۱۳ مهر ۱۴۰۲

بهترین تلویزیون سونی

بهترین تلویزیون سونی 2023

در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین تلویزیون سونی بپردازیم و در مورد مدل‌ها؛ سایزها؛ مشخصات، قیمت و همه چیزهایی که باید در مورد این محصولات بدانیم صحبت کنیم. تقریبا هر ساله سونی از پردازنده های کاملا جدید در دستگاه های خود استفاده می کند؛ بنابراین ما امید زیادی به مدل‌های تلویزیون سونی در سال جدید داریم. این مجموعه در گروه نمایشگرهای بالارده از تراشه Cognitive Processor XR استفاده خواهند کرد که یک لایه دیگر از تجزیه و تحلیل را به پردازش عالی هوش مصنوعی سونی اضافه می کند و بنابراین؛ امیدواریم تصاویر و صدایی بهتر از قبل را در اختیار داشته باشیم. در صورت تمایل برای خرید تلویزیون سونی در ادامه با افرالند همراه باشید.

عدم حضور سونی در نمایشگاه جهانی CES شبهه‌هایی را در دل طرفداران دو آتشه این برند ایجاد کرد اما با معرفی بهترین تلویزیون سونی در سال جدید و دیدن نمایندگان تازه‌نفس ژاپنی‌ها، آتش رقابت‌ها دوباره شروع به زبانه کشیدن کرد. در نهایت تنها سونی خالق تصاویر بی‌نظیر و سینمایی واقعی در منزل کاربران است.

ویدیو راهنمای خرید تلویزیون سونی


در مجموع، سونی امسال تمرکز خود را روی ارتقاء تلویزیون های سال قبل قرار داده و در نهایت از پردازنده، سیستم عامل و کمی امکانات بروز شده در تلویزیون های بالارده خود استفاده کرده است. با این وجود در بین تلویزیون سونی 2023 فناوری های جدیدی همچون Mini LED و QD-OLED نیز به چشم می‌خورد، که در ادامه در مورد هر کدام از آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سونی مثل پارسال از پردازنده جدید XR در تلویزیون های بالارده استفاده کرده است. همچنین همکاری با گوگل نیز در مسیر گوگل تی وی ادامه پیدا کرده است. در سال 2023 پیرو تکنولوژی های پارسال چند قابلیت و فناوری جدید دیگر افزوده شده اند که مهم ترین آن ها دوربین Bravia Cam و Game menu می باشند. مدل های پرچمدار به صورت سرخود از آن بهره‌مند هستند اما مدل های دیگر می توانند همراه با تلویزیون آن را خریداری کنند (به شرطی که وارد بازار ایران شود).

دوربین براویا (Bravia Cam) یک فناوری بسیار پیشرفته است که در چند مدل محدود از بهترین تلویزیون های سونی بکار رفته است و می‌تواند مانند یک هوش مصنوعی عملکرد تلویزیون را با توجه به موقعیت شما، فوق‌العاده افزایش دهد. هرچند این دوربین به صورت جداگانه برای برخی مدل‌ها قابل خریداری است اما فعلاً خبری از حضور آن در بازار ایران نیست. در بخش مربوط بیشتر در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

بهترین تلویزیون سونی 2023

بهترین تلویزیون سونی در سال 2023، تلویزیون سونی A95L با فناوری QD-OLED و روشنایی حدود 2000 نیت است. سونی همواره در تلاش است جایگاه خود را به عنوان یک برند برتر حفظ کند و قرار نیست وارد جنگ قیمتی با دیگر سازنده‌ها مانند سامسونگ و ال جی شود. در سال 2023، این برند ژاپنی بهترین تلویزیون هایش را با پسوند “L” روانه بازار رقابتی می کند و همانطور که معلوم است، شامل یک مدل QD-OLED، ال ای دی و اولدها خواهند بود. در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون سونی 2023 را لیست کرده‌ایم.

لیست بهترین تلویزیون سونی 2023

در ادامه لیست بهترین تلویزیون سونی که در سال 2023 جزو پرطرفدارترین و پیشرفته‌ترین مدل‌ها هستند را معرفی می‌کنیم:

  1. تلویزیون سونی A95L
  2. تلویزیون سونی A80L
  3. تلویزیون سونی X95L
  4. تلویزیون سونی X90L
  5. تلویزیون سونی X85L
  6. تلویزیون سونی X80L

ارزان قیمت ترین تلویزیون 2023 این برند، تلویزیون سونی X80L است که با پردازنده X1 و فارغ از ویژگی های گیمینگ تولید شده؛ همچنین در این سال نیز سونی پرچمدار تلویزیون های 4K را A95L معرفی کرد که از پنل QD-OLED بهره می برد و با روشنایی فوق العاده‌اش، رقیبی برای QD-OLED سامسونگ خواهد بود.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی X75WLX160Hz
تلویزیون سونی X80L X160Hz
تلویزیون سونی X85LX1 120Hz
تلویزیون سونی X90LXR 120Hz
تلویزیون سونی X93L XR 120Hz
تلویزیون سونی X95L XR 120Hz
تلویزیون سونی A80L XR 120Hz
تلویزیون سونی A95LXR120Hz
بهترین تلویزیون سونی 2023

پرفروش ترین تلویزیون سونی 2022

در سالی که گذشت سونی یکی از پرتقاضاترین برندهای بازار ایران بود. پرفروش ترین تلویزیون سونی 2022 همان مدل‌های محبوبی بودند که در تمام شاخص‌ها عالی عمل می ‌کرند. بهترین تلویزیون سونی 2022 در واقع ترکیبی ایده‌آل از محصولات اقتصادی تا پیشرفته را در بر گرفته‌ بود و برای تمامی کاربران از جمله گیمرها و عاشقان فیلم و سریال گزینه‌های مناسبی برای عرضه داشت. در جدول زیر نگاهی به پرفروش ترین تلویزیون های Sony بیندازید.

مدلپردازندهرفرش ریت
تلویزیون سونی X75K X160Hz
تلویزیون سونی X80K X160Hz
تلویزیون سونی X85KX1 120Hz
تلویزیون سونی X90KXR 120Hz
تلویزیون سونی X95K XR 120Hz
تلویزیون سونی A80K XR 120Hz
تلویزیون سونی A95KXR120Hz
پرفروش ترین تلویزیون سونی 2022

برخلاف سامسونگ یا ال جی، سونی یک تولید کننده اصلی پنل های OLED نیست. سونی پنل های OLED را از ال جی و برخی از پنل های دیگرش را از سامسونگ و چند شرکت دیگر سفارش می‌دهد. این شرکت ژاپنی به لطف تجربه گسترده اش در زمینه فیلمبرداری و فیلمسازی، خود را با پردازش تصویر از رقبا متمایز می کند. به طور کلی، سعی می‌کند با ایجاد بهترین تصویر ممکن با فناوری صفحه نمایش حاصل تولید دیگران، خود را از تولیدکنندگان پنل متمایز سازد.

بهترین تلویزیون سونی

انواع صفحه نمایش تلویزیون سونی

اولین تلویزیون QD-OLED سونی در سال 2022 با عنوان A95K تولید شد و امسال نیز در امتداد همین راه، مدل A95L را با پنل QD-OLED و به عنوان پرچمدار مدل های 4K معرفی می‌کند. در کنار این، سونی از مدل های اولد سری 8 و 9 نیز رونمایی کرد که به نسبت دیگر همرده هایشان گرانتر قیمت گذاری می شوند.

مقاله تکمیلی:
در سال جدید به دنبال خرید بهترین تلویزیون 2024 – 2023 هستید؟ برندهای مختلف سرتان را درد آورده‌اند، سردرگم شده‌اید و می‌خواهید درمورد انواع تلویزیون هوشمند بیشتر بدانید؟ در ادامه این مقاله بیشتر بخوانید.

تلویزیون QD-OLED سونی

امسال شاهد رونمایی تلویزیون سونی A95L هستیم که ارتقا یافته مدل سال قبل یعنی A95K می باشد. با پردازش رنگ XR Triluminos Max، سونی ادعا می کند که در مقایسه با “OLED معمولی” می تواند طیف کامل رنگ ها را حتی در روشن‌ترین صحنه ها نمایش دهد. ما مطمئن نیستیم که سونی به خط تلویزیون های OLED ال جی اشاره می کند یا به طور کلی فقط نمایشگر های QD-OLED را در نظر دارد. در هر صورت، سونی همچنین فسفر سفید را از مجموعه‌ های خود حذف کرده است، به این معنی که حتی در روشن‌ترین صحنه ها نیز رقیق شدن رنگ وجود ندارد.

