در مقاله امروز فروشگاه لوازم خانگی افرالند قصد داریم به مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل بپردازیم. دنیای تلویزیون های نانوسل (NanoCell) جایی است که هر تصویر را می توان به اندازه کافی واضح و زیبا مشاهده کرد. تفاوت OLED و NanoCell یعنی رقابیت بین دو صفحه نمایش از یک برند واحد که امکاناتی بسیار مشابه داشته اما از لحاظ کیفیت تصویر با هم متفاوت هستند.

مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل در واقع رقابتی تنگاتنگ بین دو گنده گوی برند ال جی است که نگاه و فکر تماشاچی را به چالش می کشد. در این حالت طرفداران ال جی پرو پا قرص به پای این مهم ایستاده اند تا این جنگ زرگری را مشاهده نمایند.

تلویزیون های NanoCell ال جی جزو جدیدترین دستگاه های سرگرمی خانگی است و هر چه کاربران بیشتر و بیشتری برای خرید این دستگاه ها مشتاق می شوند؛ سوالات بیشتری در زمینه آن هم به وجود می آید. به طور مثال شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که تلویزیون ال جی اولد بهتر است یا نانوسل؟ و کدام یک را باید انتخاب کنید؟

تلویزیون های اولد نیز در این زمینه کار خود را خوب بلدند و همیشه بین افراد طرفداران خاص خود را داشته اند. به این صورت که می توانید بین آن ها یک تلویزیون با کیفیت عالی و صفحه نمایش قوی که هزاران پیکسل دستور می گیرد را داشته باشید و لذتش را ببرید. اما اینکه بخواهیم آن را با نانوسل مقایسه کنیم، معلوم نیست خیلی فکر جالبی باشد یا نه.

تلویزیون اولد و نانوسل

فناوری نانوسل این روزها بسیار رایج شده است. این دستگاه ها از طراحی زیبا و فناوری های دیجیتالی پیشگام و کیفیت تصویر متمایز استفاده می کنند. با تلویزیون های نانوسل می توان از زاویه دید 178 درجه برخوردار شد.

LG شرکتی است که این فناوری شگفت انگیز را به ثبت رسانده است. این فناوری بدون تاری و از بین رفتن وضوح در تلویزیون های معمولی؛ تصاویر واضح و دقیقی را تضمین می کند. همین که سراغ تلویزیون های NanoCell ال جی رفتید؛ دیگر نمی توانید برگردید, این دستگاه ها صفحه نمایش باورنکردنی دارند و یک بعد کاملا جدید به سرگرمی های خانگی می افزاید.

در مورد تلویزیون های LG NanoCell حتما سوالات زیادی دارید؟ نانوسل چیست؟ آیا تلویزیون نانوسل بهتر است یا OLED ؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوالات از شما دعوت می کنیم که ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.


در جدول زیر پرفروش ترین تلویزیون های ال جی موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید، برای بررسی دقیق‌تر می‌توانید صفحه هر کدام را در افرالند مطالعه کنید.

مدل ال جینوع نمایشگر
تلویزیون NANO80NanoCell
تلویزیون NANO84NanoCell
تلویزیون NANO86MiniLED
تلویزیون CSOLED
تلویزیون C2OLED Evo
تلویزیون G2OLED Evo

تلویزیون نانوسل چیست؟

در فناوری نانوسل طول موج های نور ناخواسته توسط ذرات نانو جذب می شوند؛ در نتیجه باعث بهبود خلوص رنگ های قرمز، آبی و سبز روی صفحه تلویزیون می شوند.این به تلویزیون های nanoCell اجازه می دهد؛ تصاویر بهبود یافته با کنتراست / روشنایی بهتر را ارائه دهند.

رنگ پر جنب و جوش و طبیعی را حتی در گسترده ترین زاویه دید دریافت خواهید کرد.فناوری NanoCell با فناوری OLED که در تلویزیون های فعلی ال جی استفاده می شود شباهتی ندارد.پیش از این؛ LG از فناوری نانوسل به عنوان IPS-Nano یاد می کرد. این فناوری ترکیبی از فناوری IPS LCD بود.

مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل

این باعث می شود که بیننده تصویری شبیه به دنیای واقعی را از طریق یک صفحه نمایش بزرگ مشاهده کند. تلویزیون های نانوسل واقع بینانه ترین تصویری که تاکنون توسط یک تلویزیون تولید شده است را ارائه می دهد.

در فناوری نانول؛ طول موج بین فیلترهای رنگی آبی؛ سبز و قرمز توسط مواد جذاب نور مسدود می شود. به همین دلیل, این فناوری نمایش رنگ های قرمز، آبی و سبز خالص را روی صفحه تلویزیون تضمین می کند.

فناوری NanoCell چگونه کار می کند؟

فناوری NanoCell از ذرات نانو (با اندازه 1 نانومتر) برای جذب امواج نور ناخواسته به منظور ارائه کیفیت رنگ بی نظیر و با کیفیت بالا استفاده می کند. این تکنولوژی رنگ های قرمز خالصی را تولید می کند که توسط رنگ های نارنجی و زرد تضعیف نمی شود. این امر امکان محو شدن رنگ هایی که باعث بد شدن تجربه کار می شوند را از بین می برد.

مزایای تلویزیون نانوسل

با فناوری نوآورانه NanoCell؛ تلویزیون های نانوسل مزایای قابل توجهی را ارائه دادند که برخی از آنها عبارتند از:

  • فناوری نانوسل یک نوآوری فوق العاده برای افرادی است که به دنبال افزایش کیفیت تصویر در تماشای تلویزیون خود هستند.
  • کل خانواده شما با زاویه دید 178 درجه می توانند تجربه مشاهده فوق العاده ای داشته باشند.
  • از آنجا که فناوری NanoCell رنگ ها را فیلتر می کند؛ تصاویر واضح و واقعی به نظر می رسند.
  • با فیلتر کردن رنگ هایی که توسط ذرات نانو انجام می شود می توانید از یک تصویر درخشان لذت ببرید و از هر زاویه ای به نشستن برنامه های مورد علاقه خود بنشینید.

ویژگی های هیجان انگیز تلویزیون های نانوسل

در تلویزیون های سنتی؛ بینندگان باید موقعیت خود را در محدوده دید 60 درجه تنظیم کنند. اما با استفاده از فناوری نانوسل می توانید تلویزیون را تا زاویه 178 درجه تماشا کنید. یعنی شما می توانید از تماشای تلویزیون در هر موقعیتی ( چه ایستاده و چه نشسته و چه در کنار تلویزیون) لذت ببرید.

تلویزیون های NanoCell ال جی به شما امکان می دهند تا با پشتیبانی از 4K HDR و نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ؛ تجربه بصری دیدنی داشته باشید. برخی از مدل های سطح بالای تلویزیون های نانوسل ال جی از قابلیت Array Full Local Dimming برخوردار هستند که کنتراست بسیار خوبی را ایجاد می کنند. این دستگاه های کنتراست بالاتر؛ سطح رنگ های سیاه عمیق تر را برای صحنه های تاریک ارائه می دهد.

در مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل، تلویزیون های نانوسل به دلیل کیفیت صدای خارق العاده خود؛ تجربه سینمایی را در خانه امکان پذیر می کنند.با سیستم عامل WebOS ؛ کاربران می توانند بدون زحمت بین محتواهای برتر سوئیچ کنند و جابجا شوند. در اینترنت جستجو کنند؛ برنامه های مورد نیاز را دانلود کنند و از سرویس های استریم استفاده کنند.

تلویزیون نانوسل برای انجام کارهای مختلف جدا از کارهای ساده تغییر کانال، می توانند از فرامین صوتی استفاده کنند چون از دستیارهای صوتی مانند الکسا پشتیبانی می کنند. شما می توانید برنامه های تلویزیون هوشمند را راه اندازی کنید؛ برنامه مورد علاقه خود را جستجو کنید و با فرامین صوتی به راحتی می توانید رستوران های اطراف را پیدا کنید.حالا اجازه دهید در ادامه به مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل بپردازیم.

مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل

در مقایسه با QLED؛  اولد فاقد بک لایت است. در نتیجه، با کمک این فناوری؛ منتراست با کیفیت بالا و در نتیجه رنگ های سیاه کامل ایجاد می شود. زاویه دید در این فناوری به طور قابل توجهی بهبود یافته است چون این فناوری می تواند در نازک ترین و همچنین صفحه های خمیده جا بگیرد. فناوری OLED متعلق به ال جی است. ال جی پنل های OLED را برای تولید تلویزیون های اولد در اختیار سونی و پاناسونیک قرار می دهد.

سامسونگ در پاسخ به فناوری OLED ال جی؛ اولین شرکتی بود که فنا.وری QLED را در تلویزیون های خود معرفی کرد. این فناوری به یک صفحه LED با نور پس زمینه وابسته است. کیولد نسخه بداهه فناوری ال سی دی است. کیولد ترکیبی از LCD و LED است. کیولد از نقاط ریزی تشکیل شده ایت که هر پیکسل را به نمایش می گذارد. این اجازه می دهد تا استانداردهای نمایش 4K در تلویزیون های فناوری ال سی دی وجود داشته باشد. اما اگر به دنبال تلویزیون سازگار با محیط زیست هستید؛ ممکن است این گزینه ایده آل نباشد چون کیولد به نور پس زمینه LED نیاز دارد.

مزایا و معایب تلویزیون اولد (OLED)

فناوری نانوسل قادر به تولید تصاویر با کیفیت؛ واضح؛ پر جنب و جوش و وضوح تصویر فوق العاده است. این فناوری از ذرات نانویی تشکیل شده است که در پنل های IPS استفاده می شود. با فیلتر کردن سایره های رنگ ضروری؛ با بهترین کیفیت، تصاویری تولید می شود که فاقد لبه های مبهم و تار هستند.

وقتی تلویزیون های اولد و کیولد را مقایسه می کنید؛ OLED به دلیل وجود رنگ های سیاه عمیق تر و کنتراست بهبود یافته؛ بهتر ظاهر می شوند. همچنین فناوری اولد با محیط زیست سازگار هستند.فناوری NanoCell برای تلویزیون های 8K آینده بهترین گزینه هستند. کیفیت عالی؛ ظرافت؛ تصاویر بدون تحریف و واضح را می توان با استفاده از این فناوری تولید کرد.

آیا خرید تلویزیون های نانوسل ارزشش را دارد؟

هنگام خرید تلویزیون نانوسل ال جی باید بدانید که عملکردهای مورد علاقه شما چیست و برای چه نوع فعالیت هایی علاقه دارید از تلویزیون خود استفاده کنید. بسته به اینکه از چه لوازمی می خواهید با تلویزیون خود استفاده کنید؛ انتخاب یک مدل خاص می تواند تفاوت هایی را ایجاد کند. در ادامه ما چند سناریو را تعریف کرده ایم تا ایده ای از عملکرد تلویزیون های نانوسل ال جی را در بهترین حالت توصیف کنیم.

برای طرفدارن فیلم

با وضوح 4K Ultra-High Definition برای محتوای HDR بهبود یافته، تجربه مشاهده فیلم شما نمی تواند بهتر از این باشد. تلویزیون نانوسل این احساس را ایجاد می کند که از یک صفحه نمایش بزرگ تصویر واقعی و مشابه با دینای واقعی را مشاهده می کند. این تلویزیون ها واقع بینانه ترین و زنده ترین تصویری که یک تلویزیون تولید می کند را ارائه می دهد. علاوه بر این؛ ال جی با دالبی همکاری کرده تا دالبی اتموس و دالبی ویژن را در تلویزیون های نانوسل خود ارائه دهد و صدای قدرتمند و متحرکی را به شما تحویل دهد.

مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل در بازی

اگر قصد دارید از تلویزیون نانوسل ال جی برای بازی استفاده کنید؛ پیدا کردن تلویزیون گیمینگ مناسب الزامی است. به منظور اجرای آخرین بازی ها؛ مدل های رده بالاتر تلویزیون های نانوسل ال جی با پورت استاندارد HDMI 2.1 ارائه می شوند که رفرش ریت متغییر (VRR* فوق العاده و فریم ریت بالاتر را امکان پذیر می کنند. تلویزیون های نانویل ال جی که از 4K HDR پشتیبانی می کنند؛ عملکرد بهتری را برای بازی ها ارائه می دهند.

تلویزیون مناسب عاشقان بازی

برای علاقمندان به ورزش

به غیر از کیفیت تصویر شگفت انگیز، می توانید هر دقیقه جزئیات را هنگام مشاهده بازی های مورد علاقه خود مشاهده کنید. این باعث می شود تجربه مشاهده بازی واقعی را داشته باشید. نمایشگر تلویزیون های NanoCell از هوش مصنوعی استفاده می کنند که به طور خودکار سطح نور اتاق را حس می کند و کنتراست و روشنایی را متناسب با آن تنظیم می کند. علاوه بر این؛ شما و کل خانواده می توانید تصویری عظیم و زنده از تیم های ورزشی مورد علاقه تان را از هر زاویه ای و بدون در نظر گرفتن موقعیت نشستن؛ از یک تلویزیون بسیار نازک مشاهده کنید.

تفاوت تلویزیون OLED و NanoCell برای خانواده ها

تلویزیون های نانوسل ال جی دارای ویژگی های هوشمندانه ای است که متناسب با نیاز خانواده شما تجربه تماشای تلویزیون را تنظیم می کند. سیستم عامل WebOS آن امکان پیمایش برنامه ها واستریم  محتواهای Hulu ، Netflix و غیره را ساده می کند. همچنین به دلیل داشتن پردازنده هوشمند آلفا 7 نسل 2؛ کیفیت تصویر به طور خودکار هنگام تماشای تلویزیون افزایش می یابد.

این دستگاه ها با دستیار گوگل؛ آمازون الکسا و LG ThinQ AI ارائه می شود و با لوازم خانگی هوشمند شما مانند لامپ های هوشمند و غیره سازگار است. این لوازم را می توان از طریق تلویزیون نانوسل کنترل کرد.

نمونه هایی از تلویزیون های اولد و نانوسل ال جی

  • LG BX 4K Smart Self-Lit OLED
  • LG CX 4K Smart Self-Lit OLED
  • LG GX (Gallery Design) 4K Smart Self-Lit OLED
  • LG Nano80 Series 4K TV
  • LG Nano86 Series 4K TV
  • LG Nano91 Series 4K TV

جمع بندی: تفاوت OLED و NanoCell

در نبرد تولید صفحه نمایش های عالی و نازک؛و مقایسه تلویزیون اولد و نانوسل، ال جی نسل جدیدی از تلویزیون های نانوسل ال جی را راه اندازی کرده است. آنها یکی از پیشرفته ترین گزینه ها در صنعت هستند که دامنه دید گسترده و تصاویر ایجاد شده را بهبود می بخشند. خرید تلویزیون نانوسل ال جی می تواند یکی از مهمترین تصمیماتی باشد که گرفته اید. این دستگاه ها با طراحی لوکس و زیبایی که دارند می توانند در کنار لذت بردن از سرگرمی ها؛ به فضا و دکوراسیون داخلی شما جانی دیگر ببخشند. می‌توانید جدیدترین تلویزیون های ال جی و دیگر برندها را در وبسایت افرالند خریداری کنید.

منبع:.technomipro