تفاوت تلویزیون سری 7 و سری 8 سامسونگ در چیست؟ سامسونگ یک شرکت کره ای است که در زمینه تلید محصولات الکترونیکی تخصص دارد. این شرکت از دهه 1960 محصولات خود را به بازار عرضه کرده و تا به امروز به رشد خود ادامه داده است. سامسونگ از گوشی های همراه و تبلت ها گرفته تا ماشین لباسشویی و کولر گازی تولید می کند. تولید و فروش تلویزیون سامسونگ از سال 2010 شروع شده است و از آن زمان تا کنون همیشه جزو پرفروش‌ترین نمایشگرهای بازار بوده است.

این شرکت همچنین یک سری تلویزیون های با کیفیت بالا (HD) دارد. این تلویزیون های زیبا و مدرن با چندین ویژگی عالی طراحی شده اند. تلویزیون های هوشمند نیز بخشی از این موارد هستند. بهترین مدل های این خط، تلویزیون های سری 7 و سری 8 سامسونگ می باشد.

تفاوت تلویزیون سری 7 و سری 8 سامسونگ در چیست؟

تفاوت تلویزیون سری 7 و سری 8 سامسونگ کاهش نسبت کنتراستی است که در سری 7 ایجاد شده است. نسبت کنتراست در تلویزیون های سری 7 معادل 3000000:1 است در حالی که تلویزیون های سری 8 دارای نسبت کنتراست 7000000:1 است.

این بدان معناست که یک تلویزیون رسی 8 می تواند تصاویر بهتری را نسبت به تلویزیون های سری 7 ارائه دهد. کنتراست به ویژه در تصاویر تاریک با کیفیت بهتری در تلویزیون های سری 8 نشان داده می شوند.

برای ثبت سفارش و یا خواندن بررسی کامل محصول روی لینک مدل مورد نظر کلیک کنید.


جدول تفاوت تلویزیون سری 7 و سری 8 سامسونگ

مقایسه عملکردتلویزیون های سری 7 سامسونگتلویزیون های سری 8 سامسونگ
نسبت کنتراستمدل های سری 7 نسبت کنتراست کمتری دارند.مدل های سری 8 نسبت کنتراست بهتری دارند.
ال ای دی هادارای local dimming LED نمی باشددارای local dimming LED می باشد
موشن پلاس خودکاردارای مدل هایی با موشن پلاس خودکار 120 هرتز است.دارای مدل هایی با موشن پلاس خودکار 240 هرتز است.
پورت های HDMIدارای 3 پورت HDMI است.دارای 4 پورت HDMI است.
قیمترنج قیمت کمتری دارد.رنج قیمت بالاتری دارد.

تلویزیون سری 7 سامسونگ چیست؟

سامسونگ سری 7 مدل های سطح بالای تلویزیون در خط تولید تلویزیون های با کیفیت بالا هستند. نسبت کنتراست آنها 3000000:1 است که در مقایسه با تلویزیون های دیگر از همین دسته از برندهای مختلف عالی هستند. کیفیت تصویر توسط نسبت کنتراست یک تلویزیون تعیین می شود.

local LED dimming می تواند به نسبت کنتراست هم کمک کند. local LED dimming کمک می کند تا رنگ های سیاه روی صفحه نمایش تیره نشان داده شوند و این شبیه به زمانی است که تلویزیون خاموش است.

تفاوت تلویزیون سری 7 و سری 8 سامسونگ

رفرش ریت تلویزیون های سری 7 سامسونگ 120 هرتز است. این بدان معناست که در یک دقیقه فریم های کمتری نسبت به نمونه های سطح بالاتر ظاهر می شوند. موشن پلاس خودکار می تواند به مشاهده واضح تصاویر یا فیلم های پر سرعت مانند بازی های ورزشی کمک کند. تلویزیون های سری 7 سامسونگ معمولا دارای 3 پورت HDMI برای اتصال با کانال های مختلف است و از نظر قیمت هم بسیار مناسب است.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
مدل‌های 2022 سامسونگ
مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ CU7000LED
تلویزیون سامسونگ CU8000LED
تلویزیون سامسونگ CU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
مدل‌های 2023 سامسونگ

در بین مدل های مختلف برند سامسونگ که در سری 7 و 8 تولید شده‌اند تلویزیون سامسونگ CU7000 ارزان‌ترین مدل این شرکت است که کیفیت تصویر بسیار مناسبی برای استفاده روزمره دارد. مدل دیگری که به این محصول نزدیک است تلویزیون سامسونگ CU8000 می‌باشد و ارزش خرید بالایی برای تماشای فیلم و سریال با کیفیت عالی دارد.

تلویزیون های سری 8 سامسونگ چیست؟

مدل های تلویزیون رسی 8 سامسونگ نسخه های بهبود یافته سری 7 هستند. همه آنها تلویزیون های LED HD هستند. سری 8 با نسبت کنتراست 7000000:1 کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهد.

تلویزیون های سری 8 سامسونگ دارای قابلیت local LED dimming می باشند. از این رو آنها کیفیت تصویر عالی را در قاب های تیره نشان می دهند. رنگ های سیاه تیره ای که توسط local LED dimming فراهم می شود؛ تصیر بهتری را در معرض دید شما قرار می دهد.

آخرین مدل تلویزیون سامسونگ QN85A

رفرش ریت این تلویزیون ها هم دو برابر تلویزیون های سری 7 است. این بدان معناست که تلویزیون های سری 8 می توانند فریم های بیشتری را در یک دقیقه یا ثانیه در مقایسه با تلویزیون های سری 7 نشان دهند. شما می توانید هر حرکتی را که در کسری از ثانیه انجام می شود را بدون تاری یا تاخیر مشاهده کنید.

برخلاف تلویزیون های سری 7، تلویزیون های سری 8 دارای 4 پورت HDMI هستند. در تلویزیون های سری 8 سامسونگ ویژگی های بیشتری نسبت به تلویزیون های سری 7 وجود دارد. اینها به معنای گران بودن تلویزیون های سری 8 نسبت به سایر نسخه های قبلی می باشد.

تفاوت تلویزیون سری 7 و سری 8 سامسونگ

در ادامه می توانید به صورت موردی تفاوت تلویزیون سری 7 و سری 8 سامسونگ را مطالعه بفرمایید:

  • نسبت کنتراست تلویزیون های سری 7 نسبت به سری 8 کمتر است. از این رو کیفیت تصویر تلویزیون های سری 8 بهتر است.
  • تلویزیون های سری 8 سامسونگ دارای قابلیت local LED dimming هستند در حالی که تلویزیون های سری 7 این قابلیت را ندارند.
  • تلویزیون های سری 7 سامسونگ دارای موشن پلاس خودکار 120 هرتز هستند رد حالی که دستگاه های سری 8 تقریبا 240 هرتزی هستند. این بدان معناست که تلویزیون های سری 8 بر خلاف تلویزیون های سری 7 می توانند وضوح بیشتری را در صحنه های پر حرکت نشان دهند.
  • مدل های سری 7 سامسونگ دارای 3 پورت HDMI هستند در حالی که تلویزیون های سری 8 دارای 4 پورت هستند. تلویزیون های سری 8 فضای اتصال و ارتباط بیشتری نسبت به سری 7 دارند.
  • مدل های سری 8 قیمت بالاتری نسبت به مدل های سری 7 دارند.

جمع بندی

سامسونگ یک برند شناخته شده و مورد اعتماد در سرارس جهان است. آننها بهترین امکانات را در دستگاه های الکترونیکی با قیمت مناسب ارائه می دهند. وقتی در مورد تلویزیون های سامسونگ صحبت می کنیم؛ حرف هایی برای گفتن وجود دارد. در طول این سال ها؛ چندین بار تلویزیون ها بهبود یافته اند و نسخه های جدید با قابلیت ها و ویژگی های مهیجی همراه هستند. شما می‌توانید برای خرید تلویزیون هوشمند سری 7 و 8 سامسونگ به فروشگاه افرالند مراجعه کنید و جدیدترین نمایشگرها را بررسی نمایید.

تلویزیون های سری 7 و 8 از لحاظ ویژگی ها تفاوت کمی دارند اما از نظر طراحی و ساختار مشابه هستند. با توجه به بودجه شما؛ انتخاب گزینه مناسب برای شما بیشترین اهمیت را دارد. تلویزیون های سری 8 نسخه پیشرفته تری از تلویزیون های LED با کیفیت بالا نسبت به تلویزیون های سری 7 هستند.

تلویزیون های سری 8 سامسونگ از نمایشگر بسیار روشن تری برخوردار است و در مقایسه با تلویزیون های سری 7 تاری حرکت کمتری دارد. مدل سری 8 از بازی هم پشتیبانی می کند؛ اما کمی ضخیم تر از تلویزیون های سری 7 است. گرچه با در نظر گرفتن هر دو سری، باید گفت که آنها دارای مشکلاتی هم هستند. انعکاس در مدل ها بسیار زیاد است و از این رو باعث تشعشع  می شود.

با کنار گذاشتن برخی از مشکلات جزئی؛ هر دو سری 7 و 8 سامسونگ جزو محصولات عالی این شرکت هستند. هر دو دارای رزولوشن 4K هستند و می توانند به Wi-Fi متصل شوند و به عنوان تلویزیون های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند. ویژگی های مختلفی مانند آینه سازی محتوای گوشی وجود دارد که آنها را نسبت به تلویزیون های غیر هوشمند متمایز می کند.

منبع: askanydifference