سونی ادعا می کند که می تواند با روش تغییر رنگ ابتدایی خود به رنگ های سبز و قرمز غلیظ تری برسد و مانند QD-OLED آینده سامسونگ که یک لایه نقطه کوانتومی را بالای ردیف OLED قرار می دهد، سونی نیز همین کار را با A95L انجام خواهد داد. این باید به معنای پخش شدن نور و رنگ بهتر در سراسر پنل از هر پیکسل جداگانه باشد و تصویری واضح تر و روشن‌تر ایجاد کند.

باید دید که این روش کوانتوم دات به علاوه OLED چگونه در مقابل تلویزیون‌ جدید ال‌ جی MLA و EX که از ترکیبات دوتریوم برای تصویر روشن‌تر استفاده می‌ کند، رقابت خواهد کرد.

بهترین تلویزیون اولد سونی

خط تولید تلویزیون اولد سونی در سال 2023، حرفه‌ای‌تر می‌شود و ممکن است این شرکت، سایزهای کوچکتری را نیز به کلکسیون تلویزیون هایش اضافه کند که باعث می شود گیمرها بتوانند به عنوان یک مانیتور، از این نمایشگرها بهره ببرند. سال 2022 سونی اولدهایش را در سه مدل A75K، A80K و A90K روانه بازار کرد و از آنجایی که هنوز مدل های جدید به بازار نیامده اند نمی توانیم در رابطه با آن ها در سال 2023 اظهار نظر قطعی داشته باشیم.

ریموت کنترل تلویزیون سونی

باز هم سونی همه چیزش در مورد پردازش تصویر است. OLED های آن دارای CPXR خواهند بود، فناوری برای کنترل عمق بهتر به طوری که اشیاء در فضای سه بعدی بهتر ظاهر شوند. در واقع با این ویژگی، موقعیت را حفظ می کند در حالی که اشیاء را در پس زمینه بیش از حد درخشان نمی کند.

تلویزیون Mini-LED سونی

در زمینه Mini LED، سیستم XR Blacklight Master Drive سونی قصد دارد دید ناحیه را کم کند. از آنجایی که مینی ال‌ ای‌ دی‌ ها بسیار روشن هستند، مناطق کوچک جداگانه‌ ای که روی یک شبکه قرار گرفته ‌اند، می‌ توانند قابل مشاهده باشند و لبه‌ های تصویر را تار نشان دهند.

الگوریتم ‌های سنتی ممکن است برای جلوگیری از درخشش این شبکه‌ ها، روشنایی کمتری در سراسر صفحه داشته باشند، اما سونی ادعا می‌ کند که درایو اصلی XR Backlight می‌ تواند به طور هوشمند قدرت Mini LED را برای کاهش دید مناطق جداگانه کنترل کند.

تلویزیون ال ای دی سونی

پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سونی، شامل مدل‌هایی با صفحه نمایش LED می‌باشند که در سال 2022، با پیشوند X و پسوند K (مانند نمونه X90K) و در سال 2023 با پیشوند X و پسوند L (مانند نمونه X90L) معرفی شدند؛ این تلویزیون‌ها معمولا قیمت مقرون به صرفه تری به نسبت دیگر سری‌ها دارند و با کیفیت تصویر 4K و قابلیت‌های گیمینگ (به جز X80) روانه بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
آموزش کار با تلویزیون سونی

نگاهی به قابلیت‌های هوشمند اندروید

سونی حالت کالیبره تطبیقی ​​Netflix را به عنوان بخشی از خط جدید تلویزیون های خود معرفی می کند. این حالت برای بهبود خلاقانه محتوای نتفلیکس طراحی شده است. بر اساس محیط اطراف، تصویر را به طور خودکار برای کیفیت بهتر کالیبره می کند.

تلویزیون ‌های سونی با Google TV عرضه می‌ شوند و با Apple AirPlay هم کار می‌ کنند. قابلیت جستجوی صوتی هندزفری نیز وجود خواهد داشت.

Sony Bravia Cam یک دوربین و حسگر محیطی است که می تواند در قسمت بالایی بهترین تلویزیون سونی 2023 قرار بگیرد. همراه با تلویزیون‌ های Z9L Mini LED و A95L QD-OLED عرضه می‌ شود و همچنین برای هر کسی که می‌ خواهد قابلیت ‌های بیشتری را به تلویزیون خود اضافه کند، به‌صورت جداگانه هم به فروش خواهد رسید.

وب کم براویا Bravia Cam

Bravia Cam یک وب کم است که می تواند موقعیت افراد را تشخیص دهد و تصویر و صدا را بر اساس آن تنظیم کند. سونی به این حالت Ambient Optimization Pro می‌ گوید – به این معنی که اگر کسی درست در زاویه دید مرکز نباشد، تلویزیون تنظیماتی را در تصویر و استریومیکس انجام می‌‌ دهد و برای کسانی که نگران حفظ حریم خصوصی هستند، یک اسلایدر در بالا برای پوشاندن لنز دوربین هم وجود دارد.

این یک لوازم جانبی است که از طریق USB متصل می شود و به صورت مغناطیسی به پشت تلویزیون وصل می شود، دارای کنترل های حرکتی برای عملکرد های ساده و اصلی مانند روشن و خاموش کردن، تنظیم صدا یا توقف پخش است و دارای هشدار مجاورت است. این ویژگی آخر برای هر کسی که بچه دارد یک ویژگی فوق العاده به درد بخور است، چون تلویزیون یک هشدار تمام صفحه نمایش می دهد که به کاربران می گوید فاصله بیشتری را حفظ کنند. تلویزیون همچنین وقتی متوجه می شود شخصی از جلوی تلویزیون دور شده، برای صرفه جویی در مصرف برق، کم نور می شود.

یک ریموت کنترل جدید به همراه تلویزیون های جدید ارائه می شود. کنترل از راه دور جدید امسال، 36 درصد کوچکتر از ریموت کنترل سال گذشته است و دارای نور پس زمینه خواهد بود. همچنین شامل قابلیت OK Google برای یافتن سریع کنترل هم هست.

سونی تعداد کلید های این ریموت کنترل را از 49 به 25 کاهش داده و کلید های اعداد را به طور کلی حذف کرده است. کلید ها در یک رابط کاربری جدید صفحه کلید یکپارچه شده اند. این ریموت همچنین دارای طراحی یک دست و صاف برای تمیز کردن آسان است.

تمام مجموعه های تلویزیون 2022 سونی از فناوری Ambient Optimization سونی؛ Dolby Vision HDR برخوردار بوده و قابلیت پخش AirPlay2 را دارند. بلوتوث با A2DP در تمام تلویزیون های Sony Bravia XR هم به صورت استاندارد وجود دارد.

در مقاله آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سونی می‌توانید نحوه نصب اپلیکیشن، رفع فیلتر و دانلود و حذف برنامه را یاد بگیرید، این مقاله را از دست ندهید.

نکته مهم دیگری که در زمینه بهترین تلویزیون های 2022 سونی وجود دارد، پشتیبانی از Google TV است. سونی با همکاری گوگل؛ اولین مجموعه تلویزیون هایی که سیستم عامل گوگل تی وی را به همراه دارند را ارائه خواهد کرد. در اینجا همچنین می توانید به تمام تنظیمات تصویر، صدا و سایر تنظیمات سونی دسترسی داشته باشید و همچنین صفحه اصلی را با اضافه کردن برنامه هایی که بیشترین استفاده را دارند، سفارشی سازی کنید. همه تلویزیون ها از تیونر YouView در انگلستان استفاده می کنند و از هر دوی دستیار صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می کنند.

سونی در اکثر مدل های خود از مد Netflix Calibrated Mode پشتیبانی می کند و دارای گواهینامه های پیشرفته IMAX با دامنه های بالاتر است. در صورت علاقه؛ اکثر مجموعه ها آماده کار با نرم افزار کالیبراسیون Calman هم هستند. سونی همچنین از قابلیت هایAcoustic Multi-Audio (LCD) و Acoustic Surface Audio+ (OLED) در تمام مدل های XR خود استفاده می کند و بروزرسانی های مختلفی را برای درایورهای خود اضافه کرده است. این موارد شامل افزایش تعداد اکولاتورها و تویترها و همچنین بهبود اندازه و شکل محفظه است. همچنین به دنبال فناوری کاملا جدید 3D Surround Upscaling هم باشید.

