۱۳ مهر ۱۴۰۲
بهترین تلویزیون های سامسونگ 2023 - 2022

با ورود به سال جدید و رونمایی از بهترین تلویزیون‌های سامسونگ، دنیای نمایشگرهای این برند نیز رنگ و لعابی نو به خود گرفت و با فناوری‌های جدیدتر در کنار آپدیت‌های چشمگیر قصد رقابت سرسختانه با دیگر برندها را دارند. سال 2024 شروع فصل تازه‌ای از رقابت‌های سامسونگ است که با ورود نسل دوم تلویزیون‌های QD-OLED آغاز می‌شود؛ همچنین سطح بالاتری از نئو کیولد و کیولد نیز در راه هستند تا پیشتاز باقی بمانند. در بخش بعدی انواع ین محصولات را بررسی می‌کنیم، در صورتی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ در سال 2024 را دارید، همراه افرالند باشید.

سورپرایز جدید در سال 2023، معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ در لباس OLED بود که بار دیگر، برای همیشه در صدر بودن این برند کره ای را به ثبت رساند.در این سال، سامسونگ نه تنها به دنیای اولد بازگشت؛ بلکه مسیر کیولد، نئو کیولد و تلویزیون های سری کریستال خودش را نیز ادامه داده است.

بهترین تلویزیون سامسونگ 2024

برای دیدن جدیدترین مدل‌های تلویزیون 2024 برندهای مختلف می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

سامسونگ پیرو پارسال تلویزیون‌های جدیدش را با همان ترتیب قابل پیش‌بینی گذشته و امکانات جدیدتر معرفی کرده است. تنوع نمایشگرها از کریستال ال ای دی، کیولد، نئو کیولد و کیو دی اولد باعث شده که حالا سامسونگ بعد از چند سال تلاش بیشترین تنوع نمایشگرها را داشته باشد.

در جدول زیر بهترین تلویزیون‌های سامسونگ در سال 2024 را مشاهده می‌کنید:

مدلنوع نمایشگررفرش ریت (هرتز)
تلویزیون سامسونگ S95DQD-OLED144
تلویزیون سامسونگ S90DQD-OLED144
تلویزیون سامسونگ QN95DNeo QLED144
تلویزیون سامسونگ QN90DNeo QLED120
تلویزیون سامسونگ QN85DNeo QLED120
تلویزیون سامسونگ Q80DQLED120
تلویزیون سامسونگ Q70DQLED120
تلویزیون سامسونگ Q60DQLED60
تلویزیون سامسونگ DU8000Crystal LED60

لیست بهترین تلویزیون سامسونگ 2023

بهترین تلویزیون سامسونگ در سال 2023، تلویزیون S95C با فناوری QD-OLED، رفرش ریت 144 هرتز و روشنایی 2000 نیت می‌باشد. در امتداد همین معرفی، سامسونگ از مدل های دیگر QLED، LED و NEO QLED نیز پرده برداری کرد که در ادامه با معرفی تلویزیون‌های جدید سامسونگ توسط وبسایت اصلی (samsung.com)، ما نیز مدل‌های جدید را در این مقاله معرفی خواهیم کرد.

در این لیست بهترین تلویزیون های سامسونگ که در سال 2023 جزو محبوب‌ترین، پیشرفته‌ترین و دارای بیشترین آمار فروش در افرالند بوده‌اند را معرفی می‌کنیم:

  1. تلویزیون سامسونگ QN900C
  2. تلویزیون سامسونگ QN800C
  3. تلویزیون سامسونگ S95C
  4. تلویزیون سامسونگ S90C
  5. تلویزیون سامسونگ QN95C
  6. تلویزیون سامسونگ QN90C
  7. تلویزیون سامسونگ QN85C
  8. تلویزیون سامسونگ Q80C
  9. تلویزیون سامسونگ Q70C
  10. تلویزیون سامسونگ Q60C

نقش آفرینی پنل QD-OLED و روشنایی بیشتر از آنچه انتظارش را داشتیم در تلویزیون‌های بالارده این برند، آینده ای روشن برای سامسونگ رقم می‌زنند. آنطور که معلوم است اولدهای سامسونگ در 2023، حتی از مدل‌های ال جی مانند G3 -که خود مالک اولد است- جلو زده اند و با روشنایی 2000 نیت، درخششی ابدی را برای صفحه نمایش رقم می‌زنند و اما این تمام ماجرا نیست؛ کوله باری از قابلیت‌های گیمینگ که بر دوش این دو تلویزیون اولد گذاشته شده بود با موفقیت به مقصد رسید و اکنون زمان خوشحالی گیمرهاست چونکه رویایشان به حقیقت پیوست و بهترین تلویزیون گیمینگ اولد را از طرف سامسونگ دریافت کردند.

مدلنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S90CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN95CNEO QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNEO QLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNEO QLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q60CQLED
تلویزیون سامسونگ CU8500Crystal LED
تلویزیون سامسونگ CU8000Crystal LED
تلویزیون سامسونگ CU7000Crystal LED
تلویزیون‌های 2023 سامسونگ

سال 2023، سامسونگ دوباره هنرنمایی کرد و از تلویزیون هایش در رده قیمتی متفاوت رونمایی کرده که در لیست بالا این محصولات را مشاهده می کنید. در یک راهنمای خرید خلاصه اگر بخواهیم راه و روش خرید را به شما یا بدهیم باید بگوییم که امسال سامسونگ دو مدل اولد (QD-OLED) را روانه بازار کرد که جزو تلویزیون های گران‌قیمت می‌باشند و البته شیک و لاکچری؛ همچنین نئوکیولدهای این برند در دو سری 4K و 8K روانه بازار شده اند که تلویزیون سامسونگ QN90C یکی از پرفروش ترین های امسال می باشد.

در پایان اگر قصد ندارید با خرید تلویزیون جیبتان را خالی کنید پیشنهاد می کنیم یک کیولد یا کریستال مانند تلویزیون سامسونگ CU8000 را انتخاب کنید و از تماشای زیبایی های جهان در یک نمایشگر پیشرفته لذت ببرید.

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ 2022

  1. تلویزیون سامسونگ S95B
  2. تلویزیون سامسونگ QN95B
  3. تلویزیون سامسونگ QN90B
  4. تلویزیون سامسونگ QN85B
  5. تلویزیون سامسونگ Q80B
  6. تلویزیون سامسونگ Q70B

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ 2022، ترکیبی متعادل از امکانات و فناوری‌های پیشرفته را در کنار قیمت مناسب عرضه کردند. در این سال، سامسونگ برای اولین بار، تلویزیون اولد خودش را تولید و روانه بازا کرد که مدل S95B بود و همانطور که میدانید از پنل QD-OLED با کاربری خانگی، گیمینگ و فیلم و سریال در اختیار کاربران قرار گرفت. از تفاوت های بارز این مدل با تلویزیون سال جدید می توان به روشنایی بالاتر S95C و رفرش ریت 144 هرتز اشاره کرد.

پرفروش‌ترین تلویزیون سامسونگ

همسو با این اولد، در سال 2022، بهترین تلویزیون سامسونگ نئوکیولد و QLED نیز معرفی شدند که به ترتیب مدل‌های QN90B و Q70B می‌باشند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به محصولات بالارده این کمپانی در سال 2022 بیندازیم.

مدلرفرش ریتپنل
تلویزیون سامسونگ S95B120HzQD-OLED
تلویزیون سامسونگ QN90B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ QN85B120HzNeo Qled
تلویزیون سامسونگ Q80B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ Q70B120HzQLED
تلویزیون سامسونگ BU850060HzLED-LCD
تلویزیون سامسونگ BU800060HzLED-LCD
تلویزیون‌های 2022 سامسونگ

در جدول بالا پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ 2022 را معرفی کردیم. در بخش بعدی فناوری‌های مختلف تصویری در تلویزیون سامسونگ را ارائه خواهیم داد. در حال حاضر بهترین تلویزیون این برند، تلویزیون سامسونگ S95B است که روشنایی عالی دارد و جزو نمایشگرهای اولد با فناوری QD-OLED و کنتراست بی‌نهایت است.

انواع صفحه نمایش در تلویزیون سامسونگ

سامسونگ برندی است که همواره طیف گسترده ای از نوآوری‌ها را چنته‌اش دارد تا مطابق با هر سلیقه و بودجه ای بتواند خدماتش را ارائه بدهد. تلویزیون های این برند کره ای در دو سال 2022 و 2023، در 4 سریOLED ، QLED، NeoQLED و LED دسته‌بندی می‌شوند که این جایگاه ها از نظر نوع صفحه نمایش می‌باشد. در ادامه این مبحث، بهترین و پرفروش‌ترین تلویزیون های سامسونگ از هر دسته را معرفی می‌کنیم.

بهترین تلویزیون اولد سامسونگ

چند سالی بود که سامسونگ از دنیای تلویزیون‌های اولد فاصله گرفته بود ولی در سال 2022 قضیه کمی تغییر کرده است. امسال شاهد تکنولوژی جدیدی از سری سامسونگ هستیم که با نام QD-OLED وارد بازار می‌شوند. این مدل‌ها برای رقابت مستقیم با تلویزیون‌های اولد ال جی تولید شده و قصد دارند با فناوری جدید جایگزین تلویزیون‌های اولد معمولی شوند.

بهترین تلویزیون اولد سامسونگ در سال 2022، مدل S95B بود و ارتقا یافته این پروژه در سال 2023 با عنوان تلویزیون سامسونگ S95C پا به میدان گذاشت. در واقع سامسونگ می‌گوید تلویزیون های اولد در سال جدید، بیشتر از یک تصویر زیبا هستند که از میان برترین ویژگی‌هایشان می‌توان به چت گروهی، نمایش نقشه سه بعدی و برقراری تماس ویدیویی از طریق دستگاه‌هایی مانند گوشی و لپ تاپ، اشاره کرد که این ویژگی‌ها در مدل سال قبل (2022)، وجود نداشتند.

