۱۴ دی ۱۴۰۱

فوت و فن تشخیص اصل از بدل تلویزیون ال جی

تصویر شاخص تشخیص اصل از بدل تلویزیون ال جی

داستان تشخیص اصل از بدل تلویزیون ال جی همچون هفت خوان رستم در قرن 21 است که هر خریداری ممکن است دیر یا زود با آن روبرو شود؛ هیچ راه فراری درکار نیست و باید آستین‌های‌تان را بالا بزنید و یک بار برای همیشه یاد بگیرید چطور گردن افراد سود جو را از پشت بگیرید و دست‌شان را رو کنید.

روزی روزگاری در کشوری دور افتاده ملتی زندگی می‌کردند که فشارهای اقتصادی کمر هر پهلوانی را خم می‌کرد و تورم هرساله دوبرابر پارسال قد می‌کشید. در این کشور (تاکید می‌کنم دور افتاده) کارو کاسبی خیلی پر رونق نبود و آدم‌ها برای خرید لوازم خانگی باید زمان زیادی را پس‌انداز می‌کردند و خلاصه مصیبتی بس دشوار داشتند. در این جزیره یک سری آدم سوجو پیدا شده بود که دست به جعل کردن تلویزیون‌های برند خوش‌نام LG می‌زدند و سر هر کسی که دست‌شان می‌رسید، کلاه می‌گذاشتند. تا اینکه ملت داغ دیده (از کلاه‌برداری)، پیش متخصص کار رفتند و پرسیدند: ای خردمند، چاره چیست؟

  • از کجا بدانیم تلویزیون ال جی اصل است؟
  • چطور تلویزیون ال جی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • چطور بدانیم از کدام فروشگاه باید خرید کنیم؟ و …

کارشناس باتجربه دستور العمل را در قالب یک ویدیو ارائه داد و مقاله آن را هم در دسترس خریداران گذاشت. می‌توانید متن کامل مقاله را بخوانید یا اگر فرصت و حوصله‌اش را ندارید، ویدیو زیر را ببینید.

فارغ از بحث طنز ماجرا، یک حقیقت تلخ در میان است که هر روزه چندین نفر با ما تماس می‌گیرند و در مورد همین موضوع درد دل می‌کنند؛ که چطور به دلیل ناآگاهی از چند تکنیک ساده، سرشان کلاه رفته و چندین میلیون تومان پول بی‌زبان را بر باد داده‌اند. بعد از خرید (محصول تقلبی) ما جز همدردی هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم ولی قبل از خرید، می‌توانیم با جان و دل به شما آموزش دهیم. پس این موضوع را جدی بگیرید، تا یک تلویزیون ال جی اصل خریداری کنید.

در این ویدیو 6 راه ساده برای تشخیص اصالت تلویزیون ال جی را مطرح می‌کنیم. این چند نکته ساده ولی بسیار مهم هستند. دانستن همین نکات کفایت می‌کند، اما اگر می‌خواهید با روش‌های بیشتری آشنا شوید، ادامه مقاله را حتماً بخوانید.

نکته مهمی که جا دارد در اینجا مطرح کنیم، مربوط به مونتاژهای مختلف تلویزیون ال جی است. به دلیل اینکه برخی مشتریان از تولیدات ال‌جی آگاهی زیادی ندارند در مواجه با مونتاژهای مختلف ال جی، کمی دچار اضطراب می‌شوند که نکند این مدل تقلبی یا چینی باشد. در این یکی دو سال اخیر این شرکت هیچ تلویزیونی را در کره تولید نمی‌کند و تمامی محصولات جدید خود را در کشورهایی همچون اندونزی و مصر مونتاژ می‌کند، اما قطعات همگی اصل ال جی الکتریک هستند و در کره تولید می‌شوند.

در نهایت به دلیل اینکه مونتاژ هر کشور ممکن است برای یک موقعیت جغرافیایی خاص مثل آمریکا، اروپا یا آسیا ارسال شود در یک سری ریزه کاری ممکن است کمی تفاوت دیده شود. مثلاً برخی مونتاژها زبان فارسی داشته باشند و یا برخی فاقد آن باشند. نکته مهم این است که همگی اصلی هستند و تفاوت چندانی با هم ندارند.

1️⃣ تشخیص تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی با کمک سریال نامبر

برای ساده‌تر کردن موضوع، انواع روش‌های تشخیص تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی، آن را به چند دسته تقسیم کرده‌ام و در هر دسته چند زیرشاخه ذکر می‌کنم، که هر کدام به تنهایی می‌تواند یک روش برای تشخیص اصالت تلویزیون الجی باشد. بخش اول مرتبط با مدل و سریال نامبر محصول است که یکی از روش‌های دم دستی است.

دوست داشتید بخوانید:
مشخصات تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی را از کجا بفهمیم؟

قابلیتی جذاب برای تشخیص اصالت

شاید ساده‌ترین راه استفاده از خود ریموت موسی ال جی باشد. کافی است که 6 بار دکمه بی‌صدا (Mute) روی ریموت موسی دستگاه را فشار دهید تا اطلاعات اصلی تلویزیون بر روی صفحه ظاهر شود. این مورد فقط در تلویزیون‌های اصلی ال جی قابل انجام است و اگر مدل فیک یا جعلی باشد، هیچ اطلاعاتی را روی نمایشگر نشان نمی‌دهد.

منو مخفی در تلویزیون ال جی

مدل محصول در سایت و روی دستگاه

در اولین برخورد با هر تلویزیون، مدل روی دستگاه(هم بخش درباره دستگاه تلویزیون و هم روی کارتن) + مدل آن محصول در وبسایت رسمی ال جی را مقایسه کنید. اگر هردو یکسان بودند و هیچ تفاوتی با هم نداشتن که عالی است (اصلی است)، اما اگر مدل آن محصول را در وبسایت LG پیدا نکردید یا مدلی شبیه به آن را یافتید، باید کمی مشکوک شوید و با چشمانی باز پیش بروید.

💎 دوست داشتید بخوانید:
بهترین تلویزیون های ال جی 2022

سریال نامبر روی کارتن و داخل تلویزیون

در بیشتر موارد، دیده شده که سریال نامبر روی کارتن با سریال نامبر داخلی تلویزیون یکی نیستند یا حتی برچسب پشت محصول با مدل نوشته شده روی کارتن متفاوت است. این نکات به ظاهر ساده می‌توانند دست افراد سودجو را رو کنند اما متأسفانه به دلیل ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی، بیشتر خریداران اصلاً متوجه این سوتی‌های افتضاح نمی‌شوند.

سریال نامبر و مدل کامل دستگاه در خود تلویزیون ال جی

البته این نکته را هم فراموش نکنید که افراد جعل فروش بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و ممکن است به این مورد فکر کرده باشند؛ به همین دلیل امکان دارد شماره مدل یکسانی را در کارتن و خود تلویزیون بنویسند (یعنی این مورد به تنهایی کافی نیست).

غلط املائی در کشور سازنده و سریال نامبر

یکی دیگر از روش‌های تشخیص تلویزیون ال جی تقلبی خیلی ساده و پیش‌پا افتاده است. در برخی محصولات دیده شده که املای کلمات در واژه‌های کشور سازنده غلط نوشته شده اند و یا از سریال نامبرهای جعلی استفاده کرده‌اند. اگر شماره سریال تقلبی باشد، با سرچ آن هیچ چیزی در وبسایت رسمی ال‌جی معرفی نمی‌شود، یا با یک وبسایت بی‌سر و ته مواجه می‌شوید.

2️⃣ تشخیص اصل بودن تلویزیون ال جی با کمک امکانات هوشمند

یکی از بخش‌هایی که من به شخصه خیلی دوستش دارم،‌ همین مورد است. امکانات هوشمند گسترده هستند و نمی‌شود راحت آن‌ها را ماست مالی کرد. اگر کمی زیرکی به خرج بدهید و چشمانتان را باز کنید،‌ هیچ فیک فروشی نمی‌تواند شما را گول بزند.

سیستم عامل اختصاصی ال‌جی

ال جی در تمامی تلویزیون‌های خود از سیستم عامل WebOS استفاده می‌کند و این یعنی: هر تلویزیون ال جی با سیستم عامل غیر WebOS، تقلبی است؛ به همین راحتی! فکر می‌کنم نیاز به توضیح بیشتری نباشد؛ با این حال هر روز چندین نفر با ما تماس می‌گیرند و می‌پرسند: ببخشید قیمت تلویزیون ال جی اندروید چنده؟😐

مقایسه ریموت کنترل اصلی و جعلی

یکی دیگر از بخش‌های مهم، مقایسه ریموت کنترل تلویزیون ال جی تقلبی و اصلی است. این برند از ریموت کنترل‌های جادویی (موسی) استفاده می‌کند؛ یعنی قابلیت اسکرول کردن (دقیقاً همانند موس کامپیتور) را دارند. در مدل های 2021 به بعد، ظاهر این ریموت‌ها به کلی تغییر کرده و افراد سودجو هنوز نتوانسته‌اند فکری برای این مشکل پیدا کنند؛ به همین دلیل در محصولات تقلبی‌شان از ریموت‌های (به اصطلاح) جادویی قدیمی استفاده می‌کنند.

ریموت کنترل اصلی ال جی مدل 2022 و مدل قبل از آن

مورد تکمیلی ریموت کنترل مربوط به تعداد آن‌هاست. در برخی موارد دیده شده که همراه با تلویزیون‌های تقلبی دو ریموت کنترل قرار داده‌اند تا به قولی یک مزیت رقابتی ایجاد کنند اما باید بدانید که ال جی فقط یک ریموت کنترل، آن هم از جنس ریموت موسی اورجینال همراه تلویزیون قرار می‌دهد. همانطور که احتمالاً تا اینجا هم متوجه شده‌اید راه‌های تشخیص تلویزیون ال‌جی اصلی از جعلی خیلی عجیب و غریب نیستند؛ فقط به کمی توجه و ریزبینی نیاز دارند.

نگاهی به حالت مغازه – Store Mode

ممکن است در برخی تلویزیون‌های LG دیده باشید که یک ویدیو دمو یا پیش‌فرض پخش می‌شود (که از قضا کیفیت تصویر بسیار عالی هم دارد). این ویدیو توسط خود سازنده بر روی تلویزیون قرار می‌گیرد و به حالت مغازه یا همان Store Mode معروف است.

تنظیم حالت فروشگاه / Store Mode
اصل از فیک ال جی

در همین ویدیو مشخصات خود محصول به همراه مدل آن نوشته می‌شود که می‌توانید برای تشخیص اصالت تلویزیون ال جی از آن استفاده کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر یک تلویزیون حالت مغازه ندارد ممکن است به این دلیل باشد که تقلبی است!

در تکمیل موضوع بخوانید:
فعال و غیر فعال کردن حالت Store Mode

فضای داخلی رابط کاربری

حتی اگر افراد سودجو بتوانند ظاهر یک تلویزیون را مانند نسخه اصلی آن بسازند در قسمت رابط کاربردی و امکانات هوشمند، کم می‌آورند؛ به همین دلیل، می‌توانید از رابط کاربری برای تشخیص اصل بودن تلویزیون الجی استفاده کنید. بهتر است یک ویدیو از فضای رابط کاربری سیستم عامل WebOS ببینید و بعد آن را با محصولی که قصد خرید دارید مقایسه کنید.

فضای رابط کاربری تلویزیون ال جی اصلی

هرچند ممکن است در نسخه‌های مختلف این سیستم عامل که هرساله بروزرسانی می‌شود، یک سری جزئیات متفاوت باشد اما مطمئناً با دیدن سیستم عامل یک تلویزیون تقلبی و مقایسه آن با نسخه اصلی متوجه تفاوت فاحش آن‌ها خواهید شد.

3️⃣ تشخیص تلویزیون ال جی تقلبی با مشاهده وبسایت رسمی

به بخش هیجان‌انگیز ماجرا رسیدیم. اینجا دیگر هیچ چیز پنهان نمی‌ماند و می‌توانید با اتکا به این بخش اصالت تلویزیون ال جی خود را تعیین کنید. برای این‌کار باید به وبسایت اصلی ال جی مراجعه کنید و در بخش تلویزیون‌ها مدل مورد نظرتان را پیدا کنید (از آن‌جایی که بیشتر مدل‌های موجود از دبی وارد ایران می‌شوند بهتر است وارد وبسایت ال جی در امارات شوید: lg.com/ae). سپس یکی دو تا از موارد زیر را بررسی نمائید.

مشخصات وبسایت اصلی و خود محصول

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، این است که مشخصات محصول را با وبسایت اصلی مقایسه کنید. بخش‌های مختلف از جمله درگاه‌های ارتباطی، امکانات اسمارت، سیستم عامل و … را بررسی کنید و با محصول مورد نظر تطبیق دهید. از بخش‌های مهم، پورت‌های ارتباطی هستند که حتماً باید تعدادشان برابر با عدد درج شده در مشخصات سایت باشد. مثلاً 3 پورت HDMI و 2 پورت USB در مدل‌های میان‌رده قرار داده‌ می‌شود.

استفاده از مرورگر برای سرچ گوگل

ظاهر در سایت اصلی و خود محصول

تا بحث وبسایت اصلی هنوز داغ است این نکته را هم بچسبانیم که باید طراحی و ظاهر تلویزیون دقیقاً کپی برابر اصلی تصاویر گالری وبسایت ال جی باشند. پایه‌ها، رنگ بدنه، ضخامت و هر چیزی که مربوط به ظاهر است را با دقت بررسی کنید و هیچ چیزی را از قلم نیندازید. یک تفاوت کوچک در طراحی می‌تواند نشان از فیک بودن تلویزیون باشد.

مشاهده تلویزیون ال جی اصلی در وبسایت اصلی

تماس با خود شرکت سازنده

این مورد را صرفاً برای کامل بودن راهنمای تشخیص تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی نوشته‌ام اما خودم پیشنهادش نمی‌کنم؛ چون هم خیلی زمان‌بر است و هم گیر و گرفت خودش را دارد. می‌توانید از طریق بخش راه‌های ارتباطی (وبسایت ال جی) به آن‌ها پیام بدهید و تصاویر محصول را برای‌شان ارسال کنید و بعد منتظر بمانید تا اگر آن‌ها صلاح دیدند پاسخ‌تان را بدهند. عقل سلیم این‌کار را نمی‌کند و از روش‌های دم دستی‌تر استفاده می‌کند اما اگر چاره‌ی دیگری برای تشخیص تلویزیون ال جی تقلبی ندارید می‌توانید ارتباط با شرکت ال‌جی را هم در نظر داشته باشید.

🤔 اگر هنوز نمی‌دانید، بخوانید:
تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

4️⃣ نکات تکمیلی تشخیص تلویزیون ال جی اصل از بدل

تا اینجای کار مهم‌ترین روش‌های تشخیص اصل بودن تلویزیون ال جی را برای تان لیست کردم، با کمی وقت گذاشتن می‌توانید هر تلویزیون ال جی را بررسی کنید و از اصلی بودن یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید. به هر حال اگر فکر می‌کنید به موارد بیشتری نیاز دارید چند مورد زیر می‌توانند مفید باشند اما اصلی ترین موارد همان‌هایی هستند که در بالا ذکر کرده‌ام.

کدام سایز تلویزیون اصلاً تولید نمی‌شود؟

بیشتر تلویزیون‌ها سایزبندی مخصوصی دارند و افراد سودجو با غفلت از این موضوع، دست خودشان را رو می‌کنند، که می‌توان آن را به عنوان یک روش تشخیص تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی در نظر گرفت. مثلاً‌ با کمی پرس و جو به این نکته پی می‌برید که تلویزیون های اولد ال جی در سایز 75 اینچ تولید نمی‌شوند و سایز 77 اینچی دارند(پس هر کجا اولد ال جی 75 اینچ دیدید،…). یا مثلاً مدل‌هایی هستند که در سایزهای مخصوصی تولید می‌شوند که برای اطلاع از آن‌ها باید با کارشناسان فروشگاه‌های مختلف (از جمله فروشگاه خودمان – افرالند) صحبت کنید.

مقایسه کارتن جعلی و اصلی

این مورد کمی سخت‌تر از بقیه است چون خیلی نمی‌توان روی کارتن مانور دارد ولی به هر حال، راه حلی برای تعین اصلی بودن یا تقلبی بودن تلویزیون ال جی است. یک کارتن یا جعبه تلویزیون اصلی را در گوگل سرچ بزنید و آن‌ را با مدلی که قرار است تحویل بگیرید مقایسه کنید. به این نکته توجه کنید که LG هر ساله از کارتن‌های کمی متفاوت به نسبت مدل پارسال استفاه می‌کند ولی به طور کلی بسته بندی محصولات تقلبی کمی غیر حرفه‌ای و بی کیفیت است. (این مورد به تنهایی نمی‌تواند نشان دهنده تلویزیون تقلبی باشد).

دقت در بررسی دفترچه راهنما

در تشخیص اصل بودن تلویزیون ال جی، نمی‌توان خیلی به دفترچه راهنما اعتماد کرد؛ چون می‌توان به راحتی از نسخه اصلی آن پرینت گرفت و همراه با مدل تقلبی ارسال کرد، ولی دقت کنید که دفترچه راهنمای اصلی کیفیت و رنگ‌بندی بسیار خوبی دارد و البته که اطلاعات مهمی برای استفاده از محصول همراه دارد. اگر تلویزیونی یک دفترچه راهنمای بی کیفیت و بدون محتوا همراه خود دارد؛ بهتر است کمی محتاطانه عمل کنید.

5️⃣ تلویزیون های ال جی پیشنهادی

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید از خرید کالای فیک جلوگیری کنید، این است که محصولات پرفروش و با کیفیت بازار را بشناسید؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم که تلویزیون‌های ال‌جی محبوب را برای‌تان لیست کنم.

مدلنوع پنل
تلویزیون ال جی C2OLED Evo
تلویزیون ال جی G2OLED Evo
تلویزیون ال جی QNED90Mini-LED
تلویزیون ال جی QNED80Mini-LED
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell
تلویزیون ال جی UQ9000LED
تلویزیون ال جی UQ8000LED
لیست تلویزیون های ال جی 2022

هر چند تنوع این مدل‌ها هم زیاد است ولی باید بودجه‌تان را تعیین کنید و بعد از آن با کارشناسان فروش افرالند تماس بگیرید و در خصوص مدل‌های آن بازه قیمتی که در نظر گرفتید، تلویزیون های پیشنهادی را بررسی کنید.

6️⃣ تلویزیون ال جی اصلی را از کدام فروشگاه بخریم؟

برای خرید تلویزیون ال جی اصلی، می‌توانید از طریق فروشگاه افرالند اقدام کنید. با خرید از افرالند دیگر دغدغه تشخیص‌ تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی را نخواهید داشت و می‌توانید کمی از استرس خرید تلویزیون را کمتر کنید (با این حال هنوز هم پیشنهاد می‌کنیم که این روش‌ها را یاد بگیرید و محصولات ما را هم تست کنید). ما در افرالند به صداقت کاری وفاداریم و به همین دلیل علاوه بر فروش مستقیم محصولات اورجینال سعی در ترویج آموزش تشخیص اصالت کالاهای لوازم خانگی داریم. با این حال هنوز هم درصد زیادی از فروشگاه‌ها با بی‌وجدانی کامل محصولات تقلبی را با قیمت بالا می‌فروشند و هر روزی افراد زیادی در این دام سیاه می‌افتند. ما نمی‌توانیم مستقیماً مانع از فروش و یا خرید تلویزیون تقلبی شویم ولی می‌توانیم به شما آموزش دهیم تا با چشمانی باز خریدتان را انجام دهید.

پاسخ به پرسش‌های متداول

01از کجا بدانیم تلویزیون ال جی اصل است؟

روش‌ های تشخیص تلویزیون ال جی اصلی از تقلبی زیاد و متنوع هستند که همگی به کمی حواس جمع و تیزبینی نیاز دارند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله افرالند را در این مورد مطالعه کنید و یا ویوید آموزشی در همین صفحه را مشاهده کنید.

02چه تفاوتی بین تلویزیون ال جی مونتاژهای مختلف وجود دارد؟

در عمل هیچ تفاوت قابل توجهی بین مونتاژهای مختلف تلویزیون ال جی وجود ندارد و همگی تا حد زیادی شبیه هم هستند؛ نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که همگی اصلی بوده و کیفیت برابر با استانداردهای کمپانی الجی دارند.