گیمرها از این موضوع خوشحال خواهند شد که همه تلویزیون ها به غیر از W800؛ دارای پورت هایی با ویژگی های HDMI 2.1 هستند. این مورد شامل قابلیت اجرای محتوای با وضوح 4K با فریم ریت حداکثر 120 هرتز و فناوری هایی مانند ALLM و eARC است. این دستگاه ها همچنین با رفرش ریت متغییر (VRR) سازگاری دارند اما برای امکان‌پذیر کردن آنها به بروزرسانی سیستم عامل نیاز دارند. اجازه دهید؛ در ادامه نگاهی دقیق تر به برخی از قابلیت های جدید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

جدیدترین امکانات تلویزیون Sony

در سال جدید، سونی تلویزیون هایش را در بخش های زیادی مانند تصویر، اسمارت و گیمینگ ارتقا داده که از این میان می توان به پردازنده XR، منوی بازی، سیستم عامل Google TV ورژن 11 و سازگاری با PS5 در مدل های گیمینگ اشاره کرد. در ادامه این مطلب، هر کدام از این ویژگی ها را به طور مفصل شرح خواهیم داد.

پردازنده Cognitive Processor XR

قلب تپنده هر تلویزیون هوشمند پردازنده آن است؛ چون قابلیت های تلویزیون مرز بین سیستم و دستگاه مصرف رسانه را از بین می برد. با استفاده از تراشه Cognitive Processor XR، از پردازش ویدیو (مانند کنترل حرکت و تنظیمات رنگ گرفته) تا ویژگی های هوشمند و پخش استریم تولیدکنندگان بیش از هر زمان دیگری حتی روی سیلیکون پشت تلویزیون هوشمند تمرکز کرده اند.

پردازنده تصویر xr

بهترین تلویزیون های سونی 2023 از Cognitive Processor XR به عنوان پردازنده استفاده می کنند که سونی برای مشاهده اشیاء و تصاویر، شنیدن صدا و دیالوگ الهام گرفته از انسان تبلیغ می کند. سونی تلویزیون های جدید بهینه سازی شده را هوش شناختی می نامد اما بیشتر برای بازاریابی انحصاری صوت و تصویر این شرکت است.

در عمل این بدان معناست که علاوه بر تجزیه و تحلیل عناصر تصویر مانند رنگ؛ کنتراست و جزئیات به صورت جداگانه؛ رویکرد جدید صفحه را به مناطق مختلف تقسیم می کند و تشخیص می دهد که نقطه کانونی در تصویر چیست. بعد چندین بهبود را به طور همزمان در بخش های مختلف صفحه اعمال می کند. نتیجه باید یک تصویر واقعی تر و در کل یک تجربه مشاهده بهرتر باشد.

گرچه به نظر می رسد که بسیاری از وعده ها مبهم به نظر می رسد؛ اما پردازش تصویر سونی به طور معمول در صنعت تلویزیون در خطر مقدم است و ما انتظار داریم عملکرد مشابهی را در این تلویزیون های جدید سونی 2021 داشته باشیم.

Sony Bravia Cognitive Processor XR با هوش مصنوعی پردازنده های نسل قبلی X1 ترکیب می شود و سونی آن را cognitive intelligence می نامد. در حالی که هوش مصنوعی سیگنال های تصویری و صوتی را تجزیه و تحلیل می کند و از داده های مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده می کند؛ Cognitive با هدف افزودن دیدگاه انسانی تر برای شناسایی و افزایش عملکرد AV و ارائه تجربه ای مطابق با دید و شنیدن انسان ها از جهان افزوده شده است.

بهترین تلویزیون سونی

طبق گفته سونی؛ این اولین پردازنده تصویر تلویزیونی در جهان است که از یک مرحله تشخیص صحنه برای شناسایی و افزایش نقاط کانونی اصلی استفاده می کند و در نهایت عمق بیشتری را به تصاویر اضافه می کند.

پردازنده XR در بهترین تلویزیون های 2023 سونی چندین منطقه و عناصر دیگر (مانند رنگ؛ کنتراست؛ عمق، جزئیات و غیره) را بررسی می کند و تجزیه و تحلیل متقابل را انجام می دهد تا مهمترین مناطق را بررسی کند. مجموعه های Bravia XR با انبوهی از حالت های پردازش XR همراه هستند، بسیاری از آنها جایگزین سیستم های صدای مشابهی می شوند که در تلویزیون های قبلی مبتنی بر X1 یافت می شدند؛ به عنوان مثال، به عنوان مثال XR Motion Clarity و XR Smoothing با XR Contrast Booster.

XR Contrast Booster برای افزایش اوج روشنایی طراحی شده است (در حالی که رنگ های روشن و رنگ های تیره به خوبی در معرض دید قرار می گیرند) و برای تلویزیون های LCD در سطح های خوب / بهتر/ بهترین قرار دارد. Master Series Sony Z900J دارای XR Contrast Booster 15 است در حالی که تلویزیون های رده پایین‌تر از XR Contrast Booster 10 یا XR Contrast Booster 5 استفاده می کنند.

برای OLED های A90L و A80L این فناوری به ترتیب به صورت XR OLED Contrast Pro و XR OLED Contrast ارائه می شود. باز هم؛ اینها بهبودهایی را برای اوج روشنایی؛ روشنایی کلی و توسعه حجم رنگ ارائه می دهند که باید به دقیق تر و واقعی تر شدن پالت های رنگ طبیعی کمک کنند.

همچنین از لحاظ تصویر, باید اشاره کنیم که XR Upscaler شامل یک پایگاه داده تولید بافت است که نمونه قبلی آن را ندارد. این فناوری در کنار فناوری وضوح مبتنی بر آبجکت تلویزیون های XR قرار می گیرد و امیدواریم که باعث شود محتوای رزولوشن پایین بهتر از همیشه در تلویزیون های Bravia باشد.

XR Surround with 3D Surround Upscaling

تلویزیون های Bravia XR برای تامین کیفیت صدای خوب از Cognitive intelligence استفاده می کنند. همراه با پیشرفت سخت افزاری بلندگوها؛ ویژگی هایی مانند XR Sound Position تجزیه و تحلیل سگنال و قابلیت اطمینان را تضمین می کنند و همراه با تصاویر با کیفیت از فناوری های coustic Surface Audio+ (OLED) و Acoustic Multi-Audio (LCD) به خوبی استفاده می شود.

XR SOUND

عالی ترین قابلیت صدای بهترین تلویزیون های 2023 سونی به XR Surround with 3D Surround Upscaling بر می گردد که یک سیگنال صوتی 2ch یا 5.1ch را دریافت می کند و تجربه مجازی 5.1.2ch را با هدف فراگیر کردن صدا در همه ابعاد بیننده ایجاد می کند.

پردازش های سونی به صدا و همچنین تصویر گسترش پیدا می کند با آنچه که XR sound نامیده می شود؛ مجموعه ای از اصلاحات صوتی است که برای ایجاد صدای بهتر در تلویزیون سونی 2021 نسبت به تلویزیون های دیگر طراحی شده است. در این مجموعه بهینه‌سازی XR Sound Position و 3D Surround Upscaling وجود دارد.

XR Sound Position از فناوری صدای روی صفحه نمایش سونی استفاده می کند تا صدا را با موقعیت اشیاء و افراد روی صفحه مطابقت دهد، بنابراین به نظر می رسد گفتگوی بازیگران نسبت به موقعیت آنها در تصویر انجام می شود. همچنین اشیاء را با صدای مربوط به آنها مانند صدای موتور سیکلت یا صدای هواپیمای جت هنگام حرکت در صفحه نمایش ردیابی می کند.

3D Surround Upscaling پیچیده تر به نظر می رسد (و از نظر پردازنده ، خیلی خوب ممکن است باشد) ، اما درک آن به عنوان یک مرحله بالاتر و فراتر از صدای استریو ساده است. به زبان ساده، جنبه های ارتقاء دهنده صدا، استاندارد 2.0 و 5.1 را در فرمت چند کاناله مجازی مانند Dolby Atmos (5.1.2) ، که تمام مدل های جدید سونی نیز پشتیبانی می کنند، ترکیب می کند. در نتیجه، صدا باید بهتر باشد و تجربه غوطه وری در تلویزیون های سونی 2021 را فراهم می آورد.

ویژگی های آپدیت شده HDMI 2.1 ، ATSC 3.0 ، Netflix و IMAX

سازگاری HDMI 2.1 عملکردهای صدای هندزفری، سازگاری بلندگوهای هوشمند و گزینه های جدیدی که سونی وعده می دهد را بدون توجه به فرمت، به صورت بهتری ارائه می دهد و شما می توانید آن را در مدل های Bravia و Master Series مشاهده کنید.

اتصال HDMI 2.1 آخرین استاندارد HDMI است که در بهترین تلویزیون سونی 2023 استفاده می شود. علاوه بر انتقال تصویر و صدا، سیگنال 4K؛ استاندارد 2-1 پهنای باند موجود را از طریق HDMI توسعه می دهد و فریم ریت بالاتر و وضوح بیشتر را امکان‌پذیر می کند. در تلویزیون های 4K این بدان معناست که اکنون می توانید تصویر 4K را با رفرش ریت 120 هرتز مشاهده کنید و مجموعه های 8K هم حالا می توانند رزولوشن کامل 8K را از طریق HDMI دریافت کنند.

از دیگر ویژگی های HDMI 2.1 می توان به رفرش ریت متغییر (VRR) و حالت تاخیر کم خودکار (ALLM) که دو ویژگی فوق العاده برای گیمرها هستند و همچنین eARC که نسخه پیشرفته تر ARC است که اتصال ساندبارها و سایر سیستم های صوتی را ساده می کند، اشاره کرد.

سونی همچنین با استفاده از حالت Netflix Calibrated و IMAX Enhanced روش های جدیدی برای به دست آوردن بهترین تصویر و صدا ارائه می دهد. سونی یکی از تولیدکنندگانی است که از استفاده حالت فیلم ساز محبوب که در تلویزیون های ال جی و سامسونگ استفاده می شود؛ خودداری می کند ، این قابلیت پردازش فیلم و حذف هموار سازی حرکت را برای ارائه محتوای بهتر ارائه می دهد.آنچه که سونی به جای حالت فیلمساز استفاده می کند حالت کالیبره شده نتفلیکس است که برای ارائه بهترین ترکیب تنظیمات برای نمایش عناوین پخش استریم از Netflix طراحی شده است و با همکاری مهندسان و تکنسین های نتفلیکس ایجاد شده است. این دستگاه ها همچنین دارای حالت IMAX Enhanced است که بهینه سازی مشابهی را برای فرمت IMAX Enhanced با محبوبت کمتر ارائه می دهد و شما هر دو استاندارد HDR و روشنایی و همچنین برخی استانداردهای صوتی منحصر به فرد است.

در نهایت؛ سونی بیشترین تعداد تلویزیون را با تیونر جدید ATSC 3.0 داخلی ارائه می دهد. از مجموعه برتر 8K تا مدل های 4K OLED و حتی چندین تلویزیون هوشمند 4K LED؛ در بیشتر تلویزیون های سونی تنظیمات ATSC 3.0 در نظر گرفته شده است. اگر می خواهید در آینده از تنظیم آنتن خود خودداری کنید؛ این دستگاه ها را می توانید استفاده کنید.

سرویس استریم Bravia CORE

سونی گام بزرگی را در راه‌اندازی سرویس استریمینگ با بیت ریت بالای خود برداشته است که حداقل در کوتاه مدت منحصر به تلویزیون های Sony Bravia XR خواهد بود. Bravia CORE (Centre of Real Entertainment) سرویس استریم جدیدی است که به طور موثر دارای دو عنصر است. از یک طرف میزبان صدها؛ تایتل برگشت داده شده از کاتلوگ Sony Picture Entertainment خواهد بود که بسته به نوع تلویزیونی که خریداری کرده اید؛ همه آنها را می توانید به مدت 12 تا 24 ماه به صورت رایگان استریم کنید. از سوی دیگر، این امکان را برای استریم همزمان فیلم های تازه سینمایی فراهم می‌آورد و به صاحبان تلویزیون های جدید XR اعتبارهای رایگان اعطا می کند.

اکثر محتواها در سطح 4K HDR خواهند بود؛ اما آنچه آن را سایر سرویس ها مانند Apple TV و Rakuten متمایز می کند این است که از تعداد زیادی فیلم پیشرفته IMAX پشتیبانی می شوند و نرخ داده ها بسیار بالاتر خواهد بود؛ در نتیجه کیفیت تصویر بهتر سونی می گوید استریم ها حداکثر 80 مگابیت در ثانیه خواهند بود که ادعا می شود فراتر از نرخ بسیاری از دیسک های Blu-Ray UHD است. ما واقعا شوق این را داریم تا متوجه شویم که آیا استریم های Bravia CORE واقعا می توانند از فیلم های مبتنی بر دیسک بهتر استفاده کنند و چه اتفاقی می افتد اگر کاربران از طریق اتصال کندتر به آن متصل شوند.