رقابت در برندهای ال جی و سامسونگ در میدان OLEDها بسیار داغ است، بد نیست نگاهی به رقیب سامسونگ یعنی LG‌ نیز بیندازید:
بهترین تلویزیون ال جی

جدیدترین تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

برای اولین بار، در سال 2021 بود که دو برند ال جی و سامسونگ تلویزیون‌های Mini-LED را معرفی کردند. ال جی برای تولید تلویزیون نئوکیولد خود از نانوسل و کوانتوم دات بهره برده و سامسونگ تکنولوژی کوانتومی خود را گسترش داده است. در اینجا خیلی در مورد تفاوت‌های این دو صحبت نمی کنیم و بیشتر می خواهیم توضیح دهیم اصلاً تلویزیون های مینی ال ای دی چه هستند و چه تفاوتی را ایجاد می کنند؟

تلویزیون های Mini-LED همانطور که از نامشان پیداست ال ای دی های کوچک تری هستند که از نور پس زمینه مینی یا خیلی کوچک بهره می برند. با یک مثال ساده می توان تفاوت تلویزیون های معمولی LED و Mini-LED را درک کرد.

نامگذاری تلویزیون های 2021 سامسونگ

فرض کنید از 1000 لامپ ال ای دی برای روشنایی صفحه تلویزیون LED استفاده می شود که در تمام صحفه پخش شده اند و با تغییر رنگ، تصاویر و ویدیوها را نمایش می دهند. شرکت های سازنده مینی ال ای دی، این لامپ ها را کوچک‌تر کرده و تعداد را بالاتر برده اند(مثلا 5000 لامپ) و به این طریق لامپ های بیشتری در کل نمایشگر وجود دارند که می توانند تغییر رنگ بدهند و در نتیجه کنترل تغییر رنگ بالاتر می رود. این فناوری تقریباً شبیه اولد است ولی با این تفاوت که در اولد هر پیکسل، خود یک لامپ است (فرض کنید با این حساب اولد 1 میلیون لامپ دارد).

این فناوری صفحه نمایش جدید؛ با نام Neo QLED به پرچمداران و بهترین تلویزیون سامسونگ 8K و 4K اضافه شد. سامسونگ QLED را با منبع نور جدیدی (Quantum Mini LED که دقیقا توسط فناوری Quantum Matrix و پردازنده Neo Quantum که یک پردازنده تصویر قدرتمند است) را به سطح بالاتری ارتقاء داده است.

این شرکت Quantum Mini LED را به اندازه 1/40 ارتفاع یک LED معمولی طراحی کرده است. به جای استفاده از لنز برای پراکندگی نور و یک پکیج برای ثابت نگه داشتن LED در محل؛ Quantum Mini LED دارای لایه های میکرو فوق‌العاده نازکی است که با LED های بیشتری پر شده است. فناوری Quantum Matrix امکان کنترل دقیق تراکم های LED را فراهم می آورد و از بلومینگ (blooming) جلوگیری می کند و به بینندگان امکان می دهد از محتوایی که برای دیدن دارند، لذت ببرند.

Neo QLED با افزایش مقیاس لومن به 12 بیت، روشنایی را به 4096 نیت افزایش می‌دهد. این امر موجب می شود تا مناطق تاریک، تیره‌تر و مناطق نورانی روشن‌تر دیده شوند و در نتیجه تجربه HDR دقیق تری را فراهم می آورد. Neo QLED از پردازنده اختصاصی و قدرتمند Neo Quantum استفاده می‌کند. با قابلیت ارتقاء پیشرفته پردازنده Neo Quantum و با استفاده از حداکثر 16 مدل مختلف شبکه عصبی؛ می توانید کیفیت تصویر را بدون در نظر گرفتن کیفیت ورودی؛ به خروجی تصویر 4K و 8K بهینه کنید.

تلویزیون های پرطرفدار کیولد سامسونگ

پاسخ هوشمندانه سامسونگ در مقابل اولد، فناوری کیولد بود. بهترین تلویزیون کیولد سامسونگ 2022 پس از چندین سال باز هم امسال در چندین مدل پرتقاضا تولید شد. شما می‌توانید تلویزیون کیولد Q80B – Q70B – Q60B را باتوجه به بودجه تان خریداری کنید. این تلویزیون های نامبرده در سال 2023، با پسوند C تولید شده‌اند به عنوان مثال کیولد Q80C که پرچمدار مدل‌های کیولد در این سال می‌باشد.

پرطرفدارترین تلویزیون کیولد سامسونگ

کیولدها، در نمایشگر خود دارای لایه کوانتومی و طیف وسیعی از رنگ‌ها هستند که در مقایسه با تلویزیون‌های LED، قیمت بالاتر و امکانات بیشتری را ازآن خود کرده اند. یک تلویزیون کیولد می تواند گیمینگ و بالارده باشد مانند Q80C و یا اقتصادی و خوش قیمت باشد مانند Q60C و Q60B.

تلویزیون های پرفروش ال ای دی سامسونگ

تلویزیون‌های کریستالی سامسونگ در واقع همان مدل های LED معمولی هستند که این شرکت برای کمی شیرین کاری نام شان را تغییر داده است. در کل از آن جایی که هنوز مدل‌های 2023 سامسونگ، کامل معرفی نشده اند نمی توانیم بگوییم چه تغییراتی ایجاد شده است ولی حدس می زنیم قابلیت های پارسال بهینه تر شده باشند و نسخه سیستم عامل و برخی فناوری ها ارتقاء یافته باشد.

تصاویر زیبای تلویزیون 2021 سامسونگ

بهترین تلویزیون سامسونگ از نظر قیمت را هر ساله در میان مدل‌های LED می توان یافت! این شرکت در سال 2022 تلویزیون‌های کریستال را با حرف “B” نامگذاری کرد که از قرار معلوم در سال 2023، آن را به “C” تغییر داده باشد.

بهترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ

مدت هاست که سامسونگ در خط مقدم فناوری تلویزیون های گیمینگ قرار گرفته است و این به نظر می رسد که توسعه این فناوری ها و تولید تلویزیون گیمینگ سامسونگ 2022-2023 ادامه پیدا می کند. مشخصات 4K 120 Hz در همه مدل های Q70 به بالا پشتیبانی می شود؛ پشتیبانی از VRR شامل Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium Pro ، ALLM و HGiG است و گفته می شود که تاخیر ورودی فقط به 9.8 میلی ثانیه رسیده است.

در صورتی که گیمر هستید و نمایشگرهای گیمینگ با رفرش ریت 120 و 144 هرتز می‌خواهید مقاله زیر را از دست ندهید:
بهترین تلویزیون گیمینگ

جالب اینجاست که سامسونگ پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتز را در مدل‌های اولد سال 2023 خودش نوید می‌دهد. این شرکت یک فناوری دیگر با نام Motion Xcelerator Turbo را معرفی کرده که حرکتی با سرعت فوق‌العاده را با رفرش ریت 144 هرتز برای صحنه های بازی رقم می زند.

در سال جدید، سامسونگ روشی نو برای بازی کردن به گیمرها معرفی می کند و آن هم Gaming Hub است که دسترسی به هرازان بازی نامحدود را برایشان فراهم می سازد؛ از طرفی دیگر، منوی GameBar در این تلویزیون های جدید به نسخه 3.0 ارتقا یافته تا تجربه بازی هیجان انگیز تری را برایتان به ارمغان بیاورد.

تلویزیون های 2021 سامسونگ برای گیمینگ

سامسونگ با داشتن دو ویژگی انحصاری جدید؛ نهایت تجربه بازی با تلویزیون را ارائه می دهد. Super Ultrawide GameView به گیمرها این امکان را می دهد که نه تنها در نسبت ابعاد 21:9 بلکه حتی در نسبت اولترا واید 32:9 بازی کنند. زاویه دید اولترا واید این اطمینان را به شما می دهد که لحظه ای از فعالیت ها را از دست نخواهید داد.

Game Bar به گیمرها این امکان را می دهد تا به سرعت جنبه های حیاتی بازی را کنترل و تنظیم کنند؛ خواه این تنظیمات به تغییر نسبت ابعاد؛ بررسی تاخیر ورودی یا اتصال هدست مربوط شود. در نهایت FreeSync Premium Pro تاخیر را به حداقل می رساند تا گیمرها از کیفیت تصویر روان در طول گیم پلی لذت ببرند.

یکی از مشکلات جزئی که در تلویزیون های سامسونگ 2021 وجود داشت این بود که اکثر آن ها از یک پورت HDMI2.1 برخوردار بودند این در حالی است که گیمرها نیاز به 4 پورت HDMI دارند و باعث خوشحالی است که در مدل های 2022 و 2023 این مشکل برطرف شده است و تلویزیون ها می‌توانند هم از ایکس باکس و PS5 و هم از جعبه اتصالات One Connect در یک زمان بهره ببرند.

قابلیت ها و امکانات تلویزیون SAMSUNG

شرکت سامسونگ برای توسعه محصولات خود هر ساله از چند فناوری جدید رونمایی می‌کند. در سال 2023 نیز شاهد حضور چند تکنولوژی جدید بودیم که شامل روشنایی بالاتر تصویر، قابلیت های جدید گیمینگ و هوش مصنوعی در سطحی بالاتر می باشند. در ادامه به بررسی هر کدام از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

گسترش OTS (Object-Tracking Sound)

سامسونگ Object-Tracking Sound را با QLED های سال قبل معرفی کرد؛ اما امسال هم از نظر مدل هایی که پوشش می دهد و هم از نظر تعداد بلندگوها در حال توسعه است. در حال حاضر چهار نسخه از OTS وجود دارد که نسخه جدید OTS Lite در پایین و OTS Pro در بالا وجود دارد. هر نسخه از نظر تعداد بلندگوها متفاوت هستند.

OTS Lite از دو بلندگوی فیزیکی در پایین و دو بلندگوی مجازی تشکیل شده است. این مدل در بهترین مدل های LCD موجود است. نسخه استاندارد OTS بلندگوهای فیزیکی را به بالای مجموعه OTS+ بلندگوهای جانبی اضافه می‌کند و OTS Pro تویترهای اضافی را ارائه می دهد و آرایه بلندگوهای کامل را تا 6.2.2 کاناله ارائه می دهد.

OTS در تلویزیون های 2021 سامسونگ

هر نسخه از OTS برای پر کردن هر چه بیشتر یک اتاق و ردیابی سه بعدی جلوه ها از فناوری دالبی اتموس / Dolby Atmos استفاده می کند. برخی از مدل ها همچنین از قابلیتی به نام SpaceFit استفاده می کنند که نسخه پیشرفته فناوری Adaptive Sound فعلی این شرکت است و عملکرد صوتی را با محیط تلویزیون تطبیق می دهد.

به نظر می رسد در همه مدل ها از تقویت کننده صدای فعال / Active Voice Amplifier هم استفاده شده است که برای شناسایی فعالانه نویز خارجی و افزایش میزان صدای صوتی طراحی شده است تا گفتگو یا دیالوگ ها بیشتر شنیده شوند و Q-Symphony به بلندگوهای تلویزیون امکان می دهد تا با ساندبارها کار کنند.

با فناوری OTS+ صدا پویاتر از همیشه به دنبال تصویر در صفحه حرکت می‌کند و صدا، اجسام را برای تجربه دیداری بهتر و جلوه ای سه بعدی دنبال خواهد کرد.

پردازنده نئوکوانتوم در تلویزیون سامسونگ

پردازنده در تلویزیون‌های سامسونگ در دو سری 4K و 8K فعالیت می‌کند که هدف اصلی ما، نسخه ای است که برای مدل‌های فورکی تعریف شده و عنوان Neural Quantum Processor 4K را گرفته است. برای این پردازشگر توانمند نئوکوانتوم، فرقی نمی‌کند شما در حال تماشای محتوای ضبط شده باشید با برنامه و موزیک با پخش زنده؛ در هر صورت با کمک گرفتن از هوش مصنوعی، کیفیت محتوا را صحنه به صحنه ارتقا می‌دهد تا وضوحی فراتر از 4K را تجربه کنید.

طراحی، ریموت کنترل خورشیدی و One Connect جدید

به نظر می‌رسد که بهترین تلویزیون سامسونگ در سال 2022 از یک طراحی باریک استفاده می کند و مدل‌های 2023 رکورد ظرافت و زیبایی را در دست گرفتند. مدل های برتر 8K در حال حاضر فقط 15 میلیمتر ضخامت دارند؛ بنابراین تعجب آور نیست که آنها باریک‌تر نشوند؛ اما حالا به این خبر گوش دهید تا بیشتر متعجب شوید؛ تلویزیون اولد سامسونگ در سال 2023، تنها 10 میلی‌متر ضخامت دارد و این شما را شیفته زیبایی خودش می سازد.

تصاویر زیبای تلویزیون 2021 سامسونگ

لازم است به طراحی Infinity One سامسونگ هم اشاره داشته باشیم که در واقع صفحه نمایش هایی بدون حاشیه هستند که می توانید در دستگاه هایی مانند S90C و S95C مشاهده کنید. خبر مهم این است که باکس جدید One Connect به طور قابل توجهی کوچکتر و باریک‌تر از باکسی است که جایگزین آن شده است، تا حدی که در صورت لزوم می توان آن را به قسمت پشت پایه متصل کرد.

کسانی که می خواهند تا حد امکان شلوغی کابل را تا حد امکان از صفحه نمایش دور کنند و تلویزیون را روی دیوار نصب کنند؛ هنوز هم می توانند واحد جدید را در یک قفسه جداگانه یا در یک کمد قرار دهند. One Connect در پرچمدار تلویزیون های اولد و به اعتقاد ما تمام مدل های 8K سال 2023 در دسترس خواهد بود.

سامسونگ همچنین یک ریموت کنترل قدرتمند و سبک را تولید کرده است. یک پنل سولار یا خورشیدی در پنل پشتی وجود دارد تا امکان شارژ آن را در نور محیط یک اتاق نشیمن متوسط فراهم بیاورد. این ریموت کنترل با تمام مدل‌های جدید ارائه می شود.

سیستم عامل Tizen در چهره ای جدید

همانطور که گفته شد؛ سامسونگ روی ارائه برخی از ویژگی های عمومی کاربر پسند مانند Google Duo برای تماس های ویدیویی و برنامه Smart Trainer تمرکز کرده است. استفاده کامل از این موارد شامل خرید یک دوربین فیلمبرداری اختیاری است که می تواند شما را در فضای اتاق ردیابی کند.

سامسونگ همچنین ویژگی Multi-View خود را گسترش می دهد و به شما امکان می دهد تا به صورت همزمان از چند منبع تصاویر را در صفحه نمایشی تقسیم شده مشاهده کنید. این ویژگی در مدل های AU9000 سال 2021 به بالا در دسترس خواهد بود پس نگران نباشید هر کدام از تلویزیون های 2022 یا 2023 را خریداری کنید، امکان استفاده از این قابلیت برایتان فراهم خواهد بود.

سیستم عامل تایزن 7.0

مدل‌های 4K از صفحه نمایش دو قسمتی و مدل‌های 8K از صفحه نمایش چهار قسمتی پشتیبانی می‌کنند.

