قابلیت OTS مخفف Object Tracking Sound است و برای اولین بار در سال 2020 برای سری تلویزیون های رده بالای QLED معرفی شد. در ادامه قصد داریم به بررسی این فناوری کاربردی از شرکت سامسونگ بپردازیم با ما در افرالند همراه باشید.

قابلیت Object Tracking Sound یک فناوری صدای فراگیر در تلویزیون های سامسونگ است و به معنای ردیابی اشیاء روی صفحه و همراه بودن تغییر صدا با حرکت است. به زبان ساده، به عنوان مثال صفحه تلویزیون فیلمی را نشان می دهد که در آن صحنه ای با ماشین وجود دارد، ماشین از راست به چپ حرکت می کند، بنابراین ابتدا صدا را از سمت راست می شونید و وقتی ماشین در صفحه حرکت می کند صدا با ماشین حرکت خواهد کرد.

در ابتدا دو قابلیت Object Tracking Sound و Object Tracking Sound + معرفی شدند، در سال 2021 نسخه جدیدی از Object Tracking Sound pro برای تلویزیون های برتر NEO QLED معرفی شد. توجه داشته باشید که اصلاح فناوری به کلاس تلویزیون بستگی دارد.

قابلیت ots در تلویزیون نئو کیولد

Object Tracking Sound که در تلویزیون های رده پایین استفاده می شود، می تواند در تلویزیون های با سیستم صوتی 2.1 استفاده شود. می توانید بگویید که این یک نسخه ساده است.

Object Tracking Sound + در تلویزیون هایی استفاده می شود که تعداد بلندگوهایی دارند که می توانند از اکوستیک با فرمت 5.1 در تلویزیون پشتیبانی کنند (از نوع اکوستیکی 4.1.2، 4.2.2،.4.2 است).

Object Tracking Sound pro اصلاح جدید سال 2021 است که در تلویزیون های برتر NEO QLED استفاده می شود.

برای اینکه بتوانید تلویزیونی متناسب با بودجه‌تان (هر چقدر کم) خریداری کنید مطمئناً باید سراغ برند سامسونگ بروید، این برند کره ای تلویزیون‌هایش را معمولا در قیمت‌های ارزان تولید می‌کند و به همین دلیل بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص می‌دهد. خرید تلویزیون سامسونگ در هر کدام از سری‌های زیر می‌تواند شما را به دنیایی جادویی و سرشار از رنگ‌ها ببرد.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED

برای انتخاب و خرید تلویزیون سامسونگ بدون شک نیاز به راهنمایی و مشاوره خواهید داشت و این نیز به دلیل تنوع بالای این محصولات در یکی دو سال اخیر است. جدول بالا لیستی از پرفروش ترین محصولات این شرکت در سال 2022 را در برگرفته است که در میان آن ها تلویزیون سامسونگ QN85B را می خواهیم به طور خلاصه معرفی کنیم که یک مدل بالارده است و البته گران‌قیمت که مناسب گیمرهای حرفه ای نیز می باشد.

قابلیت OTS در تلویزیون چگونه کار می کند؟

قابلیت OTS هر صحنه را با صوتی که حرکت را روی صفحه ردیابی می کند ارائه می دهد. با بالا بردن و کاهش صدا در موقعیت های مختلف می توانید یک صدای سه بعدی واقع گرایانه را دریافت کنید.

هدف اصلی این فناوری بهبود صدا در تلویزیون شما است. برای انجام این کار؛ سناریوهای زیر اعمال می شود. توجه داشته باشید که چنین فناوری بدون + در تلویزیون های رده پایین با دو بلندگو و ساب ووفر اعمال می شود. این قابلیت کاربردی با تغییر صدا در اسپیکرها در موقع حرکت اجسام روی صفحه احساس شما را به نسبت تصاویر چند برابر می کند و همچون واقعیت تصاویر و صدا در کنار شما جریان پیدا می کنند.

قابلیت ots

بیشتر بخوانید:
مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN85B

Object Tracking Sound +

Object Tracking Sound + در تلویزیون هایی با بلندگوهای بیستر (مانند Q800T) استفاده می شود. این تلویزیون از فرمت صدای 4.2.2، شش بلندگو و دو ساب ووفر پشتیبانی می کند. بلندگوها نه تنها در پایین بلکه در کناره ها و بالای تلویزیون قرار می گیرند. تلویزیون از فرمت صوتی 5.1 و 7.1 پشتیبانی می کند، اگر ویدیویی را با فرمت صدای 5.1 نمایش دهید، صدای فراگیر ایجاد می شود و از کانال های صوتی برای پردازش استفاده می شود. اگر ویدیویی با صدا را با فرمت استریو دریافت کردید، طبق الگوریتم تجویز شده در برنامه، بلندگوها را در کناره ها و بالا دریافت خواهید کرد. این باعث ایجاد صدای فراگیر بیشتری می شود.

قابلیت ردیابی اشیاء در صفحه تلویزیون

Object Tracking Sound pro چگونه کار می کند؟

Object Tracking Sound pro برای اینکه امسال دست به سینه ننشسته باشد و کاری کرده باشد ورژن جدید قابلیت OTS یعنی ورژن پرو را رونمایی کرده است به همین دلیل برخی تغییرات در عملکرد آن دیده می شود.

توجه: Object Tracking Sound فقط در تلویزیون های با اندازه صفحه نمایش بزرگتر از 49 اینچ کار می کند. در تلویزیون های کوچکتر؛ نزدیکی بلندگوها ایحاد افکت های صوتی فراگیر را دشوار می کند و صدا موثر نیست. هر چه صفحه تلویزیون بزرگتر باشد، Object Tracking Sound بهتر کار می کند.

منبع: en.tab-tv.com