در نمایشگاه CES 2023 لاین آپ جدیدترین تلویزیون های سامسونگ سال 2023، بار دیگر به ما یادآوری کرد که کره ای‌ها چقدر کارشان در دنیای نمایشگرها درست است؛ در این خانواده پرجمعیت سامسونگ، برای وسوسه کردن چشمان شما یک امپراطوری بزرگ برپا شده که رقبا را به مبارزه می‌طلبد و هر نوع تلویزیونی با هر بودجه ای بر روی صحنه می‌رود تا کمک کند بهترین‌ها را با توجه به قیمت مورد نظرتان خریداری کنید. درست است که در نهایت کار، می‌خواهیم به پاسخ این سوال برسیم که «بهترین تلویزیون کدام است؟» اما این هم مهم است که ما چه انتظاری از یک تلویزیون داریم و بهترین تلویزیون موجود در بازار، لزوماً بهترین برای ما نیست!

اگر چشمتان به بهترین ها و پرچمدارهای سامسونگ در سال 2023 باشد ممکن است نیاز باشد از جیبتان نیز مایه بگذارید اما در مجموع، نسل جوان تلویزیون های این برند، به نسبت رقبا، خوش قیمت و مقرون به صرفه تر هستند و این همان جادویی است که سامسونگ برای فروش تلویزیون هایش به کار می برد.

تلویزیون سامسونگ نئو کیولد، کیولد، اولد و کریستال

ترکیبی از احساس شیرین رضایتمندی و هنر خلق تصاویر هیجان انگیز در تلویزیون سامسونگ باعث شده که کاربران زیادی سراغ Samsung بیایند. قیمت تلویزیون سامسونگ یکی از دلایل مهم محبوبیت این برند است اما تناسب کیفیت، احساس رضایت و عملکرد عالی نیز نقش مهمی در بازاریابی و فروش بالای سامسونگ دارند.

شما می‌توانید برای مشاهده قیمت یا خرید تلویزیون سامسونگ 2023 – 2022 به صفحه محصولات افرالند مراجعه کنید و هر مدل مورد نظر را بررسی کنیم. ما سعی کرده‌ایم علاوه‌بر معرفی به بررسی کامل و جامع محصولات بپردازیم تا بتوانید با اطلاعات بروز و آگاهی کامل خریدتان را انجام دهید.

سامسونگ در لاین اپ 2023، چهار سری از بهترین تلویزیون هایش را معرفی کرد که شامل کریستال (Crystal)، کیولد (QLED)، نئو کیولد (Neo QLED) و اولد (QD-OLED) می‌باشند؛ هر کدام از این سری‌ها، شامل مدل‌های پرطرفدار و پرفروش هستند که آینده ای روشن برای خود و دیگر اعضای خانواده‌شان رقم می‌زنند و البته قیمت در هر سری متفاوت است که همین، کار را برای ما راحت تر می‌سازد.

میدانید که سامسونگ برندی است که بیشتر از رقبایش تلویزیون می‌فروشد و اگر این را به تنوع بالا و قیمت مناسب در مدل‌هایش ربط بدهیم بیراه نگفته ایم؛ بیشترین تنوع در تلویزیون‌های سری کریستال این برند مشاهده می‌شود که ارتقا یافته سال قبل (2022) می‌باشند و بدون شک روندی رو به رشد طی کرده اند؛ همچنین در میان کیولدها نیز مدل‌هایی دوست داشتنی و پرطرفدار مانند Q60C و Q70C به چشم می‌خورند که در ادامه بیشتر در این باره بحث خواهیم کرد.

Crystal؛‌ ارزان‌ترین سری تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون‌های سری Crystal راهشان هنوز ادامه دارد و اولین جرقه ای که در ذهن ما راجع به این تلویزیون‌ها روشن می‌شود، قیمت اقتصادیشان است؛ پس اگر بودجه کافی ندارید و از طرفی نمی‌خواهید از پیشرفت برق آسای تکنولوژی عقب بمانید، یک تلویزیون کریستال در سری‌های 7 و 8 می‌تواند به داد شما برسد.

تلویزیون کریستال سامسونگ سری 2023

در سال 2022 این برند تلویزیون‌های مقرون به صرفه اش را با پیشوند BU روانه بازار کرد که امسال این مدل‌ها با تغییر به CU حضوری افتخار آمیز در همایش CES داشتند. تلویزیون های CU8000، CU8500 و CU7000 از خوش قیمت ترین مدل‌های 2023 سامسونگ به شمار می‌آیند و به نوعی ارزان‌ترین تلویزیونی هستند که می‌توانید از این برند خریداری کنید.

مدل تلویزیونپردازنده تصویرسایزها (اینچ)
تلویزیون CU8500کریستال فورکی43, 50, 55, 65, 75
تلویزیون CU8100کریستال فورکی50, 55, 65
تلویزیون CU8000کریستال فورکی43, 50, 55, 65, 75
تلویزیون CU7000کریستال فورکی43, 50, 55
تلویزیون های اقتصادی سامسونگ سال 2023

در یک حرکت خلاقانه، سامسونگ آمده نقطه ضعف این تلویزیون را به نقطه قوتشان تبدیل کرده؛ به عنوان مثال اگرچه نمی‌توان به عنوان گیمینگ حرفه‌ای روی آن ها حساب کرد اما در عوض آخرین نسخه نمایشی Tizen را دارند و با پشتیبانی از Q-Symphony، هماهنگی صدای تلویزیون و ساندبار را برقرار می‌سازد تا تکمیل‌گر تصویر فورکی بی نقص در آن‌ها باشد.

تلویزیون سامسونگ CU7000

ارزان‌ترین مدلی که طرفداران زیادی هم دارد، تلویزیون سامسونگ CU7000 می‌باشد. این مدل پارسال تولید نشد و امسال به دلیل تقاضای زیاد دوباره به خط تولید بازگشت. این مدل برای استفاده روزمره و تماشای فیلم و سریال گزینه بسیار عالی است اما به دلیل رفرش ریت 60 هرتز خیلی برای گیمینگ حرفه‌ای و کنسول‌های نسل نهم مناسب نیست.

QLED و قدم گذاشتن در مسیر بهبود

پیشرفت قابل توجه تلویزیون‌های فورکی سامسونگ در سال 2023، به کمرنگ شدن 8K منجر شد چونکه این تلویزیون ها هم قیمت نجومی دارند که با شنیدنشان مغزمان سوت می‌کشد و هم با کمبود منبع مواجهند پس از بحث 8K خارج می‌شویم و به دنیای محبوب‌ترین‌های سامسونگ قدم می‌گذاریم؛ تلویزیون‌های کیولد که تنها در کیفیت 4K تولید شده اند و شامل سه مدل Q60C، Q70C و Q80C می‌باشند.

در لاین اپ این مدل‌ها، Q60C عنوان محبوب‌ترین و Q80C عنوان بهترین کیولد سال را از آن خود کردند و این پس از بررسی تمام جوانب از جمله طراحی، گیمینگ، تصویر و البته قیمت متعادل، به تصویب نهایی رسیده است.

مدل تلویزیونکیفیت تصویررفرش ریت
تلویزیون Q60C4K (2160 × 3840P)60HZ
تلویزیون Q70C4K (2160 × 3840P)120HZ
تلویزیون Q80C4K (2160 × 3840P)120HZ
تلویزیون های کیولد 2023 سامسونگ

کاربری یک تلویزیون کیولد، عموماً تماشای فیلم و سریال، وب گردی، دسترسی به اینترنت و تماشای مسابقه های ورزشی است که در دو مدل بالارده یعنی Q80C و Q70C می‌توانیم گیمینگ را نیز به آن اضافه کنیم. تمام QLED های سال 2023، از ذرات Quantum برای درخشش تصویر و ارتقای کیفیت به سطحی بالاتر استفاده می‌کنند.

تلویزیون سامسونگ Q70C

اگر به دنبال یک نمایشگر گیمینگ قیمت مناسب هستید، خرید تلویزیون سامسونگ Q70C می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد چرا که اقتصادی‌ترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ با رفرش ریت 120 هرتز است و به خوبی با کنسول‌های نسل نهم سازگاری دارد. این مدل کیولد دقت رنگی و کنتراست بالایی دارد و برای نمایش صحنه‌های تاریک و روشن مناسب است.

ترکیب جادویی اولد با کوانتوم دات؛ QD-OLED

حتما شنیده اید که می‌گویند “هیچ گرانی بی دلیل نیست” و ما جلوه این را در تلویزیون های جدید QD-OLED سامسونگ به وضوح درک کردیم؛ اولدهایی که جایگاه ویژه ای در جدول مقایسه ای ما دارند و می‌توانیم بگوییم از بین چندین تلویزیون سامسونگ که بررسی کرده ایم، این مدل ها از هر نظر بهترین بوده اند. استارت تولید تلویزیون QD-OLED سامسونگ در سال 2022 بود که از حق نگذریم ورودی شکوهمندانه داشت و با تلویزیون S95B، مسیر ادامه را برای اولدهای رقبا سخت کرد. این تلویزیون به نوعی لشکر تک نفره بود و تنها اولدی بود که در کارنامه سامسونگ به چشم می‌خورد تا اینکه در سال 2023 سامسونگ دو مدل S90C و S95C را جایگزین این تلویزیون ساخت و حالا سه اولد بالارده دارد که طرفدارهای پروپاقرص خودشان را دارند.

ترکیب جادویی اولد با کوانتوم دات

در این اولدها، سامسونگ دو فناوری OLED و کوانتوم دات (Quantum Dot) را با هم ترکیب کرده تا ترکیبی جادویی پدید بیاید که در آن رنگ‌های مشکی با عمق بیشتر و رنگ‌های روشن با گستردگی و درخشندگی بالاتری ظاهر شوند؛ روشنایی در تلویزیون S95C اگرچه در سطح بسیار بالایی قرار دارد (2000 نیت) اما نتوانسته به پای QN900C برسد با این وجود سامسونگ برای آن از رفرش ریت 144 هرتز استفاده کرده تا یک گیمینگ تمام عیار باشد.

اضافه برا این موارد، اولدهای سال 2023 سامسونگ با طراحی LaserSlim، ضخامت بسیار کمی دارند؛ یعنی نه تنها از مدل سال قبل باریک ترند، بلکه به نسبت پرچمدار 8K های امسال نیز که QN900C با 15 میلی‌متر ضخامت است، باریک‌تر طراحی شده‌اند. (ضخامت تلویزیون S95C سامسونگ 11 میلی‌متر است). در مجموع، می‌توان گفت کاربری QD-OLED های سامسونگ تنها به بازی یا تماشای فیلم خلاصه نمی‌شود بلکه در سطحی بالاتر از انتظارات شما قرار گرفته اند و مدل‌هایی همه‌کاره اند که هر کاربری با بودجه نسبتا بالا، می‌تواند آن‌ها را خریداری کند.

تلویزیون سامسونگ S95C

بالارده‌ترین مدل سال 2023 با فناوری QD-OLED، تلویزیون سامسونگ S95C است که قیمت بسیار زیادی هم دارد. اگر دنبال پیشرفته‌ترین تلویزیون سال سامسونگ هستید و محدودیت بودجه‌ ندارید، می‌توانید خرید تلویزیون S95C را مدل نظر قرار دهید. این تلویزیون کیو دی اولد به دلیل داشتن پنل ویژه و حرفه‌ای علاوه بر کنتراست عالی روشنایی بالایی هم ارائه می‌دهد.

نئو کیولد، امضای سامسونگ در CES 2023

تلویزیون‌هایی که می‌خواهیم در این بخش به شما معرفی کنیم، ارزان قیمت نیستند پس اگر حساب پر پولی دارید بیایید با هم بهترین مدل‌های NeoQLED سامسونگ را زیر ذره بین قرار دهیم؛ البته نگران نباشید، در ادامه این بحث به اقتصادی‌ترین تلویزیون‌های این برند نیز می‌پردازیم.

تلویزیون نئوکیولد فورکی و 8k

یک تلویزیون نئو کیولد، ارتقا یافته کیولد است که در آن از فناوری کوانتوم ماتریکس استفاده شده؛ حالا اگر برایتان سوال است که این تکنولوژی چیست؟ باید بگوییم که کوانتوم ماتریکس (Quantum Matrix) منجر به مهیا ساختن طیف رنگی گسترده‌تر، روشنایی بالاتر و دقت رنگ عالی در صفحه نمایش می‌شود و همین باعث شده این تلویزیون‌ها همواره در صدر جدول قرار بگیرند؛ اشاره به این نکته ضروری است که سامسونگ تصویر این تلویزیون‌ها را با بک لایت Mini-LED مزین ساخته تا روشنایی آن ها به تلویزیون‌های رقبا اجازه خودنمایی ندهد.

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ با رزولوشن 4K و 8K

در دنیای نئوکیولدها، شاهد دو نوع کیفیت تصویر هستیم، 4K و 8K که بهترین مدل فورکی سال 2023، تلویزیون QN90C و بهترین 8K نیز مدل QN900C می‌باشد و هر دوی این مدل‌ها، ارتقا یافته سال 2022 هستند که سامسونگ در بخش‌های طراحی (کاهش ضخامت)، امکانات هوشمند (هاب نرم افزاری Matter و ZigBee)، هاب گیمینگ و کاهش مصرف انرژی آن ها را ارتقا داده است. هر کدام از تلویزیون‌های Neo-QLED سامسونگ، یک کامپیوتر گیمینگ در دل خود دارند؛ در یک کلام اگر سلیقه لاکچری پسندی دارید، گزینه انتخابی شما در جدول زیر است:

مدل تلویزیونکیفیت تصویرسایزها (اینچ)
تلویزیون QN900C8K (7680 × 4320P)65, 75
تلویزیون QN800C8K (7680 × 4320P)65, 75, 85
تلویزیون QN700C8K (7680 × 4320P)55, 65, 75
تلویزیون QN95C4K (2160 × 3840)65, 75, 85
تلویزیون QN90C4K (2160 × 3840)65, 75
تلویزیون QN85C4K (2160 × 3840)65, 75, 85
معرفی تلویزیون های نئو کیولد سامسونگ 2023

از تفاوت‌های آشکار این سری تلویزیون در دو دسته فورکی و 8K می توان به رفرش ریت 144 هرتزی و روشنایی فوق‌العاده (حداکثر 4000 نیت) در مدل‌های 8K اشاره کرد؛ همچنین این تلویزیون‌ها کیفیت ساخت بالایی دارند؛ یعنی در دیزاین آن‌ها بهترین متریال ممکن استفاده شده تا جلوه ای شیک داشته باشند. در مجموع می‌توان گفت سامسونگ در سال جدید، تمرکز خود را بر افزایش روشنایی در تلویزیون‌های بالارده اش گذاشته است.

کلام پایانی

هنگامی که با تلویزیون سامسونگ واژه “جدید” را به کار می‌بریم یعنی دربردارنده صدایی عالی، وضوح شگفت انگیز و نرخ رفرش بالا می‌باشد پس این می‌تواند هر کدام از ما باشد که برای خرید تلویزیون اقدام کرده‌ایم؛ اما با این حال، گران‌ترین بودن یک تلویزیون، دلیل بر مناسب بودنش برای همه نیست پس در این مقاله ما به بالارده ترین های سامسونگ که شامل نئو کیولد و اولدها بودند اشاره کردیم؛ همچنین ارزان قیمت‌ترین‌ها که سری کریستال می‌باشند و محبوب‌ترین تلویزیون‌های این برند نیز که برچسب کیولد را برداشته‌اند.

حالا اگر شما قصد خرید تلویزیونی برای بازی با مشخصات عالی را دارید، یک نئوکیولد فورکی یا QD-OLED می‌تواند مناسب باشد که در این بحث، کیولدهای سری 7 و 8 نیز می توانند پاسخگوی انتظارات شما باشند اما مدل های سری Crystal به عنوان اقتصادی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین‌ها در لاین اپ تلویزیون سامسونگ خود را نشان دادند. به یاد داشته باشید خرید یک تلویزیون گران و بالارده اگرچه به قیمت تمام شدن پول‌هایتان تمام می‌شود اما زیبایی و در نهایت رده بالا بودن ارزش این هزینه‌ها را دارد. در نهایت برای بررسی محصولات بیشتر می‌توانید وارد فروشگاه افرالند شوید.