۰۴ بهمن ۱۴۰۱

نحوه فعال سازی تصویر در تصویر pip تلویزیون سامسونگ

عکس شاخص PIP تلویزیون سامسونگ

چگونه می‌توان دو تصویر را در نمایشگر تلویزیون سامسونگ کنار هم قرار داد؟ قابلیت تصویر در تصویر تلویزیون سامسونگ، همان‌طور که از اسمش پیداست برای نمایش دو تصویر در کنار هم و یا روی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت به تلویزیون سامسونگ اضافه شده است تا به‌صورت همزمان بتوانید دو کانال را در یک مانیتور مشاهده کنید.

برای مثال اگر دو مورد از برنامه های مورد علاقه شما در یک زمان، در دو کانال مختلف پخش می شوند، می‌توانید تصاویر آن‌ها را کنار هم بگذارید و تماشای هیچ کدام را از دست ندهید. اما لازم به ذکر است که تنها صدای یکی از شبکه‌ها را می‌توانید دریافت کنید. اکنون برای یادگیری این قابلیت ابتکاری از سامسونگ با افرالند در ادامه راه همراه شوید.


سامسونگ با قابلیت Picture in picture یک گام تکاملی کوچک برداشته است تا نیاز مخاطبین را رفع و رجوع کند؛ در واقع قابلیت pip همان ترفندی است که برای وارد شدن به دو دنیای متفاوت در نمایشگر تلویزیون سامسونگ نیاز دارید.

مراحل نحوه فعال سازی تصویر در تصویر PIP تلویزیون سامسونگ

همانطور که اشاره نمودیم، قابلیت Picture in picture می‌تواند بصورت همزمان دو کانال را در یک نمایشگر منعکس کند و اندازه تصاویر نیز با توجه به نیاز مخاطب قابل تغییر است. برای فعال‌سازی ویژگی PIP در تلویزیون سامسونگ ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه این قابلیت را پشتیبانی می‌کند سپس مراحل زیر را به ترتیب اجرا نمایید:

  1. فشردن دکمه (home)
  2. انتخاب منو (Menu)
  3. تنظیمات (Settings)
  4. همه تنظیمات (All Settings)
  5. تصویر (Picture)
  6. تصویر در تصویر (PIP)

اکنون با فعال شدن قابلیت PIP‌ در تلویزیون سامسونگ می‌توان در قسمت Channel کانال مورد نظرتان را انتخاب کنید. این همان کانال دومی است که می‌خواهید در کنار کانال فعلی مشاهده نمایید. حتی در بخش‌های دیگر تنظیمات قادر به انتخاب محل قرارگیری تصویر دوم نیز خواهید بود؛ که با توجه به نیاز می‌توان آن را تنظیم نمود.

PIP در تلویزیون سامسونگ
samsung pip

تصویر را در چهار گوشه مانیتور می‌توان قرار داد و همچنین امکان تقسیم شدن مانیتور به دو قسمت مساوی برای پخش هردو محتوا نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
قابلیت tap view و multi view در تلویزیون سامسونگ

جمع‌بندی

تصویر در تصویر تلویزیون سامسونگ را نمی‌توان در تمامی مدل‌ها یافت؛ پس اگر می‌خواهید مدلی که خریداری می کنید از قابلیت Picture in picture پشتیبانی کند باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید و یا از سایت اصلی محصول ویژگی‌های آن را چک کنید تا مطمئن شوید و بعد دستگاه را خریداری کنید؛ یا اینکه مراحلی که در بالا گفته شد را در فروشگاه پس از روشن نمودن تلویزیون دنبال نمایید.

قابل ذکر است که از این ویژگی با اسم‌های مختلفی یاد می‌شود که PIP، Picture In Picture و تصویر در تصویر از جمله آن‌ها هستند.

[AS_FAQ]

پاسخ به پرسش‌های متداول

01آیا تمامی تلویزیون‌های سامسونگ PIP دارند؟

خیر، قابلیت Picture in picture تنها در برخی از مدل‌های سامسونگ وجود دارد که روش تشخیص آن را در مقاله برایتان توضیح داده‌ایم.

02آیا تصاویری که از دو گیرنده مختلف دریافت می‌شوند را می‌توان در کنار هم قرار داد؟

برای برخی گیرنده‌ها می‌توان این کار را انجام داد اما اگر پیام خطا دریافت کردید بدین معنی است که باید یکی از گیرنده‌ها را تغییر دهید و نمی‌توان از PIP برای این مورد استفاده کرد.

03PIP را چگونه باید غیرفعال نمود؟

فقط کافیست از بخش تنظیمات، گزینه PIP را غیرفعال کنید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نحوه فعال سازی تصویر در تصویر pip تلویزیون سامسونگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *