تازه تلویزیون ال جی خریداری کرده‌اید و راه اندازی‌اش را بلد نیستید؟ یا اینکه آن را به تنظیمات کارخانه برگردانده‌اید و نمی‌دانید چطور دوباره آن را راه اندازی کنید؟ اصلاً نگران نباشید. در آموزش راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی در قالب یک ویدئو مراحل این کار را به صورت دقیق و حساب شده شرح داده‌ایم؛ فقط کافیست چند دقیقه از وقتتان را صرف دیدن آن نمایید.

هر تلویزیونی در مرحله اول نیاز به راه اندازی دارد و معمولاً در صورتی که روش کار با آن را بلد نباشید مجبور می‌شوید از اطرافیان کمک بگیرید یا هزینه‌ای برای نصاب پرداخت کنید. این ویدئو جامع و کامل به راحتی راه اندازی تلویزیون ال جی را در سه سوت به شما آموزش می‌دهد، در صورتی که سوألی دارید می‌توانید از ما بپرسید تا پاسخ‌گو باشیم. همچنین اگر فکر می‌کنید اطرافیان تلویزیون ال جی دارند و به این آموزش نیاز دارند این مقاله کاربردی افرالند را به آن‌ها معرفی نمایید.

سریع‌ترین روش راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی

این آموزش تنها یکی از رشته آموزش‌های کار با تلویزیون ال جی است؛ پس اگر نمایشگری از این برند را خریداری کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به سایر راه‌کارهای استفاده از این تلویزیون کره‌ای بزنید که قطعاً به کارتان می‌آید. حالا مراحل راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی را شرح می‌دهیم لطفاً با ما همراه شوید.

1-وقتی تلویزیون را روشن می‌کنید قبل از هر چیز با لوگویی به نام webOS روبرو می‌شود و بعد از آن صفحه نمایشی روبرو می‌شوید که شکل ریموت کنترل روی آن هویدا است. در واقع از کاربر می‌خواهد ریموت ال جی را با تلویزیون Pair کند.

راه اندازی تلویزیون ال جی

2-مرحله بعد انتخاب زبان مورد نظر است که روبروی شما قرار می‌گیرد که بیشتر زبان‌ها حتی فارسی هم پشتیبانی می‌کند. برای اولین بار، بهترین کار انتخاب زبان انگلیسی است که در سایر آموزش‌ها نحوه تغییر زبان تلویزیون ال جی هم وجود دارد که می‌توانید بعد از راه اندازی به سراغ آن‌ها بروید و زبان را به چیزی که مد نظر دارید تغییر دهید.

تغییر زبان تلویزیون ال جی

3-بعد از تغییر زبان، نوبت به انتخاب منطقه است که در لیست مورد نظر باید به دنبال کشور خود برگردید و اگر آن را پیدا نکردید گزینه Digital TV را بزنید. با زدن دیجیتال تی وی دیگر خبری از تنظیمات سخت و طاقت فرسای سرچ منطقه نیست و به راحتی می‌توان به سراغ سایر تنظیمات بروید.

راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی

4-این قسمت از کاربر سوأل می‌کند که از طریق تلویزیون راه اندازی را انجام می‌دهید یا گوشی و برنامه Home که ترجیحاً TV را انتخاب می‌کنیم.

آموزش راه اندازی تلویزیون ال جی

5-انتخاب شبکه WiFi را از کاربر سوأل می‌کند که در صورت نیاز می‌تواند شبکه مورد نظر را انتخاب کرده و رمز آن را بزنید تا فعال شود که در مرحله اولیه راه‌اندازی به آن نیازی نداریم و بهتر از این گزینه را بدون اتصال به اینترنت رد نمایید.

راه اندازی تلویزیون ال جی برای اولین بار

6-این قسمت کمی حساس است و از شما می‌پرسد چه روشی برای تماشای تلویزیون انتخاب می‌کنید؟ یکی از گزینه‌ها Only TV است و دیگری None که بهتر از None را برگزینید تا بعداً بتوانید سایر وسایل هم به تلویزیون متصل کنید و از آن استفاده نمایید.

راه اندازی تلویزیون ال جی

7-حالا انتخاب کنید تلویزیون را روی دیوار نصب می‌کنید یا روی میز قرار می‌دهید؛ چون نحوه مستقر شدن آن روی کیفیت صدا نمایشگر تأثیر دارد.

تلویزیون ال جی را به دیوار نصب می‌کنید یا روی میز

8-آخرین مرحله در راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی تنظیمات هوش مصنوعی یا AL Function است که دو حالت تنظیمات دارد. اولی AI Picture Pro برای تنظیمات تصویر و AI Sound Pro به منظور تنظیم صدا در حالت بهتر و با کیفیت‌تر. با روشن کردن دکمه AI Picture Pro هوش مصنوعی سوژه را تشخیص می‌دهد و رنگ و روشنایی را تنظیم می‌کند و با جداکردن سوژه از پس زمینه حالتی سه بعدی ایجاد می‌کند.

تصویر بهینه در تلویزیون ال جی

گزینه AI Sound Pro هم که روشن شود، کیفیت صدا بالاتر رفته و حجم صدا بیشتر می‌شود؛ در واقع با شناخت محیط شما وجود میکروفون داخلی و تشخیص صدای محیط و نویزهای موجود صدا را تقویت می‌کند. به صورتی که یک کانال بزرگ مجازی و چند جهته با توجه به فاصله شما از نمایشگر و متراژ محیط ایجاد می کند که سیستم ردیابی شیء هم در آن کاربرد دارد.

بهترین کار در حال حاضر خاموش کردن این دو گزینه است، زیرا در مراحل بعدی تنظیمات دیگری از شما می‌خواهد که فعلاً نیازی به آن ندارید و این مرحله را رد می‌کنیم.

راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی

9- Always Ready را رد کنید که فعلاً لازمش نداریم و در آخر نمایی از تصویر زیبا و با کیفیت ال جی به استقبال شما می‌آید تا تأیید کند به مرحله آخر رسیده‌اید و شعار ال جی روی صفحه نمایان می‌شود. ( Explor the word with your LG TV) جهان خود را با تلویزیون ال جی جستجو کن.

محیط ال جی یک فضای ساده و راحت و در عین حال شیک است که روبروی شما ظاهر می‌شود و به آسانی می‌توانید وارد شوید. یک سری از Surtcat ها اینجا حضور دارند و نوار پایینی مجموعه‌ای از برنامه‌ها مستقر شده‌اند که در صورت اتصال به اینترنت می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اعلان‌ها، تنظیمات و حساب کاربردی و سرچ هم در نوار بالایی صفحه نمایش مستقر هستند که هر کدام گوشه‌ای از کار را گرفته‌اند.