در مقاله امروز قصد داریم که به معرفی بهترین تلویزیون های سری 7 ال جی؛ سامسونگ و سونی سال 2022 بپردازیم. اما قبل از آن توضیحات کوتاهی در مورد سری 7 هر یک از این برندها ارائه خواهیم کرد تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم، در ادامه با افرالند همراه باشید.

تلویزیون سری 7 ال جی 2021

تلویزیون های سری 7 ال جی در سال 2021 خود را با ویژگی های جدید و بهبود یافته ای به بازار عرضه کرد. از ویژگی های برجسته این دستگاه ها می توان به پردازنده آلفا 7 نسل 4؛ LG ThinQ AI؛ سیستم عامل WebOS؛ دستیارهای صوتی داخلی گوگل و الکسا؛ قابلیت Dolby Vision؛ Dolby Atoms و غیره اشاره کرد. تلویزیون های سری 7 ال جی نسبت به نسخه های قبلی از سریعترین پردازنده ها برخوردار هستند. این دسته از تلویزیون ال جی، قابلیت کنترل حرکت بهتری را ارائه می دهند.

 به همین دلیل است که LG ادعا می کند آلفا 7 نسل 4 برای پشتیبانی و مدیریت ساده استریم های فریم ریت بالا مانند استریم محتوای بومی طراحی شده است. به غیر از مدیریت این محتوا؛ پردازنده آلفا 7 نسل 4 در زمینه کنترل نویز دارای قابلیت کنترل بیش از 2 برابر از تلویزیون های قدیمی است و این بدان معناست که تلویزیون های سری 7 ال جی قادر به ارائه تصاویر واضح تر و دقیقتر است و عملکرد کلی رنگ را بهبود می بخشد.

ThinQ AI ال جی دارای ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی است و به طور خاص، در تلویزیون های هوشمند ال جی وجود دارد که از آن برای اتصال و برقراری ارتباط با سایر دستگاه های تلفن همراه و دستگاه های خانگی مبتنی بر هوش مصنوعی (مانند گوشی های هوشمند؛ کولر گازی، ماشین ظرفشویی و غیره) استفاده می شود و این دستگاه ها از طریق بلوتوث و وای فای قادر به اتصال و ارتباط خواهند بود.

تلویزیون سری 7 ال جی مدل NANO75

نانو 75 ال جی یکی از محصولات 2021 این شرکت می باشد که از یک طراحی جذاب برخوردار است. صفحه نمایش دارای حاشیه های بسیار باریکی است و حتی ضخامت کلی دستگاه بسیار باریک است. صفحه نمایش تلویزیون توسط دو استند چنگکی شکل قرار گرفته است. با نگاهی به پشت تلویزیون متوجه پورت های ورودی و خروجی که به صورت بسیار مرتبی تعبیه شده اند خواهید شد. مدل جدید این محصول در سال 2023، تلویزیون ال جی NANO77 است که با سیستم عامل و پردازنده بروزتر معرفی شده است، می‌توانید آن را در افرالند مشاهده کنید.

به طور کلی این محصول از 1 پورت ورودی HDMI در پشت؛ 2 پورت ورودی HDMI در پشت؛ 1 پورت اترنت در پشت؛ یک خروجی اپتیکال در پشت؛ 1 پورت ورودی اتصال RF در پشت و یک ورودی RS-232C در پشت می باشد. این دستگاه از استاندارد وای فای Wi-Fi Certified 802.11ac؛ بلوتوث نسخه 5؛ آی پی کنترل؛ HDMI-CEC؛ تیونر ATSC, Clear QAM؛ اتصال گوشی هوشمند پشتیبانی می کند.

تلویزیون سری 7 ال جی، سامسونگ و سونی سال 2021

تلویزیون ال جی NANO75 دارای پنل Real 4K NanoCell Display، رزولوشن 4K Ultra HD (3,840 x 2,160) و بک لایت Slim Direct می باشد و از فناوری های Nano Color پشتیبانی می کند و میلیون ها رنگ غنی و زنده را به نمایش می گذارد. پردازنده 4 هسته ای 4K و رفرش ریت بومی TruMotion 120 (60Hz) در کنار فناوری 4K Upscaling به شما امکان می دهد که محتوای خود را با کیفیت نزدیک به 4K مشاهده کنید. به طور کلی حتی محتواهای قدیمی و بی کیفیت به خوبی ارتقاء داده می شوند و در نهایت شما تصویری ناب را دریافت خواهید کرد.

تلویزیون سری 7 ال جی مدل NANO75 از سیستم عامل WebOS پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد تا از اپ استور؛ مرور کامل وب؛ کانال های متنوع ؛ هشدار ورزشی؛ داشبورد خانگی، دستیار صوتی گوگل و الکسا؛ AirPlay2؛ homeKit و حتی محتوای سرویس هایی مانند Netflix, Prime Video, Disney+, Apple TV, Hulu, CBS All Access, Peacock, Youtube TV, Spotify, iHeartRadio استفاده کنید.

این دستگاه کیفیت صدای خوبی را ارائه می دهد و دارای یک سیستم اسپیکر 2 کاناله با توان خروجی 20 وات است. اسپیکر صدا را به سمت پایین پرتاب می کند و از قابلیت LG Sound Sync پشتیبانی می کند. شما می توانید فایل های صوتی AC4, AC3(Dolby Digital), EAC3, HE-AAC, AAC, MP2, MP3, PCM, WMA, apt-X را به راحتی پخش کنید.

در کنار همه این موارد شما می توانید از فناوری هایی مانند Active HDR (HDR10, HLG)، Filmmaker Mode  ؛ Next Picks، Magic Explorer؛ Game Optimizer؛ ALLM (Auto Low Latency Mode)، HGiG، Cloud Gaming و غیره برخوردار است.

تلویزیون ال جی UP7800

تلویزیون ال جی UP7800 یکی از برترین تولیدات شرکت ال جی می‌باشد ، که این برند نامی کره‌ای در سال 2021 ان را به بازار عرضه نموده است. طراحی شیک ولی ساده‌ی این مدل نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. قاب باریک و بدنه‌ی خوش تراش این تلویزیون را با رنگ مشکی آرایش کرده‌اند، از این رو زیبایی فوق العاده ای به آن بخشیده و در صورت قرار گیری در محیط به بهترین شیوه‌ی ممکن سالن های شما را دیزاین می سازد.

این برند نامی برای جلب توجه و رضایت کاربران از امکانات و قابلیت‌های فراوانی بهره گرفته است. این تلویزیون با صفحه تخت از نوع LED طراحی شده، کیفیت تصویر 4k را در این دستگاه گنجانده اند؛ در حقیقت فورکا با داشتن رزولوشن 3840×2160 پیکسل تصاویر ناب و جذاب را بر روی صفحه نمایشگر می کشاند، به طوری که 4 برابر بیشتر از فول اچ دی صحنه‌های شفاف و واضح را ارائه می دهد و بینندگان را در صحنه های با کیفیت غوطه ور می سازد. (ادامه در صفحه محصول…). برای دیدن مدل جدیدتر این محصول، میتوانید نگاهی به تلویزیون ال جی UR7550 تولید سال 2023 بیندازید که نسخه جدیدتر و بروزتر همین محصول می‌باشد.

تلویزیون ال جی UP7700

 اول از هر چیز باید تکلیف را مشخص کنیم، که این تلویزیون به درد چه کسانی می خورد و چه کسانی نباید بابت خرید این تلویزیون خود را به زحمت بیاندازیند؟ مدل های سری 6 و 7 در واقع مدل های پایین رده در بین تلویزیون ها هستند، که به این دلیل روانه بازار می شوند، که نیازهای ابتدایی کاربران مانند تماشای فیلم و سریال با کیفیت تصویر مناسب و صدایی با کیفیت و یا بازی کردن در حد متوسط را ساپورت کنند.

پس اگر به دنبال نمایشگری با وضوح بالا برای بازی های سریع و حرفه ای، یا تلویزیونی با سیستم صوتی قدرتمند در حد 60 وات هستید، بهتر است سراغ تلویزیون های اولد یا سری 9 بروید. اما اگر تلویزیونی متوسط و با کیفیت عالی می خواهید این تلویزیون را ال جی شخصاً برای شما تولید کرده است 😏. تلویزیون ال جی UP7700 یک تلویزیون LCD با وضوح 4K و طراحی تخت است. این محصول در سال 2021 و در سایز های 43، 50،55، 65، 70 و 75 اینچ تولید و روانه بازار شده است. تلویزیون ال جی UP7700 نسخه پایین تر تلویزیون UP800 می باشد که امکاناتی شبیه ولی تا حدودی متفاوت را ارائه می دهد. (ادامه در صفحه محصول…)

تلویزیون ال جی UP7690

تلویزیون ال جی UP7690 از مدل های میان رده‌ و ارزان قیمت کمپانی ال جی می باشد؛ که این برند نامی در سال 2021 از آن رونمایی کرده است. طراحی مدرن و ظریف این مدل نظر کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند؛ رنگ مشکی مات به کا رفته در بدنه زیبائی آن را تکمیل نموده و باعث شده با هر دیزاینی و فضایی هماهنگی داشته باشد. این مدل با صفحه نمایش تخت از نوع LED طراحی شده است. فناوری 4k در این تلویزیون نیز حضور و نقش پر رنگی دارد؛ چون وظیفه ی خلف تصاویر جذاب با رنگ‌های سیر را بر عهده گرفته تا کاربران را از دیدن تصاویر با کیفیت به وجد بیاورد. در واقع فورکا با داشتن رزولوشن 3840×2160 پیکسل چهار برابر بهتر و واضح تر از Full HD صحنه ها را به نمایش می گذارد.

تلویزیون ال جی UP7690

سیستم عامل Webos که مختص به تولیدات ال جی است؛ و از برنامه هایی نظیر YouTube و Netflix و دستیار صوتی گوگل و الکسا و جستجوی صوتی و…. پشتیبانی می کند و به راحتی زمینه‌ی دسترسی به آن را مهیا می‌کند. قابلیت Sport Alert را برای عزیزان و دوستداران ورزش تعبیه نموده اند، تا یک بازی و مسابقات را از دست ندهند. سازندگان ماهر ال‌جی فناوری Filmmaker را در ساخت این محصول به کار برده اند، تا همانطور که کارگردانان انتظار دارند فیلم و سریال بر روی نمایشگر تلویزیون پخش شود. مدل UP7690 از دو بلندگوی دوکاناله با توان خروجی 20 وات بهره ور است. فناوری های Al sound و Dolby Digital و Clear voice را برای ارائه‌ی صدای خروجی عالی و فراگیر و بدون نویز تعبیه نموده اند. (ادامه در صفحه محصول…)

تلویزیون ال جی UP7500

تلویزیون ال جی UP7500 از مدل های سری 7 این برند در سال 2021 می باشد که با کیفیت تصویر 4K UHD و پنل LED گزینه ای مناسب برای دوستداران فیلم و بازی است. این تلویزیون در اندازه های 43، 50، 55، 65 و 75 اینچ و با قیمت مناسب تولید شده که از اصلی ترین قابلیت هایش می توان به نمایش واقعی فورکی، پنل IPS و زاویه دید گسترده، سیستم عامل وب او اس و کانال های LG، پشتیبانی از HDR10 و HLG، سازگار با دستیارهای صوتی و Homekit اشاره کرد.

ال جی برای تلویزیون UP70 نور پس زمینه Direct را در نظر گرفته است که به کمک LED هایی که در اطراف صفحه نمایش پخش کرده است باعث می شود نور و روشنایی کافی در کل نمایشگر گسترده شود و به این صورت تصویری با جزئیات بیشتر و شفافیت بالاتر جلوی چشم شما ظاهر شود. با تعریف پردازشگر تصویر 4 هسته ای Quad Core Processor 4K، تلویزیون UP70 قدرت پردازش هر صحنه را ارتقا می دهد؛ این پردازنده سریع و هوشمند است و عملکرد رنگ ها را همواره در بهترین حالت ممکن تعریف می سازد.

ویژگی های تلویزیون ال جی UP7500

در تلویزیون ال جی UP7500 دیگر نیازی نیست برای افزایش روشنایی در صحنه های تاریک به صورت دستی تنظیمات را انجام دهید؛ بلکه فناوری HDR که با فرمت های HDR10 و  HLG خودش را نشان داده است به صورت اتوماتیک زیبایی هر تصویر را افزایش می دهد؛ همچنین نرخ تازه سازی تصویر در این صفحه نمایش ال ای دی 60 هرتز است و این، UP7500 را به یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ تبدیل کرده است. امکان ارتقای کیفیت تصاویر با وضوح کم و فناوری های رنگ Advanced Color Enhancer، True Color Accuracy از دیگر قابلیت های تصویری این تلویزیون به شمار می آیند. (ادامه در صفحه محصول…)

تلویزیون های سری 7 سامسونگ 2021

این روال معمول اکثر تولیدکنندگان تلویزیون است که یک محصول را با مشخصات و قیمت متفاوت عرضه می کنند. این کار برای اطمینان از این است که کسانی به بهترین تلویزیون ها را می خواهند و توانایی مالی دارند؛ برای خرید دستگاه ها رده بالا اقدام کنند و در عین حال هم افرادی که توانایی مالی کمی دارند از این محصولات بی بهره نشوند. تلویزیون های سری 7 سامسونگ نسبت به تلویزیون های سری 6 به مراتب بهتر و گرانتر هستند. این دستگاه ها از فناوری های پیشرفته ای برخوردار هستند. در ادامه چند تلویزیون سامسونگ قیمت مناسب و پرفروش سری 7 را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون سری 7 سامسونگ مدل AU7000

طراحی تلویزیون سامسونگ AU7000 شاید مانند مدل 2020 به نظر برسد. این دستگاه دارای بدنه ای پلاستیکی است که صفحه نمایش آن توسطه پایه های خرچنگی نگهداری می شود. سامسونگ این دستگاه را در اندازه های 43؛ 50، 55، 65 و 75 اینچ طراحی کرده است. این مدل در سال 2022 تولید نشد ما سال 2023 دوباره شاهد تولید تلویزیون سامسونگ cu7000 نسخه جدیدتر سری 7 هستیم که می‌توانید آن را خریداری کنید.

مانند سایر محصولات سامسونگ؛ این تلویزیون سری 7 دارای کیفیت تصویر بی نظیر است و به لطف سیستم صوتی بدون نویز می توانید فیلم ها و موسیقی های خود را با بهترین کیفیت صدا داشته باشید. این دستگاه از صفحه نمایش LED و کیفیت تصویر 4K (2160×3840 پیکسل) پشتیبانی می کند. تراشه Crystal Processor 4K وظیفه پردازش تصاویر را به عهده دارد و به لطف قابلیت HDR می توانید کنتراست عالی را دریافت کنید.

معرفی تلویزیون سامسونگ AU7000

سیستم عامل تایزن به شما اجازه مرور وب، متصل کردن گوشی و تبلت، استفاده از دستیارهای صوتی گوگل و آمازون را می دهد. صدای دستگاه از طریق سیستم صوتی 2.0 کاناله با توان خروجی 20 وات تامین می شود. شما می توانید دستگاه های خود را از طریق وای فای و بلوتوث متصل کنید و از طریق 2 پورت HDMI می توانید دستگاه های سازگار مانند لپ تاپ و از طریق پورت USB دستگاه هایی مانند فلش مموری و هارد اکسترنال را وصل کنید. شما حتی پورت اترنت و ورودی دیجیتال را در اختیار خواهید داشت.

تلویزیون سری 7 سامسونگ مدل Q70A

شما می توانید تلویزیون سامسونگ Q70A را در اندازه های 55، 65، 75 و 85 خریداری کنید تا تجربه ای بی نظیر از تراشه پردازشی سریعتر و هوشمندتر داشته باشید. این دستگاه به لطف پشتیبانی از سیست عامل تایزن و استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و امکانات متنوع به شما اجازه می دهد تا نسبت به دستگاه های قدیمی به صورت ساده تری با تلویزیون خود کار کنید. شما می توانید به راحتی با تلویزیون سری 7 سامسونگ کیو 70 ای خود در اینترنت به گشت و گذار بپردازید؛ برنامه ها را نصب کنید و حتی از سرویس های استریم متنوع استفاده کنید. برای دیدن مدل جدیدتر این محصول نگاهی به تلویزیون سامسونگ Q70C بیندازید که ارزان‌ترین مدل گیمینگ سامسونگ در سال 2023 می‌باشد.

تلویزیون Q70A سامسونگ وضوح 4K را در اختیار شما قرار می دهد و به قابلیت Upscaling مجهز شده است تا محتواهای خود را با کیفیتی نزدیک به 4K مشاهده کنید. حتی قابلیتی به نام Adaptive Picture وجود دارد که با توجه به شرایط محیطی که تلویزیون خود را در آن قرار داده اید، نور و روشنایی را تنظیم می کند.

معرفی تلویزیون سامسونگ 55 Q70A

به لطف حاشیه های بسیار باریک، شما می توانید به سادگی روی محتوای پخش شده در تلویزیون خود تمرکز کنید و حتی ضخامت بسیار باریک تلویزیون اجازه نصب دستگاه روی دیوار را فراهم می آورد. در قسمت پشت تلویزیون سری 7 سامسونگ می توانید شیارهای مدیریت کابل را مشاهده کنید.

با رد کردن کابل ها از طریق این شیارها می توانید محیطی عاری از هر گونه بهم ریختگی کابل را تجربه کنید. با استفاده از قابلیت Ambient Mode+ عکسی که از دیوار خانه تان را تهیه کرده اید را به دستگاه معرفی کنید تا زمانی که تلویزیون خود را خاموش می کنید؛ به جای صفحه سیاه؛ تصویری که ثبت کرده اید پخش شود و این بدان معناست که می توانید تلویزیون را از دید دیگران پنهان کنید. علاوه بر این؛ شما می توانید در اخبار و تصاویر مورد علاقه تان را مشاهده کنید.

به خاطر استفاده از پردازنده Quantum Processor 4K بهینه سازی تصاویر با دقت و سرعت بالا انجام می شود و با فناوری بک لایت Dual LED تصاویر واقع بینانه تری را دریافت کنید. با Tap View می توانید محتوای گوشی خود را آینه سازی کنید و با قابلیت Multi View می توانید صفحه نمایش را به دو بخش تقسیم کنید و از یک سمت برای مشاهده فیلم و از سمت دیگر برای مشاهده محتوای گوشی خود استفادع کنید.

تلویزیون سری 7 سونی 2021

درست مانند برندهای ال جی و سامسونگ؛ سونی هم تلویزیون های خود را تحت سری های مختلف به بازار معرفی می کند که این امر به خاطر عقب نیافتادن از رقبا و برآورده کردن نیاز کاربرانی که بودجه و انتظارات متفاوتی دارند انجام شده است. در ادامه از تلویزیون های سونی سری 7 پرفروش را به شما معرفی خواهیم کرد:

تلویزیون سری 7 سونی مدل X7500J

تلویزیون سونی X7500J یکی دیگر از محصولات 2021 است که از طراحی زیبایی بهره می برد. این دستگاه که با استفاده از پلاستیک ساخته شده است دارای حاشیه های فوق العاده نازک می باشد و ضخامت 5.7 سانتیمتری آن باعث می شود تا با نصب تلویزیون روی دیوار احساس جذابیت بیشتری کند. در پنل پشت می توانید پورت های متنوع را مشاهده کنید. این سری هر ساله با مدل سال جدید تولید می‌شود و در سال 2023 شاهد تلویزیون سونی X75L هستیم که محصولی اقتصادی با کیفیت تصویر فورکی می‌باشد.

تلویزیون X7500J که از رزولشون 2160×3840 پیکسل پشتیبانی می کند دارای نور پس زمینه Edge LED یا لبه است که نشان می دهد که لامپ ها در لبه ها و اطراف صفحه نمایش قرار گرفته است تا یک نورپردازی یکنواخت را به شما ارائه دهد. اگر به دنبال تلویزیون با کیفیت بالا هستید تلویزیون X7500J سونی همان چیزی است که به دنبالش هستید.

به لطف استفاده از پردازنده 4K Processor X1 می توانید شاهد 30 درصد بهبود نسبت به پردازنده های نسل قبل باشید؛ در کنار این پردازنده فناوری 4K X-Reality PRO با استفاده از الگوریتم های پیشرفته به کاهش نویز کمک می کنند و جزئیات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا صحنه های فیلم خود را به طور واضح و با رنگ های زنده و طبیعی مشاهده کنید.

حتی فناوری HDR منجر به ارائه رنگ های سیاه عمیق و رنگ های روشن مناسب می شود و به همین دلیل کنتراست بالا را برای شما به ارمغان می آورد. با نمایش تقریبا 16 میلیون رنگ زنده؛ با تصاویر بی رنگ و بی روحی که تا بحال تجربه کردید خداحافظی کنید.

سونی در این دستگاه از سیستم صوتی 2.0 کاناله با توان خروجی 20 وات استفاده می کند و صدای با کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار می دهد تا فیلم ها و موسیقی های مورد علاقه خود را با کیفیت صدای بالا دریافت کنید. این محصول از سیستم عامل اندروید استفاده می کند و یک گزینه عالی برای طرفداران این سیستم عامل می باشد.

با استفاده از سیستم عامل اندروید می توانید از استریم های آنلاین استفاده کنید؛ در اینترنت سرچ کنید و برنامه های کاربردی خود را نصب کنید. از همه مهمتر 16 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. با استفاده از کرومکست داخلی می توانید محتوای گوشی یا تبلت خود را در یک دستگاه با صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید. از طریق دستیار صوتی گوگل و آمازون می توانید فرامین صوتی را اجرا کنید و در حالی که روی کاناپه دراز کشیده اید کانال ها را عوض کنید و در شبکه جستجو کنید.

اگر می خواهید در مورد پورت های ورودی و خروجی تلویزیون سری 7 سونی مدل X7500J اطلاعات کسب کنید باید بدانید که شما 3 پورت HDMI، 2 پورت USB؛ ورودی آنتن؛ کامپوزیت؛ خروجی دیجیتال، خروحی هدفون را در اختیار خواهید داشت و حتی می توانید از بلوتوث نسخه 4.2 و استاندارد وای فای 802.11a/b/g/n/ac برای وصل کردن ماوس و صفحه کلید استفاده کنید.