شاید برای‌تان سوال باشد مگر می‌شود تلویزیون را هم جعل کرد؟!

در این بازار آشفته نمایشگرها، تشخیص اصل از بدل آن‌ها بسیار سخت است و اگر یک حرفه‌ای نباشید، در خیلی از موارد نمی‌توانید فیک بودن تلویزیون را تشخیص دهید. در این سری آموزش‌ها در قالب یک ویدئو آموزشی، سعی کردیم راه و رسم تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ را برای کاربران شرح دهیم تا همچون یک کارشناس قدرت شناخت نمایشگرهای اصلی این برند را داشته باشید.

مراحل شناخت تلویزیون سامسونگ اصل

تلویزیون‌های کره‌ای شرکت سامسونگ روش‌های جذاب و متعددی برای اثبات اصل بودن خود دارند، فقط کافیست آن‌ها را بدانید تا زمان خرید به راحتی تشخیص دهید نمایشگر پیش روی شما فیک نیست؛ اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ دارید با ما همراه باشید تا در ادامه تمام روش‌های تشخیص را برای شما بازگو نماییم.

1- جعبه و بسته بندی تلویزیون

 جعبه‌های تلویزیون سامسونگ از سال 2021 رنگ کاهی دارند که براق هم هستند. روی نمایی جلو کارتن، نوع صفحه نمایش و زیر آن مدل دستگاه و ابعاد نوشته شده است؛ بجز این موارد در این بخش چیز دیگری به چشم نمی‌خورد.

تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ

در زاویه دیگر تلویزیون، یعنی قسمت کناری، یک برچسب وجود دارد که مدل، سریال نامبر و کشور سازنده روی آن نوشته شده است، البته بسته به نوع کشور مونتاژ شکل برچسب‌ها متفاوت است.

تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ

2- نوع طراحی در شناخت تلویزیون اصل

 برای اینکه مطمئن شوید طراحی این مدل با چیزی که تحویل گرفته‌اید تطابق دارد یا خیر، به سایت اصلی مراجعه کنید. برای برند سامسونگ بهترین کار وارد شدن به سایت سامسونگ کشور امارات (samsung.com/ae) می‌باشد؛ زیرا طراحی پایه در سایت‌های اروپایی متفاوت است.

تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ

در این شرایط می‌توانید ظاهر نمایشگر را با تصاویر موجود در سایت مطابقت دهید؛ شکل فریم، طراحی کلی، پشت تلویزیون و محل قرار گیری پورت‌ها همگی اینجا نمایان هستند.

تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ

در قسمت Spac بالای صفحه که وارد شوید، تمام مشخصات تلویزیون را خواهید دید؛ کیفیت تصویر، توان صوتی، امکانات هوشمند و تعداد پورت‌ها اینجا ذکر شده است، پس به راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید.

نحوه تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ

3- ریموت کنترل سولار سامسونگ

از ساده‌ترین راه‌های شناخت یک تلویزیون اصل از برند سامسونگ، نوع ریموت آن‌هاست. از سال 2020 به بعد، دیگری خبری از ریموت‌های ساده در این مدل نیست و تمام محصولات آن‌ها ریموت با طراحی جدید و قابلیت شارژ از طریق نور و کابل را به همراه دارند. این ریموت که در تصویر می‌بینید، ساده‌تر و شیک‌تر از مدل‌های شلوغ قدیمی است.

ریموت کنترل سولار سامسونگ

نکته: تنها تلویزیون‌های کریستالی سری 7 فاقد ریموت کنترل سولار هستند.

4- منو ساده با طراحی اختصاصی

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، منو این صفحه بسیار مینیمال طراحی شده است. یک قسمت که app‌های نصب شده را مشاهده می‌کنیم و پایین آن یک قسمت پخش زنده برای آنتن نمایان است. در گوشه تصویر نیز یک منو برای دسترسی به تنظیمات دستگاه قرار گرفته است که کار با آن بسیار راحت خواهد بود.

منو اختصاصی تلویزیون سامسونگ

5- مشخصات دستگاه

برای مشاهده مشخصات تلویزیون به منو تنظیمات صفحه وارد شوید و به بخش پشتیبانی بروید، حالا روی گزینه درباره این تلویزیون کلیلک کنید.

در این صفحه کلی اطلاعات مفید برای تشخیص خواهید دید که مهمترین آن‌ها شماره سریال نمایشگر است. شماره سریال یکی از مهمترین موارد در این حوزه به شمار می‌رود؛ این شماره باید با سریال نامبر پشت تلویزیون، همچنین کد روی برچسب کارتن هماهنگ باشد، مهمترین آن البته پشت تلویزیون می‌باشد.

سریال نامبر تلویزیون سامسونگ

در بخش درباره این تلویزیون، مدل محصولی که انتخاب کرده‌اید درج نشده است. برای اینکه مدل دقیق را بررسی کنید؛ با بخش کد QR وارد شوید تا بارکد را نمایان کند. حالا روی گوشی خود وارد Crome شوید و قسمت بارکد را باز نمایید و این بارکد تلویزیون را اسکن کنید. با شناسایی بارکد روی گوشی، تمام اطلاعات کامل تلویزیون را مشاهده خواهید کرد.

اسکن بارکد تلویزیون سامسونگ

6- فعال کردن حالت فروشگاه

حالت فروشگاه یا همان Store Mode یکی از راه‌ها دیگر مهم در مسیر تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ می‌باشد. فعال کردن حالت فروشگاه را در آموزش‌های قبلی برای شما به صورت کامل شرح داده‌ایم که در قالب ویدئو نیست این امکان برای شما فراهم شده است.

فعال سازی حالت فروشگاه در تلویزیون سامسونگ

برای دسترسی به این بخش این مراحل را طی کنید؛ وارد موارد کلی و حریم شخصی شوید، بعد مدیریت سیستم، حالت استفاده که این بخش باید روی حالت مغازه باشد تا تصاویر پیش فرض روی صفحه نمایان شود. از این تصاویر برای تست تصویر، صدا و مشاهده سایر مشخصات تلویزیون می‌توان استفاده کرد.

7- ورود به منو مخفی

وارد شدن به منو مخفی یک راه ساده‌ دیگر در تشخیص تلویزیون‌های اصل سامسونگ می‌باشد. این آموزش نیز کامل در وبلاگ افرالند و همچنین آپارات افرالند به صورت کامل نمایش داده شده است. فقط بدانید که برای دسترسی به این بخش نیاز به یک ریموت قدیمی غیر سولار دارید؛ در حالت خاموش تلویزیون، روی ریموت قدیمی دکمه‌های ترکیبی Info, Menu, Mute, Power را بزنید.

ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ

حالا یک صفحه پیش روی شما باز خواهد شد که تمام اطلاعات لازم تلویزیون و شماره سریال روی آن قرار گرفته است. توصیه‌ای که برای شما داریم؛ به هیچ وجه به تنظیمات این بخش دست نزنید، چون مخصوص سرویس‌ کارها می‌باشد.

جمع‌بندی کلی

در این مقاله 7 راه تشخیص اصل از بدل تلویزیون سامسونگ را برای شما بازگو کردیم؛ در واقع اگر شما تنها چند راه آن را هم یاد بگیرید به راحتی می‌توانید یک تلویزیون اصل سامسونگ را خریداری کنید و از انتخاب خود مطمئن شوید.