تلویزیون‌های نسل جدید در اکثر موارد مجهز به دیجیتال داخلی هستند و مثل گذشته نیاز به تهیه جداگانه این دستگاه ندارید. نکته مهم در این بخش راه‌اندازی و استفاده از این قابلیت جذاب و کاربردی است که با یک آموزش ساده هر کسی بدون نیاز به نصاب از پس آن برمی‌آید. در وبلاگ افرالند سعی کردیم تا در یک آموزش ویدئویی کوتاه مراحل راه‌اندازی دیجیتال داخلی تلویزیون سامسونگ را شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

در صورتی که وقت کافی برای مشاهده ویدئو آموزشی ندارید یا سرعت اینترنت شما کند است، در ادامه با ما همراه شوید تا تمام این مراحل را به صورت مختصر و مفید برای شما بازگو نماییم. راستش را بخواهید این مراحل به حدی ساده و راحت هستند که خودتان به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید.

مراحل راه‌اندازی دیجیتال تلویزیون سامسونگ

قبل از هر چیز به یک آنتن برای دریافت سیگنال نیاز داریم که با تهیه مدل‌های پشت پنجره‌ای که قیمت چندانی هم ندارند می‌توانیم این کار را انجام دهیم. طول این نوع آنتن‌ها معمولاً 2 تا 4 متر هستند که بهترین توصیه استفاده از مدل 4 متری می‌باشد تا امکان تغییر زاویه آنتن به هر جهتی بسته به نوع آنتن‌دهی را داشته باشید و دچار محدودیت نشوید. همچنین این آنتن‌ها در نمونه‌های HD و Full HD تولید شده‌اند که بهترین کار تهیه مدل فول اچ دی برای دریافت کیفیت تصویر بهتر است.

آنتن برای دیجیتال تلویزیون سامسونگ

تمام تلویزیون‌های 4K سامسونگ در پخش پورت‌ها مجهز به گیرنده دیجیتال هستند که به وضوح می‌توان آن را مشاهده کرد. تنها کاری که در این بخش باید انجام دهید، وصل کردن سری آنتن به پورت دیجیتال است و آنتن را هر جایی که فکر می‌کنید سیگنال قوی‌تری دارد قرار دهید.

اتصال آنتن به تلویزیون سامسونگ

بعد از اتصال کابل آنتن، دکمه Home روی ریموت کنترل را کلیک کنید تا یک صفحه پیش‌روی شما باز شود. روی گزینه دستگاه‌های متصل در گوشه تصویر کلیک نمایید و بخش تلویزیون را انتخاب کنید.

ورود به دستگاه‌های متصل تلویزیون سامسونگ

در بخش تلویزیون اگر قبلاً اسکن کانال‌ها را انجام داده باشد، روی صفحه نمایان می‌شوند؛ در غیر این صورت می‌توانید شروع اسکن کانال‌ها را بزنید تا مراحل آن شروع شوند.

شروع اسکن کانال‌ها در تلویزیون سامسونگ

در این مرحله باید نوع کانال و آنتن را انتخاب کنید؛ نوع کانال دیجیتال و آنالوگ دارد که دیجیتال را انتخاب می‌کنیم و نوع آنتن هوایی و ماهواره که هوایی را برمی‌گزینیم و اسکن را فعال می‌کنیم.

انتخاب نوع کانال و آنتن در تلویزیون سامسونگ

دستگاه شروع به کانال یابی می‌کند و تمام شبکه‌های رادیویی، تلویزیون و غیره را پیدا می‌کند؛ در این تایم باید صبر کنیم تا اسکن کامل شود که در ویدئو 46 کانال را ردیابی کرده است. گزینه بستن را که بزنید تمام شبکه‌های داخلی قابل مشاهده هستند و می‌توانید آن‌ها را بالا و پایین کنید و از کیفیت تصویرعالی آن‌ها لذت ببرید.

مراحل راه اندازی دیجیتال تلویزیون سامسونگ