هایی که در اولویت قرار دارد قطعاً قیمت تلویزیون می باشد که با انتخاب ما تاثیر مستقیمی دارد. اینکه تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی؟ اول باید متوجه این باشیم که چه میزان بودجه برای این کار در نظر گرفته ایم. در واقع به قول قدیمی ها هر چقدر پول بدی همون قدرم هم آش می خوری. در واقع قیمت تلویزیون سونی کمی بالاتر از ال جی می باشد و قسمتی از این ویژگی را از امکانات و تصویر خوبی که دارد دریافت می‌کند.

انتخاب تلویزیون سونی و ال جی براساس قیمت

اما قسمت بیشتر آن را به واسطه اسم و رسمی که دارد، با خود یدک می کشد. به اصطلاح نان شهرت و آوازه ای که دارد را می خورد. هر چند کیفیت عالی هم همیشه داشته و طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. در این حین ال جی از قیمت های منصفانه تری برای محصولات خود برخوردار می باشد که در واقع، همین باعث شده خیلی از افراد به همین دلیل به سمت این برند بروند، زیرا در قبال کیفیتی که دارد به راستی از قیمت منطقی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون ال جی

مقایسه تلویزیون ها بر اساس سایز

هر کدام از برندهایی که در حال بررسی آن هستیم دارای تنوع عالی در سایزبندی هستند و تقریباً در هر دو برند سونی و ال جی شاهد سایزبندی های عالی برای هر متراژی که فکرش را بکنید هستیم. این یعنی از لحاظ سایز خیلی توفیری ندارند. در واقع تلویزیون های ال جی از 32 اینچ شروع می شود و سونی ها از 40. اما در آخرین سایزها هر دوتا سایز 85 و 86 اینچ را ساپورت می کنند و تقریباً مشکلی بابت سایزبندی بین تفاوت تلویزیون ال جی و سونی نخواهید داشت. مگر اینکه مثلاً بخواهید اولد خریداری کنید و متوجه شوید که مثلاً برند سونی اولدهای کوچکتر از 50 یا 55 اینچ ندارند و یا برعکس.

مقایسه تلویزیون ال جی و سونی در نمایشگرها

اگر این دو برند پیشتاز را بخواهیم از لحاظ کیفیت تصویر با هم مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که تلویزیون های ال جی در تنوعی که از کیفیت تصویر از خود ارائه می دهند در اولویت قرار دارند. به این صورت که در این برند شاهد نمایشگرهای تصاویر؛ NanoCell, Oled, Qned, UHD,Full HD می باشیم که تقریباً هر سلیقه ای را با هر نوع بودجه ای تحت پوشش خود قرار داده است. این تلویزیون ها به واسطه تنوعی که دارند، از تلویزیون های رده پایین تا لوکس را شامل می شوند و در هر زمینه در نوع خود بهترین را ارائه می دهند. اما این تنوع در برند سونی به نسبت کمتر کار شده و باید گفت در تعداد کمی کار کرده اما اساسی.

مقایسه تلویزیون ال جی و سونی

در واقع تلویزیون های 4K معمولی را داریم که به سری X معروف هستند و همچنین تلویزیون اولد که در دو نوع 4K  و 8K ساخته شده اند. از لحاظ کیفیت تصویر در برند ال جی اولدها حرف اول را می زنند و در سال 2021 مدل C1 آن ها بیشترین فروش را به خود اختصاص داد. در برندهای سونی هم معمولاً بهترین کیفیت تصویر را همان اولدهای لوکسش ارائه می دهند. در واقع ال جی در روشنایی تصویر بهتر عمل کرده و سونی در نشان دادن کنتراست و یکنواختی رنگ خاکستری کارش را بهتر انجام می دهد، اما در کل هر دو در کیفیت تصویر کم نیاورده و خیلی عالی عمل می کنند. در مورد کیفیت تصویر سونی کمی کارش را بهتر انجام می دهد.

تصویری عالی در تلویزیون های سونی

در تلویزیون های ال جی عمدتاً از پنل IPS استفاده شده که زاویه دید گسترده تری را از خود به نمایش می گذارد و در کنار آن ها تلویزیون سونی هر دو پنل IPS  و VA را خواهیم دید و در واقع پنل های VA در این مورد کمی ضعیف عمل می کنند و این یکی از دلایل مقایسه تلویزیون ال جی و سونی می باشد که باید به آن توجه نمود.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سونی

