کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی

در این مقاله از افرالند قصد داریم در مورد کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی در اسمارت فون های سامسونگ، تفاوت پک چین و گلوبال در گوشی های شیائومی و پارت نامبرهای مختلف گوشی های آیفون شرکت اپل با شما صحبت کنیم. بدون شک باسخ به موارد بالا و رفع ابهامات موجود در این مورد می تواند به بسیاری از شما همراهان عزیز در انتخاب هوشمنده تلفن همراه تان کمک کند. پس خواهشمندیم اگر سوالات بالا، برای شما مهم بی جواب مانده با ما همراه باشید تا توانسته باشیم در این زمینه اطلاعاتی جامع و کامل را در اختیارتان قرار داده باشیم.

برندهای مختلف گوشی ساخت و سفارش کجاست ؟

کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی های سامسونگ 

یک سوال که خیلی پرتکرار است، این است که گوشی های سامسونگ ساخت ویتنام بهتر است یا هند؟! در ادامه به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد. اگر بخواهیم برتری گوشی های ساخت دو کشور را از کیفیت ساخت بررسی کنیم باید بگوییم که این دو گوشی هیچ تفاوتی با هم ندارند. سامسونگ یک کمپانی به شدت بزرگ است و در حال حاضر که در اواخر 2019 قرار داریم، حدود 20 درصد از بازار اسمارت فون ها را به خود اختصاص داده و توانسته به پرفروش ترین برند در میان اسمارت فون ها تبدیل شود.

پس کمپانی به این همه عظمت هیچ وقت تفاوتی از لحاظ کیفیت در میان خط تولیدهای خود در کشورهای مختلف قائل نمی شود. پس امکان ندارد گوشی که در هند تولید می شود، از کیفیت کمتری نسبت به گوشی های تولید شده در ویتنام، مالزی یا چین تولید می شود، برخوردار باشد. به این خاطر کشورهای سازنده گوشی های سامسونگ، نمی تواند دلیلی بر برتری گوشی های ساخته شده این کمپانی در کشورهای مختلف باشد و در نهایت یک محصول به دست شما می رسد.

کشور سازنده گوشی سامسونگ

تشخیص کشور سفارش دهنده گوشی های سامسونگ

شاید بسیاری از فروشنده ها نیز در تشخیص کشور سفارش دهنده گوشی های سامسونگ مشکل داشته باشند و متوجه این مورد نشوند. پس برای کاربران معمولی فهمیدنش سخت است اما یک راه ساده و راحت دارد. اگر جعبه گوشی را در اختیار داشته باشید با نگاه به پشت آن یک برچسب دیده می شود. روی این برچسب کشور سفارش دهنده گوشی نوشته شده است. برای مثال اگر گوشی سفارش هند باشد، روی این برچسب make for india نوشته شده است. یعنی گوشی مورد نظر برای هند ساخته شده است.

پس اگر این برچسب را داشت انتظار داشته باشید، گوشی که خریداری می کنید دارای پکی نامرتب باشد که همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، هیچ تفاوتی با دیگر گوشی های سامسونگ از لحاظ کیفیت ندارد. پس توجه داشته باشید اگر فروشنده ای به خاطر ساخت ویتنام بودن گوشی قصد دریافت هزینه ی بیشتری نسبت به گوشی که ساخت هند است، از شما کرد، این پول اضافی به نظر غیر منطقی است. پس تا می توانید از فروشنده ای که قصد چنین کاری را داشت خرید نکنید.

کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی های مختلف - 3 برند مطرح!

کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی شیائومی

پک چین و گلوبال در گوشی های شیائومی

تفاوتی که بین گوشی های تولید شده شرکت شیائومی به چشم می خورد تفاوت در رام یا پک های چین و گلوبال است. اگر می خواهید به طور کامل و دقیق تفاوت رام چین و گلوبال را متوجه شوید توصیه می کنم مقاله نوشته شده در افرالند را حتما مطالعه فرمایید. در گوشی های شیائومی تفاوت های زیادی میان رام های چین و گلوبال دیده می شود. رام چین به صورت اختصاصی برای کشور چین ساخته می شود و رام گلوبال یا جهانی نیز برای دیگر کشورها. البته توجه داشته باشید، یک سری از گوشی های شیائومی رام هند نیز دارند. اما تفاوت های اصلی پک چین با پک جهانی در چیست. 

کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی های مختلف - 3 برند مطرح!

راههای تشخیص

1- اولین و بارزترین تفاوت این دو رام ارزان تر بودن رام چین نسبت به رام جهانی است. البته باید توجه داشت، این اختلاف قیمت ابدا ربطی به پایین بود کیفیت گوشی های شیائومی پک چین ندارد. اتفاقا برعکس می توان گفت این گوشی ها از کیفیت ساخت بالاتری نیز برخوردار اند. دلیل اصلی ارزانتر بودن گوشی های پک چین، بازار رقابت سنگینی است که در میان کمپانی های بزرگ دنیا بر سر تصاحب بازرا بزرگ کشور چین است. 

2- گوشی های پک چین بر روی جعبه خود و داخل آن کاتالوگ به زبان چینی دیده می شود. در حالی که این موارد در رام جهانی به چشم نمی خورد. 

3- اکثر گوشی های رام چین از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند. این مورد شاید برای کسانی که زیاد با زبان انگلیسی راحت نیستند می تواند آزار دهنده باشد.

4- گوشی های پک چین به دلیل تحریم بودن گوگل در این کشور سرویس های گوگل را به صورت پیش فرض بر روی خود نصب ندارند و شما مجبور هستید این سرویس ها را دستی روی گوشی خود نصب کنید. به جای این سرویس های چند اپلیکیشن چینی روی گوشی نصب است که زیاد به کار شما نخواهد آمد.

5- در بسیاری از موارد اسم مدل گوشی در رام چین و گلوبال متفاوت است. به عنوان شیائومی گوشی mi 9T را برای بازار جهانی و K20 را برای چین تولید کرده است. پس با مدل گوشی نیز قادر به تشخیص رام چین و گلوبال خواهیم بود.

کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی های مختلف - 3 برند مطرح!

انتخاب میان رام چین و گلوبال

در کل می توان گفت اگر موارد ذکر شده برای شما مشکی ایجاد نمی کند، تفاوتی در رام چین و گلوبال وجود ندارد و طبق بررسی های انجام شده و این که گوشی های رام چین 18 ماه گارانتی خود شرکت شیائومی را دارد. می توان گفت از بعضی نظرها رام چین بهتر است. اما خوب محدودیت هایی که دارد می تواند برای شما مشکل ساز باشد. البته شاید شنیده باشید که گوشی های رام چین استاندار کیفی پایین تری دارد که من به شخصه با این موضوع موافق نیستم. چرا که مردم چین به سبب احترامی که برای مردم خود قائل اند و همچنین بازار رقابت سنگینی که در میان غول های تکنولوژی در این کشور حاکم است. قطعا اثبات این ادعا دشوار است. البته توجه داشته باشید به هیچ عنوان اقدام به تغییر رام چین به گلوبان نفرمایید. این مورد عواقبی را به دنبال دارد که قطعا شما را از این کار پشیمان خواهد کرد. 

گوشی شیائومی

کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی آیفون

پارت نامبرهای مختلف آیفون

شاید خیلی از شما شنیده باشید که بهترین پارت نامبر آیفون LLA است و هیچ پارت نامبر دیگه ای نباید باشد و پارت نامبرهای دیگر بی کیفیت اند. دقیقا اتفاقی که برای سامسونگ افتاد برای اپل هم می افتد. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم تفاوتی در کیفیت گوشی های ساخته شده سامسونگ در ویتنام و هند وجود ندارد. اپل هیچ موقع به خاطر کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی از کیفیت ساخت آن کم نمی کند. پارت نامبرهای مختلف یک سری تفاوت های جزئی با هم دارند. 

پارت نامبرهای مختلف آیفون

1- آداپتور یا شارژر: گوشی های شرکت اپل به سفارش هر کشوری باشد، آداپتور آن متناسب با سیستم برق و پریزهای آن کشور طراحی می شود. 

2- پارت نامبر امارات قبلا فیس تایم نداشت و نمی توانستید از آن استفاده کنید که این مورد در مدل های 2018 به بعد برداشته شده. 

3- صدای شاتر دوربین پارت نامبر ژاپن هیچ موقع قط نمی شود. 

گوشی آیفن ۲۰۱۹

موارد ذکر شده بسیار جزئی می باشد. که بعید می توام تاثیری در انتخاب شما داشه باشد. اما از آیفون X به بعد که قابلیت دو سیم کارت بودن به آیفون ها اضافه شد. فقط پارت نامبرهای شرق آسیا مثل هنگ کنگ، سنگاپور و چین هستند که قابلیت دو سیم کارته بودنشان در ایران را ساپورت می کنند. یعنی سیم کارت هایی که ما داریم مثل ایرانسل، رای تل و همراه اول و … را می توان داخل این گوشی ها قرار داد و از آن ستفاده کرد. در اینجا پارت نامبر LLA که همه قبلا می گفتند آیفون فقط LLA دیگه کاربرد ندارد. چون اگر شما پارت نامبر LLA را خریداری کنید. فقط می توان با یک سیم کارت با آن در ایران کار کرد. چرا که سیم کارت دیگر eSIM یا الکترونیک سیم است که در ایران کاربردی ندارد. پس توصیه می شود، اگر قصد خرید آیفون ایکس به بعد را دارید، حواستون باشد که حتما پارت نامبر شرق آسیا را تهیه نمایید که به راحتی بتوانید از قابلیت دو سیم کارت بودن آن استفاده کنید. 

جمع بندی نهایی

بدون شک تاثیر کشور سازنده و سفارش دهنده گوشی بر کیفیت آن برای بسیاری از شما سوال بوده و امیدوارم در این مقاله توانسته باشم در انتخاب گوشی و رفع این ابهام به شما کمک کرده باشم. اگر شما تجربه ای در این باره دارید با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.