همراه با خط جدید تلویزیون های 4K و 8K جدید سال 2021 (یعنی تلویزیون های Neo QLED و MicroLED)، سامسونگ ریموت کنترل جدیدی به نام ریموت کنترل خورشیدی یا سولار ریموت (Solar Remote) را به بازار عرضه کرده است. این ریموت جدید از اتلاف بیش از 99 میلیون باتری AA صرفه جویی می کند.

این ریموت کنترل سازگار با محیط زیست که از طراحی مشابه با ریموت های قبلی سامسونگ استفاده می کند؛ از 31 گرم پلاستیک ساخته شده است که 24 درصد آن از پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی است. این ریموت کنترل توسط نور مصنوعی لامپ ها و نور طبیعی آفتاب و یا شارژر USB قابل شارژ است.

سامسونگ همچنین بسته بندی سازگار با محیط زیست را در سال 2021 معرفی کرده است. این شرکت مستقر در سئول متعهد شده است تا کارتن های بدون جوهر های مخرب را تولید کند تا از محیط زیست محافظت کند. در ادامه با این مقاله از afralland‌ همراه باشید.

نحوه شارژ شدن ریموت کنترل خورشیدی سامسونگ

در جدول زیر می‌توانید پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ موجود در بازار ایران و فروشگاه افرالند را مشاهده کنید که با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شوند.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED

در حال حاضر پرفروش ترین و پرطرفدارترین تلویزیون های سامسونگ در سری های کیولد و LED جای گرفته اند؛ این مدل ها در عین حال که امکانات روز را با خود دارند؛ همچنین از قیمت اقتصادی نیز بهره می برند. تلویزیون سامسونگ Q80B نمونه بارز یک گیمینگ اقتصادی است همچنین تلویزیون سامسونگ BU8000 بالارده ترین LED سال است.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ S90CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون‌های سامسونگ 2023

مقاله مرتبط:
3 تلویزیون سامسونگ پیشنهادی در سال 2023

آینده ای سبز با ریموت کنترل خورشیدی

با وجود این که اکثر سازمان ها به دنبال راه حل های سازگار با محیط زیست هستند، تعجبی ندارد که غول الکترونیکی مانند سامسونگ را هم با کوچکترین اثر اکولوژیکیش مشاهده کنیم.

سال قبل شاهد بسته های سازگار با محیط زیست سامسونگ بودیم؛ یک جعبه چاپ شده با رنگ هایی که محیط زیست را تخریب نمی کند. امسال اما ما به چیز فوق‌العاده دیگری دست پیدا کرده ایم و آن هم ریموت کنترل خورشیدی سامسونگ می باشد.

با عرضه این دستگاه همراه با تلویزیون های 2021؛ تلویزیون های 4K و 8K QLED سامسونگ با ریموت کنترل خورشیدی عرضه می شوند. این وسیله دقیقا مانند ریموت کنترل تلویزیون عادی به نظر می رسد. دکمه هایی در اختیار دارید که می توانید برای تغییر کانال، اتصال به اینترنت استفاده کنید حتی یک دکمه نور پس زمینه وجود دارد که دکمه های ریموت کنترل را روشن می کند و شما می توانید در فضاهای تاریک به سادگی از آن استفاده کنید.

وقتی که ریموت کنترل را بر می گردانید، یک پنل خورشیدی کوچک پیدا خواهید کرد که می تواند به راحتی توسط نور داخلی یا نور مستقیم خورشید شارژ شود. می توانید در طی روز ریموت را در محلی که نور کافی دارد (مانند ایوان جلوی خانه، آشپزخانه یا میز کار) بگذارید و در ساعات دیگر روز که نور کافی دریافت نمی کنید از آن استفاده کنید. باتری داخلی می تواند تا 7 سال دوام بیاورد (همان عمر متوسط تلویزیون سامسونگ).

محیط زیست تمییزتر با ریموت خورشیدی سامسونگ

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آفتابی نیست، نگران نباشید این ریموت کنترل خوشیدی دارای یک پورت USB-C است که به شما امکان می دهد آن را درست مانند سایر وسایل الکترونیکی شارژ کنید.

بهترین نکته در مورد این ریموت کنترل سازگاری کامل آن با باتری های قلیایی است. درست متوجه شدید دیگر با باتری های AAA کاری ندارید یا انها را در فروشگاه ها جستجو نمی کنید. ریموت کنترل جدید سامسونگ قطعا به کاهش تعداد دفع نامناسب باتری ها و از همه مهمتر مواد شیمیایی خطرناک تولید شده کمک خواهد کرد.

ناگفته نماند که ریموت کنترل خورشیدی سامسونگ سعی دارد خود را محیط زیست سازگار کند. سامسونگ از پلاستیک های بطری های بازیافتی برای تولید ریموت کنترل جدید خود استفاده می کند و در نتیجه میزان پلاستیک جدیدی که وارد طبیعت می شود کاهش پیدا می کند.

سامسونگ جدا از ریموت های جدید مجهز به سیستم خورشیدی؛ اعلام کرده است که تلاش های دیگر خود را برای تبدیل شدن به یک شرکت سبز را به زودی ارائه خواهد دارد. این شرکت در حالت گسترش طراحی بسته بندی سازگار با محیط زیست می باشد (بیشتر در خط تولید Neo QLED 2021). به طور کلی رد پای کربن در تولید تلویزیون در حال کاهش است و طراحی برای استفاده از مواد بازیافتی بیشتر در تلویزیون ها سامسونگ در دست اجرا است. خارج از تولید، سامسونگ قصد دارد که مصرف کلی انرژی تلویزیون های خود را کاهش دهد.

در مجموع به نظر می رسد که سامسونگ در سال 2021 فعالیت خود را در این زمینه به طور جدی آغاز کرده است و امیدواریم که شرکت های دیگر هم این روند را دنبال کنند.