از صدای تلویزیون ال جی راضی نیستید و می‌خواهید ولوم آن را بالاتر ببرید؟ با اضافه کردن یک سیستم صوتی، صدا را ارتقاء دهید و از آن لذت ببرید. کافیست چند دقیقه وقت بگذارید و آموزش اتصال سیستم صوتی به تلویزیون ال جی را در وبلاگ افرالند مشاهده کنید تا به راحتی هر نوع اسپیکر و ساندباری را متصل نمایید و از صدایی رساتر لذت ببرید.

گاهی توان صوتی خود تلویزیون با سایز آن هماهنگی ندارد و بسته به فضای بزرگ‌تری که در نظر می‌گیریم قابلیت پوشش کل محوطه را ندارد. بعضی مواقع هم توان صوتی کاملاً مناسب است، اما شما به صدای بالاتری نیاز دارید یا یک مهمانی بزرگ برگزار کرده‌اید و می‌خواهید صدای بالاتری در این جمعیت شنیده شود؛ پس به اتصال سیستم صوتی دیگری نیاز دارید. با ما همراه شوید از چند روش این کار را به شما آموزش دهیم. از طریق کابل و همچنین از طریق Bluetooth که هر از سریع‌تری و راحت‌تری روش‌ها هستند.

 روش‌های اتصال انواع سیستم صوتی به تلویزیون ال جی

همان‌طور که گفته شد دراتصال سیستم صوتی چند راه وجود دارد تا آن را به تلویزیون ال جی متصل کنیم. اتصال مستقیم و غیرمستقیم یا بلوتوثی که هر کدام را انتخاب کنید راه آسانی در پیش دارید و می‌توانید صدا را اراتقاء دهید.

روش کابلی یا مستقیم

پشت تلویزیون در محل قرار گیری پورت‌ها اگر دقت کنید، پورت HDMI به چشم می‌خورد. معمولاً در نسل جدید نمایشگرهای ال جی یکی از پورت‌های HDMI خروجی ARC یا اصطلاحاً Earc دارد که یک سر کابل اچ دی ام آی را به این پورت متصل می‌کنید و سر دیگر را به ورودی ARC روی سیستم صوتی متصل می‌نمایید تا ارتباط برقرار شود.

اتصال کابلی اسپیکر به تلویزیون ال جی
پورت HDMI eARC

روش دوم در اتصالات کابلی، استفاده از خروجی (Optical Optical Digital Audio OUT) در بخش پورت‌ها است که سری کابل را به این بخش متصل کرده و سری دوم را به ورودی Optical (Optical Digital Audio IN) در سیستم صوتی متصل می‌کنید.

 اتصال مستقیم انواع سیستم صوتی به تلویزیون ال جی
اتصال با پورت Optical

اتصال غیرمستقیم یا بلوتوثی

در اتصال از طریق Bluetooth نیاز دارید بلوتوث سیستم صوتی یا ساندبار خود را روشن کنید و بعد از آن اقدام به روشن کردن بلوتوث نمایشگر نمایید. به بخش تنظیمات تلویزیون بروید که در رشته آموزش‌های کار با تلویزیون ال جی روش‌های ورود به Setting تلویزیون چندین بار شرح داده شده است. یکی از طریق دکمه HOME روی ریموت، دیگری دکمه چرخ دنده روی ریموت و سومی ورود مستقیم به بخش تنظیمات روی صفحه نماید. به هر حال با هر کدام وارد می‌شوید روی تنظیمات تلویزیون کلیک کنید.

ورود به تنظیمات تلویزیون ال جی
تنظیمات تلویزیون ال جی

گزینه Sound را بزنید تا منویی روبروی شما باز شود، دومی یعنی Sound Out را بزنید.

روش اتصال انواع سیستم صوتی به تلویزیون ال جی
تنظیمات خروجی صوتی تلویزیون ال جی

با کلیک شما منو بعدی باز شد و حالا Use Wireless Speaker را بزنید تا از بین آن‌ها Bluetooth Device را انتخاب نمایید.

 متصل شدن انواع سیستم صوتی به تلویزیون ال جی
اتصال بلوتوثی ساندبار به تلویزیون ال جی

در این مرحله تمام وسیله‌هایی که بلوتوث روشنی دارد نمایش داده می‌شود و فقط کافیست مدل دستگاه خود را در این لیست پیدا کرده  و Connect را بزنید.

ارتباط انواع سیستم صوتی به تلویزیون ال جی
اتصال اسپیکر با بلوتوث به تلویزیون ال جی

وقتی محتوایی روی تلویزیون ال جی Play کنید روی اسپیکر شما پخش می‌شود و عملاً صدا از طریق سیستم صوتی پخش می‌شود و صدای خود تلویزیون قطع می‌شود.

مراحل اتصال انواع سیستم صوتی به تلویزیون ال جی
صدای تلویزیون را از اسپیکر بشنوید