۱۲ دی ۱۴۰۱

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ

با از سر گذراندن مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ گوشه چشمی به امکانات نمایشگر‌های آن‌ می‌نماییم و کاری می‌کنیم، که اگر قرار باشد انتخابی از این برند صورت گیرد، کاملاً هوشمندانه و با آگاهی کامل باشد. نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ برای افرادی که طرفدار این پیر بازار هستند، قطعاً مهم خواهد بود و می‌خواهند بدانند تا به حال چه نکاتی را در نمایشگر‌های سامسونگ بررسی نکرده بودن و راحت از کنارش گذشته‌اند.

گپ و گفتی کوچک در رابطه با مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ دیدگاه شما را نسبت به این نمایشگر‌ها بازتر خواهد کرد و افق روشنی از انتخاب‌های شیرین و هوشمندانه پیش رویتان می‌گذارد. در این شرایط مهر تاییدی بر صحت و سقم تلویزیونی که خریداری کرده‌اید، گذاشته می‌شود.

نمایشگر‌هایی که قرار است در زیر ذره بین افرالند قرار گیرند، از یک برند کره‌ای قدیمی هستند و سال‌هاست بین افراد زبانزد بوده و عملاً تمام کشور‌ها با محصولاتش آشنایی دارند. تلویزیون سامسونگ در سری‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته شده است و می‌توان گفت برای تمام بودجه‌ها و سلیقه‌ها محصولی در چنته دارد، البته ممکن است در این زمینه کم و کاستی‌هایی هم داشته باشد و محصولاتی را در سبد خود کم داشته باشد، که در ادامه قطعاً در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا باید تلویزیون سامسونگ بخریم؟ دلایل مختلفی دارد و امکانات و قیمت آن حقیقتاً در اولویت قرار دارند. زیرا برند سامسونگ به نسبت ال جی و سونی و فیلیپس از قیمت مناسب‌تر و معقول‌تری برخوردار است و همین امر سبب شده، افراد بسیاری به سمت محصولات شرکت سامسونگ روی بیاورند. سیستم عامل تایزن از بهترین امکاناتی است، که تلویزیون سامسونگ با خود یدک می‌کشد و قابلیت‌های هوشمندانه را به صفحه نمایشگر شما هدیه می‌آورد. این امکانات شما را جذب خود کرده و ساعت‌ها سرگرمتان خواهد کرد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ کوله باری از ویژگی‌ها با خود حمل می‌کند، که هر کدام جداگانه ذهنتان را در گیر می‌نماید. از توان صوتی‌های معمولی تا حد بالا بگیر و کیفیت تصاویر جذاب و شفاف. سه نوع نمایشگر تا به حال در محصولات سامسونگ تولید شده است که شامل؛ تلویزیون‌های کریستالی، کیولد و نئوکیولد‌ها هستند و باید گفت از معمولی تا لوکس را در سبد خود دارند. همچنین دو کیفیت تصویر 4K و 8K را در آن‌ها شاهد خواهیم بود، که جزء بهترین‌های بازار دنیای دیجیتال به شمار می‌آیند.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ

سامسونگ به نوعی معدن طلایی از امکانات است و انواع قابلیت‌های جالب و خاص را با خود دارد، اما در این مقاله جا دارد تماماً بررسی شده و به قول معروف مو را از ماست بیرون بکشیم. مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ وقتی هویدا می‌شود، که با مدل‌ها آشنا شده و امکانات و کم و کاستی‌های آن را بشناسیم. قبل از هر چیز مشخصاتشان را مطالعه می‌کنیم و در آخر می‌رسیم به معرفی‌ سری‌های نمایشگر سامسونگ.

کیفیت تصاویر مختلف سامسونگ

کیفیت تصویری که در تلویزیون‌های سامسونگ به کار برده شده است، از نوع 4K و 8K می‌باشد. از جمله نمایشگر‌های این برند سری‌های کریستالی هستند ، که به عنوان تلویزیون‌های 4K وارد بازار شده‌اند و تصویری واضح و شفاف را از خود به نمایش می‌گذراند و باید گفت ارزانترین تلویزیون‌های سامسونگ محسوب می‌شوند. در کنار آن ها تلویزیون‌های کیولد و نئوکیولد را داریم که اولی 4K بوده و دومی در دو نوع 4K  و 8K ساخته شده‌اند. اینکه برای یک سری دو کیفیت تصویر را شاهد هستیم، قطعاً در قیمت آن‌ها نیز موثر می‌باشد.

این نمایشگر‌ها LED بوده و نور پس زمینه Edge شامل حالشان می‌شود و از پنل VA در ترکیبات خود استفاده کرده‌اند، همچنین از HDR برای کنتراست بهتر و قوی‌تر تصویر بهره برده‌اند. در مدل‌های کیولد‌ از دانه‌های کوانتومی استفاده شده است، که این ذرات همانند یک فیلتر عمل کرده و تصاویر خام و بی کیفیت را ارتقاء داده‌اند و رنگ‌های غنی و متنوع را پخش می‌کنند. گاهی‌ تنوع رنگی‌ به بازار می‌آوردند، حتی قبلاً آن را به چشم ندیده‌اید. سری نئوکیولد سامسونگ آخرین ورژن نمایشگر‌های این برند هستند که به جای LED از Mini LED های فراوانی در ترکیب خود استفاده می‌کنند و تصویری شفاف‌تر را تداعی می‌کنند.

مدلنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ LS03CQLED
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNEO QLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNEO QLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q60CQLED
تلویزیون سامسونگ CU8500Crystal LED
تلویزیون سامسونگ CU8000Crystal LED
تلویزیون سامسونگ CU7000Crystal LED
تلویزیون سامسونگ CU7100Crystal LED
تلویزیون سامسونگ CU8100Crystal LED
تلویزیون‌های 2023 سامسونگ

در ادامه این مطلب می خواهیم به یکی از پرفروش ترین تلویزیون های بالارده سامسونگ اشاره کنیم که در خانواده نئو کیولدها متولد شده و یک گیمینگ تمام عیار است. تلویزیون سامسونگ qn90c از سری 9 با بک لایت MiniLED و سیستم عامل تایزن 7.0 منشا ظهور نورآوری و خلاقیت شده است.

صدایی هایی رسا و بدون نویز

کیفیت صدا یکی از بخش‌های اصلی در نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ به حساب ‌می‌آید و باید گفت نقاط مثبت و متاسفانه نقاط ضعفی هم دارد. کمترین توان صوتی به کار رفته، شامل 20 وات بوده، که به نظر برای یک تلویزیون میان رده بسیار معقول و کار‌آمد می‌باشد، همین توان در تلویزیون‌های بالا رده‌تر این برند مثل؛ نئوکیولد‌ها به 60 وات هم می‌رسد و حقیقتاً نور علی نور است. اما نقاط ضعفی که جا دارد به آن پرداخته شود، نبود حالت Dolby Atmos برای ایجاد حالت سه بعدی و سینمایی در صدا است.

هر چند که سامسونگ تمام توان خود را به کار گرفته تا این ضعف را به گونه‌ای جبران کند و از قابلیت‌هایی همچون Dolby Digital Plus برای صدای فراگیر کمک گرفته است. وجود حالت Q-Symphony در ایجاد صدایی همچون بودن در یک کنسرت حال آدم را خوب می‌کند و شما را در صدای ایجاد شده غوطه ور می‌نماید.

در کنار این موارد Object Tracking Sound را شاهد هستیم، که اولین بار شرکت سامسونگ از آن رونمایی کرده است و مخفف OTS Lite می‌باشد. به معنای ردیابی اشیاء روی صفحه و همراه بودن تغییر صدا با حرکت است. وقتی که یک فیلم تماشا می‌کنید که ماشین از چپ به راست در حرکت است، قبل از مشاهده شما صدا را از همان سمت خواهید شنید.

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ در پردازش

پردازنده بخش اصلی در تحلیل داده‌های تلویزیون را برعهده دارد و اگر یک نمایشگر به خوبی تصویر و صدایی که دریافت می‌کند، پردازش ننماید، قطعاً با مشکل روبرو خواهد شد و نمی‌توان انگ کیفیت خوب را به تلویزیون زد. از چند نوع پردازنده در ترکیب نمایشگر‌ها استفاده شده است و هر کدام قدرت خاص و قوی خود را دارند. مثلاً در تلویزیون‌های سری کریستالی، مدل Crystal processor به کار رفته است، که الحق و الانصاف کارش را خوب بلد می‌باشد و تصاویر قدیمی و بی کیفیت به وسیله آن، میزان 4k را تجربه می‌کنند، که عالی به نظر می‌رسد.

در تلویزیون‌های کیولد پردازنده کوانتومی و نئوکوانتومی استفاده شده است، که قطعاً کارشان را از کریستالی‌ها پیشرفته‌تر انجام می‌دهند و قدرت بالاتری برای استفاده حجم 100٪ رنگ‌ها به کار می‌برند. در این راستا جزئیات بهتر به نمایش گذاشته می‌شود و رنگ‌ها با تنوع بیشتری به نمایش گذاشته می‌شوند. سرعت پردازشگر ارتباط مستقیمی با توانایی نمایشگر در قابلیت‌های حرکتی تصویر دارد و هر چقدر رفرش ریت بالاتر باشد، می‌توان انگ مناسب بودن برای تماشای فیلم و فوتبال را به آن‌ها زد و یا اینکه گفت یک تلویزیون گیمینگ است یا نه؟

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون های کیولد سامسونگ 2022 – 2021

سیستم عامل تایزن Tizen هوشمند

از ارکان معرکه یک تلویزیون، هوشمند بودن آن می‌باشد و در نمایشگر‌های سامسونگ به واسطه سیستم عامل تایزن Tizen این مهم به وقوع پیوسته است. فعال کردن آن از طریق دکمه Home انجام پذیر بوده و به صورت یک نوار افقی در پایین تصویر پدیدار می‌شود، که کارایی آن بسیار راحت می‌باشد. همچین سیستم عاملی اجازه دسترسی‌های فراوانی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و از جمله آن‌ها؛ Google Asisstant و Alexa می‌باشد، که به صورت صوتی می‌توان ارتباط راحتی را با آن‌ها برقرار کرد.

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ

البته قبل هر چیزی نیاز داریم، که به اینترنت متصل شده و به نزدیک‌ترین وای فای WiFi که در اختیار داریم، وصل شویم. حال در یک لحظه کوتاه از طریق سرچ صوتی، امکان جستجو بین هزاران فیلم و برنامه‌ها را خواهیم داشت، که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌ایم. از جذاب‌ترین قسمت‌های این منطقه امکان بازی در بین محصولات خود تلویزیون می‌باشد، حتی اگر نمایشگر شما گیمینگ نبوده و قابلیت اتصال به کنسول‌های بازی را نداشته باشد.

تنوع آن‌ها به قدری بالاست که برای هر سبک سلیقه‌های چیزی در چنته خواهد داشت. وجود ریموت کنترل هوشمند و سولار از بهترین ویژگی‌های مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ می‌باشد، زیرا هم اینکه شما مجبور به خرید باتری برای ریموت نیستید و از نور تغذیه می‌کند، هم هوشمندانه اختیار تلویزیون را به صورت صوتی در اختیار می‌گیرد، که کم چیزی نیست.

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ در سری‌ها

رده‌های که در نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ مورد توجه قرار می‌گیرد، شاید خیلی زیاد به نظر نرسد و حس کنید کلاً این برند تنوع کمی دارد، اما همین سه نوع نمایشگر دارای زیر مجموعه‌های کاربردی و جذابی هستند و می‌توانند بیشتر سلیقه‌ها را تحت حمایت خود قرار دهند. تلویزیون سامسونگ شاید نمایشگری مثل اولد نداشته باشد و در این راستا کمی ضعیف باشد، اما سعی کرده کیولد‌ها و نئوکیولدها را برای جبران آن تولید کند تا چیزی به اسم تلویزیون لوکس در مجموعه‌ خود داشته باشد.

تلویزیون‌های کریستالی فورکی

این تلویزیون‌ها در سری‌های AU و BU در سال‌های 2021 و 2022 ساخته شده‌اند و در مدل‌های متفاوت و سری های مختلف 7، 8 ،9 تولید شده‌اند. کیفیت تصویر تمام این مد‌ل‌ها 4K بوده که بیشترین فروش را در حال حاضر برای تصویر به خود اختصاص داده‌اند و می‌توانند چالشی باور نکردنی از کیفیت را به نمایش بگذارند. کنتراست تصویر آن‌ها به دلیل وجود HDR با نسخه‌های متنوعش بسیار عالی بوده و از دقت بالایی در نقاط تیره و روشن برخوردار است.

از مزایا و معایب تلویزیون‌ سامسونگ کریستالی صدای آن‌های بوده، که در تمامی مدل‌ها 20 وات می‌باشد و مقدار بالاتر از آن وجود ندارد. هرچند که مشکلی ایجاد نکرده و به عنوان یک نمایشگر میان رده کارش را خوب انجام می‌دهد. پردازنده به کار رفته نوع کریستالی می‌باشد و تا جایی که از پسش برمی‌آید ارتقاء تصویر و صدا را ممکن می‌کند و نویز‌های اضافه را حذف می‌نماید.

مزایا و معایب تلویزیون‌ سامسونگ کریستالی

در بین این نمایشگر‌ها فقط مدل AU9000 قابیلیت گیمینگ حرفه‌ای داشته و از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و مابقی رفرشی برابر 60 هرتز دارند. در واقع این سری تلویزیون‌های سامسونگ را مناسب برای نمایش خانگی طراحی کرده‌اند و از قیمت معقول و منصفانه‌ای برخوردار است. ظاهری شیک و خوش استایل داشته، که از فریم‌های مشکی و باریک بهره برده اند و می‌توان گفت همگی امکان اتصال به دیوار روی شاخشان است، زیرا پایه‌های آن‌ها قابل جدا شدن می‌باشد.

مقاله مرتبط:
فناوری نئو کیولد سامسونگ چیست؟

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ کیولد

تلویزیون‌های کیولد اولین بار توسط این شرکت ساخته شده‌اند و می‌توان گفت قطب تولید آن‌ها سامسونگ بوده است. در واقع همان طور که گفته شد، کیولد‌ها برای رقابت با اولد‌ها متولد شدند، اما باید گفت از اساس کمی با هم تفاوت داشته و خیلی رقیب خوبی از آب در نیامدند. در تلویزیون QLED از تکنولوژی جدیدی به نام Quantum استفاده شده است، که امکان نشان دادن حجم 100٪ رنگ‌ها را ارائه می‌دهد و رنگ‌های غنی ایجاد می‌کند.

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ کیولد

سری‌های این مدل 6, 7, 8 بوده، که سری 6 رفرش ریت کمی دارد و مناسب برای گیمینگ حرفه‌ای نیست. سری 7 و 8 سرعت رفرش ‌آن‌ها به 120 هرتز می‌رسد و می‌توان روی یک گیم حرفه‌ای برای آن‌ها حساب باز کرد و از صحنه‌های سریع لذت برد. از لحاظ توان صوتی باید گفت: سری 8 توان بسیار بالایی دارند و از 60 وات به این منظور استفاده نموده، در حالی که بقیه موارد 20 وات هستند.

سری لوکس سامسونگ یعنی Neo QLED

همچنین فریم باریک با بدنه بسیار تخت از جذابیت‌های مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ کیولد در بخش طراحی می‌باشد و پایه‌های شیکی که برای آن استفاده شده است، می‌تواند این مجموعه را کامل کند. البته در هر سری پایه‌ها متفاوت بوده و از پایه وسط و دو شاخه‌ای را داریم و شایان ذکر است، که پایه‌های وسط کمی ضعیف بود و معمولاً کمی لرزش دارند.

اینکه چرا باید تلویزیون سامسونگ بخریم را باید در تلویزیون‌های نئوکیولد جواب داد. زیرا نمایشگر‌هایی هستند با کیفیت تصویر عالی و جذاب که تصویری به نمایش می‌گذراند، به شدت جذاب و حرفه‌ای با رنگ‌هایی شفاف و درخشان. بدنه باریک با صفحه نمایش تخت و بدون فریم، ظاهری به شدت چشم نواز را ارائه می‌دهد و به عنوان یک تلویزیون لوکس خودنمایی می‌کند. حتی می‌توان آن‌ها را به دیوار متصل کرده و از ظرافتش لذت ببرید. استفاده حجم بالای رنگ‌ها و شفافیت و درخشانی در تصاویر از دست‌آورد‌های Mini LEDهای به کار رفته به جای LED می‌باشد که وضوح بالایی را به همراه دارد.

سری لوکس سامسونگ یعنی Neo QLED

سری 8K این تلویزیون‌ها دارای کیفیت تصویری 2 برابر فورکی‌ها می‌باشد و از قیمت بالاتری نسبت به آن‌ها برخوردار هستند. همچنین مجهز به توان‌های صوتی بسیار بالایی از 60 تا 80 وات هستند، که نشان دهنده کیفیت بالای میزان صدای تلویزیون است، زیرا از کانال‌های صوتی بیشتری در نمایشگر استفاده شده است. سایزهای تلویزیون نئوکیولد معمولاً بزرگ هستند و از سایز 55 اینچ کمتر ندارند. رفرش ریت به کار رفته در آن‌ها برابر 120 هرتز بوده و در اوج ظرافت و تصویر عالی، مناسب برای گیمینگ حرفه‌ای می‌باشند و شما را برای بازی با نرخ تاخیری مناسب و سرعت بالا آماده می‌کند.

جمع بندی: چرا باید تلویزیون سامسونگ بخریم؟

مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ را که در فروشگاه افرالند مورد توجه قرار دادیم، به این مهم دست پیدا کردیم، که نمایشگر‌هایی قیمت مناسب هستند که از برند ال جی و سونی ارزانتر تمام می‌شوند. اما کیفیت ساخت آن‌ها به پای این برند‌ها نمی‌رسد و باید گفت یک پای کارشان می‌لنگد. نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ در تمام موارد که انجام شد، خبر از کیفیت تصویر خوب و کنتراست عالی می‌دهد. از نقاط ضعف این مدل نبود حالت دالبی اتموس در بخش صدا بوده، که قابلیت‌های دیگری همچون دالبی دیجیتال تا حدودی آن را جبران کرده است.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون های سامسونگ ارزش خرید دارند؟

بله این مدل‌ها دارای کیفیت تصاویر عالی و امکانات هوشمند هستند و همچنین از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشند.

02ریموت کنترل تلویزیون‌های سامسونگ هوشمند است؟

بله این برند ریموت‌های هوشمندی در اختیار دارد، که جدیداً از قابلیت سولار نیز بهره مند شده‌اند و از نور تغذیه می‌کنند.

03 کدام تلویزیون‌ها در برند سامسونگ قابلیت بازی دارند؟

تمام مدل‌های این برند مجهز به قابلیت بازی هستند، اما فقط مدل‌های رده بالا دارای امکان گیمینگ حرفه‌ای هستند و از رفرش ریت بالا و پورت HDMI 2.1 بهره مند هستند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *