۰۶ مهر ۱۴۰۱

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ 2022 – بهترین برند برای شما

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

در این پست قصد داریم به مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ بپردازیم. دو شرکت همسایه رقابت های جدی بر سر تولید تلویزیون دارند و هر ساله در بین 3 برند برتر تولید کننده تلویزیون در جهان حضور دارند. با نگاهی به تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ متوجه می شویم که تلویزیون های هر دو برند ممکن است در نگاه اول؛ شبیه به هم به نظر برسند، هر دو ترکیبی از تلویزیون های 4K و 8K را با قیمت های متفاوت به بازار عرضه می کنند. با این حال فضای زیادی برای رقابت وجود دارد که در آن هر برند سعی می کند خود را در دل کاربران بیشتری جای دهد. در ادامه با ما باشید با بررسی sony vs samsung.

با مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ درست قدم بردارید تا در انتها ناک اوت نشوید، زیرا هزینه ای که بابت تلویزیون پیاده می شوید را مفت به دست نیاورده اید تا به راحتی به جوب بیاندازید.

با وجود اینکه کیفیت تلویزیون های هر دو برند سامسونگ و سونی واقعاً عالی است اما همیشه گزینه بهتری هم وجود دارد پس می توانید با انتخابی آگاهانه تر یک مدل حرفه ای تر را با قیمت مناسب تر خریداری کنید. در این مقاله با معرفی امکانات کلی هر کدام می خواهیم ذهن شما را برای یک خرید هوشمندانه تر آماده کنیم.به همین دلیل ما در این مقاله به مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ می پردازیم تا در هنگام خرید تلویزیون مطمئن باشید که کدام مارک برای شما بهتر است.

این که کدام برند بهتر است، بستگی به انتخاب شما و دید شما نسبت به تلویزیون ها دارد. این دو برند در امکانات متنوعی بسیار به هم شباهت دارند و همچنین در یک سری موارد با هم متفاوت هستند. پس بد نیست که تا آخر این مقاله با ما همراه شوید، خدا را چه دیدید شاید با انتخابتان واقعاً گل کاشتید و خریدی برای تمام عمر داشتید.

بررسی و مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

سامسونگ یکی از تولید کننده های کره جنوبی است که به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون در سراسر جهان شناخته می شود؛ بعد از این برند می توان گفت که برندهای ال جی و سونی قرار دارند. هر دوی این برندها تلویزیون های خود را به بازار جهانی و به خصوص انگلیس و ایالات متحده صادر می کنند، با این وجود در ایران نیز می توان از محصولات این برندها استفاده کرد.

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ - بهترین مارک برای شما

وقتی حرف از مقایسه یا تفاوت بین دو تلویزیون به میدان می آید لازم است که آن ها را از لحاظ متنوعی بررسی کنیم تا در آخر به نتیجه گیری کلی برسیم. در صورتی که شما از اصل و اساس یک محصولی خبر دار نباشید نمی‌توانید انگ انتخاب اشتباه را به خریدتان بزنید. در ادامه سعی را بر این داریم تا این دو را از زاوایای مختلفی با هم مقایسه نماییم.

مقاله کاربردی:
آموزش کار با تلویزیون سونی

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ از نظر سیستم عامل

هر یک از این مارک ها تمایل دارند برای تلویزیون های هوشمند خود از سیستم عامل متفاوتی استفاده کنند که هر سیستم عامل هم امکانات و زیبایی خاص خود را دارند. سامسونگ از سیستم عامل تایزن (Tizen) در تلویزیون های خود استفاده می کند. تایزن به سرعت پیمایش می کند و به طور کلی بدون تجربه تاخیر؛ شما را قادر می سازد تا از برنامه های پر کابرد خود استفاده کنید. به طور کلی، یک تجربه کاربری کاملا مناسب را ارائه می دهد. گرچه عملکرد Universal Search آن به اندازه سیستم عامل WebOS ال جی انجام نشده است.

از طرف دیگر سونی از Android TV استفاده می کند که تا حدودی محتوای بیشتر و پنجره ها و منوهای رقابتی تر را ارائه می دهد. در آپدیت جدیدی که ارائه داده است از رابط کاربری جدیدی به نام Google TV رونمایی کرده است. این رابط کاربری امکانات بیشتری را در حالت آرشیو در دسترس قرار می دهد و به صورت کلی استفاده از امکانات آنلاین تلویزیون را راحت تر می کند.

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ - بهترین مارک برای شما

اما دستیار صوتی چطور؟ تلویزیون های پیشرفته سونی دارای دستیار صوتی گوگل داخلی هستند و این منطقی است چونکه سیستم عامل اندروید یک پلت فرم توسعه یافته توسط گوگل است. با این حال سونی برنامه های Amazon Alexa Music, Cameras, TV Control را به تلویزیون های خود و برخی از مدل هیا میان رده سال قبل تر اضافه کرده است. با این قابلیت ها می تواند محصولات و اسپیکرهای جانبی را از طریق برخی از قابلیت های پایه الکسا مانند Amazon Echo یا دوربین های امنیتی کنترل کنید و از فرامین صوتی الکسا برای پیکربندی تنظیمات و میزان صدای تلویزیون استفاده کنید.

دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) سامسونگ را می توان در مجموعه های میان رده و رده بالاتر پیدا کرد؛ گرچه گفته می شود که از نظر هوشمندی و یا تشخیص صدا از الکسا یا دستیار صوتی گوگل عقب مانده است. با این حال؛ برای کنترل تلویزیون احتمالا Bixby بیش از حد کافی است و اگر واقعا می خواهید می توانید تلویزیون خود را به یک بلندگوی الکسا وصل کنید.

تفاوت پردازنده های تلویزیون سامسونگ و sony

تلویزیون های سونی دارای پردازنده های حرفه ای هستند که بیشتر موارد از پردازنده نوع XR استفاده کرده اند. این پردازنده ها در حال حاضر حرفه ای ترین نوع پردازنده در بازار می باشند که قدرت تحلیل بسیار عالی در داده های وارده را دارند. در تلویزیون سامسونگ پردازنده های متفاوتی به کار رفته که هر پنلی این پردازنده فرق دارد. مثلاً در مدل های کریستالی از نوع کریستالی بوده و در مدل های کیولد و نئوکیولد از نوع QUANTOM است.

پردازش هوشمند در تلویزیون های جدید

اصل و اساس کار پردازنده ها یکی است، اما در واقع قدرت آن ها در تجزیه وتحلیل است که آن ها را از هم سوا میکند. در هر دو توان ارتقاء تصاویر به حد بالا وجود داشته و خبری از تصویر بی کیفیت نیست. این قابلیت برای صدا هم صدق می کند. همچنین وجود سرعت پردازش های متفاوت در هر دو برند وجود دارد و این برمی گردد به مدل تلویزیون. اما اگر بخواهیم صادقانه حرف برنیم پردازشگر سونی کمی حرفه ای تر می باشد.

امکانات هوشمند در این تلویزیون ها

تلویزیون های نسل جدید به شدت هوشمند هستند و می توان گفت 90 درصد آن ها قابلیت های یک تلویزیون هوشمند را دارند. در سونی های جدید امکاناتی وجود دارد همچون دوربین Bravia Cam که قدرت این را دارد تا با یک حرکت دست موقعیت شما را تشخیص داده و صدا و نور را تنظیم کند. یا اینکه امکان تماس تصویری را فراهم نماید. در این مدل ها وجود امکاناتی همچون دسترسی به دستیار ها و یا سرچ صوتی فراهم می باشد.

تلویزیون هوشمند و قابلیت های اتصال

در تلویزیون سامسونگ نیز امکانات هوشمندی وجود دارد که می توان از طریق ریموت کنترل مثلاً تمام وسایل هوشمند منزل را مدیریت کرد. این ریموت کنترل هوشمند را سونی نیز دارد و می تواند وسایلی که به تلویزیون وصل هستند را فقط با این ریموت کنترل مدیریت کند. در امکانات هوشمند شاید این یکی از دلایل شباهت این دو مدل باشد که می توان به آن اشاره کرد. ریموت های نسل جدید سامسونگ از نوع سولار بوده و از باطری استفاده نمی کنند.

تفاوت تلویزیون های سونی و سامسونگ در کیفیت تصویر

کیفیت تصویر در بیشتر تلویزیون ها در سال های اخیر در حد 4k بوده که حقیقتاً کیفیت عالی برای تلویزیون به شمار می آید که کاری می کند شما تصویری که در اختیار دارید کاملاً شفاف و با رزولوشن بالا باشد که حداقل 8 میلیون پیکسل در آن ها به کار رفته است. این مورد در بیشتر مدل های تلویزیون سونی و سامسونگ ثابت است. اما در مدل های مثل اولدهای پیشرفته سونی تا حد 8k بالا می رود یا در نئوکیولدهای رده بالا.

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

اما باید گفت وضوح تصویر در سونی روشن‌تر بوده و شفاف تر می باشد. در هر دو مدل قابلیت هایی برای کیفیت بهتر تصویر وجود دارد که کاری می کند تصویری که دارید از کنتراست بالاتری برخوردارد باشد. مثل استفاده از محدوده دینامیکی HDR که در هر مدلی استفاده از یک سری نسخه آن مجاز می باشد یا استفاده از دامنه رنگی گسترده که طیف رنگی گسترده ای را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در ادامه بخوانید:
بررسی تلویزیون سونی X80K

بررسی sony vs samsung در مدل های جدید

در ادامه به معرفی محصولات هر دو برند در سال های اخیر می پردازیم که چه محصولاتی وارد بازار شده اند و چه امکاناتی را با خود به همراه دارند. زیرا هر برند به صورت جداگانه دارای تنوعی بیشمار بوده که اگر به آن دقت نکنید و انتخاب درستی نداشته باشید حتماً که دچار اشتباه می شوید، پس خالی از لطف نخواهد بوده که یک سری به این ها بزنید.

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ - بهترین مارک برای شما

مقایسه تلویزیون اولد سونی و کیولد سامسونگ

سامسونگ چند سالی است که پنل های QLED خود را استفاده می‌کند که به پنل‌های روشن 1000 تا 2000 نیتی معروف هستند؛ این دستگاه‌ها صحنه های طبیعی HDR و تصاویر تلویزیونی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهند.این دستگاه ها مطمئنا بسیار روشن‌تر از تلویزیون‌های OLED هستند که سونی برای مجموعه‌های سطح بالای خود استفاده می‌کند که برای دستیابی به روشنایی بیش از 800 نیت تلاش می‌کنند.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ CU8000LED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED
تلویزیون های سامسونگ 2022 و 2023

در لیست بالا، بهترین ها از برند سامسونگ را مشاهده می‌کنید که رده قیمتی های متفاوت را نیز شامل می شوند به عنوان مثال یکی از اقتصادی ترین مدل های این شرکت کره ای در سال 2023، تلویزیون سامسونگ CU8000 است که در آن خبری از امکانات گیمینگ حرفه ای نیست اما اگر مد نظر شما بازی و گیم است، تلویزیون سامسونگ QN90B محصول سال 2022 می تواند انتخاب ایده آلی باشد.

اگر چه پنل های OLED کم نورتر هستند؛ اما با توجه به فیلم ارگانیک مورد استفاده در تولید؛ کنتراست رنگ طبیعی تری به دست می آورند. نمایشگرهای OLED از خود نور ساطع می کنند و این بدان معناست که هر پیکسل به طور جداگانه نور مختص به خود را ساطع می‌کند و امکان کنترل فوق‌العاده دقیق نور و تاریکی صفحه فراهم می آورند. رنگ سیاه تیره‌تر به نظر می رسد؛ گرچه این پنل ها از روشنایی کمتری به نسبت کیولد بهره می برند اما به صورت کلی در مقایسه با تلویزیون های ال ای دی خیلی نور کمی ندارند.

در حال حاضر کافیست که بگوییم OLED به طور کلی؛ برای فرمت های ویدیویی با کیفیت بالا در محیط های با نور متوسط و کم مناسب است؛ در حالی که کیولد سامسونگ برای اتاق هایی با روشنایی زیاد ایده آل است.

بهترین تلویزیون های سامسونگ

سامسونگ که یک شرکت کره ای است در سال های 2023 و 2022 مدل های عالی را به بازار عرضه کرده که می توانند هر کدام با امکاناتی که دارند یک گزینه برای گیمرها یا کاربران معمولی باشند. این شمایید که تعیین می کنید کدام مدل را مناسب کار خود بدانید و راست کارتان باشد. تلویزیون های سامسونگ در انواع کریستالی و کیولد و نئو کیولد ساخته شده اند که از قیمت ها و امکانات متفاوتی برخوردار می باشند.

در واقع وقتی به سری کریستالی فکر می کنیم شامل تلویزیون های قیمت مناسب و اقتصادی هستند که برای تماشای فیلم بسیار مناسب هستند. اگر به رده های حرفه ای تری در این مدل ها فکر می کنید به نظر نئوکیولد ها می توانند این نیاز شما را بهتر برآورده کنند چون از سرعت رفرش بالاتر و کیفیت تصویر بهتری برخوردار هستند.

بهترین تلویزیون های سونی

در مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ باید گفت، تلویزیون سونی به اندازه سامسونگ تنوع ندارد و در واقع مدل های کمتری را شامل می شود. اما همین تعداد کم از لحاظ کارایی و کیفیت امکانات بهتری را عرضه می کنند و تصاویر بهتر و شفاف تری را ارائه می نمایند.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75LLED
تلویزیون سونی X80LLED
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی X90LLED
تلویزیون سونی X95LLED
تلویزیون سونی X80L
تلویزیون سونی X85L
تلویزیون های سونی 2022 و 2023

نمی توان گفت تلویزیون سونی قیمت مناسب دارد زیرا به نسبت سامسونگ گران‌تر هستند، اما خب این دلایل زیادی دارد که عمر طولانی تر و کیفیت بهتر از مهمترین ویژگی های آن می باشد که می تواند تا حد زیادی این تلویزیون را مهم جلوه دهد. توان های صوتی عالی و همه‌جانبه در بخش صوتی غوغا به پا کرده و در کنار تصویر کمک می‌کند چیزی که در آخر سر می بینید به شدت خیره کننده باشد.

جمع‌بندی: تفاوت تلویزیون های سونی و سامسونگ

درمقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ که هر دو جزو تولیدکنندگان مطرح تلویزیون هستند و بعید به نظر می رسد که با خرید محصولات یکی از این برندها از خریدتان پشیمان شوید. کیفیت تصویر به طور کلی در تلویزیون های هر دو برند عالی است. در واقع تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ باید گفت: تلویزیون های QLED سامسونگ از روشنایی فوق‌العاده ای برخوردار هستند و اگر در محیطی روشن بیشتر تلویزیون مشاهده می کنید ممکن است این تلویزیون ها همان دستگاه هایی باشند که به دنبال آن هستید. در غیر این صورت OLED سونی تصویری واضح و با کنتراستی باورنکردنی ارائه می دهد که مناسب تماشای فیلم های آخر شب شما می باشد.شایان ذکر است که QLED های سامسونگ از فناوری جدید Ultra Views Angle استفاده می کنند و باعث می شود که زاویه دید گسترده تری داشته باشید. از طرف دیگر؛ سونی معمولا روی مدیریت حرکات در تصاویر با سرعت بالا تمرکز کرده است.

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ - بهترین مارک برای شما

تلویزیون های سونی که در افرالند معرفی می شوند به طور کلی نسبت به قابلیت هایی که ارائه می دهند کمی گرانتر هستند و به همین خاطر سامسونگ موفق شده است از سونی پیشی بگیرد. سونی تمایل دارد که بیشتر روی طراحی تلویزیون های خود کار کند و طراحی استند یا پایه را داشته باشد. مدل های جدید سونی همگی دارای پایه با قابلیت تنظیم در 3 حالت هستند. در کل سونی کیفیت تصویر بهتری دارد و سامسونگ قیمت به نسبت سونی ارزان‌تر اما هر دو کیفیت بسیار خوبی دارند.

منبع: techradar

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تلویزیون سونی از سامسونگ بهتر است؟

در مقایسه ی بین دو برد قاعدتا ما بهترین تلویزیون های آنها را با هم مقایسه می کنیم، رقابیت در میان این دو برند رقابت بین تلویزیون های اولد سونی و کیولد سامسونگ است. می توان گفت تصاویری که تلویزیون های کیولد سامسونگ ارائه می دهند کمی تندتر و پویا تراند. اما در مقابل تلویزیون های سونی تصاویری طبیعی تر و اصیل تر ارائه می دهند. هر دو هیجان آورند و مقاط قوت مختص خود را دارند و تمایز بین آنها چشم گیر نیست.

02چرا تلویزیون های سونی از سامسونگ گرانتر اند؟

این شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که چرا تلویزیون های هم رده از دو برند قیمت برابری ندارند و همیشه تلویزیون های سونی قیمت بالاتری دارند و گرانتراند. شاید در تئوری نتوان دلیل قانع کننده ای برای این موضوع آورد، اما چیزی که وجود دارد، کیفیت تصویر و کیفیت ساخت تلویزیون است که این اختلاف قیمت را بوجود آورده است.

03کشور سازنده سامسونگ و سونی کجاست؟

چند سالی است که سونی تلویزیون های خود را در مالزی می سازند و همه ی تلویزیون های سونی حال حاضر موجود در بازار ساخت مالزی است. اما برای سامسونگ داستان کمی متفاوت است. حدود 70 درصد تلویزیون های سامسونگ در حال حاضر در مصر ساخته می شود و 30 درصد مابقی در تایلند، مجارستان و چین ساخته می شود.

04هترین سری تلویزیون سونی و سامسونگ 2022 کدام است؟

در سونی می توان سری تلویزیون های براویا مستر را بهترین تلویزیون های این برند داست و در سامسونگ می توان نئو کیولد ها که در 2022 معرفی شده اند بهترین های این مارک دانست.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علیرضا در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۰

    ترجمه و جمله بندی پایین تر از حد انتظار بود

    پاسخ
    • در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۰

      سلام آقا علیرضا؛ از بابت کیفیت پایین مقاله عذر میخوایم و از بازخوردتون ممنونیم، مقایسه بررسی و بروزرسانی شد.

      پاسخ
  • علی در تاریخ ۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام من ی سوال داشتم،
    من تحقیق کردم برای گیم، توی سایت های ایرانی و خارجی
    X9000h واقعا توی ریتینگ ی سرو گردن از q70 و nano90 بالاتر بود.حتی ویدیو خارجی دیدم ک جزو گیمینگ های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۱ هست وحتی با q80 مقایسه شده، واسه همین خریدم ، اما وقتی میرم داخل بازی درمقایسه با تلویزیون قبلیم کru7100 هست، قضیه فرق کرد
    من هر دو tv رو توی ی آن تست کردم البته فقط توی گیم، ru7100 پر رنگ تر شارپ تر و بدون نویز نشون میده اما سونی ک اینهمه تعریف شده ازش حتی سایت rating, کیفیت و شفافیت ru7100 را نداشت چرا!؟
    البته دستگاهم ps4pro هستس، شاید توی ps5 قضیه فرق کنه
    Game mode هم ک کلا توی همه ی تی وی ها بد هستش، روی vivaid خوبه

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

      سلام آقا علی وقتتون بخیر، در کل مقایسه ای که در شرکت هایی مثله rtings انجام میشه خیلی تخصصی هست و صرفاً به اون چیزی که به چشم دیده میشه اکتفا نمی کنن ولی سونی سال 2020 رسماً بهترین تلویزیون سازگار خودش با پی اس 5 رو x9000h معرفی کرده.

      پاسخ
  • نگار در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۰

    با سلام
    سونی با کیفیت تر از هر محصول

    پاسخ