Samsung Health خانه را به یک سالن ورزشی شخصی تبدیل می کند و ویژگی جدید Smart Trainer دقیقا مانند یک مربی شخصی وضعیت را به صورت آنی ردیابی و تجزیه و تحلیل می کند. در حین و بعد از تمرین؛ Smart Trainer در مورد فرم بدن شما نظراتی را ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا تعداد تمرین های خود را بشمارید و کالری سوزانده شده را تخمین بزنید. با آموزش تصویری و تعامل از طریق کنترل صوتی مجهز به Bixby، Samsung Health Smart Trainer تجربه تمرین در خانه را بالا می برد و تمرینات را شخصی سازی می کند.

با استفاده از Google Duo؛ کاربران می توانند از گوشی خود برای برقراری تماس ویدیویی با سرعت بالا استفاده کنند که حداکثر 32 نفر می توانند به این ارتباط تصویری ملحق شوند و مهم نیست که از کدام سیستم عامل استفاده می کنند. با استفاده از برنامه Google Duo می توانید مستقیما از طریق یک اتصال USB اختیاری تماس ویدیویی برقرار کنید و با راه حل دوربین هوشمند؛ دوربین می تواند حرکات شما را دنبال کند. تصاویر می توانند به طور خودکار بزرگ و کوچک شوند؛ بنابراین شما می توانید همیشه روی اندازه مناسب تمرکز کنید.

اگر تمایل به خرید تلویزیون اندروید دارید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به تلویزیون ژاپنی‌ها بیندازید که از سیستم عامل Android و رابط Google TV بهره می‌برند:
بهترین تلویزیون سونی

PC on TV در دستگاه های سامسونگ به مشتریان امکان می دهد تا کامپیوتر را به تلویزیون وصل کنند و از طریق صفحه تلویزیون با ماوس؛ صفحه کلید کار کنند و یاد بگیرند. همچنین مصرف کنندگان می توانند برای ایجاد و ویرایش اسناد به طور مستقیم از طریق مرورگر تلویزیون به MS Office 365 دسترسی داشته باشند. به راحتی یک برنامه اتصال روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید و وارد اکانت سامسونگ خود شوید و تلویزیون شما به طور خودکار به کامپیوتر شما متصل می شود و کار در اتاق را ادغام می کند.

آینده ای پایدار و قابل دسترس برای همه – در طول چند سال آینده؛ سامسونگ در راستای هم ترازی عملیات تجاری تلویزیون ها از طریق برنامه‌های پایدارِ بلند مدت، حرکت به سمت Going Green را آغاز می‌کند:

کاهش ردپای کربن و بهبود بهره وری انرژی – سامسونگ تلاش خواهد کرد تا به طور سیستماتیک رد پای کربن خود را در تولید تلویزیون کاهش دهد؛ این شرکت همچنین به دنبال کاهش مصرف انرژی و استفاده از مواد بازیابی بیشتر در کل خط تلویزیون خود خواهد بود.

طراحی بسته بندی پایدار – سامسونگ با تکیه بر بازخورد ارزشمند مصرف کنندگان؛ بسته بندی سازگار با محیط زیست را طراحی کرده است و این طراحی را برای تمام تلویزیون های Lifestyle و اکثر محصولات Neo QLED در سال 2023 در نظر گرفته است. این راه حل پایدار می تواند سالانه 200000 تن جعبه را به گردش بیندازد. با به حداقل رساندن متن و تصاویر گرافیکی روی بسته بندی های سازگار با محیط زیست؛ جوهر مبتنی بر روغن از چاپ رنگی که به طور سنتی در بسته بندی های تلویزیون استفاده می شد؛ حذف و به کاهش بیشتر زباله کمک می کند.

کنترل از راه دور سلول خورشیدی – در سال 2021؛ اولین تلویزیون های سامسونگ با ریموت کنترل خورشیدی ارائه شدند که می توانند با نور داخلی؛ نور فضای باز یا USB شارژ شوند. این به شما کمک می کند تا از هدر رفتن 999 میلیون باتری AA طی 7 سال جلوگیری کنید. برای ساخت ریموت کنترل، سامسونگ؛ فرآیند تولیدی را اختراع کرده است که پلاستیک را از بطری های بازیافتی تهیه می کند. لازم به ذکر است که سامسونگ این روند را تا جدیدترین مدل هایش؛ یعنی بهترین تلویزیون های 2023 نیز ادامه داده است.

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ 2023

تا سال 2022؛ سامسونگ وعده داده است راهنمای صوتی خود را توسعه دهد و ویژگی هایی که راهنمای صوتی را برای افراد ناشنوا و افراد کم بینا فراهم می آورد، ارائه دهد. سامسونگ به توسعه ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش قابلیت دسترسی به تلویزیون هایش در سال های آینده ادامه خواهد داد.

تلویزیون سامسونگ چه سایزی بخریم؟!

این روزها، هر سایزی که شما فکرش را بکنید در کلکسیون تلویزیون‌های سامسونگ موجود است پس در پاسخ به این سوال که تلویزیون چه سایزی بخریم؟ باید بگوییم هر اندازه که جیبتان اجازه می دهد سایز بزرگ را خریداری کنید اما خب یک سری محدودیت هایی برای خرید تلویزیون سامسونگ وجود دارد که بر می گردد به فضای اتاق شما یا هزینه ای که برای خرید تلویزیون در نظر گرفته اید.

در حال حاضر، تلویزیون های سامسونگ در اندازه های 43، 50، 55، 65، 75 و 85 اینچ طراحی می‌شوند که می توان گفت، سایز 55، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین تلویزیون‌ها را در خود دارد. در ادامه به بررسی بهترین تلویزیون از هر سایز می پردازیم.

بهترین تلویزیون 55 اینچ سامسونگ

بهترین تلویزیون سامسونگ از منظر اندازه، سایز 55 اینچ است و اگر نگاهی کلی بیندازیم، می‌بینیم که تمام تلویزیون‌های این سال، این سایز را پیش فرض قرار داده‌اند؛ پس شما می توانید یک تلویزیون 55 اینچ اولد سامسونگ یا 55 اینچ نئوکیولد خریداری کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سایز، قیمت مناسبش به نسبت اندازه‌های بزرگتر مانند 75 و 85 اینچ می باشد.

بهترین تلویزیون 55 اینچ سامسونگ

در حال حاضر، با توجه به بزرگتر شدن مساحت منازل مسکونی، اندازه هایی مانند 75 اینچ نیز در صف اول خرید قرار گرفته‌اند اما هنوز هم یک تلویزیون 55 اینچ رکورددار است. پرفروش‌ترین تلویزیون 55 اینچ سامسونگ در سال 2022 را می‌توانیم بین مدل‌های bu8000 و Q70B جستجو کنیم.

تلویزیون های پرفروش 65 اینچ سامسونگ

اگر بخواهیم یکم بیشتر دست به جیب شویم، به تلویزیون 65 اینچ سامسونگ می‌رسیم؛ یعنی 10 اینچ بزرگتر از سایز استانداد که همان 55 است. تلویزیون های 65 برای محیط‌های نسبتا بزرگ طراحی شده اند و تمام سری ها مانند کیولد و کریستال، از این سایز پشتیبانی می کنند. تلویزیون های پرفروش 65 اینچ سامسونگ در مدل های BU8000، BU8500، Q60B و Q70B و QN90B قابل خرید می باشند.

تلویزیون 75 اینچ سامسونگ

اگر احساس می کنید برای اتاق پذیرایی شما، یک تلویزیون 55 یا 65 اینچ پاسخگو نیست بهتر است به فکر خرید تلویزیون 75 اینچ سامسونگ باشید. تلویزیون هایی با این سایز، بزرگ و زیبا هستند و تصویر را در ابعاد بزرگتر و واقعی تر روی صحنه نشان می‌دهند.

قیمت یک تلویزیون 75 اینچ سامسونگ، ممکن است کمی شما را سورپرایز کند اما در صورتی که نمی خواهید خیلی هزینه کنید می توانید یک مدل LED کریستال را انتخاب کنید و یا تلویزیون گیمینگ کیولد که می تواند انتخابی ایده آل برای کاربرانی باشد که خواهان تلویزیون سایز بزرگ هستند.

تلویزیون های سامسونگ 85 اینچ

سامسونگ تلویزیون های لاکچری و گران‌قیمت با کیفیت فورکی و 8 را معمولا در سایز 85 اینچ روانه بازار می کند و این برای کاربرانی که شرایط استفاده و نگهداری از نمایشگرهای بزرگ را دارند بهترین ایده است. تلویزیون های 85 اینچ سامسونگ معمولا در سری‌های اولد و نئوکیولد طراحی می شوند و بالاترین قیمت را به خود اختصاص می دهند. بهترین تلویزیون 85 اینچ فورکی سامسونگ در بازار ایران، مدل 85QN90B می باشد که در رده پرفروش ترین ها جای گرفته است.

قیمت بهترین تلویزیون سامسونگ

سامسونگ به عنوان یکی از بهترین برندهای کره ای، در زمینه تولید تلویزیون، همچنان به فعالیت خودش ادامه داده و در تمام طول مسیر، پایین نگه داشتن قیمت، جزو اولویت‌هایش بوده است. همانطور که میدانید تلویزیون های سامسونگ به نسبت دیگر رقبایش مانند سونی، 30 درصد ارزان‌تر قیمت گذاری می شوند و همین موجب فروش بالای این محصولات، هر ساله پس از معرفی آن ها شده است.

خرید تلویزیون سامسونگ بر اساس قیمت

سامسونگ به خوبی متوجه این موضوع شده که تمامی کاربران توانایی خرید یک تلویزیون لاکچری و گران‌قیمت را ندارند به همین دلیل طیف وسیعی از مدل هایش را در سه دسته اقتصادی، میان رده و لاکچری (گران‌قیمت) تولید کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها در دو سال 2022 و 2023 می‌پردازیم.

ارزانترین تلویزیون سامسونگ

هنگامی که سخن از تلویزیون اقتصادی به میان می آید، سامسونگ اولین برندی است که به ذهنمان خطور می کند چونکه 2 سال متوالی، این برند مدل‌های سری 8 را با قیمتی مناسب روانه بازار رقابتی می کند. دو تلویزیون BU8000 و BU8500 جزو تلویزیون‌های خوش قیمت یا به زبانی ساده‌تر، اقتصادی این برند هستند که می‌توان گفت مدل‌هایی همه فن حریف هستند.

