آیا هنگام تماشای فیلم از تلویزیون بهترین کیفیت صدا را می‌خواهید؟ قابلیت Q-Symphony در تلویزیون و سیستم صوتی های سامسونگ همان چیزی است که شما بدنبالش هستید. خوشبختانه برخی از مدل های ساندبار 2020 دارای قابلیت Q-Symphony / کیو سمفونی هستند و این ویژگی جدیدی است که همزمان صدا را از ساندبار و بلندگوهای تلویزیون پخش می کند.

از آنجا که تلویزیون جدید 2022 شما دارای بلندگوهایی در بالا و کناره های خود است؛ یک تجربه صدای فراگیر عالی را فراهم می‌آورد. فقط یک ساندبار سازگار با تلویزیون را با کابل HDMI یا کابل اپتیکال نوری وصل کنید و از کیفیت صدای عالی فیلم‌ها لذت ببرید. مجموعه افرالند این مقاله را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با فناوری کیو سمفونی از برند سامسونگ تهیه کرده است.

صدا با قابلیت کیو سمفونی Q-Symphony

برای اینکه بتوانید تلویزیونی متناسب با بودجه‌تان (هر چقدر کم) خریداری کنید مطمئناً باید سراغ برند سامسونگ بروید، این برند کره ای تلویزیون‌هایش را معمولا در قیمت‌های ارزان تولید می‌کند و به همین دلیل بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهد. خرید تلویزیون سامسونگ در هر کدام از سری‌های زیر می‌تواند شما را به دنیایی جادویی و سرشار از رنگ‌ها ببرد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ CU8000LED
تلویزیون سامسونگ CU8500LED
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ Q60CQLED
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED
تلویزیون های سامسونگ

مدل هایی که در جدول بالا مشاهده می کنید ترکیبی از تلویزیون های 2022 و 2023 سامسونگ هستند و به دلیل تنوع بالا در امکاناتشان دست کاربر برای خرید باز است. تلویزیون سامسونگ BU8500 یکی از پرفروش ترین های سال 2022 است که امسال نیز ورژن ارتقا یافته آن روانه بازار شد. در کنار این محصول، اگر بخواهیم یک گیمینگ خوب به شما معرفی کنیم که قیمت نجومی نداشته باشد می رسیم به تلویزیون سامسونگ Q80C که در دسته کیولدهای سال 2023 قرار گرفته است.

در ادامه بخوانید:
بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80B

نحوه تنظیم قابلیت Q-Symphony

قابلیت Q-Symphony فقط زمانی در دسترس است که ساندبار را با استفاده از کابل HDMI یا کابل نوری به تلویزیون وصل کنید. همچنین باید منبع موجود در ساندبار خود را به D.IN تغییر دهید. برای این کار، منبع را از ریموت کنترل ساندبار انتخاب کنید تا D.IN ظاهر شود.

بعد از اتصال ساندبار و تنظیم D.IN عبارت TV+Soundbar در زیر منوی Sound Output تلویزیون ظاهر می شود. گزینه مربوطه را انتخاب کنید. حالا Q-Symphony فعال می شود و صدای فراگیر و شگفت انگیزی را خواهید شنید.

لیست ساندبارهایی که از کیو سمفونی پشتیبانی می کنند

ساندبارهای 2020 زیر از قابلیت سمفونی به خوبی پشتیبانی می کنند:

  • HW-Q950T
  • HW-Q900T
  • HW-Q800T
  • HW-Q70T
  • HW-Q60T

منبع: Samsung.com