تفاوت اصلی تلویزیون ال جی و سونی در قیمت است پس اگر بودجه شما به اندازه خرید یک تلویزیون اولد سونی نیست؛ می توانید سری به تلویزیون های ال جی بزنید که در واقع یک خانواده پرجمعیت متشکل از سری های کیوند، نانوسل، اولد و ال ای دی می باشند. در جدول زیر مدل های تولید شده در سال 2023 و 2022 را لیست کرده ایم تا در میان پرفروش ترین ها بتوانید تلویزیون مناسب را انتخاب نمایید.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی C3OLED
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون ال جی UR9100LED
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون های ال جی 2022 و 2023

بهترین تلویزیون های ال جی در قالب اولد ارائه می شوند؛ مانند تلویزیون ال جی C2 که از هر نظر (گیمینگ، فیلم و سریال و هوشمند) بی‌عیب و نقص است؛ همچنین ال جی در سال جدید نسخه ارتقا یافته تلویزیون های LED را نیز روانه بازار کرد که شامل تلویزیون ال جی UR8000 و UR9000 می‌باشند؛ این تلویزیون ها اگرچه گیمینگ نیستند اما با قیمتی مقرون به صرفه روانه بازار شده اند و به لطف سیستم عامل WebOS محیطی امن با دسترسی های سریع را در اختیار شما قرار می دهند.


سیستم عامل تلویزیون ها در Sony vs Lg

سیستم عامل در هر مقایسه تلویزیون ال جی و سونی یکی از ارکان مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا سیستم عامل استفاده شده در این دو برند متفاوت است و هر کدام امکانات متفاوتی را با ظاهر متفاوتی ارائه می دهند. در واقع دلیل اصلی هوشمندی این تلویزیون های سیستم عامل حرفه ای آن ها می باشد، که آن ها را مهم جلوه می دهد. در تلویزیون ال جی سیستم عاملی که استفاده شده است از نوع webOS می باشد که اختصاصی شرکت ال جی بوده و هیچ برند دیگری از این سیستم عامل استفاده نمی کنند.

سیستم عامل تلویزیون ها در Sony vs Lg

این نوع سیستم عامل در برند ال جی در زمان فعال شدن به صورت یک نوار افقی در قسمت پایین کار به نمایش در می آید که باعث می شود کل صفحه شما اشغال نشود و همزمان با سرچ محتوای مورد نظر، برنامه دلخواهتان را هم مشاهده نمایید. این سیستم عامل امکان دسترسی به دستیارهای صوتی را از طریق ریموت جادویی که دارد به صورت صوتی در بهترین حالت ممکن امکان پذیرمی کند. در تلویزیون سونی سیستم عامل از نوع Android است که این سیستم عامل در تلویزیون های متنوعی استفاده شده که نمی توان گفت فقط در این برند استفاده شده است.

سیستم عامل تلویزیون سونی

این نوع سیستم عامل کارایی بسیار راحتی دارد و تقریباً هر کسی می تواند از آن استفاده کند. همچنین در زمان فعال کردنش کل صفحه را به خود اختصاص می دهد که خیلی از افراد این مدل را می پسند که سرچ برایشان راحت تر انجام می شود. در این تلویزیون های برند سونی معمولاً شاهد یک حافظه داخلی هستیم که این حافظه داخلی کاری می کند بتوانید برنامه ها و محتوایی که می خواهید، دراین قسمت ذخیره کنید. اما در برند ال جی این قابلیت وجود ندارد. البته استفاده از حافظه داخلی تا حدی عالی به نظر می رسد، اما اگر قرار باشد زیاد از آن استفاده کنید و پر شود، سرعت تلویزیون را کند می کند.

در هر دو تلویزیون امکان اتصال به وای فای وجود دارد و دسترسی به دستیارهای صوتی در آن ها عملاً با اتصال به اینترنت امکان پذیر می باشد.

پردازشگر تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی؟

در تلویزیون های سونی در حال حاضر از پردازشگرهای عالیه X استفاده شده که از بهترین و قوی ترین پردازشگرهای بازار می باشند که قابلیت ارتقاء تصاویر بی کیفیت را تا بالایی دارد و می تواند داده ای که دریافت می کند را به راحتی تا حدی که تلویزیون کشش داشته باشد، ارتقاء دهد. در این تلویزیون ها مشکلی برای پردازش در صدا و تصویر نخواهید داشت. در مورد تلویزیون ال جی قضیه کمی متفاوت بوده و معمولاً از پردازشگری که در این مدل ها استفاده می شود، سری آلفا می باشند که در نوع خود کارایی عالی و حرفه ای دارند.