دو تلویزیون LED سامسونگ در سال 2022 و 2023 از کیفیت تصویر فورکی بهره می‌برند و البته عنوان گیمینگ شامل هیچکدام از آن ها نمی‌شود چونکه با رفرش ریت 60 هرتز همراه هستند.

پرفروش ترین تلویزیون میان رده سامسونگ

در این بخش می خواهیم تلویزیون های سامسونگ که ارزش خرید بسیار بالایی دارند و از نظر قیمت، در رده متوسط قرار گرفته اند را به شما معرفی کنیم که هر دو از خانواده کیولدهای سامسونگ هستند و یکی از آن ها گیمینگ است. تلویزیون Q60B و تلویزیون Q70B از کیولدهای 2022 سامسونگ هستند که سال پرفروشی را پشت سر گذاشتند و ما منتظریم عملکرد مدل های ارتقا یافته این دو تلویزیون را در سال 2023 نیز شاهد باشیم.

مدل Q60B که پایین ترین قیمت کیولدها را به خود اختصاص داده، از یک پنل VA با پایه های جانبی بهره می برد و می تواند گزینه ای ایده آل برای استفاده‌های خانگی یا حتی اداری باشد؛ همچنین تلویزیون Q70B که یک کیولد گیمینگ میان رده است با رفرش ریت 120 هرتز و پورت HDMI2.1، توانسته جایگاه خوبی در بازار برای خودش رقم بزند.

پیشرفته‌ترین تلویزیون سامسونگ

اولدهای سامسونگ در نسل دوم و نئوکیولدها در نسل سوم، به نمایشگاه CES 2023 راه یافتند تا فراتر از رویاهای ما جایگاه خود را ثبت کنند. اگر بحث قیمت را کنار بگذاریم، می‌توانیم بگوییم تلویزیون QN900B در سال 2022 و QN900C در سال 2023 با کیفیت تصویر 8K و امکاناتی باورنکردنی، لاکچری‌ترین تلویزیون سال سامسونگ خواهند بود.

عضو ارشد خانواده اولدها نیز در سال 2023، که تلویزیون سامسونگ S95C است، می تواند در نقش لاکچری ترین تلویزیون فورکی این شرکت، ایفای نقش کند.

جمع‌بندی

در پایان این سوال برای کاربران پیش می آید که آیا جدیدترین و بهترین تلویزیون سامسونگ در سال 2022 و 2023 ارزش خرید دارد؟ باید بگوییم که بله! اگر برخی از مدل‌های 8K و گران‌قیمت که تا ورود به خانه های ما فاصله زیادی دارند را کنار بگذاریم، بقیه مدل‌های کیولد، نئوکیولد، کریستال و اولد با توجه به سلیقه و نیاز ما می توانند گزینه های ایده آلی برای خرید باشند. فروشگاه افرالند طیف گسترده ای از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ را گرد آوری کرده تا دست شما را در خریدی مطمئن باز بگذارد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01بهترین تلویزیون سامسونگ 2023 کدام مدل است؟

تلویزیون سامسونگ S95C، S90C جزو بهترین اولدها، تلویزیون سامسونگ QN90C، QN85C جزو بهترین نئوکیولدها و تلویزیون سامسونگ Q80C، Q70C جزو بهترین کیولدهای سال 2023 سامسونگ هستند.

02پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ 2022 کدام مدل است؟

پرفروش ترین تلویزیون های 2022 سامسونگ سه مدل BU8000، Q70B و QN90B هستند که در حال حاضر آمار بیشتری میزان فروش در بازار را به خود اختصاص داده اند.

03فناوری های جدید نمایشگر سامسونگ 2023 چه هستند؟

سامسونگ در سال 2023 تلویزیون های QD-OLED را رونمایی کرده است که جدیدترین فناوری نمایشی در سال 2023 است و قصد رقابت مستقیم با تلویزیون های اولد ال جی را دارد. گزینه های جدید دیگر شامل مدل SERO و FreeStyle هستند.

04بهترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ در سال 2023 کدام مدل است؟

بهترین تلویزیون های مخصوص گیمینگ سامسونگ در سال 2023 مدل های سری 9 هستند که به ترتیب مدل های QN900C/ QN90C/ Q90C/ CU9000 گزینه های عالی برای گمینگ و بازی های روز هستند.

05تلویزیون های اولد سامسونگ بهتر هستند یا تلویزیون های اولد ال جی؟

پیش بینی می شود فناوری جدید سامسونگ برای تولید تلویزیون اولد پیشرفته تر باشد و به طبع آن گران قیمت تر ولی موضوع مهم این است که این تلویزیون ها هنوز وارد بازار نشده اند و بررسی کامل بر روی هیچ کدامشان انجام نشده است، پس فعلا نمی توان به صورت دقیق گفت که کدام تلویزیون اولد بهتر است.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

    عالیه

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

      درود به شما

      پاسخ