در مقاله امروز افرالند قصد داریم در مورد Neo QLED سامسونگ صحبت کنیم. گرچه ما انتظار داشتیم تا سامسونگ مدل های جدید 8K و 4K خود را عرضه کند اما خط تولید تلویزیون های 2021 خود را با تحولی عظیم مواجه کرده است و جدیدترین تلویزیون های هوشمند خود را با مجموعه ای از پیشرفت ها تولید کرده است. سامسونگ از فناوری های صفحه نمایش جدید مانند Micro-LED و Mini-LED گرفته تا استفاده از بدنه های سازگار با محیط زیست و یک بروزرسانی فوق العاده راحت برای ریموت کنترل ما را با تلویزیون هایی که قرار است ماه های آینده در اختیار داشته باشیم به راحتی خود جذب می کند.

ارتقاء به Neo QLED سامسونگ

اولین تغییر بزرگ همان چیزی که سامسونگ Neo QLED می نامد؛ و این همان نسخه جدید QLED است که در تلویزیون های 2021 پرچم دار 8K QN900A و 4K QN90A عرضه می شود. Neo QLED صفحه نمایش های کوانتومی بهبود یافته سامسونگ است که با فناوری Quantum Matrix بهبود پیدا کرده است.

با ترکیبی اختصاصی از بک لایک LED در مقیاس میکرون و یک لایه پخش کننده کوچک که به هر دیود اعمال می شود؛ تلویزیون های Neo QLED 8K و 4K سامسونگ از نور پس زمینه روشن تر و با روشنایی بیشتری برخوردار هستند.

LEDهای کوچکتر مناطق روشنایی بیشتری را فراهم می آورد و به تلویزیون اجازه می دهد تا سطح عمیقی تری از رنگ سیاه و رنگ های سفید روشن تر از تلویزیون های قبلی را ارائه دهد. پس یک پیشرفت قابل توجه نسبت به تلویزیون های QLED سال گذشته ارائه می دهد.

LED های کوچک تر امکان طراحی باریک بدنه را هم فراهم می آورند؛ بنابراین مجموعه های Neo QLED سامسونگ با صفحه های بدون حاشیه Infinity Edge و ساختاری نازک تر همراه خواهند بود.

و برای مدل های رده بالای سامسونگ یک باکس جدید One Connect در نظر گرفته شده است. این باکس اجازه می دهد تا صفحه نمایش تا حد ممکن باریک باشد و در صفحه تلویزیون چیزی جز صفحه نمایش و بلندگوها وجود ندارد و پردازش ویدیو و ورودی های مختلف HDMI و USB به یک باکس جداگانه انتقال داده می شوند.

نمایشگر نئو کیولد سامسونگ

پردازنده جدید Neo Quantum چیزی فراتر از یک تراشه است. سامسونگ از تراشه های قبلی برای پردازش ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی تبلیغ می کرد؛ اما پردازنده های جدید برای بهینه سازی عناصر مختلف تصویر (از ترکیبی از چندین فرآیند یادگیری ماشین و شبکه عصبی) در نظر گرفته شده اند.

 Samsung Object Tracking Sound برای ارائه صدایی واقع بینانه تر و فراگیر و همه جانبه است. QSymphony هم دوباره استفاده شده است که به شما امکان می دهد از ساندبار سامسونگ در کنار تلویزیون سامسونگ خود استفاده کنید و از همه بلندگوها به صورت هماهنگ برای ایجاد یک صدای بلندتر استفاده کنید که پشتیبانی بهتر Dolby Atmos را فراهم می آورد و صدایی فراگیر را ایجاد می کند.

گرچه سامسونگ هیچ جزئیاتی در مورد مدل های خاص یا قیمت گذاری اعلام نکرده است؛ اما به لطف لیستی از مدل های جدید سامسونگ و اندازه صفحه نمایش؛ به زودی ممکن است اطلاعات کامل تری در دسترس قرار بگیرد.


در جدول زیر می‌توانید پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ موجود در بازار ایران و فروشگاه افرالند را مشاهده کنید که با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شوند.

مدل سامسونگسال ساخت
تلویزیون سامسونگ QN85C2023
تلویزیون سامسونگ QN90C2023
تلویزیون سامسونگ QN85B2022
تلویزیون سامسونگ QN90B2022

تلویزیون MicroLED سامسونگ

سامسونگ همچنین در حال معرفی اولین تلویزیون های MicroLED خود است. نسخه های از تلویزیون های The Wall که سامسونگ طی چند سال اخیر به نمایش گذاشته است؛ مجموعه های جدیدی از LED های میکروسکوپی را به عنوان پیکسل های جداگانه تلویزیون استفاده می کنند و یک نمایشگر ساطع کننده را ارائه می دهد که از لحاظ کیفیت تصویر با OLED رقابت می کند.

سامسونگ می گوید که فناوری MicroLED دارای ماندگاری و دوام بالاتری است و با مشکل سوختگی پیکسل و تحریف رنگ مواجه نیست. این تلویزیون MicroLED همچنین از حالت محیط سامسونگ پشتیبانی می کند که به شما اجازه می دهد تا زمانی که تلویزیون خاموش است به شکل دیوار در بیاید و در واقع خود را پنهان کند؛ علاوه بر این می توان در این حالت تصاویر هنری یا اطلاعات مفید را به نمایش گذاشت.

Quantum HDR استاندارد جدیدی را برای ارائه جزئیات باور نکردنی؛ رنگ های غنی و دقیق ارائه می دهد. HDR10+ رنگ ها و کنتراست صحنه به صحنه فیلم ها را تنظیم می کند و به شما کمک می کند تا از کوچکترین جزئیات لذت ببرید.

سامسونگ هنوز هم توانایی مدولار MicroLED را تبلیغ می کند؛ اما تلویزیون میکرو ال ای دی یک صفحه نمایش تک سایز است که از قبل در نسبت های استاندارد مونتاژ می شود.

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

از آنجا که صفحه نمایش بسیار بزرگ است؛ سامسونگ Quad View را معرفی می کند که به شما امکان می دهد صفحه را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر یک تصاویر جداگانه ای را پخش می کنند. اندازه بزرگ به این معناست که شما می توانید از هر یک از این قسمت ها به عنوان تلویزیون 1080p جداگانه استفاده کنید. با این قابلیت شما می توانید از برنامه های مختلف به طور همزمان لذت ببرید. با استفاده از برنامه تلفن همراه سامسونگ؛ بینندگان می توانند هر یک از بخش ها را به طور جداگانه و از طریق هدفون مشاهده کنند.

سامسونگ در ابتدا فقط یک نسخه بزرگ 110 اینچی از تلویزیون Micro LED را معرفی کرد اما با اعلام مدل 99 اینجی این امید هست که مدل های کوچکتر هم تولید شوند.

ریموت کنترل ECO با شارژ خورشیدی

ریموت کنترل Solar Cell سامسونگ با حذف باتری های قابل تعویض و جایگزینی آنها با یک باتری قابل شارژ سلولی؛ شما را از دردسر تعویض مداوم باتری ها نجات می دهد. این باتری با استفاده از نور داخل اتاق شارژ می شود. بسته بندی های سامسونگ با استفاده بسیار کم از جوهرها تولید شده اند که باعث کاهش ضایعات چاپ شده و بازیافت کارتن دستگاه را ساده تر می کند. در بسته بندی های جدید همچنین از جوهر جدیدی استفاده می شود که از جوهر پایه روغنی که به طور سنتی در بسته بندی های تلویزیون استفاده می شد برخوردار نیست و پایدارتر است.

ویژگی های دستیابی سامسونگ با پیشرفت هایی مواجه بوده و حالا می توان راهنمای صوتی و حالت های نمایش با کنتراست بالا را برای افراد کم بینا و زیرنویس های هوشمندانه برای کاربران کم شنوا را استفاده کرد.

منبع: samsung.com/ces2021