تلویزیون قسمت مهمی از رندگی ما بوده و بهترین دستگاه سرگرمی برای همه محسوب می شود؛ چه یک کودک و چه یک فرد سالمند، با دیدن بهترین برنامه ها یا کانال ها از تلویزیون خود را سرگرم خواهند کرد.

با این وجود، در طول این سال ها؛ صنعت تلویزیون رشد چشمگیری داشته است. قبلا یک تلویزیون جعبه ای شکل وجود داشت و بعد به تلویزیون های تخت و LCD و در نهایت به LED ها تغییر وضعیت پیدا کردند. بعد از آن همچنان این رشد وجود داشته و اکنون به نمایشگرهای OLED/ QLED/ MiniLED رسیده ایم که از نظر کیفیت تصویر بسیار عالی هستند.

تفاوت در تلویزیون با کیفیت بالا؛ کیفیت تصویر و ویژگی های متفاون است. در سطح جهان چندین برند با کیفیت وجود دارند اما لیست بهترین برندهای تلویزیون در جهان امروز ما تنها 10 برند را در خود جای می دهد.اگر شما در زمره کسانی هستید که عاشق تلویزیون هستید یا حتی در فکر خرید تلویزیون هستید لیست ده برند برتر تلویزیون در جهان را مطالعه بفرمایید. این لیست از شماره 10 به 1 در فروشگاه افرالند تهیه شده است.

10. تلویزیون ویزیو – دارای 3% سهم بازار

از جمله شناخته شدن ترین برندها در ایالات متحده و جهان؛ برند ویزیو (Vizio) است. این شرکت توسط ویلیام وانگ؛ کن لو و لنی نیوزوم در سال 2002 تاسیس شد. این برند در ایالات متحده مشهور است و به طور مداوم در تلاش است تا خدمات خود را به خارج از ایالات متحده گسترش دهد. ویزیو تلویزیون های تخت ارزان قیمت تولید می کند. محبوبیت آن هیچ محدودیتی ندارد و در طی 4 سالی که از تاسیس آن می گذرد به درآمد 700 میلیون دلاری رسیده است.

10 برند برتر تلویزیون در جهان ویزیو

شرکتی که فقط با 3 نفر و با سرمایه 60000 دلار کار خود را شروع کرد بیش از 2 میلیارد دلار درامد در سال 2007 داشت. برای مقابله با این رقابت؛ ویزیو همیشه به مشتریان خود تخفیف می دهد. ویزیو در سال 2012 بیش از 400 کارمند داشت. مدل های ورودی ویزیو از سری D و E محبوب ترین دستگاه ها هستند در حالی که مدل های برتر؛ مرجع و Smart cast هم دوست داشتنی هستند. این برند در حال توسعه صادرات خود به سراسر جهان است و خود را در شماره 10 لیست امروز قرار داده است.

9. تلویزیون شارپ – دارای 3.2% از سهم بازار

شارپ یک شرکت ژاپنی که از سال 1912 دستگاه های خود را برای فروش در سراسر جهان طراحی و تولید می‌کند. این شرکت در ژاپن مستقر است و تلویزیون های این شرکت با نام Aquos به فروش می رسند. این برند یک رهبر برای تلویزیون در ژاپن است و بیش از 50000 کارمند در سراسر جهان دارد. LED های شارپ به دلیل روشنایی و رنگ شارپ و چشمگیر مشهور هستند. تلویزیون های ال ای دی این شرکت دارای 10 واحد تولیدی در جهان هستند که مشهورترین تلویزیون های ال ای دی شارپ LC-32LE350M و LC-40LE355M هستند.

10 برند برتر تلویزیون در جهان شارپ

8. تلویزیون توشیبا – دارای 3.4% از سهم بازار

مجتمع دو شرکت توکیو دنکی و شیباورا سیساکو-شو در سال 1939 در توشیبا شکل گرفت که یک برند معروف در سراسر جهان است. توشیبا تعداد زیادی محصولات و خدمات متنوع را ارائه می دهد که حاصل تلاش هایی بوده است که انجام داده است و تا حدی در عرضه مجموعه تلویزیون های خود موفق ظاهر شده است. مدل های برتر تلویزیون های LED توشیبا بسیار ابتکاری هستند. توشیبا مجموعه ای مدل های مختلف را از نظر اندازه و قیمت با خدمات خوب قبل و بعد از فروش و از جمله گارانتی طولانی مدت ارائه می دهد. با بیش از 200000 کارمند در توشیبا این برند مطمئنا در لیست امروز جایگاهی ویژه ای دارد.

10 برند برتر تلویزیون در جهان توشیبا

بیشتر بخوانید:
بهترین تلویزیون تا 25 میلیون

7. تلویزیون پاناسونیک – دارای 3.7% از سهم بازار

پاناسونیک که یک شرکت الکترونیکی ژاپنی شناخته شده است؛ در سال 1918 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در اوزاکا ژاپن است. پاناسونیک که با عنوان شرکت صنعتی الکتریکی ماتسوشیتا آغاز به کار کرد و از نظر فناوری و نوآوری با برندهای دیگر به رقابت می پردازد. تلویزیون پاناسونیک ویژگی های پیشرفته و برتر مانند سیستم هدایت صوتی؛ وای فای فعال و جدیدترین فناوری ها را برای لذت بردن از کیفیتی تصویر در خانه ارائه می دهد.

تلویزیون های ال ای دی هوشمند سری Viera آنها دارای وای فای هستند و برای مشاهده سه بعدی سازگارتر هستند و تجربه لذت بخش تری را ارائه می دهند. پاناسونیک با پشتیبانی عالی از مصرف کنندگان کار را برای همه مشتریان ساده کرده است.

10 برند برتر تلویزیون در جهان پاناسونیک

6. تلویزیون Skyworth – دارای 5.3% از سهم بازار

Skyworth یک برند چینی مستقر در شنژن است که در چین و سایر کشورها شهرت زیادی را کسب کرده است. گفته می شود که در سال 2016، ارزش این شرکت 8.9 میلیار دلار بوده است. آنها به مشاغل مختلف دیگری هم مشغول بوده اند و بیشتر به تجارت خرده فروشی دستگاه های تلویزیونی پرداخته اند. این برند قصد دارد تجارت خود را به هند گسترش دهد. به تازگی این برند باریک ترین تلویزیون جهان را با نام AIR TV-55G7200 راه اندازی کرد که نام خود را در صنعت تلویزیون ماندگار کرد. این برند در سال های 2017 تا 2018 حدود 10 درصد از سهم بازار را داشته است.

10 برند برتر تلویزیون در جهان اسکای ورث

5. تلویزیون TCL- دارای 5.6% از سهم بازار

یک شرکت الکترونیکی چینی که در تولید تلویزیون های ال ای دی ارزان قیمت و با کیفیت بالا پیشگام شد TCL بود. TCL معتقد است که بهترین کیفیت را برای مصرف کنندگان خود فراهم می آورد و بیشتر در استفاده از بهترین قطعات در مونتاژ تلویزیون های ال ای دی هزینه می کند و کمتر برای تبلیغات و بازاریابی هزینه می کند. در سال 2010، TCL سومین تولید کننده تلویزیون در جهان بود و مطمئنا در آینده سهم بازار بیشتری را بدست خواهد آورد.

10 برند برتر تلویزیون در جهان TCL

4. قیمت تلویزیون هایسنس – دارای 5.6% از سهم بازار

این شرکت الکترونیکی چینی که به دلیل کیفیت برتر و ویژگی پیشرفته خود در تلویزیون های LED شهرت دارد از معتبرترین برندهای ارائه دهنده تلویزیون های LED با قیمت بسیار مقرون به صرفه است. هایسنس مستقر در شاندونگ چیسن است و در بورس سهام شانگهای قرار گرفته است. این شرکت دارای 13 واحد تولیدی در چین و تعداد کمی واحد در کشورهای دیگر مانند فرانسه، مصر، آفریقای جنوبی، مکزیک و غیره است. هایسنس از سال 2013 تلویزیون های خود را برندی که دارد تولید می کند و در سال 2015 حق فروش تلویزیون های دیگر را داشته است.

10 برند برتر تلویزیون در جهان هایسنس

3. بررسی تلویزیون سونی – دارای 6.9% از سهم بازار

سونی از سال 1964 فعالیت خود را آغاز کرده است و یک برند ژاپنی است که در سراسر جهان به دلیل کیفیت بالا و ویژگی های برتر تلویزیون LED که به مصرف کنندگان ارائه می شود؛ شهرت پیدا کرده است. دفتر مرکزی سونی در توکیوی ژاپن است که نه تنها در فروش تلویزیون های LED بلکه برای محصولات متنوع شهرت پیدا کرده است. سری Bravia سونی توانسته است سهم بزرگی از بازار را از آن خود کند چون دارای کیفیت تصویر و صدای بالا هستند.

سونی اولین تلویزیون اولد خود را تحت نام Organic LED TV در سال 2007 تولید کرد که بسیار نازک بود و در عین حال تمام ویژگی های پیشرفته مورد نیاز تلویزیون های LED را تضمین می کند. تلویزیون های HD TV سونی در نمایش های سه بعدی هم چشمگیر بوده اند. بسیاری از مراکز خدمات تلویزیون سونی در سراسر جهان وجود دارد. سونی طیف گسترده ای از تلویزیون های ال ای دی رده پایین تا تلویزیون های ال ای دی رده بالا را ارائه می دهد.

10 برند برتر تلویزیون در جهان سونی

برای اینکه انتخاب در میان بهترین تلویزیون ها از برند سونی برای شما راحت باشد در جدول زیر لیستی از آن ها را معرفی کرده ایم که شامل مدل های 2022 و 2023 می باشند و از ابتدا به ترتیب قیمت های پایین قرار گرفته اند و سپس در انتها به اولدها می رسیم.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75LLED
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی A80LOLED
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KLED
تلویزیون سونی A80KOLED

میدانید که سونی یکی از بهترین برندهای سازنده تلویزیون در جهان است؛ این برند ژاپنی در سال 2023 و 2022 توانست سنگ تمام بگذارد و تلویزیون هایش را در قالب گیمینگ و معمولی روانه بازار سازد. از بهترین تلویزیون های سونی در لیست بالا می‌توانیم به تلویزیون سونی X85L اشاره کنیم که محصول سال 2023 است.

مقاله مرتبط:
 مقایسه تلویزیون شیائومی و پاناسونیک

2. خرید تلویزیون ال جی – دارای 12.6% از سهم بازار

ال جی یک برند الکترونیکی کره ای است که در سئول کره جنوبی مستقر است. ال جی از ورود به محصولات مختلف مانند لوازم خانگی؛ سیستم ها و گوشی ها؛ تلویزیون ها سهم قابل توجهی را دریافت کرده است. از نظر سهم بازار این برند توانسته است در مقایسه با برندهای سونی و توشیبا سهم بیشتری را دریافت کند.

10 برند برتر تلویزیون در جهان ال جی

ال جی به خاطر وجود تلویزیون های OLED و NanoCell در بازار توانسته قدرت خود را حفظ کند. کیفیت تصویر و صدا، طراحی و پشتیبانی مشتری از برند کاملا چشمگیر است.

با پیشرفت تکنولوژی، ال جی همیشه در تلویزیون های ال ای دی خود با ارائه ویژگی هایی مانند مشاهده سه بعدی سعی در ارائه نوآوری هایی داشته است. ال جی با طیف متنوعی از تلویزیون های ال ای دی و پشتیبانی از مشتری؛ برندهای بسیاری را پشت سر گذاشته و همچنان رقابتی باقی مانده و در سال های آینده به رتبه 1 نزدیک می شود.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UR8000LED
تلویزیون ال جی UR9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی C3OLED Evo

برای خرید تلویزیون ال جی در ابتدا باید سری آن را مشخص کنیم چونکه تنوع در این محصولات به قدری بالاست که برای هر بودجه و سلیقه ای می توان تلویزیون مناسب را پیدا کرد. در حال حاضر کاربرانی که نیاز به بازی و گیم ندارند از میان مدل های LED انتخاب می کنند مانند تلویزیون ال جی UR9000 سال 2023 که جزو جدیدترین ال ای دی های این شرکت به حساب می آید.

قیمت تلویزیون سامسونگ – دارای 21% از سهم بازار

سامسونگ با پشت سر گذاشتن تمام برندهای اصلی تلویزیون های ال ای دی؛ در رتبه 1 بهترین برند تلویزیوندر جهان با حداکثر تعداد تلویزیون های فروخته شده قرار دارد. از سال 2006؛ سامسونگ توانسته است جایگاه خود را بعد از غلبه بر برند سونی حفظ کند. در مدت زمان طولانی؛ سامسونگ گفته است که می تواند حدود 425 میلیون دستگاه تلویزیون در سراسر جهان را بفروشد. این برند مستقر در سئول کره جنوبی سامسونگ یک برند پیشرو در خدمات مختلف از جمله گوشی های هوشمند است.

این برند طراحی و ویژگی های منحصر به فردی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد و در این رقابت پیشتاز بوده است. طیف وسیعی از تلویزیون های ال ای دی ارائه شده توسط این شرکت دارای فناوری پیشرفته ای مانند محافظت در برابر نور و رطوبت، اتصال USB، فیلتر نویز، تجربه سه بعدی؛ وای فای داخلی و بسیاری موارد دیگر هستند.

10 برند برتر تلویزیون در جهان سامسونگ

تلویزیون های HD TV سه بعدی سامسونگ برای اثبات تحقیقات خود قبل از هر گونه نوآوری مورد توجه بسیاری قرار گرفت؛ سامسونگ در سال 2016 با تلویزیون هوشمند ال ای دی در حدود 44 مدل از سری تلویزیون های هوشمند روبرو شد.

لیست بهترین برندهای تلویزیون ال ای دی از سال 2020 بر اساس سهم بازار تعداد تلویزیون های فروخته شده توسط این شرکت تعیین می شود. تولیدکنندگان تلویزیون چینی در مقایسه با تولیدکنندگان تلویزیون ژاپنی با برندهای غالب که از لیست خارج شده، سهم خوبی دارد. این رقابتی مداوم برای شرکت ها برای حفظ کیفیت و نیاز مصرف کنندگان است تا در این لیست باقی بمانند.

برای اینکه بتوانید تلویزیونی متناسب با بودجه‌تان (هر چقدر کم) خریداری کنید مطمئناً باید سراغ برند سامسونگ بروید، این برند کره ای تلویزیون‌هایش را معمولا در قیمت‌های ارزان تولید می‌کند و به همین دلیل بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهد. خرید تلویزیون سامسونگ در هر کدام از سری‌های زیر می‌تواند شما را به دنیایی جادویی و سرشار از رنگ‌ها ببرد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ CU8000LED
تلویزیون سامسونگ CU8500LED
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED

شیائومی – نوظهور با استراتژی

در انتها شیائومی برند نوظهور چینی در عرصه تلویزیون را به شما پیشنهاد می دهیم؛ نمایشگرهایی با قیمت پایین و قابلیت های پیشرفته.

مدلنوع تلویزیون
تلویزیون شیائومی MAXLED
تلویزیون شیائومی A2LED
تلویزیون شیائومی Q2QLED
تلویزیون شیائومی Q1QLED
تلویزیون شیائومی Q1EQLED
تلویزیون شیائومی P1LED
تلویزیون شیائومی P1ELED
تلویزیون شیائومی F2LED
تلویزیون شیائومی 5A

گرچه شیائومی در لیست 10 برند برتر تلویزیون دنیا جای ندارد اما در بازار ایران توانسته است سهم زیادی از فروش تلویزیون های میان رده و ارزان قیمت را به خود اختصاص دهد؛ به همین دلیل جای دارد حتماً لیست قیمت تلویزیون شیائومی موجود در بازار ایران را نیز مطالعه نمایید.