۱۲ بهمن ۱۳۹۹

تلویزیون 8K ال جی، سامسونگ و سونی 2022 – 2023

تلویزیون 8K ال جی، سامسونگ و سونی 2021

در این مطلب قصد داریم سری تلویزیون 8K ال جی، سامسونگ و سونی 2022 را به شما معرفی کنیم اما قبل از آن لازم است که توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.تا با این محصول آشنا شوید و بتوانید با نقد و بررسی تلویزیون 8K در برندهای جهانی که انجام می دهیم انتخاب بهتری را برای خود رقم بزنید. در واقع تلویزیون 8K یک تلویزیون بالا رده و لوکس به شمار می آید.

تلویزیون 8K ال جی، سامسونگ و سونی به نحوی گل سرسبد تلویزیون ها می باشد، که سرشاخ شدن با وضوح تصویر آن کار هر تلویزیونی نیست و رقابت را بین کیفیت های تصویر به چالش می کشد.

صفحه عریض؛ صفحه تخت؛ سه بعدی؛ HD، Full HD، 4K HDR و … همه مواردی بودند که در تلویزیون های قبلی شاهد بودیم؛ اما حالا می توانید تلویزیون های 8K را در سال 2022 انتظار داشته باشید. بله درست شنیدید؛ صنعت تلویزیون با سرعت زیادی رو به جلو حرکت می کند و امروزه می توان تلویزیون های جدیدی که توسط برندهای مختلف تولید می شود را شاهد بود. اما آیا با تولید تلویزیون های 8K ؛ گزینه های 4K در شرف حذف شدن هستند؟ نه کاملا؛ با ما همراه باشید و توضیحات کاملی را در این باره مطالعه بفرمایید.

این تلویزیون ها به دلیل کیفیت تصویر بالا و همچنین خدمتانی مثل گیمینگ و یا صدای عالی انتظار می رود که از قیمت بالایی برخوردار باشند. البته این قیمت واقعاً در خود این محصولات می باشد و کاری می کند شما شیفته مرامش شوید. به نحوی که معتادش وضوح تصویر آن می شود. البته شاید بهتر باشد بگوییم با چشم انسان این همه وضوح گاهی هم خوانی ندارد.

تلویزیون 8K چیست؟

اگر اخبار مربوط به تلویزیون ها را دنبال کرده باشید، از قبل می دانید که 8K یک قدم جلوتر از 4K قرار می گیرد. این کلمه به وضوح تلویزیون اشاره دارد. در حالی که تلویزیون های 4K وضوح 3840×2160 پیکسل را ارائه می دهند؛ تلویزیون های 8K دارای وضوح 7680×4320 پیکسل هستند.

تلویزیون 8k

این بدان معناست که 7680 پیکسل در محور افقی و 4320 پیکسل در محور عمودی وجود دارد. ممکن است به جای 8k از کلمه 4320p برای تعریف این دستگاه ها استفاده شود (درست مانند Full HD 1080p). اما تصور نکنید که اختلاف این دو فقط به تعداد پیکسل ها محدود می شود؛ شما می توانید استانداردهای دیگری را در تلویزیون های 8K شاهد باشید.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون ال جی موجود در فروشگاه را می‌توانید بررسی کنید که در این جدول‌ها مدل محصولات 2022 و هم محصولات 2023 معرفی شده‌اند. به خاطر داشته باشید که تنوع تلویزیون های 8K ال جی به اندازه برند رقیبش یعنی سامسونگ بالا نیست و هر سال تنها یک تلویزیون با این رزولوشن را روانه بازار می کند.

مدل ال جیسال تولید
تلویزیون ال جی Z32023
تلویزیون ال جی Z22022

آیا استانداردی برای کیفیت تصویر ایت کی وجود دارد؟

در مورد 8K ما شاهد هستیم که جناح های مختلف می خواهند برجسب متمایزی را برای تلویزیون های 8K خود ارائه دهند. انجمن 8KA یک موسسه صنعتی که برای نظارت بر توسعه اکوسیستم 8K تشکیل شده است برخی از مشخصات عمومی که یک تلویزیون 8K باید ارائه دهد را مشخص کرده است که از این بین می توان به وضوح 7680×4320 پیکسل، فریم ریت ورودی 24p؛ 30p؛ 60p و روشنایی بیشتر از 600 نیت؛ پشتیبانی از HEVC و HDMI 2.1 اشاره کرد.

لوگوی جدید 8K Association Certified از انجمن 8K نشان دهنده این است که تلویزیون های 8K از استاندارد خاصی برخوردارند. سامسونگ بار دیگر تعهد خود را نسبت به انجمن 8K نشان داده است، علاوه بر این در حال حاضر 22 شرکت عضو 8KA هستند. بنابراین انتظار می رود که به طور گسترده تری این دستگاه ها را در بازار شاهد باشیم.

تلویزیون 8K ال جی، سامسونگ و سونی

تولیدکنندگان تلویزیون همیشه در حال بهبود دستگاه های خود هستند. به همین خاطر تعجب آور نیست اگر بدانید در حال حاضر همه شرکت ها روی تولید تلویزیون های 8K تمرکز کرده اند؛ اما سامسونگ یکی از اولین برندهای تولید کننده تلویزیون 8K بود و در حال حاضر دامنه کاملی از تلویزیون های 55 اینچ به بالا را دارد. ال جی و سونی همچنین تلویزیون های 8K را به بازار معرفی کرده اند.

سونی یک موتور پردازشی جدید 8K X-Reality دارد که می تواند سطح بالاتری را مدیریت کند و این یک تلویزیون full array LED است. سونی در حال حاضر روی 8K کردن تلویزیون های OLED خود کار نمی کند و نسخه های جدید OLED تا کنون در سطح 4K باقی مانده اند. TCL یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در سطح جهان است که یک مدل 8K را ارائه می دهد. بنابراین طیف فزاینده ای از تلویزیون ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

چرا به تلویزیون ایت کی احتیاج دارید؟

با توجه به اینکه 4K HDR در حال حاضر بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است توجیه 8K بسیار سخت است؛ بخصوص اینکه تلویزیون های Ultra HD بسیار خوب هستند. توجیه 8K به تقاضای فزاینده برای اندازه بر می گردد. مردم تلویزیون های بزرگتری می خرند و از داشتن تلویزیون های بزرگتر در خانه هایشان احساس خوشحالی می کنند.

درست مانند 15 سال پیش که ممکن است تلویزیون 28 اینچ داشته باشید؛ اما حالا 55 اینچ رایج است. 65 اینچ و بالاتر جایی است که بیشترین رشد فروش تلویزیون در 5 سال آینده خواهد بود. از مزایای دیگر تلویزیون های 8K این است که بدون تغییر موقعیت نشستن خود می توانید پیکسل های بیشتر و جزئیات قابل مشاهده تر را بدست آورید.

معرفی تلویزیون های 8K ال جی، سامسونگ و سونی

کیفیت تصویر در تلویزیون های سونی همواره حرف اول را می زند حالا در سال جدید این برند از تلویزیون 8K خودش رونمایی کرده که ادامه دهنده مدل سال 2022 می باشد. برای اطلاع از مشخصات این مدل ها می توانید با کارشناسان ما در افرالند تماس بگیرید و خریدی همراه با اطمینان را تجربه کنید.

مدل سونیسال تولید
تلویزیون سونی Z9J2021
تلویزیون سونی Z9K2022

در حال حاضر پیشرفته‌ترین مدل 8K، تلویزیون سونی Z9K است که با رزولوشن 7680×4320 پیکسل دست تمام مدل های رقیبش را از پشت بسته است؛ این محصول با پنل MiniLED روشنایی خارق العاده ای به تصویر می بخشد.

تلویزیون ال جی OLED Z سری

تلویزیون های LG Z OLED از ماژول های اولد 8K این شرکت استفاده می کند و در اندازه های 77 و 88 اینچ تولید شده است. این دستگاه از پردازنده نسل 4 آلفا 9 و سیستم عامل WebOS 6.0 استفاده می کند و از قابلیت های HDR10, HLG, Dolby Vision IQ و Dolby Atmos پشتیبانی می کند. برای گیمرها؛ قابلیت هایی مانند HDMI 2.1, G-SYNC, FreSync, VRR و ALLM وجود دارد.

LG Z OLED یک تلویزیون فلت یا تخت است که از قابلیت های محبوبی همچون Game Optimizer، Dolby Vision IQ، Filmmaker Mode و HGiG Mode برخوردار است. این دستگاه از تیونر ATSC 3.0 یا DVB-T2/S2/C پشتیبانی می کند. استاندارد وای فای پشتیبانی شده از نوع WiFi 5 – 802.11ac است، همچین از بلوتوث نخسه 5 حمایت می شود.

بهترین تلویزیون های 2021 ال جی

اگر نمی توانید از تلویزیون روی میز استفاده کنید نگران نباشید این دستگاه قابلیت اتصال به دیوار را دارد. شما می توانید از 3 پورت USB؛ 4 پورت HDMI 2.1 استفاده کنید. نوع پنل WOLED است که از فرکانس 100 یا 120 هرتز؛ رزولوشن 8K پشتیبانی می کند. فرمت های ویدیویی که در این دستگاه می توانید استفاده کنید شامل MPEG4/2، HEVC، VP9 و AV1 می باشد. در کنار همه اینها می توانید از قابلیت AirPlay 2 و HomeKit برای اتصال گوشی خود به تلویزیون و دستیار صوتی استفاده کنید.

ال جی QNED99

تلویزیون 8K ال جی QNED99 با صفحه نمایش Mini LED خود تصاویری خیره کننده و واقعی را همراه با کنتراست فوق العاده بالا ارائه می دهد. پردازنده α9 Gen4 AI Processor 8K پشرفته ترین پردازنده پشرفته ترین پردازنده 8K است که از یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی محتوا استفاده می کند.

 این دستگاه دارای دستیار صوتی الکسا و آمازون و همچنین قابلیت های AirPlay 2 و HomeKit است. مانند سایر دستگاه های ال جی، این تلویزیون با انبوهی از فناوری ها استفاده می کند؛ به طور مثال Quantum NanoCell Color تصویری خیره کننده را با قدرتی ترکیبی از NanoCell و Quantum Dot ارائه می دهد در نتیجه می توانید کنتراست بالایی را با تمام جزئیات دریافت کنید.

قابلیت Dolby Vision ™ IQ به صورت هوشمندانه ای تصویر را بر اساس ژانر محتوا و محیط تنظیم می کند؛ در حالی که Dolby Atmos® صدای فراگیر چند بعدی را به شما ارائه می دهد و ترکیبی قدرتمند از نتایج سینمایی نفس گیر را تولید می کند.

حالت فیلمساز یا FILMMAKER MODE با حفظ نسبت های اصلی، رنگ ها و فریم ریت، مشکل صاف شدن حرکات را رفع می کند و به شما کمک می کند محتواها را با همان کیفیتی که کارگردانان و فیلم سازان تولید کرده اند؛ دریافت کنید. HDR10 Pro روشنایی را برای دستیابی به رنگ های بهتر تنظیم می کنید و تمام جزئیات را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید همه فیلم ها و محتواهای مورد علاقه خود را با رنگ های طبیعی مشاهده کنید.

این تلویزیون LG QNED MiniLED مجموعه ای از قابلیت ها را در اختیار شما قرار می دهد تا تجربه بازی خود را بهبود دهید. Game Optimizer یک گیم پلی روان را ارائه می دهد. هر آنچه را بازی می کنید با به طور واقعی تجربه خواهید کرد به طوری که فکر می کنید در صحنه های بازی حضور دارید. شما حتیی می توانید بین فناوری های G-Sync و FreeSync سوئیچ کنید تا از یک تجربه بازی روان بهره‌مند شوید. علاوه بر بلوتوث و وای فای، ده ها قابلیت دیگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

در جدول زیر می‌توانید پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ 8K موجود در بازار ایران و فروشگاه افرالند را مشاهده کنید که با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شوند.

مدل سامسونگسال تولید
تلویزیون سامسونگ QN700B2022
تلویزیون سامسونگ QN800B2022
تلویزیون سامسونگ QN900B2022
تلویزیون سامسونگ QN700C2023
تلویزیون سامسونگ QN800C2023
تلویزیون سامسونگ QN900C2023

هنگامی که بحث تلویزیون های 8K سامسونگ می شود قضیه فرق می کند، برخلاف دو برند قبلی، سامسونگ تعداد مدل های 8K بیشتری دارد و مجموع آن ها در دو سال گذشته به 6 تلویزیون رسیده است و در میان آن ها، پرفروش ترینشان تلویزیون سامسونگ QN700B می باشد که محصول سال 2022 است و به نوعی اقتصادی ترین تلویزیون 8K سامسونگ به شمار می آید.

تلویزیون نانوسل ال جی Nano 99

تلویزیون 8K و نانوسل ال جی Nano 99 یکی از تلویزیون های 88 اینچی است که این شرکت امسال تولید کرده است. صفحه نمایش Real 8K NanoCell Display این دستگاه رزولوشن 8K Ultra HD (7,680 x 4,320) را می دهد و شما می توانید از زاویه دید گسترده آن استفاده کنید. این تلویزیون از بک لایت Slim Direct و فناوری دایمینگ Full Array Dimming Pro استفادع می کند و به لطف فناوری هایی مانند Nano Color می توانید دقت رنگ بالا و طبیعی تری را داشته باشید.

نانو 88 از پردازنده α9 Gen 4 AI Processor 8K استفاده می کند و به لطف قابلیت AI 8K Upscaling شما می توانید کیفیت محتوای نزدیک به شما می توانید کیفیت نزدیک به 8K را برای محتواهای بی کیفیت خود داشته باشید. رفرش ریت بومی این دستگاه 120 هرتز می باشد. ال جی از ده ها فناوری مانند AI Picture Pro، NanoCell Motion Pro؛ SDR/HDR/Dolby HDR؛ AI Sound Pro؛ Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG)، Filmmaker Mode و غیره استفاده می کند تا صوت و تصویر با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد.

 گیمرها هم می توانند با استفاده از Game Optimizer، ALLM و HGiG بازی های با تاخیر پایین را تجربه کنند. سیستم عامل WebOS سیستم عامل مورد استفاده از تلویزیون ال جی است و شما با استفاده از قابلیتی مانند LG Chanels می توانید به محتواهای بیشتر از قبل دسترسی پیدا کنید. سیستم صوتی تلویزیون از اسپیکر 4.2 کاناله با توان خروجی 60 وات تشکیل شده است. در این دستگاه علاوه بر بلوتوث و وای فای می توانید از 4 پورت ورودی HDMI؛ 3 پورت USB؛ 1 پورت اترنت؛ 1 پورت اپتیکال؛ 1 پورت ورودی RS-232C، 1 پورت اتصال RF؛ 1 پورت خروجی هدفون؛ تیونر ATSC, Clear QAM استفاده کنید.

تلویزیون سامسونگ مدل QN900 Neo

Neo QN900 QLED یکی از بهترین تلویزیون های جدید سامسونگ در سال 2023 و 2022 است. در حالی که رزولوشن یکی از بهترین تلویزیون های جدید سامسونگ است. در حالی که رزولوشن 8K را ارائه می دهد از قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر هم پشتیبانی می کند با قابلیت Samsung Multi-Intelligence AI upscaling سامسونگ تصاویر بهتری را ارائه می دهد. این رزولوشن به زودی جایگزین 4K خواهد شد. این دستگاه با حاشیه های بسیار باریک همراه است و صفحه نمایش بزرگ؛ درخشان و زیبایی را در مقابل چشمان شما قرار می دهد.

تلویزیون 8K ال جی، سامسونگ و سونی 2021

اولین ترفندی که سامسونگ برای سال 2021 استفاده کرده است استفاده از LED هایی است که اندازه آنها به 1/40 ال ای دی های سنتی رسیده است که از آنها برای افزایش روشنایی و بهتر کردن سطح رنگ سیاه استفاده می کند. این ال ای دی ها امکان ارائه دقت بهتر را فراهم یم آورند. تلویزیون 8K سامسونگ مدل QN900 Neo در اندازه 65، 75 و 85 اینچ تولید شده است و می توانید یک تجربه بسیار متفاوت را با آن داشته باشید. گفته می شود که حاشیه های اطراف صفحه نمایش 0.9 میلیمتری است که بسیار زیباتر از Neo QN800 8K QLED است.

این تلویزیون QN900 دارای HDR بهتری است و سامسونگ خاطر نشان می کند که 57 درصد از مصرف کنندگان سال 2020 بیش از گذشته می توانند از برنامه ها و فیلم های تلویزیونی استفاده کنند. گرچه در حال حاضر محتوای 8K محدود است اما در آینده ای بسیار نزدیک محتواها تولید خواهند شد.

در حال حاضر؛ می توانید با استفاده از بالا بردن هوش مصنوعی Multi-Intelligence سامسونگ از کیفیت بهتر از 4K برخوردار شوید. بلندگوها در دو طرف قاب تلویزیون Neo QLED ادغام شده اند و در سمت چپ و راست می توان مشبک های بلندگو را مشاهده کرد. ویژگی Object Tracking Sound سامسونگ باعث شده است که در فیلم های اکشن کیفیت صدای بالاتر را داشته باشید.

تلویزیون مدل QN700 Neo

تلویزیون QN700 Neo 8K QLED نسخه بهبود یافته تلویزیون های Q700 است که سامسونگ در سال قبل به بازار عرضه کرد. این مدل هنوز هم یک تلویزیون رده پایین 8K است اما از نور پس زمینه Mini LED و پردازنده Quantum 8K را به همراه دارد. شما همچنین می توانید قابلیت های ALLM، VRR؛ HGiG را در این دستگاه پیدا کنید اما چندین قابلیت پیشرفته که در QN800 وجود داشت را به همراه ندارد.

جمع بندی: نقد و بررسی تلویزیون 8K

در این مقاله افرالند تمام سعی خود را بر این موضوع گذاشته بودیم که تلویزیون 8K ال جی ، سامسونگ و سونی 2022 و 2023 را بشناسیم و با مزایا و معایب این تلویزیون ها آشنا شویم. در کل با خود این میزان از کیفیت تصویر آشنا شدیم و در نقد و بررسی تلویزیون 8K از برندهای جهانی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم این تلویزیون ها در واقع رده بالا محسوب می شوند و از قیمت بالایی برخوردار می باشند.

[AS_FAQ]

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تلویزیون های 8K ارزش خرید دارند؟

در حال حاضر بیش از 95 درصد تلویزیون های موجود در بازار 4K می باشند و تلویزیون هایی با کیفیت فورکی اگر پردازنده قدرتمندی داشته باشند و از استاندارهای HDR پشتیبانی کنند تصویری فوق‌العاده ارائه می دهند، نیاز نیست حتما تلویزیونی که خریداری می کنیم 8K باشد چرا که در حال حاضر محتوای 8K بسیار کم و محدود است. در مقابل نیز تلویزیون های 8K قیمتی حدودا 2 تا 3 برابر بیشتر از تلویزیون های 4K دارند.

02برندهای تولید کننده 8K موجود در بازار کدامند؟

در حال حاضر که در اوایل 2023 قرار داریم، برندهای زیادی اقدام به تلویزیون 8K کرده اند و در این میان ال جی، سامسونگ و سونی مطرح ترین برندهای تولید کننده تلویزیون های 8K می باشند.

03آیا چشم انسان می تواند محتوا 8K را ببیند؟

چشم انسان قادر به دین جزئیات زیادی از تصویر است اما اگر پای رزولوشن بسیار بالا در میان باشد، دیگر به راحتی قادر به تشخیص آن نیست. البته می توان گفت تصویری که از تلویزیون های 8K شاهد هستیم خارق العاده است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون 8K ال جی، سامسونگ و سونی 2022 – 2023”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *