۰۳ آبان ۱۴۰۱

تلویزیون سری 8 ال جی، سامسونگ و سونی 2022 – 2023

تلویزیون سری 8 سال 2023-2022

هر ساله برندهای ال جی؛ سامسونگ و سونی تلویزیون های خود را بر حسب سری های متنوع ارائه می دهند. در مقاله قبلی ما بهترین تلویزیون های 2022 را در گروه های مختلف معرفی کردیم؛ در ادامه بهترین تلویزیون سری 8 ال جی، سامسونگ و سونی سال 2022 را به شما معرفی خواهیم کرد تا با جدیدترین و به روزترین محصولات سال آشنا شوید. تلویزیون سری 8 را در واقع می توان تلویزیون هایی میان رده دانست که نه خیلی رده پایین هستند و نه به محشری سری 9 هستند. در این میان می توان به بهترین تلویزیون های سری 8 نیز پی برد و بین آن ها دست به انتخاب رد.

تلویزیون سری 8 میان رده ای کاربلد که در نوع خود بی نظیر است و در واقع در حدی هستند که پول شما هدر نخواهد رفت و در واقع با سری 8 هر برندی به قول معروف نه سیخ می سوزدنه کباب و با قیمت مناسب تلویزیونی مناسب در اختیار خواهید داشت.

تلویزیون ها از انواع مختلفی ساخته شده اند که در هر برندی به سری های متفاوت طبقه بندی شده اند. بالاترین رده را می توان به سری 9 اختصاص داد، اما در همین حین سری 8 که مورد بحث ما می باشد به یک پله پایین تر در جایگاه بهترین ها در نوع خود قرار گرفته است و در واقع کاری کرده بیشترین فروش را در تمام برندها به خود اختصاص دهد. این سری در تمام برندها این قابلیت را دارا می باشد.

هر تلویزیونی دارای قابلیت های مختص به خود می باشد و هر برندی از یک سیستم عامل واحد استفاده می کند. بس اگر بخواهیم این تلویزیون ها را به صرف اینکه همگی در سری 8 قرار دارند، به هم شباهت دهیم عملاً کار درستی انجام نداده ایم. زیرا شاید نقطه اشتراک هایی داشته باشند اما کاملاً شبیه به هم نیستند.

در صورتی که قصد خرید تلویزیون سری 8 سال 2021 را دارید، به صفحه فروشگاه افرالند مراجعه کنید.

تلویزیون سری 8 ال جی، سامسونگ و سونی

تلویزیون های سری 8 در تمام برندها مدل های متفاوتی را شامل می شوند که در پایین به معرفی آن ها خواهیم پرداخت تا شما هم با آن ها آشنایی کامل پیدا کنید و بتوانید راحت تر بین آن ها اقدام به انتخاب بزنید، اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید که کلاً چه چیزی برایتان مهم بوده و در انتخاب شما تاثیر مستقیم دارد.

مدلنوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80QNED
تلویزیون سونی X80LLED
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سامسونگ CU8000Crystal LED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون های سری 8 سال 2023
مدلنوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سامسونگ BU8000Crystal LED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون های سری 8 سال 2022

تلویزیون سری 8 سامسونگ AU8000 مدل 2021

تلویزیون سامسونگ Au8000 یکی از محصولات 2021 است که شباهت نزدیکی به تلویزیون TU8000 دارد. این دستگاه از نمایشگرهای کریستالی استفاده می کند و در اندازه های مختلف 50؛ 55؛ 65 و 75 اینچ تولید شده است. کیفیتی که این تلویزیون ارائه می دهد 4K است و با کمک پردازنده‌ی crystal processor 4k پردازش تصویر و صوت با سرعت و دقت بالایی انجام می شود.

 این امر منجر به تولید صحنه های با کیفیت بالا، وضوح بهبود یافته و دقت و وضوح رنگ بالا می شود. سامسونگ مطابق با سال های قبل از سیستم عامل تایزن برای این تلویزیون هوشمند استفاده می کند؛ بنابراین می توانید در اینترنت به گشت و گذار بپردازید؛ از سرویس های استریم ویدیو استفاده کنید و برنامه های مورد نیازتان را دانلود و نصب کنید.شما حتی با استفاده از دستیار صوتی می توانید فرامین صوتی را اجرا کنید و دیگر نیازی به بلند شدن از جای خود ندارید.

تلویزیون سری 8 سامسونگ AU8000 مدل 2021 در مجموع از 3 پورت HDMI و 2 پورت USB پشتیبانی می کند. معمولا از پورت اچ دی ام ای برای اتصال دستگاه هایی مانند لپ تاپ و از USB برای اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال استفاده می شود. شما همچنین می توانید گوشی هوشمند خود را به تلویزیون سامسونگ وصل کنید و محتواهای خود را در صفحه نمایش بزرگتر تلویزیون مشاهده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

صدای تولید شده توسط این دستگاه از دو بلندگوی 10 واتی (در مجموع 20 وات) ایجاد می شود. شما می توانید برای دستیابی به کیفیت صدای بالاتر؛ ساندبارهای سازگار را خریداری کنید و به آن وصل کنید تا در موجی از صدای پر قدرت غوطه ور شوید.

تلویزیون سامسونگ Q80A مدل 2021

تلویزیون سامسونگ Q80A مدل 2021 در واقع یک دستگاه کیولد (QLED) است که سامسونگ آن را در اندازه های 55 و 65 اینچ تولید کرده است. به لطف استفاده از سیستم نور پس زمینه کنترل شده؛ کنتراست بالایی را دریافت خواهید کرد که منجر به تولید رنگ های سیاه تیره تر و رنگ های سفید درخشان تر خواهد شد. اگر محتوایی قدیمی و بی کیفیت دارید نگران نباشد چون این تلویزیون سری 8 سامسونگ آن را تا کیفیت نزدیک 4K بهبود خواهد داد.

به خاطر فناوری های زیاد و متنوعی که در تلویزیون سری 8 سامسونگ Q80A وجود دارد شما می توانید از آن به عنوان یک تلویزیون گیمینگ استفاده کنید. رفرش ریت 120 هرتز، تاخیر ورودی کم؛ وضوح بسیار بالا و فناوری های زیادی که وجود دارد منجر به تجربه یک گیم پلی روان و سریع خواهد شد.

وضوح تصویر تلویزیون سامسونگ q80b
رزولوشن تلویزیون سامسونگ q80b

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مورد تماشا کردن کانال دلخواه تان با دیگر اعضای خانواده خود اختلاف سلیقه داشته باشید. سامسونگ با استفاده از قابلیت Multi View به راحتی این مشکل را حل می کند. با کمک این قابلیت می توانید صفحه نمایش تلویزیون را تقسیم کنید و به طور همزمان چند نفر با استفاده از هدفون کانال های مورد علاقه خود را تماشا کنند.

تلویزیون Q80A مانند سایر محصولاتی که این شرکت به بازار عرضه می کند دارای حاشیه های باریک است و به شما کمک می کند که روی تصویر متمرکز باقی بمانید. حالا با کمک فناوری هایی مانند Wide Viewing Angle در هر جایی که به تماشای تلویزیون بنشینید تصاویر و رنگ ها را بدون تحریف مشاهده خواهید کرد. با توجه به سیستم مدیریت کابلی که در پشت دستگاه وجود دارد حالا می توانید فضایی بدون به هم ریختگی کابل ها را داشته باشید.

تلویزیون سری 8 سامسونگ Q80A مدل 2021 در پنل پشت خود دارای 4 پورت HDMI و 2 پورت USB می باشد و شما می توانید از ورودی کامپوزیت, ورودی اترنت؛ خروجی صوتی دیجیتال و ورودی RF در کنار بلوتوث 4.2 و وای فای استفاده کنید.

تلویزیون سری 8 سونی A80J

تلویزیون سری 8 سونی A80J مدل 2021 نسبت به مدل قبلی از کیفیت صدای بالاتری برخوردار است. این دستگاه از دو بلندگوشی 30 واتی برخوردار است، پس اگر به دنبال یک تلویزیون با کیفیت صدای بالا هستید A80J   گزینه ای ایده آل برای شما خواهد بود. این تلویزیون فورکی از پردازنده XR Ultimate برخوردار است و فناوری های متنوعی مانند K XR-Reality PRO، فناوری های رنگ Live Color، Precision Color Mapping ،Super bit mapping HDR و TRILUMINOS PRO را برای ارائه تصویر با کیفیت بالا ارائه می دهد.

تلویزیون سونی A80J دارای رفرش ریت 120 هرتز است پس می تواند گزینه ای ایده آل برای گیمرها باشد. با استفاده از پورت اترنت؛ وای فای، بلوتوث؛ کرومکست؛ 4 پورت HDMI؛ 3 پورت USB؛ خروجی صدای دیجیتال می توانید انواع دستگاه های سازگار را به تلویزیون وصل کنید. به طور مثال می توانید گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید و محتواهای خود را در یک صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کنید.

تلویزیون سونی A80J

شما می توانید پایه های تلویزیون را وصل کنید و آن را روی میز قرار دهید یا که می توانید آن را روی دیوار متصل کنید. ضخامت دستگاه بسیار کم است بنابراین روی دیوار به زیبایی دیده می شود. با استفاده از سیستم عامل اندروید می توانید انواع برنامه های مختلف را دانلود و نصب کنید، به مرور اینترنت بپردازید و ویدیوهای مختلف را استریم کنید. این دستگاه دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است، می توانید از فرامین صوتی استفاده کنید؛ می توانید برنامه ها را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون سامسونگ AU8000 و BU8000

تلویزیون X8500J برند سونی

تلویزیون سونی X8500J یکی از دستگاه های 4K است که از رزولوشن 2160×3840 پیکسل پشتیبانی می کند. قرارگیری پردازنده X1 و نور پس زمینه Edge LED در کنار هم کیفیت تصویر عالی را فراهم می آورد. پردازنده به صورت سریع و دقیقی صوت و تصویر را پردازش می کند. در کنار همه اینها فناوری های متنوعی مانند 4K X-Reality PRO و TRILUMINOS Pro هم در این ارائه کیفیت دخیل هستند.

دو بلندگوی 20 واتی Bass Reflex و فناوری های صدا مانند دالبی اتمس صدای واضحی را برای اجرای بازی ها و مشاهده فیلم های شما ارائه می دهد. این دستگاه مانند مدل قبلی از 16 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است؛ دستیارهای صوتی؛ Apple AirPlay و Chromecast؛ گوگل هوم و قابلیت های هوشمند وجود دارد.

نمایش رنگ در تلویزیون x85k

تلویزیون سونی X8500J دارای 4 پورت HDMI، 3 پورت USB، خروحی صدای دیجیتال؛ خروجی هدفون و ورودی آنتن می باشد. شما می توانید دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند؛ تبلت ها، لپ تاپ ها؛ کنسول های بازی و غیره را به تلویزیون متصل کنید. شما می توانید این دستگاه را در دو اندازه 43 و 49 اینچ خریداری کنید.

تلویزیون سونی X8000J سری 8

تلویزیون سونی X8000J که با نام X80J هم عرضه می شود از پردازنده X1 استفاده می کند و دارای پنل IPS می باشد. رفرش ریت 60 هرتز آن نسبت به مدلی که سامسونگ در سال 2021 عرضه کرده است پایین تر می باشد. رزولوشن تلویزیون 2160×3840 پیکسل است و از نور پس زمینه Direct LED در آن استفاده شده است. این فناوری به ایجاد نور پس زمینه یکنواخت کمک می کند و شما می توانید رنگ سیاه تیره و رنگ سفید درخشان را دریافت کنید. در کنار اینها، قابلیت HDR هم کمک کننده خواهد بود.

قابلیت دالبی ویژن به صورت فریم به فریم تصاویر هر صحنه را پردازش می کند و جزئیات بیشتر و رنگ های دقیق تری را تولید می کند. با استفاده از قابلیت HDR10 شما می توانید به روشنایی حداکثر 1000 نیت دست پیدا کنید. این روشنایی و زاویه دید گسترده به شما کمک می کند تا در هر زاویه ای که صفحه تلویزیون نگاه می کنید تصاویر روشن و واضحی را بدون تحریف رنگ مشاهده کنید.

رزولوشن فورکی تلویزیون X80K SONY
وضوح تصویر تلویزیون سونی x80k

قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر و استفاده از پردازنده X1 منجر به تولید تصاویر با کیفیت بالا می شود و حتی شما می توانید محتواهای قدیمی خود را با کیفیتی بالا مشاهده کنید. پردازنده به کاهش نویز کمک می کند و شما می توانید تمام جزئیات را حتی در صحنه های تاریک مشاهده کنید. معمولا دستگاه هایی که دارای پنل IPS هستند بهترین تصاویر را ارائه می دهند.

 با نرم افزار کالیبراسیون خودکار Calman Ready می توانید سطح بالایی از تنظیمات رنگ را در اختیار داشته باشید. دو اسپیکر Bass Refle توان خروجی 20 وات را ارائه می دهند در نتیجه می توانید فضای یک اتاق را با صدایی غنی پر کنید. تلویزیون سری 8 سونی X8000J مدل 2021 دارای 1 پورت اترنت؛ 4 پورت HDMI؛ 2 پورت USB؛ خروجی صدای دیجیتال؛ ورودی RS-232C، ورودی آنتن RF است.

بیشتر بخوانید:
تلویزیون سری 7 ال جی، سامسونگ و سونی سال 2022

جمع بندی: تلویزیون سری 8

در بررسی تلویزیون سری 8 ال جی، سامسونگ و سونی چیزی که آشکار است میان رده بودن آن ها و در بعضی مدل ها در واقع بالارده و لوکس بودن آن ها می باشد. مثلاً وقتی در مورد اولد سری 8 سونی حرف می زنیم می دانیم که این مدل به خودی خود به واسطه اولد بودن بالارده محسوب می شود. تلویزیون سری 8 در تمام برندهایی که گفته شد، در واقع هوشمند بوده و از قابلیت های جالبی به عنوان یک دستیار صوتی بهره مند هستند که می توانند انتخاب درسی برای شما که به دنبال خرید تلویزیون به امکانات هستید باشد.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01تلویزیون های سری 8 ارزش خرید دارند؟

بله این مدل به دلیل میان رده بودن، تقریباً تمام امکاناتی که یک تلویزیون هوشمند با کیفیت تصویر عالی و قابلیت های جذاب دارد را به خود اختصاص داده اند.

02بهترین تلویزیون های سری 8 ریموت کنترل هوشمند دارند؟

بله این تلویزیون ها چیزی از تلویزیون های سری 9 در هوشمندی کم نداشته و همگی از ریموت کنترل هوشمند برخوردار می باشند.

03تلویزیون برندهای مختلف در این سری با هم شباهت دارند؟

هر برندی امکانات مربوط به خود را دارد و نمی توان گفت کاملاً مشابه هستند، اما در یک رده کیفتی به سر می برند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون سری 8 ال جی، سامسونگ و سونی 2022 – 2023”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *