اگر تلویزیون ال جی دارید، لازم نیست هر ساله برای استفاده از امکانات به‌روز‌تر آن را تعویض کنید، بلکه راه حل آن پیش ماست. سیستم عامل webOS ال جی هر ساله در نمایشگرهای جدید، نسخه به‌روزتری از خود رونمایی می‌کند که کارایی سریع‌تر و امکانات بهتر از خدمات ارزنده آن به شمار می‌آید. در آموزش آپدیت تلویزیون ال جی که تیم افرالند تهیه کرده‌اند، می‌توانید بدون نیاز به نصاب یا هر کس دیگری، سیستم عامل خود را به روز نمایید.

سیستم عامل webOS جدیدترین نوآوری‌ها را با امکانات کاربردی در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهد که هر سال نسخه‌های آن عوض می‌شود؛ مثلاً سال 2024 از نسخه webOS 24 در نمایشگرهای این برند استفاده شده است. مشاهده این ویدئو تنها 4 دقیقه از وقتتان را می‌گیرد و بعد از آن یک سیستم به‌روز و آپدیت شده دارید؛ البته برای این کار دو پیش نیاز لازم است، اتصال به اینترنت و تأیید قوانین ال جی که هر دو بسیار راحت هستند. با ما تا انتها همراه باشید.

روش به‌روزرسانی سیستم عامل تلویزیون ال جی

روش اتصال به اینترنت در رشته آموزش‌های کار با تلویزیون ال جی آموزش داده شده است که در همین وبلاگ افرالند می‌توانید به آن مراجعه کنید. حالا که این دو مسئله را حل کرده‌اید، باید وارد تنظیمات تلویزیون شوید. دو راه برای این کار وجود دارد: اولی استفاده از دکمه چرخ‌دنده روی ریموت کنترل و دیگری ورود به منو Setting به صورت مستقیم روی خود تلویزیون که هر دو بسیار راحت هستند و بارها در این رشته‌ آموزش‌ها به آن اشاره شده است.

ورود به تنظیمات تلویزیون ال جی
تنظیمات تلویزیون ال جی کجاست؟

با ورود به تنظیمات، وارد بخش پشتیبانی شده و گزینه به‌روزرسانی را بزنید.

آپدیت در تلویزیون‌های ال جی
به روز رسانی نرم افزار ال جی

دو گزینه پیش روی شما باز می‌شود، می‌توانید به روز رسانی خودکار را بزنید و هر زمان تلویزیون نسخه جدیدی از امکانات هوشمند را دریافت کرد به صورت اتوماتیک به روز شود یا اینکه بررسی به روزرسانی‌ها را بزنید و هر آپدیت جدیدی وجود داشت در لحظه اعمال کنید.

 آپدیت در تلویزیون ال جی
به روز رسانی خودکار

گزینه بررسی به‌روز رسانی‌ها را می‌زنیم و شروع به درحال بررسی می‌کند. سوألی که اینجا مطرح می‌شود، آخرین نسخه از نرم افزار برای تلویزیون‌تان در دسترس است، می‌خواهید اکنون به‌روز رسانی کنید؟

به‌روزرسانی سیستم عامل تلویزیون ال جی
آپدیت webOS

گزینه بله را بزنید تا پروسه به‌روز رسانی فعال شود. برای این کار باید چند لحظه تأمل کنید.

به‌روزرسانی سیستم عامل تلویزیون ال جی
به روز رسانی در تلویزیون ال جی

حالا که نرم افزار به روز شد، نیاز به راه اندازی مجدد دارید، به بخش تنظیمات گزینه عمومی برگردید. وارد گزینه سیستم شوید و بازنشانی به تنظیمات اولیه را اعمال کنید.

در این قسمت سه گزینه دارید، بازنشانی همه تنظیمات، بازنشانی همه بجز تنظیمات شبکه و لغو، که باید گزینه دوم یعنی بجز شبکه را بزنید تا کانال‌های شما از دسترس خارج نشوند و تنظیمات آن‌ها به هم نریزد.

سیستم عامل تلویزیون ال جی را به روز کنید
باز نشانی همه تنظیمات

بعد از این مرحله تلویزیون شروع به راه‌اندازی مجدد می‌کند، در آموزش‌های قبلی به راه اندازی اولیه تلویزیون ال جی نیز پرداخته‌ایم که بهتر سری به آن‌ بزنید. بعد از شروع دوباره، متوجه خواهید شد که محیط webOS کاملاً تغییر کرده است، شکل منو‌ها، جهت قرار گیری و بسیار از موارد با مدل قبلی توفیر دارد.

آپدیت کردن در تلویزیون‌های ال جی
تلویزیون ال جی با آپدیت سریع

اگر این آموزش برای شما مفید بوده، پیشنهاد ما این است که سری به سایر آموزش‌های این مجموعه در رابطه با انواع نمایشگرها بزنید و ما را به دوستان خود معرفی کنید. لطفاً در صورتی که نظر یا سوألی دارید با ما در میان بگذارید تا پاسخ‌گو باشیم.