با کمک مقاله جامع راهنمای خرید جاروبرقی امروز بهترین دستگاه را از بین خیل عظیمی از محصولات متنوع موجود در بازار انتخاب کنید.

بی سیم، ایستاده، سیلندری؛ رباتی؛ کیسه ای و بدون کیسه، جاروبرقی ها در شکل و اندازه های زیادی در بازار وجود دارند که وقتی سعی دارید بهترین گزینه را با عجله انتخاب کنید، دردسرساز می شوند.

آنچه که برای یک خانه بزرگ با تعداد زیادی فرش مناسب است؛ لزوما برای یک آپارتمان کوچکتر با کف های سخت مناسب نخواهد بود. ما به شما کمک خواهیم کرد تا با مطالعه راهنمای خرید جاروبرقی گزینه های خود را محدود کنید و گزینه مناسب خود را پیدا کرده و از افرالند خریداری کنید.

انواع جاروبرقی

به طور کلی چند نوع جاروبرقی اصلی وجود دارد:

جاروبرقی ایستاده – برای خانه های بزرگتر مناسب است. با استفاده از این دست از محصولات شما مجبور نیستید که برای تمیز کردن خم شوید. اکثر جاروبرقی های ایستاده دارای برس توربو هستند.

جاروبرقی سیلندری – همان جاروبرقی های قدیمی هستند که دارای لوله های قابل انعطاف و طولانی هستند و دارای قیمت کمتری هم هستند.

جاروشارژی – معمولا یک دستگاه سبک است که به تمیز کردن دستی کمک می کند، استفاده بسیار راحتی دارد اما عمر باتری محدودی را ارائه می دهند.


در جدول زیر پرفروش ترین جاروبرقی فروشگاه افرالند معرفی شده‌اند که همگی کیفیت عالی دارند و برای انواع کاربران با بودجه مختلف مناسب هستند.

🔵 جاروبرقی بوش 8pro5
🔵 جاروبرقی بوش 8pro4
🔵 جاروبرقی بوش 8Slim1
🔵 جاروبرقی بوش 5Pro8
🔵 جاروبرقی بوش 6Pro1
🔵 جاروبرقی بوش 8Gold
🔵 جاروبرقی فیلیپس 9570
🔵 جاروبرقی فیلیپس 2042
🔵 جاروبرقی فیلیپس 9176
🔵 جاروبرقی فیلیپس 9175
🔵 جاروبرقی فیلیپس 9174
🔵 جاروبرقی فیلیپس 9170
جاروبرقی مناسب من کدام است

به طور کلی این جاروبرقی ها می توانند در دو نوع زیر ارائه شوند:

جاروبرقی های کیسه ای – تمام گرد و غبار را در یک کیسه به دام می اندازد. معمولا ظرفیت های بیشتری دارند, تعمیر و نگهداری و تماس با گرد و غبار کمتر است اما مجبورید کیسه هایی را برای تعویض خریداری کنید.

جاروبرقی بدون کیسه – یک ظرف قابل استفاده مجدد دارید که آن را خالی می کنید اما خالی کردن آن می تواند موجب کثیفی شما شود.

برخی از جاروبرقی ها عمدتا برای تمیز کردن کف طراحی شده اند در حالی که برخی دیگر دارای سری هایی برای تمیز کردن شکاف ها، پله ها و حتی ماشین ها هستند.

راهنمای خرید جاروبرقی

برای پیدا کردن جاروبرقی مناسب باید به چند سوال پاسخ دهید:

می خواهید چقدر هزینه کنید؟

برای جاروبرقی می توانید بین 25 تا 700 پوند هزینه کنید. در گذشته ما برخی از جاروبرقی های سیم دار را با قیمت پایین می توانستیم پیدا کنیم؛ اما به طور معمول برای تهیه یک دستگاه مناسب باید 100 تا 200 پوند هزینه کنید.

جاروبرقی های بی سیم گران تر هستند؛ بخصوص اگر عمر باتری مناسبی داشته باشند و برای یک مدل خوب باید تقریبا 200 پوند هزینه کنید.

جاروبرقی ایستاده یا جاروبرقی سیلندری؟

هر دوی این جاروبرقی ها دارای معایب و مزایایی هستند اما در نهایت انتخاب به اندازه و چیدمان خانه شما بر می گردد.

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی های ایستاده برای تمیز کردن مناطق بزرگ کف؛ به ویژه فرش ها مناسب هستند. می توانید در حالت ایستاده جارو بکشید و به راحتی مبلمان خود را گردگیری کنید. این دستگاه به طور کلی برای از بین بردن مو و پرز از فرش مناسب هستند. استفاده از جاروبرقی های ایستاده در فضاهای تنگ و زیر مبلمان ممکن است دشوار باشد.

جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی سیلندری

جاروبرقی های سیلندری جمع و جورتر هستند و برای دسترسی به زیر مبلمان و برای فضای های کوچک بهتر هستند. این دستگاه ها دارای کابل طولانی تری هستند و شما می توانید نواحی دورتر از پریز برق را تمیز کنید، لوله بلند و انعطاف پذیر و بدنه کوچک معمولا نظافت پله ها را ساده می کند و حتی از نظر سطح سر و صدایی که تولید می کنند بهتر هستند. استفاده از آنها روی فرش های ضخیم دشوارتر است؛ بخصوص اگر هیچ سری توربویی وجود نداشته باشد.

جاروبرقی کیسه ای یا جاروبرقی بدون کیسه؟

جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی های بدون کیسه ممکن است هزینه های تعویض کیسه را نداشته باشند اما ممکن است برای بیمارانی که آلرژی دارند بهترین نباشند.

  • مزایا – نیاز به خرید کیسه نیست.
  • معایب – اگر تمایل داشته باشید که ظرفیت کمتری در اختیار داشته باشید باید مرتبا آنها را تخلیه کنید.

جاروبرقی کیسه ای

جاروبرقی های کیسه ای معمولا گرد و غبار را در کیسه ای که به همراه دارند جمع می کنند و بعد از پر شدن کیسه باید برای تخلیه آن اقدام کنید.

  • مزایا – کیسه دارای ظرفیت بیشتری است و می توانید بعد از استفاده طولانی مدت برای تخلیه آن اقدام کنید. جاروبرقی های کیسه ای برند اغلب فیلتراسیون های اضافی را برای جلوگیری از فرار مواد آلرژی زا به همراه دارند.
  • معایب – لازم است به خاطر داشته باشید که کیسه های جایگزین هم برای این مدل خریداری کنید.

به طور خلاصه، آزمایش ها نشان می دهد که هر دو مدل کیسه ای و بدون کیسه می توانند با پر شدن مواد آلرژی زا را به داخل انعکاس دهند.

تولیدکنندگان جاروبرقی های بدون کیسه اغلب ادعا می کنند که مدل های کیسه ای با پر شدن قدرت مکش خود را از دست می دهند در حالی که جاروبرقی های بدون کیسه این گونه نیستند. برخی هم ادعا می کنند که جاروبرقی های بدون کیسه تخلیه بهتری را به  همراه دارند.

با این حال واقعیت این است که هر دو نوع جاروبرقی با پر شدن کیسه یا مخزن مکش خود را از دست می دهند. اگر نمی خواهید برای خرید کیسه هزینه کنید و هنگام تخلیه می توانید از دستکش و ماسک استفاده کنید مدل کیسه ای را انتخاب کنید.

جاروبرقی کیسه ای یا بدون کیسه

احتباس آلرژن ها

همچنین مهم است که یک جاروبرقی را انتخاب کنید که هنگام تمیزکاری؛ گرد و غبار و مواد آلرژی زا را به داخل اتاق باز نگرداند. اگر سیستم داخلی به صورت ضعیفی بسته بندی شده باشد یا فیلترهای گرد و غبار موثر نباشند، این اتفاق می افتد. در بین جاروبرقی های کیسه ای و بدون کیسه موارد را پیدا خواهید کرد که در حین تمیز کاری مواد آلرژی زا را فیلتر می کنند. بنابراین در هنگام خرید جاروبرقی به این نکته هم توجه داشته باشید.

جاروبرقی بی سیم

استفاده از جاروبرقی بی سیم سریع و ساده است اما ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند و بسیاری از آنها برای مطابقت با جاروبرقی های سیم دار تلاش می کنند.

جاروبرقی های بی سیم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. آنها معمولا مدل های سبک؛ بدون کیسه؛ با ظرفیت کمتر؛ لوازم جانبی فراوان را به همراه دارند. گزینه های با ظرفیت بالا و کیسه ای هم وجود دارد.

مزایا

  • معمولا بسیار سبک هستند و در حدود 1.2 کیلوگرم وظن دارند در حالی که مدل های استاندارد حدود 7 تا 8 کیلو وزن دارند.
  • جمع و جور هستند و نگهداری ساده ای دارند.
  • دارای هیچ کابلی نیستند و جابجایی و حمل و نقل راحت تری دارند.
  • اغلب برای تمیز کردن ماشین، پله و سایر نقاط مفید هستند.

معایب

  • ظرفیت کمتری دارند و باید به طور مداوم تخلیه شوند.
  • در مقایسه با جاربرقی های سیمی گران تر هستند.
  • تعداد زیادی مدل بسیار ضعیف در بازار وجود دارد.
  • مدت تمیز کاری به عمر باتری محدود می شود.

به طور خلاصه اگر می خواهید بک تمیز کاری عمیق و با ارزش داشته باشید یا خانه ای بزرگ دارید؛ جاروبرقی های سیم دار انتخاب بهتری هستند. اما بهترین جاروبرقی های بی سیم به همان اندازه گزینه های سیم دار می توانند کارایی داشته باشند و بسیاری از افراد با توجه به سبک بودن و قدرت مانوردهی که دارند آنها را انتخاب می کنند.

با این حال شما باید در هنگام خرید جاروبرقی بی سیم نهایت دقت را داشته باشید چون مدل های زیادی در بازار وجود دارند که تمیزکاری ضعیفی را ارائه می دهند.

ابزار و لوازم جانبی

جاروبرقی هابا طیف وسیعی از ویژگی های اضافی و لوازم جانبی ارائه می شوند؛ اما شما واقعا به کدام یک نیاز دارید؟

ابزارهای تمیز کردن کف

اکثر جاربرقی ها به صورت استاندارد دارای یک سری کف ترکیبی هستند. از این سری می توان برای تمیز کردن انواع کف استفاده کنید و یا می تواند از حالت فرش به حالت کف سر تغییر حالت دهد؛ در مدل های رده بالاتر می توان سری های بیشتری را بدست آورد. ابزارهای کف با برس های توربو می توانند برای از بین بردن موی حیوانات خانگی و از بین بردن گرد و غبار فرش استفاده شوند.

مینی ابزارهای اضافی

اکثر جاروبرقی ها شامل یک مجموعه متشکل از ابزارهایی برای تمیز کردن درز؛ برس گردگیری یا ابزارهای ترکیبی هستند که چندین مورد از این کارها را انجام می دهد. در اینجا چند ابزار دیگر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

مینی ابزار توربو – این ابزارها معمولا 30 پوند را به قیمت جاروبرقی اضافه می کند. این سر تمیز کننده جمع و جور دارای یک میله در حال چرخش است و می تواند برای مکش موی حیوانات خانگی؛ پرزها و الیاف ها از مبل ها، پله ها و سایر نقاط که ابزار کف به آن دسترسی ندارد؛ عالی است.

ابزارهای Up-top – این ابزارها به شما امکان می دهد بالای درها و قفسه های بلند را جارو بکشید.

ابزار تشک – به شما امکان م یدهد ذرات گرد و غبار در تشک خود را به راحتی جارو بکشید.

لوله های توسعه – می توانند دسترسی بیشتری به شما بدهند تا مواردی مانند تار عنکبوت از سقف یا پله های طولانی را تمیز کنید.

ویژگی های دیگری که باید در نظر بگیرید

مکش متغییر

اگر در خانه خود سطوح مختلف کف یا فرش هایی با ضخامت مختلف دارید؛ جاروبرقی می خواهید که مکش آن به راحتی قابل تغییر باشد؛ بنابراین می توانید آن را به راحتی روی انواع مختلف کف بکشید. بهترین مدل ها دارای صفحه های شماره گیری قابل تنظیم هستند که به شما امکان می دهد مکش را به میزان دلخواه تغییر دهید. مدل های ارزان تر ممکن است به منافذی تکیه کنند که می توانید آنها را برای باز و بسته کردن سر از لوله مکش استفاده کنید.

کاهش مکس با پر شدن مخزن

موقعیت های کنترل

بعضی از جاربرقی ها اهرمی روی سر کف دارند که برای تنظیم مکش، یا تغییر فرش ها به کف سخت استفاده می شوند. برنامه های گران قیمت معمولا میانبرهای این کنترل ها را روی دسته یا ابزارهای خود تنظیم دارند؛ بنابراین می توانید کنترل ها را بدون نیاز به خم شدن تغییر دهید.

فیلترها

فیلترها باعث می شوند که هنگام تمیز کردن؛ ذرات ریز گرد و غبار و مواد حساسیت زا به داخل اتاق نریزند. بعضی از آنها قابل شستشو هستند؛ برخی دیگر دارای عملکرد خود تمیز کنندگی هستند و برخی دیگر نیاز به تعویض دوره ای دارند. انجام این کار مهم است؛ چون بر میزان کارایی جاروبرقی شما تاثیر می گذارد بنابراین ارزش بررسی را دارد.

راحتی استفاده

برای خرید بهترین جاروبرقی برای خود؛ عوامل زیر را هم در نظر داشته باشید:

وزن – جاروبرقی می تواند از 2 کیلوگرم تا 10 کیلوگرم وزن داشته باشد. اگر می دانید که مجبور به حمل و نقل زیاد جاروبرقی به طور مثال از پایین پله ها به بالای پل ها هستید مدل سبک تر را انتخاب کنید.

سر و صدا – بعضی از مدل ها صدای بسیار زیادی را ایجاد می کنند به طوری که کنار جاده ای شلوغ ایستاده اید و برخی دیگر سطح سر و صدای کمی را ارائه می دهند. برای داشتن یک تجربه جاروبرقی لذت بخش و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای خانواده؛ جاروبرقی را انتخاب کنید که بی سر و صدا باشد.

نیروی فشار / کشش – برخلاف وزن؛ این به طراحی سر کف بستگی دارد. فشار برخی از جاروبرقی ها روی زمین؛ به خصوص روی فرش های ضخیم تقریبا غیر ممکن است.

راحتی استفاده از جاروبرقی

میزان دسترسی و پوشش – اگر جاروبرقی سیم دار را انتخاب می کنید؛ طول کابل را بررسی کنید. در جاروبرقی های ارزان قیمت طول کابل کوتاهتر است. طول کابل جاروبرقی از 6 متر تا 15 متر متغییر است که تفاوت زیادی را در سطح دسترسی دور از پریز برق را ایجاد می کند.

ظرفیت – بسته به نوع جاروبرقی خریداری شده، ظرفیت می تواند بسیار متفاوت باشد؛ از 0.5 لیتر (برای تمیز کردن خانه کوچک کافیست) تا بیش از 4 لیتر ظرفیت وجود دارد. اگر مساحت زیادی برای تمیز کردن دارید، ظرفیت بیشتر را انتخاب کنید؛ بنابراین مجبور نخواهید بود دائما کیسه را تخلیه کنید.

در مورد برچسب انرژی چطور؟

از سال 2017 تا 2019؛ تمام جاروبرقی های ساخته شده با وارد شده از اروپا نمی توانند دارای موتور بیش از 900 وات باشند و مجبور به رعایت حداقل محدودیت های عملکرد و سر و صدا و دوام هستند. این قوانین بعد از درخواست تجدید نظر موفقیت آمیز توسط دایسون لغو شد. اتحادیه اروپا در حال کار روی یک نسخه اصلاح شده است.

همه جاروبرقی ها باید دارای برچسب انرژی باشند که حاوی میزان صرفه جویی در مصرف انرژی باشد و همچنین داده هایی در مورد عملکرد تمیز کردن و انتشار گرد و غبار آنها نشان داده شود.

برخی از مردم نگرانی دارند که جاروبرقی های کم مصرف نیز تمیز نشوند؛ اما آزمایشات مستقل نشان داده است که جاروبرقی ها برای درخشش در تمیز کردن قدرتمند نیستند.

آیا جاروبرقی رباتی ارزش خرید را دارد؟

جاروبرقی های رباتی نمی توانند با توافق واقعی در مورد قدرت تمیر کنندگی مطابقت داشته باشند؛ اما می تواند یک گزینه مفید و کاربردی برای خانه های کوچک و دارای کف سخت باشد.

جاروبرقی های رباتی دستگاه های کوچک و اتوماتیک هستند که خانه شما را بدون کمک تمیز می کنند. هزینه آنها از 150 پوند تا 1500 پوند است و بسیاری از طریق برنامه های گوشی قابل کنترل هستند.

تا زمانی که در یک خانه کوچک با کف های سخت عمیق هستید یک ربات می تواند جایگزین حاروبرقی اصلی شما شود. حتی بهترین ربات ها برای مطابقت با جاروبرقی استاندارد برای تمیز کردن قدرتمند؛ به ویژه در فرش ها تلاش می کنند و آنها نمی توانند با مناطقی مانند پله ها؛ گوشه ها و شکاف ها مقابله کنند. با این حال، آنها می توانند یک روش مناسب برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار در کف باشند.

جاروبرقی رباتی ارزش خرید دارد

4 موردی که قبل از خرید جاروبرقی باید در نظر داشته باشید

اگر در مغازه هستید؛ در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که می توانید مورد بررسی قرار دهید:

جاروبرقی را روشن کنید – اگر فروشگاه اجازه می دهد، جاروبرقی را روشن کنید. این به شما درک واقعی از میزان سر و صدا و همچنین استفاده ساده را می دهد. اگر متوجه شدید به جای سر خوردن به زمین چسبیده است و نمی توانید سری یا مکش را برای حل مشکل تنظیم کنید بهتر است مدل دیگری را انتخاب کنید.

آن را بردارید – اگر می خواهید جاروبرقی خود را از پله ها بالا و پایین کنید اطمینان حاصل کنید که مدلی که حداقل تلاش را برای جابجایی نیاز دارد را خریداری کرده اید.

آن را صاف بگذارید – اگر جای کم ارتفاعی برای قرار دادن جاروبرقی در اتاق دارید بررسی کنید که جاروبرقی صاف می ایستد و در فضاهای تنگ جا می شود.

کیسه و فیلترها را بررسی کنید – بررسی کنید که تعویض کیسه ها و فیلترها چقدر ساده است و حتی آیا فیلترها قابل شستشو هستند یا قابل تعویض.