از لحاظ ارتقاء داده ها همچون سونی عمل کرده و بهترین عملکرد را از این لحاظ از خود به نمایش می گذارد. در واقع پردازشگر هر دو برند در یک محدوده هستند. پردازنده در اولدها و یا در تلویزیون های نانوسل و کیوند کمی متفاوت کار می کنند و این به دلیل قابلیت هایی است که در صفحه نمایش و قالب شخصیتی آن تلویزیون است که آن هم بر می گردد به پنل ها و فیلترهایی که شامل حالشان می شود.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون های سونی

کیفیت صدا در تلویزیون ها

صدا در تلویزیون ها بسته به میان رده و بالا رده بودن با هم متفاوت می باشد، در واقع این تلویزیون ها در هر مدلی یک سری توان صوتی را از خود منتشر می کنند. اما امکانات دیگری در آن ها وجود دارد که این تلویزیون را از هم سوا کرده و کاری می کند این تلویزیون ها از لحاظ صدا مشکلی نداشته باشند و میزان صدا در کنار این امکانات بیشتر به چشم بیایند. در تلویزیون سونی وجود بلندگوهای X-Balanced صدا را به حالت جمع و جورتری جمع کرده و منتشر می کند، این یعنی صدا را با ارتعاش و ضرب و شتم به گوش شنوندگان برساند.

کیفیت صدا در مقایسه تلویزیون های سونی و ال جی

همچنین وجود قابلیت Clear Voice در این تلویزیون صداهای اضافی را از صحنه حذف کرده و صدای رسایی را پخش می کند. در تلویزیون ال جی قابلیت جالبی به نام Al Sound هست که صدا را در کل فضا به صورت یکنواخت پخش کرده و در کنار آن حالت های دالبی همچون Dolby Atmos در سه بعدی و فراگیر بودن صدا تا حد بالایی کمک می کنند.

گیمینگ در تفاوت تلویزیون LG و SONY

قابلیت گیمینگ در هر دو تلویزیون های ال جی و سونی وجود دارد و این ربطی به برند ندارند، در واقع امکان گیمینگ بودن در هر دو برند بستگی به مدل تلویزیون دارد که کدام تلویزیون را انتخاب کنید. در یک سری از تلویزیون های 4k سرعت رفرش حدود 60 هرتز است که برای استفاده روزانه و تماشی سریال و به اصطلاح نمایش خانگی مناسب است، در حالی که در سری های بالارده تر این میزان به 120 هرتز رسیده که بهترن تلویزیون ها برای تماشای فیلم و فوتبال شناخته می شود و بهترین قابلیتشان هم همان گیمینگ بودن می باشد.

قابلیت گیمینگ در تفاوت تلویزیون های سونی و ال جی

در حقیقیت هر تلویزیونی که سرعت رفرش بالایی داشته باشد یک تلویزیون گیمینگ شناخته می شود و در کنار آن هم سرعت تاخیر ورودی خوبی را نیز به همراه دارد و در صحنه های سریعی که رخ می دهد، تقریباً هیچ صحنه ای از دست نمی رود. تلویزیون های گیمینگ مجهز به پورت HDMI 2.1 نیز می باشند و برای استفاده کنسول های بازی به شدت نیاز است. در تلویزیون های 60 هرتزی هم به واسطه وجود سیستم عامل که در تمام مدل ها وجود دارد، امکان بازی در این قسمت باز وجود دارد واکثر مدل ها مجهز به قابلیت Auto Game می باشند.

جمع بندی: مقایسه تلویزیون ال جی و سونی

در مقایسه تلویزیون ال جی و سونی که در وبلاگ فروشگاه افرالند انجام دادیم، تقریباً هر چیز مشترکی که می توانست در هر دو برند باشد را مورد توجه قرار دادیم. این تلویزیون ها از خیلی لحاظ با هم متفاوت هستند و در خیلی از موارد هم با هم هماهنگی دارند. تلویزیون ال جی بهتر است یا سونی نشان می دهد که ال جی در سایزبندی متنوع و قیمت مناسب تر سرتر می باشد. اما در مورد تفاوت تلویزیون LG  و SONY نشان می دهد که تلویزیون سونی از لحاظ کیفیت و کارایی بهتر عمل کرده و قابلیت های کاربردی عالی را در اختیار دارد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون های ال جی و سونی برای بازی مناسب هستند؟

بله . در مدل هایی که رده بالا بوده و سرعت رفرش ریت 120 هرتزی دارند، می توان قابلیت گیمینگ را مشاهده کرد و همچنین وجود پورت های لازم برای گیمینگ را داشته باشد.

02تلویزیون ال جی و سونی از چه پنلی ساخته شده اند؟

تلویزیون های ال جی از پنل IPS ساخته شده و تلویزیون سونی نیز از دو پنل IPS و VA ساخته شده اند.

03در هر دو برند سونی و ال جی ریموت کنترل هوشمند وجود دارد؟

بله. هر دو برند سونی و ال جی مجهز به ریموت کنترل هوشمند بوده که به صورت صوتی کار می کنند و دکمه میکروفون آن ها فعال می شود.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه تلویزیون ال جی و سونی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *