” تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ ” این پر تکرارترین سوالی است که خریداران از کارشناسان فروش افرالند می ‌پرسند به همین دلیل تصمیم گرفتم مفصلا به مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ بپردازم. در بازار ایران برند ال جی و سامسونگ، هواداران زیادی دارند و همین باعث شده یک بازار رقابتی بین تلویزیون های این 2 برند به وجود بیاید و همیشه بحث بر سر این است که کدام یک بهتر است.

 احتمالا شما هم برای همین، این جا هستید و دوست دارید بدانید کدام یک برتری دارد و خریدن آن، بیشتر به نفعتان است. رقابت ال جی و سامسونگ فقط برای ایران نیست و یک رقابت جهانی به شمار می‌ رود. با این که هر دو برند کره‌ای هستند اما این که با یک دهه اختلاف تاسیس شده‌اند، سامسونگ سال 1938 و ال جی سال 1947، باعث شده با هم مقایسه شوند.

مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ

 وقتی بحث تفاوت تلویزیون های ال جی و سامسونگ وسط باشد، ذهن خیلی از افراد سمت نمایشگر اولد و کیولد می‌رود اما به غیر از این، من نکات مختلفی را در این مقاله آورده‌ام؛ از سایزهای مختلفی که هر برند تولید کرده‌اند حرف می‌زنم، در مورد عملکرد هوشمند و حتی ریموت‌های این 2 برند هم مطالبی نوشته‌ام. مقایسه تلویزیون سامسونگ و ال جی قرار است از جنبه‌های مختلفی باشد و هر نوع تفاوتی را پوشش بدهد.

تفاوت تلویزیون ال جی و سامسونگ بر اساس سایز

 از آن جایی که با انتخاب سایز و ابعاد نمایشگر خرید کردن راحت‌تر است، بیایید اولین مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ را از سایز و ابعاد شروع کنیم. هر دو برند برای این که خریداران بیشتری داشته باشند، سایزهای مختلفی را پوشش می‌دهند که هم برای خانه‌های کوچک و هم برای خانه‌های بزرگ انتخاب‌هایی داشته باشید. خیلی از سایزهای تلویزیون های این 2 برند با هم مشترکند اما در برخی از سایزها، تفاوتی‌هایی دارند که در جدول زیر بیشتر مشخص شده‌اند.

نکات مهم:

  • نکته: همان طور که در جدول مشخص شده تلویزیون ال جی 13 سایز مختلف دارد اما تلویزیون سامسونگ در 10 سایز ساخته شده در نتیجه اگر مقایسه تلویزیون سامسونگ با ال جی بر سر سایز باشد، برند ال جی ارجعیت دارد.
  • نکته: کار ال جی در تولید تلویزیون های سایز کوچک بهتر از سامسونگ است زیرا ال جی سایزهای 42 اینچ و 49 اینچ هم دارد.
  • نکته: برای کسانی که تلویزیونی بزرگتر از 55 اینچ و کوچکتر از 60 اینچ می‌خواهند، تلویزیون 58 اینچ سامسونگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

کیفیت و وضوح تلویزیون ال جی یا سامسونگ؟

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ بدون این که به رزولوشن و وضوح توجه کنیم، بی معنی است. مطمئنا همه‌ی شمایی که برای خواندن این مقاله اینجایید می‌دانید که وضوح جزو معیارهای اصلی به شمار می‌رود به همین دلیل در مقایسه 2 برند مختلف، این ویژگی را بررسی می‌کنیم.

کیفیت تصویر در تلویزیون های ال جی و سامسونگ

 وضوح و کیفیت یک ویژگی خاص نیست، یعنی اهمیتی ندارد شما تلویزیون را برای تماشای فیلم می‌خرید یا تماشای فوتبال یا حتی گیمینگ، در هر صورت مهم است و بیشتر از خیلی از ویژگی‌ها و امکانات به آن توجه می‌شود. خوشبختانه هر 2 برند ال جی در تولید انواع وضوح و کیفیت فعال بوده‌اند پس چه تلویزیون ال جی را بخرید چه تی وی سامسونگ، شرایط یکسان است.

  • وضوح فول اچ دی FHD
  • وضوح فورکی 4K
  • وضوح ایت کی 8K

نکته: چه تلویزیون سامسونگ را برای خرید انتخاب کنید چه تلویزیون ال جی را، در هر صورت تنوع تلویزیون فورکی بیشتر از محصولاتی است که وضوح فول اچ دی یا وضوح ایت کی دارند.

تفاوت نمایشگر ها در تلویزیون های ال جی و سامسونگ

در مقدمه‌ام گفتم، وقتی حرف از مقایسه تلویزیون سامسونگ و ال جی وسط باشد بیشترین توجه به سمت نمایشگرها است زیرا هم برند ال جی و هم برند سامسونگ برای محصولات بالا رده و پرچمدار نمایشگرهای خاصی تولید کرده‌اند و رقیب هم به حساب می‌آیند. منظور از نمایشگر، ساختار کلی آن است که به طور کلی نوع و حتی مدل تلویزیون را تغییر می‌دهد به همین دلیل هم است که موضوع خیلی مهمی در بررسی و مقایسه به شمار می‌رود. در جدول زیر اول به نمایشگرهایی که هر برند برای محصولاتش استفاده کرده اشاره می‌کنم و در ادامه آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنم.

مقایسه اولد و نئو کیولد ال جی و سامسونگ

 مقایسه ال ای دی ال جی و سامسونگ

شباهت‌های ال ای دی ال جی و سامسونگ خیلی بیشتر از تفاوت‌های آن‌هاست، کیفیت آن‌ها تقریبا یکسان است و با وضوح فول اچ دی و فورکی ساخته شده‌اند و محصولات اقتصادی هر 2 برند به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی

 مقایسه تلویزیون نانوسل و کریستال

در این بخش مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ می‌توان امتیازهای بیشتری را به تلویزیون نانو ال جی داد زیرا:هم با وضوح فورکی و هم با وضوح ایت کی ساخته شده‌اند در حالی که تلویزیون کریستالی سامسونگ فقط با وضوح فورکی ساخته شده است.

محصولات اقتصادی، میان رده و بالا رده دارند در حالی که تلویزیون های کریستالی سامسونگ اقتصادی و میان رده هستند.تقریبا شبیه به فناوری کوانتوم دات عمل می‌کنند اما تلویزیون کریستالی تنها شباهت کمی دارد و برای جذاب‌تر بودن رنگ‌ها به کار می‌رود.طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نسبت به تلویزیون کریستال پوشش می‌دهند.

مقایسه تلویزیون نانوسل و کیوند ال جی با تلویزیون کیولد

از این که این 3 نوع تلویزیون را با هم مقایسه می‌کنم، تعجب نکنید؛ بارزترین تفاوت این 3 نمایشگر این است که تلویزیون کیوند و نانوسل ال جی در کیفیت ایت کی هم تولید شده‌اند اما تلویزیون کیولد نه. تقریبا هر 3 فناوری‌هایی شبیه به هم دارند که به صورت زیر است:

  • هر 3 بک لایت دارند.
  • هر 3 طیف رنگی گسترده‌تری را نسبت به ال ای دی پوشش می‌دهند.
  • هر 3 ذرات نانومتری دارند.
  • تفاوت‌های این 3 نوع نمایشگر بیشتر به فناوری‌ها و ساختار آن‌ها و همینطور روشنایی و کنتراست آن‌ها مربوط می‌شود.
  • تلویزیون نانوسل ذرات نانومتری یکسانی به اندازه 1 نانومتر دارد به همین دلیل ویژگی شاخص آن زاویه دید است.
  • تلویزیون کیولد ذرات نانومتری با اندازه‌های مختلف از 2 تا 12 نانومتر دارد و هر یک از این نانو ذرات طول موج مختلفی تولید می‌کند و ویژگی شاخص آن دقت رنگ است.
  • تلویزیون کیوند ترکیبی از تکنولوژی نانوسل و کیولد است به همین دلیل هم زاویه دید مناسبی دارد و هم دقت رنگ بالایی و البته برخی از کیوندها، بک لایت مینی ال ای دی دارند و روشنایی آن‌ها نیز بیشتر است.

نکته: می‌توان گفت تلویزیون های نانوسل رتبه پایین‌تری نسبت به کیولد و کیوند دارند و کیفیت کیوندهای مینی ال ای دی هم بالاتر از 2 نوع دیگر است. البته توجه داشته باشید که من در این جا فقط نمایشگرها را مقایسه می‌کنم و وقتی کنار این نمایشگرها فناوری‌های دیگری استفاده شود، تفاوت‌هایی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ

تلویزیون اولد بهتر است یا کیولد؟

احتمالا از اول بحث نمایشگرها منتظر این مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ هستید. بحث بهترین و برتری اولد و کیولد در خیلی از مقاله‌ها داغ است و من هم گریزی به آن می‌زنم تا اگر بین انتخاب این 2 محصولات مردد شده‌اید، راحتتر تصمیم بگیرید.

  • تلویزیون اولد ال جی یک گام متفاوت است و یک تکنولوژی جدید به حساب می‌آید زیرا بک لایت ندارد و به جای آن، پیکسل‌های خود نور دهنده دارد اما تلویزیون کیولد یک تغییر در ال ای دی ها است.
  • دقت رنگ و کنتراست تلویزیون اولد بهتر از تلویزیون کیولد است.
  • روشنایی نمایشگر کیولد به دلیل داشتن بک لایت بهتر از تلویزیون اولد است.
  • پاسخ دهی اولد به کمک پیکسل‌های خود نور دهنده سریع‌تر از تلویزیون کیولد است.

نکته: در این مقایسه اولد و سامسونگ حتما متوجه شده‌اید که اولد امتیاز بیشتری نسبت به کیولد سامسونگ دارد به ویژه برای گیمرها و افرادی که مشتاق تماشای فوتبال جام جهانی هستند.

 نئو کیولد یا اولد؟

شاید درست‌تر باشد که اولد ال جی را با نئو کیولد سامسونگ مقایسه کنیم، این 2 نمایشگر خیلی بیشتر به هم شبیه هستند و شرایط آن‌ها بیشتر برای مقایسه شدن سازگار است. نئو کیولد فناوری جدیدتری از سامسونگ است و تولید این محصولات باعث شده نمایشگرهای سامسونگ اوضاع بهتری در مقایسه با اولد داشته باشند. نئو کیولد فناوری کوانتوم دات را در کنار بک لایت مینی ال ای دی دارد. این بخش از مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ بین 2 نوع از بهترین نمایشگرها است.

  • دقت رنگ نئو کیولد و اولد بهم نزدیک هستند و دامنه‌ی گسترده‌ای را پوشش می‌دهند.
  • روشنایی تلویزیون نئو کیولد سامسونگ بهتر از تلویزیون اولد است.
  • کنتراست اولد همچنان بهتر از نئو کیولدها است اما این نمایشگر پیشرفت چشمگیری نسبت به کیولدها داشته است.
  • مثل نمایشگر اولد، نئو کیولدها هم با وضوح ایت کی ساخته شده‌اند و پرچمدار هستند.

بیشتر بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون ال جی

پردازشگر ها در تلویزیون ال جی و سامسونگ

حالا که در مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ در مورد انواع نمایشگرها حرف زدیم و آن‌ها را با هم مقایسه کردیم، بد نیست سری از پردازشگرها هم در بیاریم. این 2 نمایشگر رقیب هم هستند پس تعجبی ندارد که هر کدام پردازشگرهای انحصاری داشته باشند. پردازشگرها جدید هر 2 برند هوشمند هستند و از هوش مصنوعی کمک گرفته‌اند و همان طور که از آن‌ها انتظار می‌رود می‌توانند وضوح فیلم‌ها را افزایش بدهند، نویزها را از بین ببرند و کار آن‌ها در زمینه تنظیم رنگ هم خوب است.

 پردازنده های آلفا نسل 3، 4 و 5

  • سال ساخت پردازنده نسل 3، 2020
  • سال ساخت پردازنده نسل 4، 2021
  • سال ساخت پردازنده نسل 5، 2022

نکته: هر 3 نسل پردازشگرهای هوشمندی دارند که با هوش مصنوعی کار می‌کنند اما پردازنده آلفا 5 برای اقتصادی و میان رده قیمت مناسب، پردازنده آلفا 7 برای میان رده‌های حرفه‌ای و بالا رده‌ها و پردازنده آلفا 9 برای پرچمداران ال جی است.

 پردازنده های سامسونگ

پردازنده در تلویزیون های سامسونگ امکانات بی شماری را به خود برای تلویزیون فراهم می کند و چیزی که در آخر شما مشاهده می کنید تجزیه و تحلیل درست و ارائه تصویر و صدای با کیفیت در آن ها می باشد.

  • پردازنده Quad Core برای اقتصادی‌های قدیمی‌تر
  • پردازنده کریستالی برای محصولاتی تولید شده در 2021 و 2022
  • پردازنده کوانتوم برای کیولدها
  • پردازنده نئو کوانتوم برای تمامی نئو کیولدهای 2021 و برخی از نئو کیولدهای 2022
  • پردازنده نئورال کوانتوم برای گرانترین و بهترین تلویزیون های سامسونگ 2022.

نکته: پردازنده کوانتوم و نئو کوانتوم سامسونگ هم با هوش مصنوعی کار می‌کنند اما هیچ یک از آن‌ها به خفنی پردازنده نئورال کوانتوم نیستند، این پردازنده هوش مصنوعی که نه، عصب‌های شناختی شبیه ساز انسان دارد.

تفاوت تلویزیون ال جی و سامسونگ بر سر توان صوتی

یک مقایسه حرفه‌ای برای تلویزیون های 2 برند حتما به بررسی امکانات صوتی هم احتیاج دارد. تفاوتی ندارد هدف شما از خرید تلویزیون تماشای فوتبال است یا تماشای برنامه‌های تلویزیونی، در هر صورت سیستم صوتی اهمیت بالایی دارد. وضعیت صوتی محصولات برند سونی و ال جی خیلی به هم شباهت دارند اما با این وجود در جدول زیر مقایسه دقیق‌تری آورده‌ایم.

توان صوتی در تلویزیون ال جی: 20, 40, 60 ,80

توان صوتی در تلویزیون سامسونگ: 20, 40, 60, 70, 90

توان صوتی تلویزیون های ال جی و سامسونگ

نکته: همان طور که می‌بینید شباهت صوتی تلویزیون های سامسونگ و ال جی زیاد هستند و 90 درصد تولیدات هر 2 برند با توان صوتی 20 وات ساخته شده‌اند و مدل‌های بالا رده توان صوتی بیشتری دارند. توان صوتی 80 و 90 وات برای پرچمدارها هستند.

امکانات هوشمند تلویزیون ال جی یا سامسونگ؟

هر دو برند ال جی و سامسونگ از آن کمپانی‌های حرفه‌ای هستند که هر یک از سیستم عامل‌های اختصاصی خود استفاده می‌کنند. سیستم عامل برند ال جی webOS است و سیستم عامل برند سامسونگ Tizen. هر دو سیستم عامل پلتفرم‌های اختصاصی دارند و امکانات خاصی را برای این محصولات پشتیبانی می‌کنند. مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ در زمینه امکانات هوشمند به صورت زیر است.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون سامسونگ AU8000 و BU8000

امکانات هوشمند تلویزیون ال جی

هر تلویزیونی یک سری امکانات در دل خود دارد که می تواند آن را جزء یک تلویزیون هوشمند نماید یا اینکه شما را از انتخاب منصرف نماید و این شمایید که در آخر تصمیم می گیرید کدام مدل را انتخاب نمایید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

  • سیستم عامل webOS در نسخه‌های مختلف.
  • سیستم عامل سرراست و راحت و آسان.
  • دارای منوی اصلی شامل انواع پلتفرم‌های آنلاین و امکانات هوشمند که آن‌ها را به صورت نوار افقی نمایش می‌دهد.
  • دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای جست و جو در وب سایت ها و دستیار آمازون الکسا.
  • قابلیت AI ThinQ ال جی که با دستیار صوتی فعال می‌شود و می‌‌تواند دستورات مختلفی از جمله نمایش فیلم‌های مورد نظرتان یا جست و جو آهنگ‌های جدید یک خواننده را برای شما خریداران پشتیبانی کند.
  • اتصال گوشی‌های اندروید و iOS به تلویزیون ال جی
سیستم عامل تلویزیونهای ال جی وسامسونگ

تلویزیون های ال جی دارای قابلیت های عالی هستند که در تمام مدل ها می توانید به بهترین حالت ممکن از آن ها دسترسی داشته باشید که وجود سیستم عامل حرفه ای وب او اس جذابیت و کارایی آن را صد چندان نموده است و باعث شده تلویزیون شما به یک تلویزیون هوشمند تبدیل شود.

 امکانات هوشمند تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ با داشتن یک سیستم عامل جذابی به نام تایزن توانسته است در جمره تلویزیون های حرفه ای با سیستم عامل سرگرم کننده قرار گیرد و بیشترین کارایی را برای اوقات فراغت مخاطبان خود فراهم نماید تا هیچ گاه احساس کسلی و بی حوصلگی ننمایند.

  • سیستم عامل تایزن Tizen
  • سیستم عاملی با محیط انعطاف پذیر
  • منوی افقی برای انواع پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • دستیار صوتی بیکسبی با قابلیت‌های هوشمند چشمگیر و خاص.
  • الگوریتم SmartThings سامسونگ برای مدیریت هوشمند دستگاه‌هایی مثل کولرگازی و یخچال که به وای فای وصل می‌شوند.
  • امکان پشتیبانی از اتصال وبکم و تماس تصویری در سال 2022.

امکان دسترسی به دستیارهای صوتی همچون Google Acsisstant ,Amazon از بهترین کارایی های سیستم عامل این تلویزین ها می باشد که امکان سرچ هر گونه برنامه و فیلمی که مشتقاق به دیدن آن هستید را فراهم می نماید و با اتصال به اینترنت می تواند امکان سرچ در بین صفحات وب را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون اولد و کیولد

نکات مهم تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

در این تلویزیون ها شما شاهد تفاوت ها و شباهت هایی در بین برندها هستید اما گاهی تفاوت های چشمگیری نیز دراین مدل ها را شاهد هستید که باعث می شود در انتخاب بین دو برند دچار سردر گمی نشوید.

  • تنوع برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ال جی بیشتر از سامسونگ است.
  • هر دو محیط کاربری آسانی دارند که بدون آموزش خاصی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و از امکانات هوشمند استفاده کنید.
  • منوی هوشمند سامسونگ چیدمان بهتری نسبت به ال جی دارد.

این بستگی به نگاه شما دارد که کدام قابلیت را تکنولوژی بدانید یا اینکه به کدام قابلیت حس خوبی نداشته باشید و یا اینکه از اهمیت بسیار کمی برخوردار باشد اما در کل کارایی هر دو شباهت های بسیاری با هم دارند.

  تلویزیون سامسونگ و ال جی بر اساس رفرش ریت

احتمالا یکی از سوال‌هایی که در مورد تلویزیون های سامسونگ و ال جی می‌پرسند، رفرش ریت است. رفرش ریت نوسازی تصویر است و به همین دلیل خریداران به دنبال این هستند که بدانند در مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ بر سر رفرش ریت کدام پیروز میدان است.

 رفرش ریت تلویزیون های ال جی و سامسونگ تقریبا در یک راستا هستند یعنی هر 2 برند محصولات اقتصادی خود را با رفرش ریت 50 الی 60 هرتز تولید می‌کنند و محصولات بالا رده‌تر رفرش ریت 100 و یا 120 هرتز دارند.

نکته: در بین تلویزیون های ال جی و سامسونگ تنها برند سامسونگ است که در سال 2022 یک محصول با رفرش ریت 144 هرتز تولید کرده است.

در قابلیت گیمینگ تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

حالا که بحث رفرش ریت تلویزیون های ال جی و سامسونگ داغ است بیایید مقایسه‌ای در مورد عملکرد گیمینگ داشته باشیم و ببینیم کدام برند در گیم بهتر است؟ خیالتان را راحت کنم، هم برند ال جی و هم برند سامسونگ تلویزیون های گیمینگ تولید کرده‌اند و از این نظر خیلی به هم شبیه هستند.

قابلیت گیمینگ در ال جی و سامسونگ

نمایشگرهای گیمینگ معمولا یک سری ویژگی‌های مشترک دارند که هر دو برند از این ویژگی‌ها در تولید استفاده کرده‌اند اما امکاناتی هم هستند که اختصاصی باشند.

نکته: این بخش از مقاله مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ برای محصولات گیمینگی نوشته شده که به کنسول‌های بازی PS5 و ایکس باکس وصل می‌شوند.

  • تلویزیون های گیمینگ هر 2 برند از پورت HDMI 2.1 که از بازگشت صوتی پشتیبانی می‌کنند برخوردارند.
  • ال جی با رفرش ریت 100 تا 120 هرتز پیش می‌رود اما سامسونگ به تازگی جسارت بیشتری به خرج داده و محصولی با رفرش ریت 144 هرتز هم تولید کرده که سال ساخت آن‌ 2022 است.
  • فناوری VRR در محصولات حرفه‌ای هر 2 برند وجود دارند.
  • در محصولات 2021 و 2022 هر 2 برند، تنظیمات در نمایشگر برای دسترسی بهتر طراحی شده که برای ال جی به صورت پنجره باز می‌شود و برای سامسونگ به صورت نوار ابزار است.
  • سامسونگ برای بازی‌های استراتژیک در برخی از محصولات خود از قابلیت صفحه عریض هم پشتیبانی می‌کند تا صفحه به صورت 21:9 یا 32:9 عریض شود.
  • از نظر کیفیت نمایشی گیم، تلویزیون های اولد ال جی خیلی موفق‌تر عمل کرده‌اند.

در هر 2 برند، محصولات هم رده در رنج قیمت تقریبا برابر قرار می‌گیرند. هر 2 برند هم محصولات اقتصادی دارند و محصولات پرچمدار و گران قیمت و این به شما بستگی دارد که چه میزان قیمتی برای خرید در نظر گرفته‌اید.

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون کیولد و نانوسل (QLED Vs NanoCell)

معرفی بهترین مدل‌های ال جی

تنوع محصولات ال جی همواره زیاد بوده و دست خریداران برای انتخاب انواع فناوری‌های نمایشی باز است. می‌توانید از ال ای دی گرفته تا نانوسل و کیوند و مدل‌های گرانتر یعنی اولد انتخاب نمایید و بسته به بودجه و مدل کیفیت و کارایی متفاوتی دریافت نمایید. در جدول زیر پرفروش ترین مدل‌های تلویزیون ال جی را لیست کرده‌ایم.

مدلنوع نمایشگرسال تولید
تلویزیون ال جی UQ8000LED2022
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell2022
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell2022
تلویزیون ال جی QNED80QNED2022
تلویزیون ال جی CSOLED2022
تلویزیون ال جی C2OLED Evo2022
تلویزیون ال جی UR8000LED2023
تلویزیون ال جی UR9000LED2023
تلویزیون ال جی G3OLED MLA2023
تلویزیون ال جی C3OLED Evo2023

تلویزیون ال جی NANO84:
در بین مدل‌های مختلف در حال حاضر تلویزیون ال جی NANO84 یکی از نانوسل‌های پرطرفدار و با کیفیت بالا است که برای کاربری خانگی بسیار عالی است. اگر قصد خرید تلویزیونی میان رده و با امکانات مناسب را دارید، این محصول می‌تواند مناسب شما باشد.

تلویزیون ال جی C3:
در حال حاضر تلویزیون ال جی C3 پیرو سری‌های سال گذشته خود نماینده بهترین تلویزیون گیمینگ و اولد فوق حرفه‌ای با روشنایی بالا است که ضعف اولدهای معمولی را در کمبود روشنایی جبران کرده است. این محصول برای کاربری گیمینگ و حرفه‌ای می‌تواند عالی باشد.

معرفی بهترین مدل‌های سامسونگ

در یکی دو سال اخیر تنوع تلویزیون سامسونگ هم بیشتر شده است ولی در گذشته تنها انتخاب‌های محدودی وجود داشت. در حال حاضر می‌توانید از انواع تلویزیون کریستالی، کیولد، نئو کیولد و کیو دی اولد انتخاب نمایید. در جدول زیر می‌توانید بهترین مدل‌های سامسونگ را مشاهده کنید.

مدلنوع نمایشگرسال تولید
تلویزیون سامسونگ BU8000LED2022
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED2022
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED2022
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED2022
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED2022
تلویزیون سامسونگ S95BQD-OLED2022
تلویزیون سامسونگ CU7000LED2023
تلویزیون سامسونگ CU8000LED2023
تلویزیون سامسونگ Q60CQLED2023
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED2023
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED2023
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED2023
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED2023

تلویزیون سامسونگ CU8000 در حال حاضر یکی از نمایشگرهای اقتصادی با فناوری کریستال ال ای دی و روشنایی بالا است که برای تماشای فیلم و سریال و استفاده روزمره بسیار عالی است. هر چند نباید انتظار داشت که همچون یک مدل گران‌قیمت باشد اما برای کاربری معمولی بسیار عالی است.

جمع بندی

همان طور که قول داده بودم این متن را برای پاسخ به سوال پرتکرار ” تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ ” نوشته‌ام. در این متن مقایسه‌ای در مورد نمایشگر کیولد و پنل اولد و انواع دیگر نمایشگرها داشتیم یا در مورد سایز و اینچ حرف زدیم یا این که تنوع پردازشگرهای اختصاصی بررسی کردیم.

 این که تصمیم بگیرید محصول ال جی را بخرید یا سامسونگ کاملا به انتظارات شما بستگی دارد؛ مثلا اگر محصول حرفه‌ای برای تماشای فیلم نیاز دارید می‌توانید با مقایسه نوع نمایشگرها و توان صوتی‌ها، محصولی که بهتر است را انتخاب کنید. در صورتی که نیاز دارید مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ نیاز به اطلاعات اختصاصی‌تری دارید با کارشناسان فروش افرالند تماس بگیرید.