۱۹ مرداد ۱۴۰۲

نصب فیلتر شکن روی تلویزیون سونی

نصب فیلتر شکن بر روی تلویزیون سونی

برای آموزش نصب فیلترشکن روی تلویزیون سونی فقط کافیست تا انتهای این مقاله درافرالند همراه ما باشید تا بتوانید راحت‌ترین راه ممکن برای اتصال به اینترنت بدون محدودیت یا نصب هر برنامه را روی تلویزیون را پیدا کنید. خرید تلویزیون سونی با قیمتی بالایی که دارد یک چالش است و کارکردن با اینترنت آن به دلیل وجود محدودیت‌های متعدد که امروزه وجود دارد، یک مسئله جداگانه می‌باشد که باید برایش راه حلی پیدا کنیم که راه حل آن، نصب فیلترشکن و پروکسی روی تلویزیون سونی است.

ویدیو نصب برنامه و اتصال تلویزیون سونی به فیلتر شکن

 آموزش نصب فیلتر شکن روی تلویزیون سونی، دلایل نصب آن و نحوه این اتصال و راه‌های لازم برای راحت متصل شدن به آن را به شما نشان خواهد داد تا با رفع محدودیت‌ها و دور زدن آن‌ها بتوانید به هر برنامه‌‌ای که مایل بودید دسترسی پیدا کنید و پا را فراتر از بگذارید.

این آموزش بجز تلویزیون سونی برای تمام تلویزیون‌های اندرویدی به کار می‌رود و می‌توان آن را برای تمام سیستم‌ عامل‌های Android به کار برد. این کار نیاز به هیچ هزینه جانبی دیگری ندارد و فقط نیاز به یک گوشی با قابلیت اتصال به اینترنت و برنامه کاربردی که در ادامه ذکر خواهد شد و همچنین یک موس برای راحتی کار داریم. برای اتصال به VPN روش‌های مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد که بهترین کار این است که سازگارترین روش که با تلویزیون شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

نحوه اتصال به اینترنت در تلویزیون سونی

نحوه اتصال به اینترنت در تلویزیون سونی

در آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سونی چیزی که قبل از همه نیاز داریم، استفاده از اینترنت می‌باشد که باید بدانیم به چه طریق می‌توان به آن دسترسی داشت تا از باقی امکانات هوشمند تلویزیون بهره ببریم. وارد بخش تنظیمات تلویزیون شوید و به مرحله شبکه و اینترنت وارد شوید و گزینه WiFi را انتخاب نمایید و رمز عبور را وارد نمایید، هر چند که ممکن است با خطا و محدودیت مواجه شوید که همین موضوع باعث می‌شود به فکر راه چاره باشید.

برای این کار باید یک قدم برگردید و در بخش Setting، گزینه تاریخ و زمان را تعیین کنید و تیک آن را بردارید و به صورت دستی برحسب تاریخ میلادی و زمان دقیق آن را تعیین کنید، زیرا اگر دقیق تنظیم نشود این محدودیت کاملاً باقی خواهد ماند و در برگشت چیزی عوض نمی‌شود، پس به این نکته خیلی توجه کنید. حالا به قسمت شبکه و اینترنت برگردید تا ببنید که محدودیت اتصال به اینترنت شما رفع شده است و به وای فای (WiFi) خود متصل شوید. تا زمانی که شما این مراحل را طی نکیند نمی‌توانید به هیچ نوع شبکه اینترنتی اتصال پیدا کنید و با محدودیت مواجه می‌باشید.

دلایل نصب فیلتر شکن بر روی تلویزیون سونی چیست؟

در صورتی که فیلترشکن داشته باشید، یعنی به اینترنت آزاد دسترسی دارد و می‌توانید به برنامه‌های مختلف در نقاط جغرافیای مختلف دسترسی داشته باشید که این یک مورد عالی برای کسانی است که تلویزیون هوشمند خریداری کرده‌اند و می‌خواهند از امکانات آن استفاده کنند. در واقع به دلیل محدودیت‌هایی که امروزه در خصوص شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد، شاید نتوانید به تمامی آن‌ها دسترسی داشته باشید به همین دلیل نیاز دارید به یک قابلیت کمکی تا این محدودیت را به وسیله‌ آن‌ها دور بزنید که استفاده از VPN در تلویزیون سونی از جمله همین موارد می‌باشد.

ساخت اکانت کاربری در Google TV

برای اینکه به صفحات گوگل دسترسی داشته باشیم و بتوانید وب گردی کنیم و از برنامه‌های محیط اندروید استفاده کنیم، باید به Google TV و محیط آن دسترسی داشته باشیم تا امکان استفاده از امکانات این قسمت و نصب برنامه‌های آن را داشته باشیم. به همین منظور لازم است، قبل از هر چیز یک اکانت گوگل بر روی صفحه تلویزیون خود ایجاد نماییم. بعد از اینکه از اتصال به اینترنت مطمئن شدید، وارد صفحه اصلی شوید، حالا در قسمت راه‌اندازی گوگل تی (Google TV) وارد شده و روی آن کلیک کنید تا ارتباط برقرار شود.

ساخت اکانت کاربری در Google TV

در این بخش از شما یک ایمیل می‌خواهد تا حساب کاربری را فعال نماید و باید آن را وارد نمایید و مرحله بعد رمز عبور را برای اتمام کار وارد کنید و در شرایط بعدی از شما می‌خواهد تا با پذیرفتن آن‌ها مراحل ثبت نام را انجام دهید. حالا Google TV راه اندازی شد و این را زمانی متوجه می‌شوید که با رفتن به این محیط بتوانید به برنامه‌های این قسمت دسترسی پیدا کنید و هر آنچه می‌خواهید در دسترس داشته باشید.

ساخت اکانت کاربری

نحوه نصب فیلتر شکن (VPN) بر روی تلویزیون سونی

آسان‌ترین راه برای نصب فیلتر شکن بر روی تلویزیون سونی استفاده از اینترنت آزاد و پروکسی روی گوشی و ارتباط آن با تلویزیون می‌باشد. بهترین VPN برای تلویزیون سونی را باید خودمان انتخاب کنیم و قبلاً آن را بر روی موبایل امتحان کرده باشیم. برای این کار نیاز داریم که از اینترنت گوشی استفاده کنید و با تلویزیون از یک دیتای مشترک استفاده کنند و همچنین پروکسی استفاده شده در آن‌ها با هم هماهنگ باشند و اینترنت گوشی را روشن نمایید.

نحوه نصب فیلتر شکن (VPN) بر روی تلویزیون سونی

روی گوشی فیلترشکن Napsternet TV را نصب کنید که از همه بهتر جواب می‌دهد، در این قسمت شما باید برای Confige.txt کمی هزینه کنید و از قبل اشتراک را خریداری نمایید. حالا سه گزینه یا More را بزنید و روی قسمت VPN Tethering دو کد وارد شده است که HTTP Proxy و پورت داده شده است که باید با قسمت پروکسی تلویزیون هماهنگ شود.

نحوه نصب فیلتر شکن (VPN)

آموزش تنظیم پروکسی تلویزیون سونی

حالا وارد قسمت تنظیمات تلویزیون (Setting) شوید و در گزینه شبکه و اینترنت، وارد مرحله تنظیمات پروکسی شوید که برای این کار تنظیمات دستی را فعال کنید تا بتوانید این کدها را در این بخش‌ها وارد نمایید. قسمت میزبان پروکسی، IP را وارد می‌کنیم که اگر برنامه را نصب کنید معمولاً این ای پی در همه مدل‌ها ثابت می‌باشد و یک عدد ثابت می‌باشد.

آموزش تنظیم پروکسی تلویزیون سونی

در بخش درگاه پروکسی، آن را بر روی 10809 قرار می‌دهیم زیرا 1080 همیشه شلوغ است و ممکن است کمی دردسر ساز شود، حالا بعد از وارد کردن آن در این بخش، هر آنچه وجود دارد را از این قسمت پاک می‌کنیم و ذخیره فعال می‌زنیم تا هر آنچه اعمال کرده‌ایم ذخیره شود. حالا دیگر می‌دانیم که چطور فیلتر شکن را روی تلویزیون سونی نصب کنیم.

آموزش تنظیم پروکسی

نحوه نصب برنامه بر روی تلویزیون سونی

آموزش کار با تلویزیون سونی راه و روش‌های متعددی را برای استفاده از این نمایشگر اندروید به ما معرفی می‌کند. همچنین نحوه نصب برنامه را نشان می‌دهد که در این قسمت نیز به صورت خلاصه به آن خواهیم پرداخت. بعد از اتصال به اینترنت و همچنین راه‌اندازی گوگل تی وی، مرحله بعد نصب File Maneger برای امکان پخش و نصب سایر برنامه‌های خارج از تلویزیون و مدیریت آن‌هاست. این امکان در خود قسمت برنامه‌های نمایشگر وجود دارد و می‌توانید با کلیک روی آن، اقدام به نصب کنید.

آموزش تنظیم پروکسی تلویزیون سونی

حالا بعد از نصب آن، می‌توانیم از طریق فلش اقدام به نصب برنامه نماییم که احتمالاً در این مرحله با خطا محدودیت روبرو می‌شوید و باید فیلترشکن برای تلویزیون سونی نصب کنید تا از این محدودیت رد شویم که در بالا نحوه رد شدن از این محدودیت را بازگو کردیم و الان می‌دانیم دلایل نصب فیلتر شکن روی تلویزیون سونی چیست. بعد از نصب VPN روی تلویزیون سونی وارد قسمت ابزارها شوید و هر برنامه‌ای نیاز داشتید را نصب کنید که ما در این قسمت وارد File Manager می‌شویم.

نصب برنامه بر روی تلویزیون سونی

بعد از رفع محدودیت با فیلتر شکن، دیگر به راحتی File Manager نصب می‌شود و با کلیک روی آن فعال خواهد شد. برای نصب فیلتر شکن چند VPN قوی روی گوشی، موس برای حرکت راحت بین برنامه و یک سری برنامه مخصوص نیاز است که در کانال تلگرام افرالند قرار گرفته‌اند و می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. حالا USB که قبلاً برنامه‌ها را روی آن نصب کرده‌ایم به تلویزیون متصل می‌کنیم، البته نحوه نصب برنامه روی فلش را در آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سونی بیان کرده‌ایم. این برنامه‌ها شامل؛

  • CPU-Z Mod
  • Office Suite
  • Confige.txt
  • V2rayNG
مرحله بعدی نصب برنامه
ادامه نصب برنامه فیلتر شکن تلویزیون سونی

هر چهار برنامه را به ترتیب باید نصب شود که از CPU شروع می‌کنیم تا نوع CPU تلویزیون را مشخص کنیم، حالا  Office Suite را نصب می‌کنیم تا بتوانید Confige.txt را نصب نماییم. با کلیک بر روی آن، فرایند نصب شروع خواهد شد. مرحله بعد بازکردن Confige.txt و کپی آن می‌باشد و این Copy را به برنامه V2ray اضافه می‌کنیم. در این قسمت به کمک موس روی علامت + در بالا می‌زنید و پیکربندی از کیبورد را وارد می‌کنیم و با وارد شدن  Confige.txtفیلتر شکن روشن می‌شود.

ادامه نصب فیلتر شکن تلویزیون سونی

در این مرحله روی ریموت کنترل دکمه Home را وارد نکنید، در عوض گزینه برگشت را بزنید تا فیلترشکن خاموش نشود. می‌توانید برای امتحان وارد YouTube در قسمت برنامه‌ها شوید تا ببینید که فیلتر شکن شما کار می‌کند یا خیر. با فعال کردن این برنامه و پخش فیلم دلخواه روی آن و سرعت کار به راحتی تشخیص می‌دهیم فیلتر شکن وصل شده است.

اتمام کار و نصب برنامه

جمع بندی

روشی که برای نصب فیلتر شکن بر روی تلویزیون سونی آموزش داده شد، تنها محدود به این برند نیست و هر برندی همچون فیلیپس و غیره که سیستم عامل اندروید دارند می‌توانند از این امکانات و روش برای نصب VPN روی تلویزیون استفاده نمایند. البته ممکن است، یک سری نمایشگر Android نباشند که در مقاله اندروید باکس چیست و بررسی امکانات و آموزش استفاده از آن می‌توانید آن‌ها را به اندروید تبدیل کنید و مشکل را حل نمایید. در فروشگاه افرالند مجموعه‌ای کامل از تلویزیون‌های اندروید در سری‌های جدید رونمایی شده‌اند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01در نصب فیلتر شکن باید دیتای گوشی و تلویزیون یکی باشد؟

بله. در نصب فیلتر شکن باید دیتای گوشی را روشن کنید و برای تلویزیون هم از همان دیتا استفاده نمایید تا با تلویزیون مچ شود.

02روشن نصب فیلتر شکن تلویزیون سونی با تمام تلویزیون‌های اندروید یکی است؟

چون تلویزیون سونی هم سیستم عامل اندروید دارد، پس روش نصب فیلتر شکن آن برای تمام تلویزیون‌های اندروید جواب‌گو خواهد بود.

03

در واقع چون یوتیوب یک شبکه اجتماعی فیلتر شده است در هر شرایطی برای دسترسی به آن نیاز به فیلتر شکن داریم.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جمیله محصل جمشیدی در تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۳

    گوشی اندروید ندارم با اپل چگونه میشه فیلتر شکن نصب کنم

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

      نمی شه.

      پاسخ
  • علی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

    سلام
    من تمام مراحل رو مثل شما انجام دادم منتهافیلتر شکن گوشیم سایفونه.ولی نمیدونم چرا متصل نشد.لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

      سلام با فیلتر شکن سایفون نمیشه باید حتما وی تو ری باشه و آی پی ثابت.

      پاسخ
      • علی جلیلیان در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۳

        سلام تلویزیون به اینترنت وصل شد و گوگل پلی بالا اومد ولی دانلود نمیکنه خطا میزنه مشکل چی میتونه باشه؟

        پاسخ
        • در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

          چه خطایی میده می تونید بگید؟

          پاسخ
  • علیرضا بیک زاده مقدم در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۲

    با سلام و سپاس فراوان
    مدتها بود که رد شدن از فیلتر و وصل شدن به دنیای آزاد برام آرزو شده بود. روشهای مختلفی که از طریق دوست و آشنا بود رو هم امتحان کردم ولی نشد تا اینکه از طریق سایت شما و با دنبال کردن مراحل گفته شده، بالاخره به دنیای آزاد وصل شدم. خدا به کار و کاسبیتون برکت بده. واقعا ممنونم 🙏❤️

    پاسخ
    • در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۲

      سلام و درود
      خیلی خوشحالیم که تونستید ازش استفاده کنید، اگه مفید دونستید با دوستاتون هم به اشتراک بزارید 🙏❤️

      پاسخ
      • علیرضا بیک زاده مقدم در تاریخ ۵ بهمن ۱۴۰۲

        حتما به هر کسی که تو وصل شدن به اینترنت آزاد مشکل داشته باشه، سایت شما رو معرفی می کنم 😉❤️

        پاسخ
    • علی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

      سلام
      من تمام مراحل رو مثل شما انجام دادم منتهافیلتر شکن گوشیم سایفونه.ولی نمیدونم چرا متصل نشد.لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ
      • در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

        سلام با سایفون نمی شه متاسفانه باید فیلتر شکنتون آی پی ثابت باشه مثل وی 2 ری

        پاسخ
    • سجاد عطایی در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۳

      سلام
      من وصل که میشم،بعد تنظیم دستی پروکسی اینترنت میره

      پاسخ
  • کوثری در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲

    سلام
    من مشکل اینترنت در تلویزیون سونی ۵۵x85j داشتم
    تلویزیون رو ریست فکتوری کردم
    الان تو مرحله راه اندازی اولیه ارتباط با اینترنت گیر کرده بالا نمیاد
    اینترنت با مودم و گوشی و حتی کابل بهش میدم ولی اتصال برقرار نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

      سلام راه اندازی بیسیک رو باید در مراحل راه اندازی انتخاب کنید. چون تا تاریخ و ساعت اوکی نشه به اینترنت وصل نمی شه. اموزش راه اندازی تلویزیون سونی رو ببینید.

      پاسخ