۰۲ بهمن ۱۴۰۱

مشخصات تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی را از کجا بفهمیم؟

مشخصات تلویزیون سامسونگ را از کجا بفهمیم

با مشاهده مشخصات تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی، این سه برند محبوب تلویزیون که ازقضا جزو پر فروش‌ترین‌ها در دنیای تلویزیون نیز هستند با شما همراه خواهیم شد. این مشاهده جهت تشخیص مدل‌های اورجینال می‌باشد و نیاز است آموزش‌های لازم را دنبال کنید. البته این تنها یکی از روش هایی است که از طریق آن می‌توان فیک و اورجینال بودن تلویزیون را تشخیص داد. ما در مقاله تشخیص اصل از بدل تلویزیون ال جی بصورت کامل مابقی گزینه ها را نیز توضیح داده ایم که اگر مایل بودید می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

گذشته از این اطلاعات، یکی از این روش های ساده برای کشف حقیقت، مشاهده مشخصات تلویزیون و تطبیق دادن آن با برچسب پشت دستگاه است. با افرالند همراه باشید تا مراحل را به ترتیب در هر تلویزیون به شما نشان دهیم.

دیگر دوران کلاهبرداری به سر رسیده است؛ با خواندن آموزش کاربردی مشخصات تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی یاد می‌گیرید که چگونه یکی از درهای سودجویی کلاه‌برداران را تخته کنید و دغدغه ای به نام جنس فیک و خرید جنس بنجل را دیگر نخواهید داشت.

چرا باید مشخصات تلویزیون را چک کنیم؟

اگر شما فردی هستید که جدیدا یک تلویزیون از برندهای محبوب ال جی، سامسونگ و سونی تهیه کرده‌اید؛ لازم است بدانید که برای اطمینان از اصالت کالای خود باید مشخصات تلویزیون را چک کنید. این کار باعث می‌شود دست سودجویان را بسته و کلاه سرتان نرود.

اما مشخصات تلویزیون کجاست؟ ما در این مقاله قصد داریم مراحل تنظیمات را در تلویزیون‌های ال جی، سونی و سامسونگ دنبال کنیم تا از این طریق بتوانید اطلاعات را با برچسبی که در پشت تلویزیون نصب شده است تطابق دهید و از اورجینال بودن کالای خود مطمئن شوید. اطلاعات درج شده بر روی لیبل پشت تلویزیون، باید دقیقا با آنچه در بخش تنظیمات نمایش داده می‌شود یکی باشد زیرا در غیر این‌ صورت کالای شما فیک است.

(البته لازم به ذکر است که مراحل یادشده در ذیل برای سایربرندها صدق نمی‌کند و هرکدام مراحل مربوط به خود را دارند.)

در صورت تمایل بخوانید:
کانال یابی تلویزیون راه اندازی دیجیتال

مشاهده مشخصات تلویزیون ال جی

ما در این مقاله و ویدیوی بالا تنظیمات تلویزیون ال جی مدل C2 را برایتان بررسی کرده ایم که البته این مراحل را می‌توانید در سایر مدل‌های ال جی دنبال کنید و اطلاعات را مشاهده نمایید. در اینجا مراحل را به دو زبان فارسی و انگلیسی ذکر کرده‌ایم تا بتوانید اطلاعات را به هر طریق ممکن بیابید. اگر زبان تلویزیون ال جی شما انگلیسی است می‌توانید با مشاهده مقاله آموزش فارسی سازی تلویزیون ال جی زبان تلویزیون خود را تغییر دهید.

مشاهده مشخصات تلویزیون ال جی به ترتیب زیر است:

  1. فشردن دکمه Setting روی ریموت ⚙
  2. All Setting(همه تنظیمات)
  3. General (عمومی)
  4. Device (دستگاه‌ها)
  5. TV Management (مدیریت تلویزیون)
  6. TV Information (اطلاعات تلویزیون)
مشخصات تلویزیون ال جی
مشخصات تلویزیون ال جی

اکنون شاهد اطلاعات تلویزیونی که خریداری کرده اید می‌باشید و این اطلاعات شامل مدل، سریال نامبر، ورژن سیستم عامل، حافظه دستگاه و غیره می‌باشد.

مدلسال تولید
تلویزیون ال جی UQ90002022
تلویزیون ال جی NANO802022
تلویزیون ال جی NANO842022
تلویزیون ال جی QNED802022
تلویزیون ال جی C22022
تلویزیون ال جی UR80002023
تلویزیون ال جی UR90002023
تلویزیون ال جی C32023

بیشتر بخوانید:
آموزش فارسی سازی تلویزیون ال جی

مشخصات تلویزیون سامسونگ را در کجا بیابیم؟

در تلویزیون‌های سامسونگ که دارای سیستم عامل مخصوص به خود، یعنی تایزن است؛ این مراحل با سایر برندها کمی متفاوت است. برای مشاهده اطلاعات تلویزیون سامسونگ، ما مدل QN90B را مورد بررسی دادیم که جزو برترین‌های 2022 است و برای مشاهده مشخصات باید مراحل زیر را به ترتیب انتخاب کنید.

  1. فشردن دکمه Home  روی ریموت
  2. Menu (منو)
  3. Setting (تنظیمات)
  4. All Setting (همه تنظیمات)
  5. Support (پشتیبانی)
  6. About tv (درباره این تلویزیون)
مشخصات تلویزیون سامسونگ
مشخصات تلویزیون سامسونگ

مقاله مهم!
نکات مهم حین تحویل تلویزیون

حال اطلاعاتی از قبیل شماره سریال تلویزیون، نسخه نرم افزار و غیره را مشاهده خواهید کرد که در مقایسه با ال‌جی اطلاعات کمتری است؛ اما با مطابقت دادن این اطلاعات نیز می‌توانید از اورجینال بودن تلویزیون خود مطمئن شوید.

مدلسال تولید
تلویزیون سامسونگ BU80002022
تلویزیون سامسونگ Q70B2022
تلویزیون سامسونگ QN90B2022
تلویزیون سامسونگ S95B2022
تلویزیون سامسونگ CU70002023
تلویزیون سامسونگ CU80002023
تلویزیون سامسونگ Q70C2023
تلویزیون سامسونگ QN90C2023
تلویزیون سامسونگ S95C2023

تلویزیون سامسونگ Q70B:
اگر به دنبال اقتصادی‌ترین نمایشگر گیمینگ کیولد هستید، تلویزیون سامسونگ Q70B می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد که با کنسول‌های نسل نهمی همچون ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 سازگار است و بازی‌های مختلف را با کیفیت تصویر فورکی و رفرش ریت 120 هرتز نمایش می‌دهد.

مشخصات تلویزیون سونی

همان‌طور که می‌دانید سیستم‌عامل تلویزیون‌های سونی اندروید می‌باشد و درنتیجه شاید این مراحل را حتی در موبایل‌های اندرویدی خودتان برای جستجوی اطلاعات موبایل به نحوی دنبال کرده باشید. پس کار بسیار ساده است و در تلویزیون سونی خود تنها کافیست به ترتیبی که در زیر آمده است تنظیمات را پیش ببرید.

  1. Setting (تنظیمات)
  2. System (سیستم)
  3. About (درباره)
  4. وضعیت

در قسمت (درباره) می‌توان مشخصات کلی تلویزیون را مشاهده نمود اما اگر بدنبال شماره سریال تلویزیون سونی هستید باید به قسمت وضعیت مراجعه کنید تا عدد را آن‌جا پیدا کنید و با لیبل تلویزیون تطابق دهید.

مدلسال تولید
تلویزیون سونی X80K2022
تلویزیون سونی X85K2022
تلویزیون سونی X90K2022
تلویزیون سونی X95K2022
تلویزیون سونی X80L2023
تلویزیون سونی X85L2023
تلویزیون سونی X90L2023
تلویزیون سونی X95L2023

در حال حاضر یکی از بهترین نمایشگرهای ژاپنی‌ها در بازار ایران، تلویزیون سونی X90K با رفرش ریت 120 هرتز و کیفیت تصویر فورکی است که سازگاری عالی با کنسول‌های نسل نهم دارد و گزینه‌ای حرفه‌ای برای گیمرها به شمار می‌رود، در صورت تمایل می‌توانید آن را از افرالند خریداری کنید.

چکیده

مشخصات تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی به روش‌هایی که در بالا گفته شد به سادگی پیدا می‌شوند و می‌توان با خیال راحت خریدی مطمئن را رقم زد. این مراحل همانطور که مشاهده کردید در هر نوع سیستم عامل متفاوت است؛‌ حتی مثلا برای تلویزیون‌های دیگری مانند هایسنس که از سیستم عامل Vidaa استفاده می‌کنند باید مراحل دیگری را طی نمود تا مشخصات نمایان گردد.

 به‌هرحال شما با چک کردن این اطلاعات حین خرید دیگر نیازی به کارشناس نخواهید داشت و خودتان می‌توانید جنس اصلی را از فیک تشخیص دهید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01مشاهده مشخصات تلویزیون به چه دردمان می‌خورد؟

این یکی از روش‌های کاربردی تشخیص تلویزیون اصلی از بدل است که با چک کردن می‌شود حقیقت را دریافت.

02آیا مراحل مشاهده مشخصات در تمامی تلویزیون ها به یک روش انجام می‌گیرد؟

در تلویزیون‌های هم بِرند بله اما در هر تلویزیون با سیستم عامل مجزا مراحل فرق می‌کند.

03در بخش مشخصات کدام گزینه را باید چک کنیم؟

در بخش مشخصات باید اطلاعات کلی تلویزیون را ببینید و آن را با لیبل پشت دستگاه تطابق دهید. اطلاعات شامل شماره سریال، نام دستگاه و غیره است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مشخصات تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی را از کجا بفهمیم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *