آیا یخچال تان جدیداً خیلی سر و صدا می کند؟ اینکه کمی وقت بگذارید تا منبع صدا را بررسی کنید بسیار حائز اهمیت است چون ممکن است یک مشکل جدی به وجود آمده باشد. در ادامه ما قصد داریم راه‌های کاهش صدای یخچال را معرفی کنیم، با افرالند همراه باشید.

به منبع صدا گوش دهید

آیا صدا از پشت یخچال می آید یا پایین یا داخل یخچال؟ اگر یخچال شما از قسمت پایین صدا می دهد، محفظه تخلیه احتمالا شل شده است. سر و صداهایی که از پشت یخچال شنیده می شود نشانگر وجود مشکل در تایمر یخ زدایی؛ فن کندانسور یا کمپرسور می باشد. اگر صدای بلند یخچال از داخل دستگاه شما به گوش می رسد، احتمالا فن اواپراتور دستگاه شما خراب شده است، این فن مسئول گردش هوا در یخچال فریزر شما می باشد.

نکته – اگر به نظر می رسد که صدای یخچال از بین نمی رود؛ شاید این مسئله به سیستم گرمایشی سرمایشی دستگاه شما برگردد.

برای مشاهده یخچال فریزر جدید از فروشگاه افرالند وارد این لینک شوید. در صفحه محصولات افرالند جدیدترین یخچال‌های بازار با کیفیت ساخت عالی و ضمانت اصالت قابل خریداری هستند.

علت صدای یخچال فریزر

محفظه تخلیه شل شده است

اگر محفظه تخلیه شل شده است باعث می شود که از پایین یخچال شما صداهایی به گوش برسد؛ این مشکل به سادگی حل می شود. کافیست که محفظه را در محل خود محکم کنید تا آرامش و سکوت در یخچال شما برقرار شود.

به دنبال تایمر یخ زدای خراب باشید

اگر صدایی که می شنوید صدایی شبیه به تیک تیک است ممکن است تایمر یخ زدایی خراب شده باشد. تجمع یخ را در یخچال فریزر خود بررسی کنید، وجود یخ می تواند نشانه ای از خرابی تایمر باشد. آیا یخچال فریزر شما فقط یک یا دو بار در روز و به مدت یک ساعت صدا می دهد؟ این نشانه دیگری است که در این صورت باید تامیر یخ زدایی را تعویض کنید.

فن خازن را تمیز و بررسی کنید

همه یخچال ها فن خازنی ندارند. اگر شما یکی از این دستگاه ها را دارید در پشت یک پنل دسترسی قرار دارد. تمام قسمت های فن خازن به خصوص ماسوره های پلاستیکی را بررسی کنید. برای تمیز کردن آلودگی ها و باقی مانده هایی که می توانند مانع فن موتور کندانسور شوند از یک برس نرم استفاده کنید. اگر این مسئله مشکل سر و صدای یخچال را حل نکرد نکات دیگر را امتحان کنید.

فن اواپراتور را بررسی کنید

بررسی فن اپراتور

برای مشاهده اینکه ایا فن اواپراتور باعث ایجاد صدای یخچال می شود؛ کافی است کلید روشنایی را در فریزر فشار دهید. اگر این فن مقصر باشد سر و صدا بلند می شود. فن را بررسی کنید تا میزان خرابی را متوجه شوید.

در قسمت پشت یخچال می توان به فن اواپراتور در پشت یک پنل که با پیچ یا گیره هایی در جای خود نگه داشته شده اند دسترسی پیدا کنید. در حالی که یخچال را از برق جدا کرده اید تیغه را با دست بچرخانید تا متوجه شوید که آیا به نرمی کار می کند با خیر. سیم ها؛ جرم ها و سایر اجزا را از نظر پارگی بررسی کنید. اگر تغیه فن به طور آزادانه حرکت نکند یا نشانه های دیگری از آسیب یا خوردگی وجود داشته باشد؛ ممکن است لازم باشد فن و قطعات آن را تعویض کنید.

بررسی کنید که آیا سر و صدای یخچال به کمپرسور مروبط است یا خیر

صدای کمپرسور یخچال و فریزر یک مشکل دیگر است اما مطمئن شوید که این منبع اصلی صدا در دستگاه شما است. با بیرون کشیدن موتور فن خازن، یخچال را دوباره به برق وصل کنید و ببینید که ایا همچنان صدا می دهد. اگر اینگونه باشد؛ ممکن است مشکل از کمپرسور باشد. از آنجا که کمپروسور برای عملکرد یخچال بسیار ضروری است؛ توصیه می کنیم این مسئله توسط یک متخصص حرفه ای بررسی شود.

کمک از یک تعمیرکار برای کاهش صدای یخچال

اگر نمی توانید مشخص کنید که علت ایجاد سر و صدای یخچال چیست با تعمیرکار مورد اطمینان خود تماس حاصل فرمایید.