هر زمانی که تلویزیون خریداری کنید، قبل از هر چیز باید از اصالت آن را تأیید نمایید تا مطمئن باشید محصولی که تهیه کرده‌اید اصلی و ساخت همان شرکت است. مشخصات تلویزیون سامسونگ هم به عنوان یک برند کره‌ای اصیل، قطعاً همین حائز اهمیت است و نیاز دارید مشخصات روی کارتن، لیبل پشت تلویزیون و همچنین خود دستگاه با هم تطبیق داده شود.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد در کدام بخش مشخصات تلویزیون سامسونگ را پیدا کنید. که در قالب یک ویدئو هم توسط کارشناسان افرالند تولید شده است، می‌توانید به راحتی هر آنچه برای اصالت دستگاه اعم از شماره سریال، نسخه نرم افزاری و سایر موارد مهم نیاز دارید را پیدا کنید. البته در پایین نیز تمام مراحل را به صورت دقیق توضیح داده‌ایم تا اگر وقت کافی برای تماشای فیلم ندارید از این طریق به بخش مشخصات دسترسی پیدا کنید.

روش‌های تأیید اصالت تلویزیون سامسونگ

از دو طریق می‌توانید اصالت تلویزیون سامسونگ خود را تأیید کنید که یکی از این موارد خود تلویزیون و دیگری از طریق تأیید بار کد در گوشی‌های همراه می‌باشد که هر دو مورد سریع و دقیق هستند و هر کسی می‌تواند با آن کار کند.

1. مشخصات تلویزیون سامسونگ کجاست؟

در مرحله اول همچون تمام مراحل دسترسی به تنظیمات دکمه Home را روی ریموت کنترل می‌زنیم تا به این بخش دسترسی پیدا کنیم که با رونمایی از Setting این قسمت شاهد آن خواهیم بود. در نواری که پایین صفحه شاهد آن هستیم همه گزینه‌ها را تا آخر طی می‌کنیم تا به گزینه All Setting برسیم.

ورود به بخش تنظیمات تلویزیون سامسونگ

حالا در صفحه پیش‌رو روی گزینه پشتیبانی کلیک کنید تا یک منو جدید روبروی شما باز شود، پایین صفحه گزینه درباره این تلویزیون نمایش داده می‌شود که باید به این قسمت رجوع کنیم.

سرچ مشخصات تلویزیون سامسونگ

در این بخش صفحه درباره تلویزیون با مشخصات کامل تلویزیون سامسونگ خریداری شده شما رونمایی می‌شود که مهمترین‌ها این مشخصات شماره سریال آن است.

درباره تلویزیون سامسونگ

این سریال نامبر را با شماره روی کارتن تلویزیون و همچنین لیبل پشت صفحه نمایش تطبیق دهید تا مطمئن شوید همه آن‌ها با هم مطابقت دارند و تلویزیون شما نسخه اصلی خود شرکت می‌باشد.

تطبیق شماره سریال تلویزیون سامسونگ

2. استفاده از کد QR برای دسترسی به مشخصات تلویزیون

زمانی که مرحله اول و تأییدیه مشخصات تلویزیون را گرفتید، می‌توانید از یک راه دیگر نیز از اصالت دستگاه مطمئن شوید. پایین همین صفحه درباره تلویزیون یک گزینه کد QR وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.

 استفاده از کد QR برای دسترسی به مشخصات تلویزیون

در گوشه صفحه نمایش یک حالت بارکد یا همان کد QR نمایش داده می‌شود که نیاز به اسکن کردن از طریق گوشی دارد. تنها کاری که می‌کنید اینترنت و فیلتر شکن گوشی را فعال نمایید؛ حالا وارد صفحه گوگل شوید.

فعال سازی کد QR تلویزیون سامسونگ

قسمت سمت راست سرچ Google بخش گوگل لنز را بزنید تا بتوانید از کد QR اسکن را انجام دهید. صفحه که باز شد از بارکد اسکن کنید و صبر کنید تا اطلاعات لازم تطبیق داده شود؛ البته سرعت اینترنت در این بخش تعیین کننده است و شاید نیاز باشد کمی صبر کنید.

اسکن کد qR در تلویزیون سامسونگ

حالا مشخصات اصلی تلویزیون نمایان می‌شود که اعم از سریال نامبر و مدل دستگاه و سایر ویژگی‌های می‌باشد که می‌توانید آن‌ها را با سایر شماره‌ سریال‌های روی کارتن، پشت تلویزیون و خود تلویزیون تطبیق دهید و اصالت تلویزیون سامسونگ خود را تأیید نمایید.

 استفاده از کد QR برای دسترسی به مشخصات تلویزیون