دسترسی آسان با Game menu

سونی در سال جدید یک آپشن فوق‌العاده کاربردی به بخش گیمینگ تلویزیون هایش اضافه کرده که Game menu نام دارد و به گفته خودش، تمام تنظیمات بازی مانند تصویر، صدا و دیگر موارد مورد نیاز کاربر را در پایین صفحه پیش روی گیمر نشان می دهد تا در هر لحظه و بدون توقف در بازی، بتوانند به آنچه نیاز دارند دسترسی داشته باشند. این ویژگی برای اولین بار است به تلویزیون های سونی اضافه شده و به غیر از مدل X80L، در تمام ال ای دی و اولدها قابل استفاده می‌باشد.

جمع‌بندی

سونی برندیست که تلویزیون هایش به لاکچری بودن و گران‌قیمت بودن معروفند پس اگر در صفحه خرید تلویزیون سونی دنبال محصول مورد نظر می گردید احتمالا هزینه بالایی نیز برای آن در نظر گرفته اید. اگر بخواهیم عددی بیان کنیم باید بگوییم که یک تلویزیون سونی به نسبت رقبایی مانند ال جی و سامسونگ حدود 20 درصد گران‌تر است اما کیفیت بالای تصویر و امکانات مدرن، این افزایش قیمت را توجیه کرده اند. مقاله پیش رو در وبلاگ فروشگاه افرالند جمع‌آوری شده تا پرفروش‌ترین و تازه‌ترین تلویزیون‌های سونی را در اختیارتان قرار بدهد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01بهترین تلویزیون سونی 2023 کدام مدل است؟

بهترین تلویزیون 2023 سونی در گروه نمایشگرهای اولد مدل A95L با فناوری QD-OLED است که پیشرفته‌ترین نمایشگر 4K سونی می‌باشد. مدل X95L هم تلویزیون Mini LED است که گران ترین مدل ال ای دی این برند است.

02پرفروش ترین تلویزیون سونی 2022 کدام مدل است؟

پرفروش ترین تلویزیون 2022 سونی مدل‌های X90K و X85K بودند که به دلیل امکانات عالی و پیشرفته‌ای که داشتند توانستند طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کنند.

03آیا سونی 2022 تلویزیون 8K معرفی کرده است؟

بله امسال سونی نیز همانند سال قبل یک مدل تلویزیون 8K در کلاس Z خود معرفی کرده است. Z9K تنها مدل 8K سونی می باشد که جزء نمایشگرهای براویا مستر نیز می باشد و بالاترین سطح از تمام فناوری های حرفه ای را در خود دارد.

04آیا سونی 2022 تلویزیون اولد تولید کرده است؟

بله سونی امسال از دو نوع فناوری متفاوت برای تولید اولد استفاده کرده است. اولدهای شرکت الجی و اولدهای شرکت سامسونگ؛ این نمایشگرها در طراحی، کیفیت تصویر، صدا و پردازنده بهبودهایی با پارسال داشته اند و فناوری QD-OLED(پنل شرکت سامسونگ) به طور کلی سطح کیفیت بالاتری به نسبت اولدهای معمولی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

    آیا بروزرسانی اندروید هم عرضه میشه براشون؟

    پاسخ
    • در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

      سلام وقت‌تون بخیر
      سونی هنوز تو مشخصات محصولات ۲۰۲۳ اعلام نکرده که سیستم عامل رو بروز کرده یا نه ولی طبق تجربه سال‌های گذشته امسال هم ورژن سیستم عامل باید بروز بشه.

      پاسخ
  • سیاوش سعیدی در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۲

    تلویزیون های سونی دیگر مثل قدیم نیست،چون این تلویزیون ها دیگر در خوده ژاپن مونتاژ نمیشن،و اکثرا که در بازار ایران هستند دارای پیسکل سوختگی هستند ،و چون گارانتی در ایران ندارند کسی پاسخگو نیست.و فقط هم بدرد تماشای فیلم و سریال می‌خوردند و در سیستم گیمینگ هم با تجربه آیی که تا سال 2021 داشتم،هنوز گزینه vrr فعال نیست,و با وعده های دروغین که در آپدیت آینده فعال میشود این تلویزیون ها را بعنوان تلویزیون گیمینگ نسل نهم کنسولی معرفی میکنن. مثله سری x8500 تا x9500.

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

      سلام و درود
      تلویزیون های سونی از قدیم پنل برای براویا ژاپن بود و مونتاژ مالزی. سیستم VRR از تلویزیون 2021داخل تلویزیون های سونی قرار داده شده است. و بهترین تلویزیون های گیمینگ تلویزیون های سونی هستند چون PS هم برای شرکت سونی است.

      پاسخ