03از کدام فروشگاه اینترنتی تلویزیون ال جی اورجینال بخریم؟

شما می‌توانید تلویزیون های ال جی اصلی و اورجینال را با قیمت بسیار مناسب از فروشگاه اینترنتی افرالند خریداری کنید و محصول را درب منزل تحویل بگیرید. دقت داشته باشید ما مبلغ کامل تلویزیون را درب منزل از شما دریافت می‌کنیم و لازم به پرداخت آنلاین کامل مبلغ نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا زرشناس در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

    سلام
    یه سوال…
    یعنی نمیشه فقط با چک کردن مشخصات از طریق زیر منوی setting بخش مشخصات( یا About Tv) به این باور رسید که اصله یا نه؟

    پاسخ
    • در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

      خیر تنها گیزینه این نیست چون اون مشخصات هم دستکاری می شه می تونن برای تبدیل مدل به مدل بالاتر این اطلاعات رو دستکاری کنن.

      پاسخ
  • متخصص تعمیرات تلویزیون با 20 سال سابقه در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

    بنظر میرسه این مقاله در ابتدا خوب شروع شد اما بعد از دیدن لیست تلویزیون های ال جی پیشنهادی به این نتیجه رسیدم که نویسنده این مقاله خودش بزرگترین متقلب باشه چون تمام مدل های پیشنهادی فیک هستن

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

      میشه بفرمایید کدوم مدل فیک هست اصلا مدلهای ال جی رو میشناسید این حرفو می زنید.

      پاسخ
  • الناز نقی زاده در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

    واقعا ممنون از شما و همکارانتان در واتزاپ هم راهنمایی کردند سپاس از لطفتون انشالله همیشه موفق باشید 🙏🏻

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

      خوشحال هستیم که می‌توانیم به کاربران خود کمک کنیم.

      پاسخ
  • احمدی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

    عالی بود خدا خیرتون بده سلامت باشید

    پاسخ
    • در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۲

      خوشحالم به کارتون اومده.

      پاسخ
    • ایرانی در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۲

      سلام.ممنون از مقاله خوبتون.فقط یه سوال.ابتدای ویدئو نوشته که ال جی منوی فارسی نداره ولی نمونه شما فارسی داره.جریان چیه؟

      پاسخ
      • در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

        سلام و درود
        شرکت ال جی برای چند سالی به کلی منو زبان فارسی را داخل تلویزیون‌های خود حذف کرده بود تقریبا از سال 2021 به یک سری از تلویزیون‌های خود باز زبان فارسی را داد و الان به صورت کلی تمامی تلویزیون‌های مونتاژ اندونزی و مونتاژ مصر منو فارسی دارند و مونتاژ لهستان فارسی ندارند.
        قسمت اول ویدیو که شما دارین می‌بینین ویدیو برای ما نیست اون شخصی است که داره برای یک تلویزیون فیک تبلغ میکنه که ما مقایسه وار اون ویدیو را داخل ویدیو خودمان جاکردیم.

        پاسخ
  • علی ایمنیان در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

    سلام ، مقاله خیلی خوبی بود . اگه هر سال این مقاله رو آپدیت کنید دیگه خیلی ها گول جعل فروش های بازار تلویزیون رو نمیخورن و تلویزیون اصلی خریداری میکنند.

    پاسخ
    • در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

      حتما در نظر داریم برای همه تلویزیون ها ویدیو درست کنیم.

      پاسخ
      • معین در تاریخ ۱۵ دی ۱۴۰۲

        اول ویدیو زیر نویس شد تلوزیون ال جی فارسی ندارد چطور این داشت که خودتون اموزش میدین؟

        پاسخ
        • در تاریخ ۱۸ دی ۱۴۰۲

          سلام و درود آقا معین
          ال جی از سال 2021 زبان فارسی رو به تلویزیون‌‌های خودش اضافه کرده و مدل‌های جدید همگی فارسی رو ساپورت می‌کنن.
          تلویزیون‌های ال جی که قبل از 2020 هستن رو می‌تونین آپدیت کنین، زبان فارسی به اون‌ها هم اضافه می‌شه.

          پاسخ