در اینجا تمام مواردی که باید در مورد تلویزیون های نانوسل ال جی بدانید آورده شده است. کاری که سازندگان تلویزیون دوست دارند انجام دهند این است که انواع مختلفی از اسم های فانتزی را به نوآوری های خود اختصاص دهند. مشکل این است که اغلب مشکل است متوجه شویم که این نام ها واقعا برای چه انتخاب شده اند، بخشی از بازاریابی برای تلاش و فریب خریداران است و یا واقعا تحولی را ایجاد می کنند.

هر چند گاهی اوقات می تواند هر دو مورد باشد اما در مورد تلویزیون های نانوسل ال جی (LG NanoCell) قطعا نشان دهنده افزایش کیفیت تصویر است و همانطور که احتمالا می دانید باید کمی هزینه بیشتر را برای خرید این دستگاه ها صرف کنید. اما آیا صرف هزینه برای خرید تلویزیون های نانوسل ال جی ارزشش را دارد؟ یا باید انتخاب های دیگری داشته باشید. در این مقاله ما قصد داریم به فناوری LG NanoCell بپردازیم؛ آن را با فناوری های اولد و کیولد مقایسه کنیم، و در انتها بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون نانوسل ال جی چیست؟

تلویزیون های نانوسل ال جی جزئیاتی بیشتر از آنچه که تلویزیون های فورکی در حال حاضر ارائه می دهند را به شما نمی دهند. شما هنوز هم همان 8 میلیون پیکسل را در اختیار دارید. فناوری NanoCell به معنای هر چه بهتر نشان دادن این پیکسل ها است. گاهی اوقات، هنگام مطالعه در مورد فناوری های تلویزیون؛ شاید این تفکر برای شما پیش بیاید که به مدرک فیزیک نیاز دارید اما ال جی در وب سایت خود در مورد این فناوری به زبان ساده توضیح می دهد: فناوری نانوسل ال جی از ذرات برای جذب طول موج های ناخواسته و افزایش خلوص رنگ های قرمز و سبز نمایش داده شده در صفحه استفاده می کند.

با فیلتر شدن بهتر رنگ های قرمز و سبز و آنچه که بدست می آورید کیفیت بالای تصویر را که در تلویزیون های استاندارد فورکی دریافت نمی کردید را منجر می شود. این دستگاه ها فیلتر دامنه رنگ بهتری تولید می کنند که منجر به تولید طیف وسیعتری از رنگ ها می شود.

بهترین تلویزیون های نانوسل 2021

آنچه در تلویزیون های سطح بالای نانوسل بدست می آورید مانند آنچه که در تلویزیون ال جی NANO90 دریافت می کنید چیزی به نام فناوری Full Array Local Dimming یا FALD وجود دارد. این فناوری هوشمندی است که وقتی که قسمت های تاریک یک تصویر ظاهر می شود؛ نور پس زمینه را کم می کند (به صحنه های شب فکر کنید). این دستگاه ها همچنین دارای ویژگی های اضافی زیادی هستند؛ آنها از محتوای Dolby Vision HDR پشتیبانی می کنند و از صدای دالبی اتموس برخوردار هستند. بسیاری از تلویزیون های نانوسل ال جی همچنین دستیار صوتی گوگل را در سیستم عامل هوشمند خود تعبیه کرده اند و به شما امکان کنترل صوتی تلویزیون را می دهند.

در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون ال جی موجود در فروشگاه را می‌توانید بررسی کنید که در این جدول‌ها مدل محصولات 2022 و هم محصولات 2023 معرفی شده‌اند.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون ال جی NANO76NanoCell 4K
تلویزیون ال جی NANO77NanoCell 4K
تلویزیون ال جی NANO80NanoCell 4K
تلویزیون ال جی NANO84NanoCell 4K
تلویزیون ال جی NANO86NanoCell 4K
تلویزیون ال جی NANO90NanoCell 4K
تلویزیون ال جی NANO95 NanoCell 8K
تلویزیون ال جی NANO96 NanoCell 8K
تلویزیون ال جی NANO99 NanoCell 8K

تلویزیون ال جی NANO84:
در بین نانوسل‌های ال جی در حال حاضر تلویزیون ال جی NANO84 محبوب‌ترین مدل بازار است که نمایشگری میان رده با امکانات متوسط و رفرش ریت 60 هرتز است. این محصول طراحی پایه هلالی دارد و برای استفاده معمول روزمره؛ تماشای فیلم و سریال، اخبار می‌تواند بسیار عالی باشد.

تلویزیون های نانوسل بهتر اند یا اولد؟

تلویزیون های اولد رده بالا از نظر تجربه مشاهده بسیار متمایز هستند. با نداشتن نور پس زمینه داخلی این دستگاه بسیار باریک تر از تلویزیون های نانوسل هستند. به همن دلیل؛ به عنوان یک قاعده کلی؛ شما حداقل باید 1200 پوند برای این تلویزیون ها هزینه کنید در حالی که تلویزیون های نانوسل ال جی با قیمت 650 پوند آغاز می شوند. با توجه به اختلاف قیمت، مقایسه نانوسل و اولد منصفانه نیست.

تلویزیون نانوسل بهتر است یا اولد

تلویزیون نانوسل بهتر است یا کیولد؟

QLED یک فناوری صفحه نمایش است که توسط سامسونگ توسعه یافته است. مانند تلویزیون های نانوسل، این دستگاه ها با قیمت مناسب بین تلویزیون های استاندارد فورکی و اولد در بازار قرار دارد. مانند تلویزیون نانوسل هنوز هم از یک نور پس زمینه LED سنتی استفاده می شود، اما برای بهینه سازی آن پیکسل های تصویر از لایه از نقاط کوانتومی استفاده می کنند.

ما آزماشی انجام نداده ایم اما می توانیم به شما بگوییم که تلویزیون های نانوسل برای نمایش تصویر روشن تر مورد استقبال قرار گرفته اند، در حالی که تلویزیون های اولد رنگ های سیاه عمیق تری را تحویل می دهند.

نانوسل از یک رنگ مولکولی استفاده می کند اما با فناوری کوانتوم نقطه ای تلویزیون های سامسونگ متفاوت است. 

کریستال های نقطه کوانتومی هنگام تغذیه با اشعه ماوراء بنفش در طول موج های مشخصی نور منتشر می کنند. تلویزیون های کیولد سامسونگ کاملا به این فناوری اعتماد ندارند اما از یک لایه کوانتوم نقطه ای برای افزایش عملکرد رنگ استفاده می کنند. به نظر می رسد که نانوسل در مقایسه کمی متعارف تر است.

هدف هر دو فناوری در دنیای واقعی یکسان است. تلویزیون هاب ا کیفیت امروزی به اندازه کافی به پوشش کامل طیف رنگی DCI P3 نزدیک هستند که بسیاری از ما نمی توانیم تفاوت بین آنچه که دریافت می کنیم و پوشش 100% را تشخیص دهیم.

تلویزیون نانوسل بهتر است یا کیولد

DCI P3 چیست؟ این یک آرایه استاندارد از رنگ ها است که توسط چندین شرکت پیشرو در تولید فیلم طراحی شده است. به شما اجازه می دهد تلویزیون ها و گریدرهای رنگی واقعی هر فیلم یا تصویر را دریافت کنید. اگر پوشش صد در صدی DCI P3 را بدست آورید و صفحعه ای با رنگ های بسیار غنی و پرجنب و جوش را دریافت کنید. تلویزیون های برتر NanoCell مانند NANO95 از پوشش رنگی بسیار خوبی برخوردار هستند (اگر کاملاً در سطح تلویزیون های جدید سامسونگ با فناوری QLED نباشند)

تلویزیون نانوسل ارزش خرید دارد؟

بله، اگر قادر نیستید، یا نمی خواهید هزینه های کلانی را برای خرید تلویزیون های اولد خرج کنید می توانید از بین تلویزیون های ال جی نانوسل استفاده کنید.

آنچه مهم است به خاطر داشته باشید این است که ال جی یکی از برندهای تولید کننده تلویزیون مشهور است که محصولات متنوعی را به بازار ارائه داده است. سیستم عامل WebOS که در تلویزیون های هوشمند ال جی گنجانده شده اند به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های موجود شناخته می شوند. در نهایت، اگر یک تلویزیون ال جی خریداری کنید می توانید مطمئن باشید که تنها کسی نیستید که این انتخاب را داشته اید.

اگر به فکر خرید تلویزیون نانوسل ال جی هستید توصیه ما این است که همزمان تلویزیون های کیولد سامسونگ را هم بررسی کنید. مطمئن شوید که از اندازه مناسبی که باید خریداری کنید اطلاع دارید و بعد به مقایسه قیمت تلویزیون بپردازید.

بهترین تلویزیون نانوسل ال جی 2021

تلویزیون های نانوسل ال جی در بازار

همانطور که اشاره شد، تلویزیون های نانوسل ال جی با قیمت مناسب و کمتر از تلویزیون های کیولد در بازار وجود دارند. شما می توانید ارزانترین تلویزیون نانوسل ال جی مانند تلویزیون 55 اینچ Nano79 را با قیمت 500 پوند خریداری کنید.

مانند همه تلویزیون های، نانوسل لزوما هر چه بزرگتر می شوند گران تر نمی شوند. تلویزیون 49 اینچ NANO86 از نسل جدیدتر و تلویزیون نانوسل NANO86 با همان اندازه هزینه بالاتری نسبت به مدل بالا دارد.

با رسیدن به مدل های 65 اینچی مانند تلویزیون های 65 اینچی NANO86 و NANO90 قیمت ها به مرز 1000 پوند نزدیک می شوند. هر چند توجه داشته باشید این مجموعه های بزرگ هنوز به طور قابل توجهی ارزان تر از اولد هایی هستند که اندازه آنها کوچکتر است.

با رسیدن به منظقه 75 اینچی، شاهد افزایش قیمت و تغییر شدید قیمتی خواهید بود. اختلاف قیمت 500 پوندی تلویزیون های 75 اینچی NANO79 و NANO90 هم وجود دارد. شما می‌توانید جدیدترین تلویزیون نانوسل را از Afralland خریداری کنید.