روش‌های تشخیص تلویزیون اصل از بدل سال به سال ساده‌تر و خلاقیت افراد سودجو برای پیدا کردن روش‌های جدید هم سال به سال بیشتر می‌شود. تلویزیون هم مانند هر دستگاه الکتریکی دیگری از جعل و جنایات افراد سودجو در امان نیست، به همین دلیل حتماً قبل از خرید تلویزیون باید راه‌های تشخیص اصل و تقلبی بودن آن را یاد بگیریم. در ادامه با این آموزش کاربردی همراه افرالند باشید.

ابتدا نگاهی به تبلیغ جالب یک تلویزیون تقلبی بیندازید.

فکرش را می‌کردید که این یک تبلیغ برای تلویزیون فیک باشد؟

تلویزیون اصلی دربرابر تلویزیون تقلبی

فکرش را بکنید که کلی زمان بگذارید و چند ده میلیون تومان پول برای خرید یک تلویزیون اسمارت هزینه کنید و بعد از مدتی استفاده متوجه شوید که محصول شما تقلبی است. تجربه تلخی است.

اصولاً همه تلویزیون‌های تقلبی بی‌کیفیت نیستند و ممکن است چند سالی هم خیلی خوب کار کنند ما اصل موضوع اینجاست که شما اصولاً دو تا سه برابر بیشتر هزینه کرده‌اید و یک تلویزیون فرضاً ۱۰ میلیونی را با قیمت ۲۰ یا ۲۵ میلیون خریداری کرده‌اید.

البته بیشتر تلویزیون‌های تقلبی واقعاً بی‌کیفیت و بدردنخور هستند.

یکی از دغدغه های خریداران، این است که چگونه تلویزیون اصلی و تقلبی را تشخیص دهند و اصلاً چه تفاوتی بین کالای اصلی و تقلبی وجود دارد.

به طور کلی می توان گفت هر کالایی اگر دقیقاً مطابق با نمونه اصلی آن نباشد، که توسط شرکت سازنده آن محصول معرفی شده، تقلبی به حساب می آید. به عنوان مثال اگر تلویزیون ال جی با سایز 39 اینچ در بازار وجود داشته باشد به طور حتم این کالا جعلی و تقلبی می باشد و تحت هیچ شرایطی اصلی نیست، حتی اگر در نمایندگی‌های مجاز به فروش برسد.

ویدیو آموزش نحوه تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی

 پس نتیجه می گیریم باید تلویزیون های خریداری شده توسط شما دقیقا مشابه نمونه اصلی آن باشد. در برخی موارد فروش کالای تقلبی به این نوع است که مدل اصلی کالا اصلاً وجود ندارد، دقیقاً مانند مثال بالا، در برخی موارد بسته بندی و لوگو جعلی است و در مواردی قسمتی از قطعات استفاده شده در محصول، تقلبی می باشد.

در هر صورت تفاوتی ندارد که چه نوع جعلی صورت گرفته است، به هیچ عنوان نباید کالای تقلبی خریداری شود. به طور کلی، تلویزیون هایی که این روزها در میان مردم نام و نشان و اعتباری دارند سه برند ال جی، سونی و سامسونگ می باشند که جز پرفروش ترین و بهترین تلویزیون های موجود در بازار می باشند.

نکاه مهم تشخیص اصل از بدل تلویزیون

کالای تقلبی، کالایی است که با نمونه و کالای اصلی تولید شده، شباهت زیادی داشته باشد.

چند نکته را برای تشخیص تلویزیون اصل از بدل باید در نظر بگیرید. اولین و مهم ترین نکته، توجه به شکل ظاهری تلویزیون است. قبل از خرید محصول، می توانید به سایت رسمی برند مورد نظر مراجعه کنید و عکس های محصولات را مشاهده کنید. یکی دیگر از ویژگی ها و مشخصات ظاهری برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، بسته بندی محصول است.

بسته بندی یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین موارد در فروش محصول است. شرکت های معروف و معتبر وقت زیادی را صرف بسته بندی محصولات خود می کنند. بنابراین اگر بسته بندی تلویزیون، بی کیفیت بود، رنگ کارتن آن بسیار تیره یا بسیار روشن بود، نوشته های روی کارتن با برند و مشخصات محصول داخلش یکسان نبود و یا اگر محصول را بدون هیچ گونه بسته بندی به شما تحویل دادند، شک نداشته باشید که تلویزیون تقلبی است.

راه های دیگری نیز برای کنترل اصل و تقلبی بودن تلویزیون وجود دارند از جمله، مقایسه مدل و مشخصات با سایت رسمی، بررسی کنترل تلویزیون، کمک گرفتن از شماره سریال یا Serial Number محصول و… این نکته را در نظر داشته باشید که، معمولاً 60 درصد از وسایل الکترونیک فروخته شده در کشور های آفریقایی و کشورهای در حال توسعه، تقلبی و یا مشابه اصل هستند. این دستگاه ها معمولاً در کشور هایی مثل چین تولید می شوند. قبل از مراجعه برای خرید تلویزیون اقدامات زیر را انجام دهید :

1: در سایت رسمی شرکت مورد نظر، جستجو کنید که آیا به روشی برای تشخیص دستگاه اصل از تقلبی اشاره شده است یا خیر. 

اکثر فروشندگان معتبر معمولا توضیحاتی را در این باره در وبسایت خود قرار می دهند.

2: قبل از مراجعه برای خرید، دستگاه مورد نظر را به خوبی بشناسید.

3: کارت گارانتی دستگاه را چک کنید.

کارت گارانتی با هولوگرام و شماره سریالی که در پشت تلویزیون LED قرار گرفته، نشان می دهد که این دستگاه، کاملا قانونی و معتبر است.

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی سامسونگ

یکی از بهترین برند های موجود در بازار است که متأسفانه نمونه های تقلبی زیادی نیز دارد. اولین راه برای بررسی اصل بودن تلویزیون سامسونگ این است که مدل تلویزیون را در گوگل جستجو کنید و بعد وارد سایت سامسونگ شوید. باید ظاهر تلویزیون و امکانات تعریف شده در سایت سامسونگ دقیقا همان چیزی باشد که خریده اید. نام کامل مدل را در گوگل جستجو می کنیم و اگر مدل موردنظر در سایت رسمی سامسونگ موجود بود، یعنی اصل است.

 قدم بعدی این است که در صورت وجود مدل در سایت، مشخصات آن را با مشخصات ذکر شده روی محصول، مقایسه کنید.با این روش شما می توانید تمام تلویزیون های سامسونگ را بررسی کنید. باید لوگو و نشان توزیع کننده محصول بر روی بسته بندی و برچسب دستگاه آن وجود داشته باشد. از صحت املای Samsung و همچنین لوگوی آن بر روی کارتن مطمئن شوید.

دفترچه راهنما باید در داخل کارتن موجود باشد. سریال نامبر و نام مدل تلویزیون که روی برچسب پشت تلویزیون و داخل تنظیمات تلویزیون و روی کارتن نوشته شده است باید هر سه، یکی باشند. برای تلویزیون های جدید سامسونگ، با پیمودن مسیر زیر می توانید به مدل تلویزیون و سریال نامبر آن دست یابید.

راه های تشخیص تلویزیون اصل از بدل درج لوگو برند اصلی

Menu -> Support -> Contact Samsung

پس از طی کردن این مسیر شما اطلاعات را مشاهده خواهید کرد. همچنین در کلیه مدل های تلویزیون سامسونگ، سریال نامبر و مدل تلویزیون در پشت آن قرار دارند. شماره مدل تلویزیون سامسونگ، کد تولید کننده اختصاص داده شده به تلویزیون است که برای شناسایی تلویزیون استفاده می شود. در شماره مدل اطلاعاتی برای، سالی که مدل تلویزیون ساخته شده است، نوع صفحه نمایش، شماره مدل و نوع تیونر های دیجیتال ذکر شده است. کلیه مدل های تلویزیون های سامسونگ با ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی نامگذاری و شناسایی می شوند. سری های تلویزیون سامسونگ به شرح ذیل می باشد

  • سری A تولید 2021
  • سری T تولید 2020
  • سری R تولید 2019

عدد دو رقمی قبل از حرف انگلیسی بیانگر سایز صفحه نمایش تلویزیون بر حسب اینچ است و چهار رقم بعد از حرف انگلیسی بیانگر مدل دستگاه می باشد. پس به طور مثال، مدل 40J4865 سایز 40 اینچ می باشد و مدل آن 4865 بوده و سری چهار و ساخت سال 2015 -2016 می باشد. علاوه بر این موارد در سری جدید تلویزیون های سامسونگ از حرف C مخفف کلمه CURVED برای تلویزیون های منحنی یا خمیده و از حرف U مخفف ULTRA HD برای تلویزیون های با رزولشن اولترا اچ دی یا 4K استفاده می شود.

این نکات هنگام مقایسه محصول مفید است و هم کمک می کند اصل و تقلبی بودن محصول مشخص شود و هم کمک می کند تا مدل های جدید تر تلویزیون های سامسونگ را راحت تر شناسایی و با هم مقایسه کنید.

در جدول زیر می‌توانید پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ موجود در بازار ایران و فروشگاه افرالند را مشاهده کنید که با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌شوند.

مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ BU8000LED
تلویزیون سامسونگ BU8500LED
تلویزیون سامسونگ Q60BQLED
تلویزیون سامسونگ Q70BQLED
تلویزیون سامسونگ Q80BQLED
تلویزیون سامسونگ QN85BNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90BNeo QLED
مدل سامسونگنوع نمایشگر
تلویزیون سامسونگ Q70CQLED
تلویزیون سامسونگ Q80CQLED
تلویزیون سامسونگ QN85CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ QN90CNeo QLED
تلویزیون سامسونگ S90CQD-OLED
تلویزیون سامسونگ S95CQD-OLED
تلویزیون‌های سامسونگ 2023

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی

در مورد مارک ال جی نیز، نکات بالا صدق می کند و با جستجو در سایت رسمی ال جی، مقایسه تصاویر و مشخصات ظاهری و کمک گرفتن از سریال نامبر ذکر شده، می توانید اصل یا تقلبی بودن محصول را کنترل کنید.

 روش بعدی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن تلویزیون ال جی، بررسی ریموت کنترل آن است. اگر می خواهید به راحتی محصولات اصل را از تقلبی تشخیص دهید به ریموت کنترل آن ها توجه کنید. ریموت کنترل ها از جمله لوازم های جانبی هستند که ویژگی های منحصر به فردی دارند. ریموت کنترل تلویزیون های ال جی که از سال 2013 به بعد تولید شده است، بت کمی تفاوت شکل مشابهی دارند.

در پایین ریموت لوگوی بزرگ ال جی حک شده است. با لوگویی که در پایین ریموت وجود دارد می توانید به راحتی اصل را از تقلبی تشخیص دهید. همانطور که می‌دانید سیستم عامل تلویزیون های ال جی WebOS می باشد، اما در تلویزیون های تقلبی ال جی از سیستم عامل اندروید استفاده شده است و این نکته هم می تواند اصل و تقلبی بودن محصول را مشخص کند.

سیستم عامل مخصوص ال جی

نام رسمی این سیستم عامل بدون W بزرگ و به شکل webOS می باشد اما شکل WebOS با W بزرگ بیشتر کاربرد دارد. از سال 2013 به بعد این سیستم عامل به طور انحصاری فقط برای ال جی و در تلویزیون ها کاربرد دارد.

در مورد بسته بندی توجه داشته باشید که در مدل های تقلبی تلویزیون ال جی، لوگوی ال جی به صورت برچسب جدا شدنی به کارتن چسبانده شده است.

در مدل اصلی، لوگوی ال جی بر روی کارتن به صورت بزرگ قرار دارد، اما در مدل تقلبی، شما می توانید لوگوی ال جی را از آن جدا کنید.

مدل اصلی، لوگوی ال جی بر روی کارتن بدون هیچ رنگ بندی درج شده است، اما در مدل های تقلبی، بسته بندی تلویزیون های ال جی تقلبی کاملا رنگی می باشد. طراحی لوگوی ال جی در دو رنگ مشکی و قرمز رنگ به بر روی کارتن محصولات قرار می گیرد.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون ال جی موجود در فروشگاه را می‌توانید بررسی کنید که در این جدول‌ها مدل محصولات 2022 و هم محصولات 2023 معرفی شده‌اند.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی UQ8000LED
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی QNED80MiniLED
تلویزیون ال جی QNED90MiniLED
تلویزیون ال جی CSOLED
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی CS3OLED
تلویزیون ال جی C3OLED Evo
تلویزیون ال جی G3OLED Evo
تلویزیون‌های 2023 ال جی

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی سونی

سونی، یکی از مارک های پیشرو در زمینه تولید تلویزیون است و کیفیت بالا، جذابیت ظاهری و کیفیت تصویر فوق‌العاده محصول، باعث شده تا تلویزیون های سونی، در سراسر جهان پرطرفدار باشند. نمونه های تقلبی تلویزیون های سونی نیز روانه بازار شده و اگر هنگام خرید، دقت لازم را نداشته باشید، به جای تلویزیون سونی اصلی، هزینه زیادی بابت خرید مدل تقلبی آن پرداخت خواهید کرد. به طور کلی، تفاوتی ندارد که قصد خرید کدام مارک تلویزیون را دارید، روش های تشخیص اصل و تقلبی بودن آنها، یکسان است.

می‌دانید که اولین و ساده‌ترین روش تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی سونی این است که هنگام خرید این دستگاه، مدل تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید در گوگل سرچ کنید و ببینید آیا آن مدل تلویزیونی که می خواهید بخرید واقعا وجود خارجی دارد یا خیر. نکته دیگر این که به سایت اصلی مراجعه کنید و به سایت های فروشگاهی و غیر معتبر، اطمینان نکنید. 

بعد از پیدا کردن مدل تلویزیون مورد نظر در گوگل به سراغ مقایسه ظاهر و امکانات تلویزیونی که گوگل به شما نشان می دهد با تلویزیونی که قرار است خریداری کنید، بروید.

اکثر تلویزیون هایی که تقلبی هستند دارای ریموت کنترلی هستند که هیچ لوگویی بر روی آن ها حک نشده است. با این وجود اگر جستجوی مدل تلویزیون در اینترنت برایتان سخت است و امکان انجام این کار را ندارید تنها لازم است که ریموت کنترل آن را از فروشنده بگیرید و ببینید که آیا لوگوی سونی روی کنترل حک شده است یا خیر. شکل ریموت کنترل و سال تولید آن نیز مهم است.

پشت آن دسته از تلویزیون هایی که اصل هستند، سریال نامبر به همراه اسم مدل درج شده است. پس، اگر پشت تلویزیونی که در حال خرید آن هستید، هیچ سریال نامبر و اسم مدلی نیامده است، مطمئن باشید کالا تقلبی است. بعد از مشاهده سریال نامبر تلویزیون در پشت آن برای اطمینان بیشتر می توانید، آن را در گوگل جستجو کنید و تصویری از تلویزیونی که گوگل به شما نشان می دهد را با شکل ظاهری و امکانات تلویزیونی که مدنظر دارید، مقایسه کنید.

یک گزینه دیگر این است که به فروشگاه های معتبر و نماینده های رسمی مراجعه کنید. اگر به سراغ فروشگاه ها یا نمایندگی های معتبر برای خرید تلویزیون بروید دیگر لازم نیست نگران اصل و تقلبی بودن محصول باشید. قابل اعتماد ترین جایی که می توانید تمامی محصولات سونی به ویژه هر یک از تلویزیون های آن را با خیال راحت خریداری کنید، نمایندگی فروش محصولات سونی است.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون سونی موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید که در سال‌های 2022 و 2023 تولید شده اند، برای مشاهده قیمت و خرید هر مدل می‌توانید به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X75KLED
تلویزیون سونی X80KLED
تلویزیون سونی X85KLED
تلویزیون سونی X90KLED
تلویزیون سونی X95KMiniLED
تلویزیون سونی A80KOLED
مدل سونینوع نمایشگر
تلویزیون سونی X85LLED
تلویزیون سونی X90LLED
تلویزیون سونی X95LMiniLED
تلویزیون سونی A80LOLED
تلویزیون سونی A95LQD-OLED
مدل‌های 2023 سونی

جمع‌بندی

به طور کلی می توان گفت مهمترین و مطمئن ترین راه تشخیص تلویزیون تقلبی از اصل مقایسه با سایت مرجع می باشد و این کار فقط 5 دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد، در عوض مطمئن می شوید که هزینه را برای خرید محصول اصلی پرداخت کرده اید. باور کنید همین مقایسه ساده، کلید تشخیص اصل و تقلبی بودن تلویزیون است و برخلاف تصور برخی از افراد، می شود با کمی دقت، تلویزیون اصلی را از تقلبی تشخیص داد. شما می‌توانید جدیدترین تلویزیون‌های اورجینال خارجی را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت از افرالند خریداری کنید.