قابلیت Tap View و Multi View در تلویزیون سامسونگ از ویژگی های مفید و کاربردی برای اشتراک گذاری صفحه هستند. Tap View به شما امکان می دهد تا تنها با یک ضربه روی تلویزیون گوشی خود را آینه سازی کنید و Multi View امکان تقسیم صفحه و مشاهده همزمان چند نوع محتوا را برای شما فراهم می آورد. کاربران می‌توانند محتوای مورد نظر خود را به صفحه نمایش‌های بزرگ و متنوع تقسیم کنند.

ویدیو آموزشی Multi View تلویزیون سامسونگ

قابلیت Tap View برای آینه سازی محتوای گوشی

اشتراک گذاری در تلویزیون سامسونگ کار چندان پیچیده ای نیست! اگر می خواهید محتواهایی مانند عکس و فیلم را از گوشی خود به صفحه نمایش انتقال دهید؛ کافیست که تنها آن را به تلویزیون نزدیک کنید و وقتی کمی ضربه می زنید؛ بلافاصله آینه سازی اتفاق می افتد. آینه سازی راحت تر؛ سریع تر صفحه بدون نیاز به دسترسی به شبکه Wi-Fi یا دیتا برای اشتراک گذاری و یک تجربه سرگرم‌کننده در زندگی روزمره باعث محبوبیت قابلیت Tap View شده است.

قابلیت Tap View و Multi View در تلویزیون سامسونگ

اطمینان حاصل کنید که ضربه را به آرامی اعمال می کند تا به طور تصادفی به دستگاه ها آسیب نرسانید و از ضربه زدن به گوشه تلویزیون یا ضربه مستیقم روی صفحه تلویزیون خودداری کنید. در صورت لزوم می توانید برای امنیت بیشتر یک قاب محافظ را به گوشی خود اضافه کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه،؛ باید روی بالا یا کنار تلویزیون خود ضربه بزنید.

توجه: این قابلیت فقط در مدل تلویزیون های TU7000 به بالا و مدل های گلکسی سامسونگ (اندروید 8.1 به بالا) در دسترس است.

نحوه تنظیم قابلیت Tap View

برای استفاده از Tap View باید این قابلیت را در برنامه SmartThings گوشی خود فعال کنید:

مرحله 1. در گوشی خود برنامه SmartThings را باز کنید و بعد روی آیکن منو (سه خط افقی) ضربه بزنید.

مرحله 2 . روی Settings تپ کنید و بعد Tap view را در حالت ON قرار دهید.

مرحله 3. گوشی خود را به تلویزیون نزدیک کنید تا اعلان Allow phone presence detection را روی صفحه گوشی خود مشاهده کنید؛ روی این اعلان تپ کنید.

توجه داشته باشید:

برای استفاده از Tap view؛ باید برنامه SmartThings خود را به نسخه 1.7.45 یا بالاتر آپدیت کنید. این برنامه را می توانید از گوگل پلی استور یا اپ استور دانلود کنید و از طریق این سرویس ها بروزرسانی ها را انجام دهید.

هنگامی که شروع به آینه سازی می کنید باید حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را غیرفعال کنید.

اطمینان حاصل کنید که Smart View مجوز دسترسی را دارد (Settings > General > External Device Manager > Device Connect Manager > Access Notification)

احتیاط: اطمینان حاصل کنید که به آرامی ضربه می زنید

برای جلوگیری از آسیب دیدن تصادفی دستگاه؛ باید به آرامی ضربه بزنید. ضربه مستقیم دستگاه روی صفحه یا گوشه تلویزیون می تواند باعث آسیب جدید به صفحه تلویزیون شود. در صورت لزوم می توانید برای امنیت بیشتر یک قاب محافظ به گوشی خود اضافه کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید پشت گوشی خود را به بالا یا قاب تلویزیون خود بزنید.

  • روی صفحه و گوشه ها ضربه نزنید.
  • گوشی هوشمند خود را به قاب تجهیز کنید و به آرامی روی قاب بیرونی ضربه بزنید.
  • هنگام ضربه زدن احتیاط کنید.

تقسیم صفحه با قابلیت Multi View سامسونگ

Multi View به شما این امکان را می دهد تا دو محتوا را به طور همزمان در تلویزیون پخش کنید. در صفحه سمت چپ؛ می توانید رسانه ها را از منابع مختلف مانند STB، تیونر تلویزیون، برنامه‌ها، پخش کننده های بلو-ری یا کنسول بازی تماشا کنید؛ در حالی که گوشی خود را در صفحه راست آینه سازی (منعکس) می کنید. دستگاه خود را متصل کرده و تنظیمات صدا و اندازه صفحه را به دلخواه تنظیم کنید. انجام مالتی تسکینگ در یک صفحه بزرگ ساده و راحت است.

حتی روش تشخیص اینکه تلویزیون شما دارای قابلیت مولتی ویو است یا خیر بسیار ساده می‌باشد. برای مثال در تلویزیون‌های ساخت 2022 که ریموت سولار دارند در بالای ریموت، دکمه‌ی Multi View دیده می‌شود که با علامت کادر‌های روی هم رفته نیز نمایش داده شده است و به سادگی قابل تشخیص است. اما در مدل‌های قدیمی‌تر باید به بخش تنظیمات (معمولا با زدن دکمه home مولتی ویو نیز به نمایش در می‌آید و می‌توان آن را برگزید) تلویزیون مراجعه نمایید تا آن را بیابید.

قابلیت Tap View و Multi View در تلویزیون سامسونگ

توجه: این قابلیت در TU8500 مدل سال 2020 و مدل های بالاتر دیده می شود.

البته ممکن است مدل‌های بروزتر همگی دارای این قابلیت نباشند؛ چون برای مثال مدل‌هایی از 2022 مانند BU8500 نیز هستند که این قابلیت را ساپورت نمی کنند. برای اینکه بدانید کدام تلویزیون‌های سامسونگ این ویژگی را در خود جای داده‌اند با ما در ادامه همراه شوید.

نحوه استفاده از Multi View

روش استفاده از Multi View بسته به دستگاه متصل به تلویزیون متفاوت است.

به عنوان مثال؛ برای تماشای صفحه نمایش گوشی همراه یا کامیپوتر شخصی در Multi View؛ فقط دستگاه را با روش آینه سازی به تلویزیون متصل کنید (بسته به سیستم عامل با استفاده از Smart View/Screen mirroring/Airplay2/Project to a screen). همچنین؛ اگر می خواهید صفحه نمایش دستگاه خارجی مانند کنسول بازی را در Multi View تماشا کنید. منوی Content را انتخاب کنید و دستگاه را از لیست انتخاب کنید.

Select Content – محتوایی را که در سمت راست یا چپ صفحه نمایش داده می شود را انتخاب کنید.

Watch Mobile/Camera – محتوای گوشی خود را از طریق دکمه Smart View / Screen mirror در گوشی اندروید یا دکمه Airplay2 از گوشی آیفون آینه سازی کنید. صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر را از طریق قابلیت Project در صفحه نمایش آینه سازی کنید. دوربین SmartThings متصل را انتخاب کنید یا می توانید وب کم متصل را انتخاب کنید.

Screen Size – اندازه های هر دو صفحه را متناسب با اولویت مشاهده خود تنظیم کنید. به عنوان مثال؛ می توانید پنجره کوچکتر را در گوشه بالا سمت راست قرار دهید یا از نمای تقسیم صفحه برای دیدن هر دو صفحه به طور مساوی استفاده کنید.

PIP (Picture in Picture) Position – موقعیت صفحه کوچکتر را هنگام نمایش در صفحه اصلی انتخاب کنید. برای صفحه کوچکتر می توانید گوشه های بالا سمت چپ و بالا سمت راست یا گوشه های پایین چپ یا پایین سمت راست را انتخاب کنید. اگر نمی دانید که صفحه کوچکتر را کجا قرار دهید می توانید بعدا آن را تغییر دهید.

Sound Output – دستگاه های صوتی بلوتوثی یا بی سیم خود را برای هر پنجره متصل کنید. 2 نفر می توانند با اتصال هدفون خود به هر صفحه از تماشای محتوای خود لذت ببرند.

Sound Distribution – برای شنیدن صدا به طور همزمان از هر دو صفحه؛ این گزینه را انتخاب کنید. تلویزیون و اسپیکرهای اکسترنال همزمان صدا را پخش می کنند.

نوع صفحه Multi View

چهار نوع صفحه مختلف برای Multi View وجود دارد (در تلویزیون های 2021 فاقد مورد ویدئو کنفرانس است):

Mobile screen – هنگامی که یک گوشی هوشمند را آینه سازی می کنید؛ می توانید گوشی را در سمت راست Multi View مشاهده کنید. می توانید عکس ها، فیلم ها و غیره را برای لذت بردن از صفحه بزرگتر آینه سازی کنید.

TV or PC screen – هنگامی که یک کامپیوتر را آینه سازی می کنید؛ از یک برنامه تلویزیونی یا دوربین IoT استفاده می کنید؛ صفحه به طور مساوی تقسیم می شود. به عنوان مثال؛ هنگام تماشای فیلم آموزش بازی از لپ تاپ؛ می توانید بازی را در صفحه سمت چپ اجرا کنید.

PIP screen – می توانید برای مشاهده سایر محتوای جالب از صفحه کوچک استفاده کنید در حالی که به طور همزمان می توانید فیلم یا برنامه های ورزشی را مشاهده کنید.

Internet – گزینه دیگری که برای شما در این بخش آورده شده است اینترنت می باشد؛ این قابلیت صفحه را به دو بخش مجزا تقسیم می‌کند که در بخشی از آن می‌توان فیلم پخش کرد و در سمت دیگر به جستجو در اینترنت پرداخت.

رفتن به حالت تمام صفحه

برای رفتن به حالت تمام صفحه /فول اسکرین / Full Screen یکی از صفحه های Multi View را انتخاب کرده و دکمه Select را فشار دهید. حالا می توانید برنامه ها و منابع را کنترل کنید.

برای بازگشت به حالت قبلی می توانید دکمه Back ریموت کنترل را فشار و نگهدارید.

توجه: اگر می خواهید فیلم های در حال پخش یوتیوب همیسه در حالت تمام صفحه باشد می توانید تنظیمات را تغییر دهید Setting – General – Smart feature – Auto Run Multi View Casting ‘Off’).

ترکیبات صفحه

بسته به نوع تلویزیون سامسونگ می توانید از منابع مختلفی استفاده کنید.

تلویزیون های QLED

 در صفحه چپ: می توانید تیونر تلویزیون؛ دستگاه های HDMI یا برخی از برنامه ها تلویزیون را داشته باشید.

در صفحه راست: شما می‌توانید صفحه را آینه سازی کنید؛ گوشی خود را Cast کنید با دوربین متصل شده را انتخاب کنید.

اکنون که صحبت از QLED شد جالب است بدانید که فروشگاه افرالند طیف گسترده ای از این تلویزیون های سامسونگ را که محصول سال های 2021، 2022 و 2023 می باشند برای معرفی و نقد و بررسی در اختیار کاربران قرار داده است تا به راحتی بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید.

تلویزیون های UHD

در صفحه چپ: می توانید تیونر تلویزیون یا دستگاه های HDMI را اجرا کنید.

در صفحه راست: می‌توانید گوشی خود را آینه سازی کنید.

 دستگاه ها / موبایل های پشتیبانی شده

  • دستگاه های سازگار با Screen Mirroring از جمله گوشی های هوشمند و تبلت ها ( اندروید 4.2 به بالا)
  • دستگاه های سازگار با Airplay 2 از جمله آیفون؛ آیپد و مک بوک
  • لپ تاپ ها و سیستم های دسکتاپ ویندوز 10

دوربین های پشتیبانی شده

  • Logitech HD Pro Webcam C920
  • Logitech HD Pro Webcam C920S
  • Logitech C922 Pro Stream Webcam
  • Logitech C922X Pro Stream Webcam
  • Logitech C925E
  • Logitech C930e

منبع: Samsung